SME
Sobota, 8. máj, 2021 | Meniny má IngridaKrížovkyKrížovky

Hyundai Sonata

Model strednej triedy Hyundai Sonata sa vyrába už rovných dvadsať rokov (debut 1985) a za tento čas sa stal vcelku obľúbeným a cenovo prístupným automobilom strednej triedy. V súčasnosti prichádza na trh nová, už piata generácia s prepracovaným dizajnom a

väčšou karosériou.

Viac priestoru

Hyundai sa nevyhol súčasnému trendu, keď väčšina nových modelov má v porovnaní s predchodcom väčšiu karosériu. Podstatnejší než nárast dĺžky (+5,5 cm) je zväčšený rázvor o 3 cm, ktorý sa podpísal na zlepšení vnútorného priestoru. Priestor na nohy vpredu vzrástol síce iba o 1 cm, ale vzadu pribudli cenné 3 cm. Nárastom sa môže pochváliť priestor pre hlavu a batožinový priestor s objemom 523 litrov. Sonata bude mať v základnom vybavení ABS, šesť airbagov, tempomat, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, elektrické ovládanie okien a manuálnu klimatizáciu. Stabilizačný systém ESP, brzdový asistent, palubný počítač a automatická klimatizácia patria do vybavenia luxusnej verzie Elegance.

Tri motory

Zatiaľ je v ponuke jediný benzínový štvorvalec objemu 2,4 l a výkonu 119 kW. V krátkom čase k nemu pribudne silný šesťvalec objemu 3,3 l a výkonu 171 kW, s ktorým Sonata dosiahne max. rýchlosť 220 km/h a zrýchlenie z 0 na 100 za 8 s. Základný motor 2,4i sa dodáva buď s päťstupňovou manuálnou prevodovkou alebo iba štvorstupňovou automatikou. K šesťvalcu však Hyundai ponúkne päťstupňovú prevodovku H-matic. Základný model s motorom 2,4 i stojí 699 900 korún. Potešiteľné je, že konštrukčne starý motor 2,0 CRDi sa už do Sonaty nebude montovať, ale na budúci rok pribudne nový agregát 2,0 CRDi VGT dosahujúci výkon 99 kW a maximálny krútiaci moment 304 Nm. Napriek tomu, že Sonata patrí k lacnejším automobilom strednej triedy, dostala vyspelý podvozok s dvojitým zavesením predných kolies, s priečnym trojuholníkovým ramenom a viacprvkovou zadnou nápravou.

Činnosť podvozka (montáž sa začína v druhom polroku 2005) riadi úplne nový systém aktívnej kontroly geometrie podvozka - Active Geometry Control Suspension (AGCS). Systém pomocou elektromotorov mení zbiehavosť zadných kolies. Počas zatáčania v nízkych rýchlostiach a priamej jazde je náprava riadená tak, aby sa dosiahla lepšia smerová stabilita, zatiaľ čo pri zatáčaní vo vyšších rýchlostiach je cieľom rozšíriť styčnú plochu pneumatiky a vozovky a zredukovať vrodenú nedotáčavosť vozidla.

Piata generácia Sonaty sa môže pochváliť karosériou s vyššou tuhosťou, zosilnenými stĺpikmi a vylepšenými deformačnými zónami. Posádku pri náraze chránia čelné, bočné a hlavové airbagy. Súčasťou vybavenia sú tiež aktívne opierky hlavy.
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tatra banka ako prvá banka na Slovensku vydala zelené dlhopisy
  2. Ako sa dostať do formy? Padel je ako tenis, no ďaleko zábavnejší
  3. Pätnásť gréckych ostrovov, kde strávite skvelú letnú dovolenku
  4. Najkrajší darček? Nielen maminy poteší večer plný dobrej hudby
  5. SME.sk prináša nové Prémiové predplatné
  6. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe
  7. Televízory budúcnosti: Keď sa skĺbi umenie so sci-fi
  8. Prečo držia Slováci peniaze na účtoch, keď im nezarábajú?
  9. O pro-agingu so Soňou Müllerovou, Deň matiek a ekošpeciál
  10. SME Elektromobilita: Ako nabíjať? Aký majú dojazd?
  1. Blíži sa Deň matiek. Pripravme im raňajky ako pre kráľovnú
  2. Pätnásť gréckych ostrovov, kde strávite skvelú letnú dovolenku
  3. Jarná očista organizmu – ako sa do nej pustiť naplno?
  4. Ako sa dostať do formy? Padel je ako tenis, no ďaleko zábavnejší
  5. Kancelársky trh ožíva, potvrdzuje to aj najväčší developer
  6. Najkrajší darček? Nielen maminy poteší večer plný dobrej hudby
  7. SME.sk prináša nové Prémiové predplatné
  8. Televízory budúcnosti: Keď sa skĺbi umenie so sci-fi
  9. Prečo držia Slováci peniaze na účtoch, keď im nezarábajú?
  10. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe
  1. Zaočkovaní dostávajú pivo zdarma alebo 350 eur 42 522
  2. Ste finančný guru? Otestujte sa a investujte s mobilom 19 245
  3. Deti sa počas pandémie vrátili dozadu, hovorí pedagogička 15 650
  4. Prečo držia Slováci peniaze na účtoch, keď im nezarábajú? 14 439
  5. Máte 30 a začínate investovať? Týchto 6 vecí potrebujete vedieť 8 870
  6. Čo ľuďom chýba počas práce z domu najviac? Káva to nie je 8 000
  7. SME Elektromobilita: Ako nabíjať? Aký majú dojazd? 7 524
  8. Zaujímavé príležitosti po kríze. Analytici radia, kam investovať 7 245
  9. Investuje od dvanástich. Najväčší rast dosiahol o 1 600 percent 7 002
  10. Minerálky pod lupou. Kedy nám škodia a kedy prospievajú? 6 432
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Nezažili SME, ale nezabudli sme.

Dnes si pripomíname, prečo je dôležité, aby sa z našej pamäti nestratili príbehy z čias vojny.

15 h
Peter Sagan dnes na Giro d'Italia 2021 - 1. etapa LIVE cez online prenos.

Peter Sagan dnes ide 1. etapu na Giro d'Italia 2021. Sledujte ju live cez online prenos.

5 h
Na trhové pozície Tesly útočí konkurencia.

Automobilky investujú miliardy.

22 h
Predseda poslaneckého klubu OĽaNO Michal Šipoš.

OĽaNO začalo pozíciu Kolíkovej spochybňovať, keď je premiér Heger v zahraničí

15 h

Neprehliadnite tiež

Audi Q5 40 TDI

Použitá koncepcia z neho robí tú správnu prémiu.

4 h
Na trhové pozície Tesly útočí konkurencia.

Automobilky investujú miliardy.

22 h
Generálny riaditeľ trnavskej automobilky Stellantis Martin Dzama odovzdáva kľúče od milióntej C3 slovenskej majiteľke.

Výrobu modelu prvýkrát spustili v novembri 2016.

7. máj
Renault Arkana

Má dlhší rázvor kolies než Octavia a veľký 513-litrový kufor.

6. máj