SME
Sobota, 13. august, 2022 | Meniny má Ľubomír

Honda Stream – sedemmiestny rodinný rýchlik

Honda si už pred mnohými rokmi, najmä modelom Shuttle vybudovala tradíciu vo výrobe veľkopriestorových automobilov. Na jeseň roku 2000 na báze predĺženého podvozku nového päťdverového Civica predstavila Honda v Tokiu model Stream, ktorý svojou dĺžkou 4570


mm sa blíži k vanom strednej triedy, výškou 1590 mm je od nich výrazne nižší. Komfortom i pohonnou jednotkou je však Stream na špičke modelov Civic. Športovému nádychu povestnému pre značku Honda zostal verný aj veľkopriestorový päťdverový päť- až sedemmiestny Stream. Bočné zasklené plochy pripomínajú automobil s karosériou kupé, strecha zvažujúca sa smerom dozadu, na konci mierne prehnutá prispieva zasa k lepšej aerodynamike. Pomerne veľký rázvor náprav 2720 mm a krátky previs vpredu i vzadu umožnili využiť vnútorný priestor pre posádku a batožiny.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Aj preto Stream môže viesť päť až sedem cestujúcich v rozmiestnení 2 – 3 - 2, pričom dve zadné sedadlá na lavici sklopnej do podlahy sú pre menšie osoby, pre vyššie len na kratšie jazdy. Vodič a spolujazdec na samostatných sedadlách s dlhým sedákom i operadlom s výrazne vystupujúcimi bokmi majú dostatok priestoru pre nohy, nad hlavou i v priestore ramien, navyše rovná podlaha bez stredového tunela dovoľuje voľný priechod medzi sedadlami. Prostredný rad sedadiel je posuvný v pozdĺžnom smere, čo dovoľuje cestujúcim vytvoriť si pre nohy dostatok priestoru. Širšia stredná časť tohto sedadla v prípade obsadenia len dvoma osobami sa po sklopení dá využiť ako lakťová opierka s otvormi pre nápoje.


Inak – s tretím pasažierom sa v tomto rade ráta skôr výnimočne, pretože plné pohodlie poskytujú len dve krajné sedadlá. A tak aj keď je Stream sedemmiestny, plný komfort majú len štyria. Podľa počtu pasažierov je v aute na využitie batožinový priestor 158 l, 435 l alebo 718 l, v prípade využitia priestoru až po strechu až 1520 l.

SkryťVypnúť reklamu

Vodič sa v Streame cíti ako v päťdverovom Civicu, pretože prístrojový štít i stredová konzola s autorádiom, ovládacími prvkami klimatizácie a netradične, ale prakticky umiestnenou radiacou pákou päťstupňovej mechanickej prevodovky sa podobajú ako vajce vajcu. Dynamické a jazdné vlastnosti pripomínajú zasa slušný športiak. Najmodernejší benzínový dvojliter Hondy DOHC i-VTEC so zmenou časovania a zdvihu ventilov má aj premenlivú dĺžku sacieho potrubia, takže okrem vysokého výkonu 115 kW/156 k aj plochejší priebeh krútiaceho momentu. Ak teda najvyšší krútiaci moment 192 Nm má motor pri 4000 otáčkach, pri otáčkach o tisíc menej 188 Nm, teda dobrý „záťah“ aj pri nižších otáčkach.

Stream je svižný, akceleruje na „stovku“ za 9,3 sekundy a dokáže zdolať 205 km/h, čo je na úrovni športovej limuzíny. Aj pri vyšších rýchlostiach má veľmi dobrú smerovú stabilitu. Pri razantnejšej jazde sa však v zákrutách nakláňa a má snahu vybočovať. Vodičovi vtedy stačí ubrať s vlastných športových ambícií a Stream sa znovu správa poslušne. Smäd motora rastie so štýlom jazdy. Pán v saku s kravatou, vážnym výrazom v tvári a ľahkou nohou dokáže Stream napojiť aj s 8,5 l/100 km, ak sa však náhli na rokovanie, tak dva - tri litre navyše môžu byť ešte vždy v norme tohto rodinne koncipovaného automobilu. 
                            

SkryťVypnúť reklamu

TECHNICKÉ ÚDAJE

Honda Stream 2,0i VTEC

Motor
Radový vodou chladený zážihový štvorvalec, uložený vpredu naprieč. Ventilový rozvod OHC, poháňaný ozubeným remeňom. Štyri ventily  v každom valci, variabilné časovanie ventilov VTEC. Blok motora a hlava valcov z hliníkovej zliatiny. Zdvihový objem 1998 cm3, vŕtanie a zdvih 86,0/86,0 mm. Kompresný pomer 9,8:1. Najväčší výkon 115 kW/156 k pri otáčkach 6500 min.-1. Najvyšší krútiaci moment 192 Nm pri otáčkach 4000 min.-1. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Viacbodové elektronicky riadené viacbodové vstrekovanie benzínu. Uzavretá chladiaca sústava s elektrickým ventilátorom. Tlakové obežné mazanie s plnoprietokovým čističom oleja. Trojcestný katalyzátor výfukových plynov s lambda sondou.

Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies. Päťstupňová prevodovka s priamym radením. Prevodové stupne 3,266 – 1,769 – 1,212 - 0,921 - 0,738, R – 3,586. Stály prevod 4,764.

SkryťVypnúť reklamu

Podvozok
Bezrámová konštrukcia. Nezávislé zavesenie kolies vpredu a vzadu. Vpredu priečne spodné ramená a pružiace vzpery Mc Pherson zavesené na pomocnom ráme. Vzadu na dvojitých lichobežníkoch, odpruženie vinutými pružinami a hydraulickými tlmičmi. Priečny skrutný stabilizátor vpredu i vzadu. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom, vpredu i vzadu kotúčové, vpredu s vnútorným chladením. Protiblokovací systém ABS. Ručná brzda s účinkom na zadné kolesá. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 195/65 R 15.

Karoséria
Samonosná celokovová, päťdverová päť- až sedemmiestna typu minivan.

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 4570/1695/1920 mm, rázvor náprav 2725 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1470/1490 mm. Priemer otáčania 10,6 m. Pohotovostná hmotnosť 1395 kg, užitočné zaťaženie 501 kg. Objem batožinového priestoru 158/435/718 l. Objem palivovej nádrže 55 l.

SkryťVypnúť reklamu

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 205 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h  za 9,3 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116  11,1/6,9/8,4 l/100 km.

Cena: 1 007 000 Sk

Namerané hodnoty
Akcelerácia 0 – 100 km/h 9,6 s
Zrýchľovanie
60 – 100 km/h (III/IV) –  6,6/9,0 s 
80 – 120 km/h (IV/V) – 9,3/12,6 s
Max.  rýchlosť  202 km/h
Spotreba počas testu 8,9 l/100 km

 

Porovnanie s konkurenčnými automobilmi:


Hyundai Trajet 2,0 GLS
Zdvih. objem 1997 cm³
Výkon 100 kW/136 k
Krút. mom.  183/4600 Nm/min-1
0 – 100 km/h 13,1 s
Max. rých. 179 km/h
Spotreba mesto 12,9 l/100 km
mimo mesta 7,2 l/100 km
kombinovaná 9,3 l/100 km
Cena 849 900 Sk                                   

SkryťVypnúť reklamu

Opel Zafira 2,2 16V
Zdvih. objem 2198 cm³
Výkon 108 kW/147 k
Krút. mom. 203/4000 Nm/min-1
0 – 100 km/h 10,0 s
Max. rých. 200 km/h
Spotreba mesto 12,2 l/100 km
 mimo mesta 7,0 l/100 km
kombinovaná 8,9 l/100 km
Cena 961 900 Sk                                   

Toyota Avensis Verso 2,0 VVTi
Zdvih. objem 1998 cm³
Výkon 110 kW/150 k
Krút. mom. 192/4000 Nm/min-1
0 – 100 km/h 11,4 s
Max. rých. 192 km/h
Spotreba mesto 11,5 l/100 km
 mimo mesta 6,8 l/100 km
kombinovaná 8,6 l/100 km
Cena 1 099 000 Sk                                 

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  2. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  3. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  4. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  5. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  6. Prehľad a automatizácia
  7. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  8. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  2. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  3. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  4. Trenčín potrebuje nový impulz!
  5. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  6. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  7. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  8. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 14 443
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 11 119
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 10 986
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 621
  5. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 6 208
  6. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 4 740
  7. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 3 351
  8. Kde u nás kúpite domácke potraviny 2 830
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračné foto

Na návrhy sulíkovcov sme sa pozreli z vecného a odborného hľadiska.


14 h
Slovensko vs. Lotyšsko, online prenos s MS v hokeji do 20 rokov 2022.

Sledovali ste online prenos z MS v hokeji U20 2022: Slovensko - Lotyšsko.


Sportnet 12 h
Premiér Heger a minister Matovič.

Koaličné rokovania budú pokračovať na budúci týždeň.


10 h
Iránskeho spisovateľa Salmana Rushdieho napadli pred prednáškou v New Yorku.

Autor Satanských veršov je zatiaľ nažive.


11 h

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: My dúchotci
  2. Miroslav Galovič: Cykloleto 2022. Časť 3 - Budatínsky hrad. Exteriér a park.
  3. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov?
  4. Maťo Chudík: Nedopovedané príbehy
  5. Tupou Ceruzou: Igor, poď už dole!
  6. Ján Škerko: Sulík alebo Matovič? Kto to myslí so Slovenskom dobre a kto nie
  7. Marian Nanias: Jadrová energia – Olivia Newton-John - úžasná umelkyňa – úžasná rodina.
  8. Júlia Piraňa Mikolášiková: Herečka Karin Haydu nespáchala poisťovací podvod. Prokurátorka rozhodla po viac ako deviatich rokov
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 129 620
  2. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 13 954
  3. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 10 770
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 9 825
  5. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 805
  6. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 7 735
  7. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 654
  8. Ingrid Tkáčiková: Poslanec Kuriak, ďakujem, že viem to, čo na Slovensku nechcem 3 365
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu