
mm sa blíži k vanom strednej triedy, výškou 1590 mm je od nich výrazne nižší. Komfortom i pohonnou jednotkou je však Stream na špičke modelov Civic. Športovému nádychu povestnému pre značku Honda zostal verný aj veľkopriestorový päťdverový päť- až sedemmiestny Stream. Bočné zasklené plochy pripomínajú automobil s karosériou kupé, strecha zvažujúca sa smerom dozadu, na konci mierne prehnutá prispieva zasa k lepšej aerodynamike. Pomerne veľký rázvor náprav 2720 mm a krátky previs vpredu i vzadu umožnili využiť vnútorný priestor pre posádku a batožiny.
Aj preto Stream môže viesť päť až sedem cestujúcich v rozmiestnení 2 – 3 - 2, pričom dve zadné sedadlá na lavici sklopnej do podlahy sú pre menšie osoby, pre vyššie len na kratšie jazdy. Vodič a spolujazdec na samostatných sedadlách s dlhým sedákom i operadlom s výrazne vystupujúcimi bokmi majú dostatok priestoru pre nohy, nad hlavou i v priestore ramien, navyše rovná podlaha bez stredového tunela dovoľuje voľný priechod medzi sedadlami. Prostredný rad sedadiel je posuvný v pozdĺžnom smere, čo dovoľuje cestujúcim vytvoriť si pre nohy dostatok priestoru. Širšia stredná časť tohto sedadla v prípade obsadenia len dvoma osobami sa po sklopení dá využiť ako lakťová opierka s otvormi pre nápoje.

Inak – s tretím pasažierom sa v tomto rade ráta skôr výnimočne, pretože plné pohodlie poskytujú len dve krajné sedadlá. A tak aj keď je Stream sedemmiestny, plný komfort majú len štyria. Podľa počtu pasažierov je v aute na využitie batožinový priestor 158 l, 435 l alebo 718 l, v prípade využitia priestoru až po strechu až 1520 l.
Vodič sa v Streame cíti ako v päťdverovom Civicu, pretože prístrojový štít i stredová konzola s autorádiom, ovládacími prvkami klimatizácie a netradične, ale prakticky umiestnenou radiacou pákou päťstupňovej mechanickej prevodovky sa podobajú ako vajce vajcu. Dynamické a jazdné vlastnosti pripomínajú zasa slušný športiak. Najmodernejší benzínový dvojliter Hondy DOHC i-VTEC so zmenou časovania a zdvihu ventilov má aj premenlivú dĺžku sacieho potrubia, takže okrem vysokého výkonu 115 kW/156 k aj plochejší priebeh krútiaceho momentu. Ak teda najvyšší krútiaci moment 192 Nm má motor pri 4000 otáčkach, pri otáčkach o tisíc menej 188 Nm, teda dobrý „záťah“ aj pri nižších otáčkach.
Stream je svižný, akceleruje na „stovku“ za 9,3 sekundy a dokáže zdolať 205 km/h, čo je na úrovni športovej limuzíny. Aj pri vyšších rýchlostiach má veľmi dobrú smerovú stabilitu. Pri razantnejšej jazde sa však v zákrutách nakláňa a má snahu vybočovať. Vodičovi vtedy stačí ubrať s vlastných športových ambícií a Stream sa znovu správa poslušne. Smäd motora rastie so štýlom jazdy. Pán v saku s kravatou, vážnym výrazom v tvári a ľahkou nohou dokáže Stream napojiť aj s 8,5 l/100 km, ak sa však náhli na rokovanie, tak dva - tri litre navyše môžu byť ešte vždy v norme tohto rodinne koncipovaného automobilu.
TECHNICKÉ ÚDAJE
Honda Stream 2,0i VTEC
Motor
Radový vodou chladený zážihový štvorvalec, uložený vpredu naprieč. Ventilový rozvod OHC, poháňaný ozubeným remeňom. Štyri ventily v každom valci, variabilné časovanie ventilov VTEC. Blok motora a hlava valcov z hliníkovej zliatiny. Zdvihový objem 1998 cm3, vŕtanie a zdvih 86,0/86,0 mm. Kompresný pomer 9,8:1. Najväčší výkon 115 kW/156 k pri otáčkach 6500 min.-1. Najvyšší krútiaci moment 192 Nm pri otáčkach 4000 min.-1. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Viacbodové elektronicky riadené viacbodové vstrekovanie benzínu. Uzavretá chladiaca sústava s elektrickým ventilátorom. Tlakové obežné mazanie s plnoprietokovým čističom oleja. Trojcestný katalyzátor výfukových plynov s lambda sondou.
Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies. Päťstupňová prevodovka s priamym radením. Prevodové stupne 3,266 – 1,769 – 1,212 - 0,921 - 0,738, R – 3,586. Stály prevod 4,764.
Podvozok
Bezrámová konštrukcia. Nezávislé zavesenie kolies vpredu a vzadu. Vpredu priečne spodné ramená a pružiace vzpery Mc Pherson zavesené na pomocnom ráme. Vzadu na dvojitých lichobežníkoch, odpruženie vinutými pružinami a hydraulickými tlmičmi. Priečny skrutný stabilizátor vpredu i vzadu. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom, vpredu i vzadu kotúčové, vpredu s vnútorným chladením. Protiblokovací systém ABS. Ručná brzda s účinkom na zadné kolesá. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 195/65 R 15.
Karoséria
Samonosná celokovová, päťdverová päť- až sedemmiestna typu minivan.
Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 4570/1695/1920 mm, rázvor náprav 2725 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1470/1490 mm. Priemer otáčania 10,6 m. Pohotovostná hmotnosť 1395 kg, užitočné zaťaženie 501 kg. Objem batožinového priestoru 158/435/718 l. Objem palivovej nádrže 55 l.
Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 205 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 9,3 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 11,1/6,9/8,4 l/100 km.
Cena: 1 007 000 Sk
Namerané hodnoty
Akcelerácia 0 – 100 km/h 9,6 s
Zrýchľovanie
60 – 100 km/h (III/IV) – 6,6/9,0 s
80 – 120 km/h (IV/V) – 9,3/12,6 s
Max. rýchlosť 202 km/h
Spotreba počas testu 8,9 l/100 km
Porovnanie s konkurenčnými automobilmi:
Hyundai Trajet 2,0 GLS
Zdvih. objem 1997 cm³
Výkon 100 kW/136 k
Krút. mom. 183/4600 Nm/min-1
0 – 100 km/h 13,1 s
Max. rých. 179 km/h
Spotreba mesto 12,9 l/100 km
mimo mesta 7,2 l/100 km
kombinovaná 9,3 l/100 km
Cena 849 900 Sk
Opel Zafira 2,2 16V
Zdvih. objem 2198 cm³
Výkon 108 kW/147 k
Krút. mom. 203/4000 Nm/min-1
0 – 100 km/h 10,0 s
Max. rých. 200 km/h
Spotreba mesto 12,2 l/100 km
mimo mesta 7,0 l/100 km
kombinovaná 8,9 l/100 km
Cena 961 900 Sk
Toyota Avensis Verso 2,0 VVTi
Zdvih. objem 1998 cm³
Výkon 110 kW/150 k
Krút. mom. 192/4000 Nm/min-1
0 – 100 km/h 11,4 s
Max. rých. 192 km/h
Spotreba mesto 11,5 l/100 km
mimo mesta 6,8 l/100 km
kombinovaná 8,6 l/100 km
Cena 1 099 000 Sk
Autor: gold