
. Zaujímavo tvarovaná karoséria poskytuje navyše dostatok priestoru. Dizajnéri sa veľkoryso zachovali aj k cestujúcim na zadných sedadlách a neopomenuli ani batožinový priestor.
Pri zvýšených nárokoch je k dispozícii verzia kombi, ktorá v Nemecku tvorí takmer polovicu predaných modelov Focus. Ďalšou alternatívou je tradičný sedan a troj- alebo päťdverový hatchback. Silnou stránkou najmladšieho Forda sú výborné jazdné vlastnosti. Spoľahlivé riadenie, presné radenie a vysoký stupeň bezpečnosti umocňujú dobrý dojem. Problémy závažnejšieho charakteru sa doposiaľ neprejavili. Aj keď je Ford Focus na trhu pomerne krátko, kvalita dielenského spracovania napovedá, že obávať sa väčších mechanických porúch nie je nutné ani v budúcnosti.
Vo verzii kombi sa treba zmieriť s menej komfortným pružením a zvyk vyžaduje aj ďalej posadený piaty prevodový stupeň. Kritické hodnotenia si zatiaľ vyslúžili iba staršie dieselové pohonné jednotky. Ako najvhodnejšia „benzínová voľba“ sa javia dva agregáty. Veľmi kultivovaný motor so zdvihovým objemom valcov 1,6 l (100 k) a výkonnejší motor so zdvihovým objemom 1,8 l (115 k).
Typické slabé miesta
klepot sedadiel, poruchový spúšťač okien
+
bezpečné jazdné vlastnosti
precízne riadenie
dostatok priestoru aj v zadnej časti
bohatá bezpečnostná výbava
pohodlné sedadlá
komfort
veľký batožinový priestor
presné radenie
odolná brzdová sústava
-
menej komfortné pruženie vo verzii kombi
ďaleko posadený piaty prevodový stupeň
menej kvalitné vnútorné vybavenie
funkčnosť
Odporúčané druhy motorov
1,6 l benzínový s výkonom 100 k. Veľmi kultivovaný chod, dobré jazdné vlastnosti, menej elastický. Primeraná spotreba 8 l/100 km.
1,8 l benzínový s výkonom 115 k. Silný, športové jazdné vlastnosti. Spotreba 9 l/100 km.
1,8 l turbodiesel s výkonom 90 k. Silný, menej kultivovaný. Vysoká spotreba 7 l/100 km.
Autor: Martina Skurková