SME

Kupujeme ojazdené auto: Ford Focus

O oživenie v ponuke automobilky Ford sa v roku 1998 postaral nový model Focus. Nástupca obľúbeného Escorta sa vzápätí po svojom uvedení vyšplhal medzi špičku nižšej strednej triedy. Focus na prvý pohľad upúta progresívnym dizajnom



. Zaujímavo tvarovaná karoséria poskytuje navyše dostatok priestoru. Dizajnéri sa veľkoryso zachovali aj k cestujúcim na zadných sedadlách a neopomenuli ani batožinový priestor.

Pri zvýšených nárokoch je k dispozícii verzia kombi, ktorá v Nemecku tvorí takmer polovicu predaných modelov Focus. Ďalšou alternatívou je tradičný sedan a troj- alebo päťdverový hatchback. Silnou stránkou najmladšieho Forda sú výborné jazdné vlastnosti. Spoľahlivé riadenie, presné radenie a vysoký stupeň bezpečnosti umocňujú dobrý dojem. Problémy závažnejšieho charakteru sa doposiaľ neprejavili. Aj keď je Ford Focus na trhu pomerne krátko, kvalita dielenského spracovania napovedá, že obávať sa väčších mechanických porúch nie je nutné ani v budúcnosti.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Vo verzii kombi sa treba zmieriť s menej komfortným pružením a zvyk vyžaduje aj ďalej posadený piaty prevodový stupeň. Kritické hodnotenia si zatiaľ vyslúžili iba staršie dieselové pohonné jednotky. Ako najvhodnejšia „benzínová voľba“ sa javia dva agregáty. Veľmi kultivovaný motor so zdvihovým objemom valcov 1,6 l  (100 k) a výkonnejší motor so zdvihovým objemom 1,8 l (115 k).

Typické slabé miesta
klepot sedadiel, poruchový spúšťač okien
+
bezpečné jazdné vlastnosti
precízne riadenie
dostatok priestoru aj v zadnej časti
bohatá bezpečnostná výbava
pohodlné sedadlá
komfort
veľký batožinový priestor
presné radenie
odolná brzdová sústava
-
menej komfortné pruženie vo verzii kombi
ďaleko posadený piaty prevodový stupeň
menej kvalitné vnútorné vybavenie
funkčnosť

SkryťVypnúť reklamu

Odporúčané druhy motorov
1,6 l benzínový s výkonom 100 k. Veľmi kultivovaný chod, dobré jazdné vlastnosti, menej elastický. Primeraná spotreba 8 l/100 km.
1,8 l benzínový s výkonom 115 k. Silný, športové jazdné vlastnosti. Spotreba 9 l/100 km.
1,8 l turbodiesel s výkonom 90 k. Silný, menej kultivovaný. Vysoká spotreba 7 l/100 km.

Autor: Martina Skurková

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 121
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 9 484
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 264
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 151
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 035
  6. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 2 944
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 440
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 293
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Anton Kovalčík: Druhá svetová a James Bond z Vatikánu. Prvá časť.
  2. Tomáš Susko: Slnko v sieti pre Vlny? Prečo ocenený scenár nefunguje.
  3. Soňa Kallová: Zelený štvrtok v Tesco
  4. Michal Michňák: Vlastné bývanie? Pre mnohých Slovákov už len sen
  5. Eva Bachletová: Veľkonočný zázrak života
  6. Viktor Pamula: Rozmohol sa nám tu taký nešvár.
  7. Tomáš Vodvářka: Velký pátek jako příležitost
  8. Vladimír Bojničan: Pluralita nie je len nejaký rozmar modernity. Je to náš civilizačný základ
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 46 123
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 21 806
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 20 394
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 691
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 18 555
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 844
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 361
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 9 707
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu