rčených pre bežnú cestnú premávku. Po modeli Astra OPC predstavil Opel prednedávnom aj sedemmiestny minivan Opel Zafiru OPC, ktorého hlavným znakom je vysoký výkon motora a nadpriemerné dynamické vlastnosti. Zafira OPC má tiež vynikajúci podvozok, skvelú aerodynamiku, exkluzívny interiér a športový dizajn.
Aj po športových úpravách si však zachováva charakter praktického rodinného automobilu. Vyšším dynamickým vlastnostiam musel byť prispôsobený podvozok. Nové je špeciálne upravené zavesenie kolies DSA (Dynamic Safety). Samozrejmosťou sú kotúčové brzdy na všetkých kolesách, vpredu s priemerom 308 mm a vnútorným chladením, ráfiky kolies z ľahkých zliatin 7,5 x 17“ s obutím 225/45 R 17, štvorkanálový protiblokovací systém ABS s elektronickou reguláciou brzdnej sily EBD a elektronický stabilizačný systém ESP s prepojením na protipreklzový systém TCPlus.
Dynamiku a športový dizajn automobilu Zafira OPC zvýrazňuje už na prvý pohľad aj jeho dizajn – predovšetkým mohutný predný spojler v integrovanom nárazníku s veľkými otvormi pre vstup vzduchu, rozšírené bočné prahy, široké nízkoprofilové pneumatiky, emblémy OPC na maske chladiča a zadnej časti auta a označenie Turbo na stĺpikoch karosérie. Exkluzívny charakter Zafiry OPC poznať aj na interiéri, ktorému dominujú sedadlá Rekaro, leštené kryty prahov dverí, volant obšitý kožou a biele ciferníky palubných prístrojov.
Za dynamické vlastnosti vďačí Zafira OPC zážihovému štvorvalcu 2,0 16V Ecotec preplňovanému turbodúchadlom a jeho výkonu 141 kW/192 k pri otáčkach 5400 za minútu. Úctyhodný je aj najvyšší krútiaci moment 250 Nm - už od 1950 otáčok. Vďaka týmto parametrom dokáže najrýchlejší minivan Európy zrýchliť z nuly na 100 km/h za 8,2 s a atakovať rýchlosť až 220 km/h. Spotreba podľa údajov výrobcu neprekračuje hodnotu 10,1 l/100 km a množstvo škodlivín spĺňa emisné limity normy Euro 4.