SME
Piatok, 12. august, 2022 | Meniny má Darina

Opel Zafira OPC – športový veľkopriestorový van

Automobilka Opel má od roku 1997 špeciálnu divíziu, ktorej úlohou je starať sa o motoristický šport a podobné aktivity. Približne pätnásť pracovníkov divízie OPC (Opel Performance Center) vyvíja aj vysokovýkonné verzie odvodené od sériových modelov Opel u

rčených pre bežnú cestnú premávku. Po modeli Astra OPC predstavil Opel prednedávnom aj sedemmiestny minivan Opel Zafiru OPC, ktorého hlavným znakom je vysoký výkon motora a nadpriemerné dynamické vlastnosti. Zafira OPC má tiež vynikajúci podvozok, skvelú aerodynamiku, exkluzívny interiér a športový dizajn.

Aj po športových úpravách si však zachováva charakter praktického rodinného automobilu. Vyšším dynamickým vlastnostiam musel byť prispôsobený podvozok. Nové je špeciálne upravené zavesenie kolies DSA (Dynamic Safety). Samozrejmosťou sú kotúčové brzdy na všetkých kolesách, vpredu s priemerom 308 mm a vnútorným chladením, ráfiky kolies z ľahkých zliatin 7,5 x 17“ s obutím 225/45 R 17, štvorkanálový protiblokovací systém ABS s elektronickou reguláciou brzdnej sily EBD a elektronický stabilizačný systém ESP s prepojením na protipreklzový systém TCPlus.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Dynamiku a športový dizajn automobilu Zafira OPC zvýrazňuje už na prvý pohľad aj jeho dizajn – predovšetkým mohutný predný spojler v integrovanom nárazníku s veľkými otvormi pre vstup vzduchu, rozšírené bočné prahy, široké nízkoprofilové pneumatiky, emblémy OPC na maske chladiča a zadnej časti auta a označenie Turbo na stĺpikoch karosérie. Exkluzívny charakter Zafiry OPC poznať aj na interiéri, ktorému dominujú sedadlá Rekaro, leštené kryty prahov dverí, volant obšitý kožou a biele ciferníky palubných prístrojov.

Za dynamické vlastnosti vďačí Zafira OPC zážihovému štvorvalcu 2,0 16V Ecotec preplňovanému turbodúchadlom a jeho výkonu 141 kW/192 k pri otáčkach 5400 za minútu. Úctyhodný je aj najvyšší krútiaci moment 250 Nm - už od 1950 otáčok. Vďaka týmto parametrom dokáže najrýchlejší minivan Európy zrýchliť z nuly na 100 km/h za 8,2 s a atakovať rýchlosť až 220 km/h. Spotreba podľa údajov výrobcu neprekračuje hodnotu 10,1 l/100 km a množstvo škodlivín spĺňa emisné limity normy Euro 4.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  3. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  4. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  5. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  6. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  7. Prehľad a automatizácia
  8. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  2. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  3. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  4. Trenčín potrebuje nový impulz!
  5. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  6. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  7. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  8. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 13 661
  2. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 11 162
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 9 217
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 499
  5. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 5 408
  6. Kde u nás kúpite domácke potraviny 3 954
  7. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 3 837
  8. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 2 438
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Miroslav Galovič: Slovenské Černobyle XXVII / Cykloleto 2022. Časť 2 - Varínske ruiny.
  2. Irena Šimuneková: Voda
  3. Jozef Sitko: Tajomstvo môjho dlhého veku
  4. Irena Šimuneková: Na výlet s deťmi - hrad Hrušov
  5. Marcel Horný: Košúty 2, časť štvrtá : Kapela
  6. Štefan Vidlár: Politický starobinec
  7. Irena Šimuneková: Na výlet s deťmi - Čajka v oblakoch, salaš Vigľaš
  8. Fondee: Eva Hlavsová z Fondee: Češky sú v porovnaní so Slovenkami voči investovaniu skeptickejšie, ukázal prieskum
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 129 175
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 13 035
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 11 923
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 10 221
  5. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 464
  6. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 5 320
  7. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 247
  8. Ingrid Tkáčiková: Poslanec Kuriak, ďakujem, že viem to, čo na Slovensku nechcem 3 349
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu