SME

Honda Stream – sedemmiestny rodinný rýchlik

Honda si už pred mnohými rokmi, najmä modelom Shuttle vybudovala tradíciu vo výrobe veľkopriestorových automobilov. Na jeseň roku 2000 na báze predĺženého podvozku nového päťdverového Civica predstavila Honda v Tokiu model Stream, ktorý svojou dĺžkou 4570


mm sa blíži k vanom strednej triedy, výškou 1590 mm je od nich výrazne nižší. Komfortom i pohonnou jednotkou je však Stream na špičke modelov Civic. Športovému nádychu povestnému pre značku Honda zostal verný aj veľkopriestorový päťdverový päť- až sedemmiestny Stream. Bočné zasklené plochy pripomínajú automobil s karosériou kupé, strecha zvažujúca sa smerom dozadu, na konci mierne prehnutá prispieva zasa k lepšej aerodynamike. Pomerne veľký rázvor náprav 2720 mm a krátky previs vpredu i vzadu umožnili využiť vnútorný priestor pre posádku a batožiny.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Aj preto Stream môže viesť päť až sedem cestujúcich v rozmiestnení 2 – 3 - 2, pričom dve zadné sedadlá na lavici sklopnej do podlahy sú pre menšie osoby, pre vyššie len na kratšie jazdy. Vodič a spolujazdec na samostatných sedadlách s dlhým sedákom i operadlom s výrazne vystupujúcimi bokmi majú dostatok priestoru pre nohy, nad hlavou i v priestore ramien, navyše rovná podlaha bez stredového tunela dovoľuje voľný priechod medzi sedadlami. Prostredný rad sedadiel je posuvný v pozdĺžnom smere, čo dovoľuje cestujúcim vytvoriť si pre nohy dostatok priestoru. Širšia stredná časť tohto sedadla v prípade obsadenia len dvoma osobami sa po sklopení dá využiť ako lakťová opierka s otvormi pre nápoje.


Inak – s tretím pasažierom sa v tomto rade ráta skôr výnimočne, pretože plné pohodlie poskytujú len dve krajné sedadlá. A tak aj keď je Stream sedemmiestny, plný komfort majú len štyria. Podľa počtu pasažierov je v aute na využitie batožinový priestor 158 l, 435 l alebo 718 l, v prípade využitia priestoru až po strechu až 1520 l.

SkryťVypnúť reklamu

Vodič sa v Streame cíti ako v päťdverovom Civicu, pretože prístrojový štít i stredová konzola s autorádiom, ovládacími prvkami klimatizácie a netradične, ale prakticky umiestnenou radiacou pákou päťstupňovej mechanickej prevodovky sa podobajú ako vajce vajcu. Dynamické a jazdné vlastnosti pripomínajú zasa slušný športiak. Najmodernejší benzínový dvojliter Hondy DOHC i-VTEC so zmenou časovania a zdvihu ventilov má aj premenlivú dĺžku sacieho potrubia, takže okrem vysokého výkonu 115 kW/156 k aj plochejší priebeh krútiaceho momentu. Ak teda najvyšší krútiaci moment 192 Nm má motor pri 4000 otáčkach, pri otáčkach o tisíc menej 188 Nm, teda dobrý „záťah“ aj pri nižších otáčkach.

Stream je svižný, akceleruje na „stovku“ za 9,3 sekundy a dokáže zdolať 205 km/h, čo je na úrovni športovej limuzíny. Aj pri vyšších rýchlostiach má veľmi dobrú smerovú stabilitu. Pri razantnejšej jazde sa však v zákrutách nakláňa a má snahu vybočovať. Vodičovi vtedy stačí ubrať s vlastných športových ambícií a Stream sa znovu správa poslušne. Smäd motora rastie so štýlom jazdy. Pán v saku s kravatou, vážnym výrazom v tvári a ľahkou nohou dokáže Stream napojiť aj s 8,5 l/100 km, ak sa však náhli na rokovanie, tak dva - tri litre navyše môžu byť ešte vždy v norme tohto rodinne koncipovaného automobilu. 
                            

SkryťVypnúť reklamu

TECHNICKÉ ÚDAJE

Honda Stream 2,0i VTEC

Motor
Radový vodou chladený zážihový štvorvalec, uložený vpredu naprieč. Ventilový rozvod OHC, poháňaný ozubeným remeňom. Štyri ventily  v každom valci, variabilné časovanie ventilov VTEC. Blok motora a hlava valcov z hliníkovej zliatiny. Zdvihový objem 1998 cm3, vŕtanie a zdvih 86,0/86,0 mm. Kompresný pomer 9,8:1. Najväčší výkon 115 kW/156 k pri otáčkach 6500 min.-1. Najvyšší krútiaci moment 192 Nm pri otáčkach 4000 min.-1. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Viacbodové elektronicky riadené viacbodové vstrekovanie benzínu. Uzavretá chladiaca sústava s elektrickým ventilátorom. Tlakové obežné mazanie s plnoprietokovým čističom oleja. Trojcestný katalyzátor výfukových plynov s lambda sondou.

Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies. Päťstupňová prevodovka s priamym radením. Prevodové stupne 3,266 – 1,769 – 1,212 - 0,921 - 0,738, R – 3,586. Stály prevod 4,764.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Podvozok
Bezrámová konštrukcia. Nezávislé zavesenie kolies vpredu a vzadu. Vpredu priečne spodné ramená a pružiace vzpery Mc Pherson zavesené na pomocnom ráme. Vzadu na dvojitých lichobežníkoch, odpruženie vinutými pružinami a hydraulickými tlmičmi. Priečny skrutný stabilizátor vpredu i vzadu. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom, vpredu i vzadu kotúčové, vpredu s vnútorným chladením. Protiblokovací systém ABS. Ručná brzda s účinkom na zadné kolesá. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 195/65 R 15.

Karoséria
Samonosná celokovová, päťdverová päť- až sedemmiestna typu minivan.

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 4570/1695/1920 mm, rázvor náprav 2725 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1470/1490 mm. Priemer otáčania 10,6 m. Pohotovostná hmotnosť 1395 kg, užitočné zaťaženie 501 kg. Objem batožinového priestoru 158/435/718 l. Objem palivovej nádrže 55 l.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 205 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h  za 9,3 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116  11,1/6,9/8,4 l/100 km.

Cena: 1 007 000 Sk

Namerané hodnoty
Akcelerácia 0 – 100 km/h 9,6 s
Zrýchľovanie
60 – 100 km/h (III/IV) –  6,6/9,0 s 
80 – 120 km/h (IV/V) – 9,3/12,6 s
Max.  rýchlosť  202 km/h
Spotreba počas testu 8,9 l/100 km

 

Porovnanie s konkurenčnými automobilmi:


Hyundai Trajet 2,0 GLS
Zdvih. objem 1997 cm³
Výkon 100 kW/136 k
Krút. mom.  183/4600 Nm/min-1
0 – 100 km/h 13,1 s
Max. rých. 179 km/h
Spotreba mesto 12,9 l/100 km
mimo mesta 7,2 l/100 km
kombinovaná 9,3 l/100 km
Cena 849 900 Sk                                   

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Opel Zafira 2,2 16V
Zdvih. objem 2198 cm³
Výkon 108 kW/147 k
Krút. mom. 203/4000 Nm/min-1
0 – 100 km/h 10,0 s
Max. rých. 200 km/h
Spotreba mesto 12,2 l/100 km
 mimo mesta 7,0 l/100 km
kombinovaná 8,9 l/100 km
Cena 961 900 Sk                                   

Toyota Avensis Verso 2,0 VVTi
Zdvih. objem 1998 cm³
Výkon 110 kW/150 k
Krút. mom. 192/4000 Nm/min-1
0 – 100 km/h 11,4 s
Max. rých. 192 km/h
Spotreba mesto 11,5 l/100 km
 mimo mesta 6,8 l/100 km
kombinovaná 8,6 l/100 km
Cena 1 099 000 Sk                                 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Autor: gold

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  3. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  4. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  5. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  6. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  7. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  8. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  1. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  2. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  3. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  4. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  5. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  6. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  7. Ktoré signály tela predpovedajú mŕtvicu
  8. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 11 777
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 9 474
  3. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 917
  4. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 4 604
  5. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu 2 531
  6. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 2 251
  7. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 2 136
  8. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 2 070
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Elena Antalová: T.č. majú nielen šancu prejaviť sa konzervatívni liberáli
  2. Tomas Hlavaty: Zastavme ich, bratia, ved sa ony stratia...
  3. Ján Škerko: Slovenský Cirkus Humberto
  4. Pavel Baláž: V Bologni si vykrútite krky - pohľadom na vysoké veže
  5. Věra Tepličková: Minulý týždeň bradavky, dnes brucho a triesla... postup je celkom jasný
  6. Martin Fronk: Ako sa kedysi mrazničky stavali z kameňov, alebo...
  7. Štefan Šturdzík: Kréta je krásny kvet stredomoria.
  8. Ján Komrska: Mulhacén, Španielsko
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 30 836
  2. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 19 508
  3. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 13 615
  4. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 11 904
  5. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 7 945
  6. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 7 777
  7. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 6 344
  8. Radko Mačuha: Hanba, uniklo ďalšie video Šimečkovej ženy. 5 825
  1. Věra Tepličková: Minulý týždeň bradavky, dnes brucho a triesla... postup je celkom jasný
  2. Radko Mačuha: Rozostavali sme Slovensko, hrdo vyhlasuje premiér Fico.
  3. Marcel Rebro: Naozaj prišla sloboda z východu? Prečo sme potom utekali na západ, pán Fico?
  4. Věra Tepličková: Možno príde aj kúzelník...
  5. Tupou Ceruzou: Toaleťák
  6. Monika Nagyova: Ako z Netflixu. Preskakoval mŕtvoly a bežal na skúšku do školy
  7. Věra Tepličková: Cesta slovenského Sizyfa do Moskvy alebo Nie je pre cholerika nič horšie, ako nemať možnosť ísť vyššie
  8. Roman Kebísek: Oslobodzujúci efekt Gauguinovej „lekcie maľovania“ na veko drevenej krabice
reklama
SkryťZatvoriť reklamu