Hyundai Sonata

Model strednej triedy Hyundai Sonata sa vyrába už rovných dvadsať rokov (debut 1985) a za tento čas sa stal vcelku obľúbeným a cenovo prístupným automobilom strednej triedy. V súčasnosti prichádza na trh nová, už piata generácia s prepracovaným dizajnom a

väčšou karosériou.

Viac priestoru

Hyundai sa nevyhol súčasnému trendu, keď väčšina nových modelov má v porovnaní s predchodcom väčšiu karosériu. Podstatnejší než nárast dĺžky (+5,5 cm) je zväčšený rázvor o 3 cm, ktorý sa podpísal na zlepšení vnútorného priestoru. Priestor na nohy vpredu vzrástol síce iba o 1 cm, ale vzadu pribudli cenné 3 cm. Nárastom sa môže pochváliť priestor pre hlavu a batožinový priestor s objemom 523 litrov. Sonata bude mať v základnom vybavení ABS, šesť airbagov, tempomat, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, elektrické ovládanie okien a manuálnu klimatizáciu. Stabilizačný systém ESP, brzdový asistent, palubný počítač a automatická klimatizácia patria do vybavenia luxusnej verzie Elegance.

Tri motory

Zatiaľ je v ponuke jediný benzínový štvorvalec objemu 2,4 l a výkonu 119 kW. V krátkom čase k nemu pribudne silný šesťvalec objemu 3,3 l a výkonu 171 kW, s ktorým Sonata dosiahne max. rýchlosť 220 km/h a zrýchlenie z 0 na 100 za 8 s. Základný motor 2,4i sa dodáva buď s päťstupňovou manuálnou prevodovkou alebo iba štvorstupňovou automatikou. K šesťvalcu však Hyundai ponúkne päťstupňovú prevodovku H-matic. Základný model s motorom 2,4 i stojí 699 900 korún. Potešiteľné je, že konštrukčne starý motor 2,0 CRDi sa už do Sonaty nebude montovať, ale na budúci rok pribudne nový agregát 2,0 CRDi VGT dosahujúci výkon 99 kW a maximálny krútiaci moment 304 Nm. Napriek tomu, že Sonata patrí k lacnejším automobilom strednej triedy, dostala vyspelý podvozok s dvojitým zavesením predných kolies, s priečnym trojuholníkovým ramenom a viacprvkovou zadnou nápravou.

Činnosť podvozka (montáž sa začína v druhom polroku 2005) riadi úplne nový systém aktívnej kontroly geometrie podvozka - Active Geometry Control Suspension (AGCS). Systém pomocou elektromotorov mení zbiehavosť zadných kolies. Počas zatáčania v nízkych rýchlostiach a priamej jazde je náprava riadená tak, aby sa dosiahla lepšia smerová stabilita, zatiaľ čo pri zatáčaní vo vyšších rýchlostiach je cieľom rozšíriť styčnú plochu pneumatiky a vozovky a zredukovať vrodenú nedotáčavosť vozidla.

Piata generácia Sonaty sa môže pochváliť karosériou s vyššou tuhosťou, zosilnenými stĺpikmi a vylepšenými deformačnými zónami. Posádku pri náraze chránia čelné, bočné a hlavové airbagy. Súčasťou vybavenia sú tiež aktívne opierky hlavy.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kreditná karta – áno alebo nie
  2. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  3. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  4. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  5. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  6. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  7. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  8. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  9. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  10. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  1. MiddleCap Equity Partners a Mayfair Assets ukončili fúziu
  2. Súboj olympionikov na Malom Dunaji
  3. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  4. Dvojitý diplom medzi EU v Bratislave a UNWE v Sofii
  5. Ustanovujúce valné zhromaždenie Alumni klubu EU v Bratislave
  6. Kreditná karta – áno alebo nie
  7. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  8. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
  9. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  10. Uncovering Artificial Intelligence in Slovakia
  1. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 24 561
  2. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 18 352
  3. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 12 755
  4. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 10 252
  5. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 9 530
  6. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 7 144
  7. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina? 4 971
  8. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 4 340
  9. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie 4 140
  10. Sú bolesti kĺbov dôvodom, že nemôžete v živote robiť čo chcete? 3 070

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Penta, Rusko či Technopol. Pri Kočnerovi sa často objavujú zmenky

Zmenky sa objavujú pri tunelovaní Technopolu aj snahách získať vratky DPH. Kočner chcel podľa SIS získať aj zmenky, ktoré takmer položili Dzurindovu vládu.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Toto už neprejde ani Kočnerovi

Kočner nie je nič iné ako historická anomália, relikt mafiánskych deväťdesiatych rokov.

ŽILINA

Pod Strečnom sa bude jazdiť v dvoch pruhoch

Opatrenie má pomôcť záchranárom.

Neprehliadnite tiež

Nové Volvo S60 má americký pôvod a žiaden diesel

Dvorná divízia Polestar vyladí výkon nového Volva na 415 koní.

Radšej Kiu alebo Hyundai ako Porsche. Ktoré auto má najviac chýb?

V prieskume pohorelo Volvo, Jaguar, Land Rover.

Tesla v USA vyšetruje prvé samovznietenie Modelu S

Ide o prvý prípad bezdôvodného samovznietenia batérie Tesly.

Audi A1 narástlo na veľkosť Pola. Dieselový motor už nedostane

Digitálne budíky na prístrojovej doske ponúkne už v základe.