Hyundai Sonata

Model strednej triedy Hyundai Sonata sa vyrába už rovných dvadsať rokov (debut 1985) a za tento čas sa stal vcelku obľúbeným a cenovo prístupným automobilom strednej triedy. V súčasnosti prichádza na trh nová, už piata generácia s prepracovaným dizajnom a

väčšou karosériou.

Viac priestoru

Hyundai sa nevyhol súčasnému trendu, keď väčšina nových modelov má v porovnaní s predchodcom väčšiu karosériu. Podstatnejší než nárast dĺžky (+5,5 cm) je zväčšený rázvor o 3 cm, ktorý sa podpísal na zlepšení vnútorného priestoru. Priestor na nohy vpredu vzrástol síce iba o 1 cm, ale vzadu pribudli cenné 3 cm. Nárastom sa môže pochváliť priestor pre hlavu a batožinový priestor s objemom 523 litrov. Sonata bude mať v základnom vybavení ABS, šesť airbagov, tempomat, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, elektrické ovládanie okien a manuálnu klimatizáciu. Stabilizačný systém ESP, brzdový asistent, palubný počítač a automatická klimatizácia patria do vybavenia luxusnej verzie Elegance.

Tri motory

Zatiaľ je v ponuke jediný benzínový štvorvalec objemu 2,4 l a výkonu 119 kW. V krátkom čase k nemu pribudne silný šesťvalec objemu 3,3 l a výkonu 171 kW, s ktorým Sonata dosiahne max. rýchlosť 220 km/h a zrýchlenie z 0 na 100 za 8 s. Základný motor 2,4i sa dodáva buď s päťstupňovou manuálnou prevodovkou alebo iba štvorstupňovou automatikou. K šesťvalcu však Hyundai ponúkne päťstupňovú prevodovku H-matic. Základný model s motorom 2,4 i stojí 699 900 korún. Potešiteľné je, že konštrukčne starý motor 2,0 CRDi sa už do Sonaty nebude montovať, ale na budúci rok pribudne nový agregát 2,0 CRDi VGT dosahujúci výkon 99 kW a maximálny krútiaci moment 304 Nm. Napriek tomu, že Sonata patrí k lacnejším automobilom strednej triedy, dostala vyspelý podvozok s dvojitým zavesením predných kolies, s priečnym trojuholníkovým ramenom a viacprvkovou zadnou nápravou.

Činnosť podvozka (montáž sa začína v druhom polroku 2005) riadi úplne nový systém aktívnej kontroly geometrie podvozka - Active Geometry Control Suspension (AGCS). Systém pomocou elektromotorov mení zbiehavosť zadných kolies. Počas zatáčania v nízkych rýchlostiach a priamej jazde je náprava riadená tak, aby sa dosiahla lepšia smerová stabilita, zatiaľ čo pri zatáčaní vo vyšších rýchlostiach je cieľom rozšíriť styčnú plochu pneumatiky a vozovky a zredukovať vrodenú nedotáčavosť vozidla.

Piata generácia Sonaty sa môže pochváliť karosériou s vyššou tuhosťou, zosilnenými stĺpikmi a vylepšenými deformačnými zónami. Posádku pri náraze chránia čelné, bočné a hlavové airbagy. Súčasťou vybavenia sú tiež aktívne opierky hlavy.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  2. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  3. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  4. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  5. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  6. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  7. Najužitočnejšia appka
  8. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách
  9. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej
  10. V O2 to s dátami poriadne prehnali
  1. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  2. Polus Market – trh v srdci nákupného centra
  3. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  4. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  5. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  6. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  7. Bratislava dostane o rok nový mestský bulvár
  8. Dexis Slovakia má nového generálneho riaditeľa
  9. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  10. Stavebná fakulta hostila medzinárodnú konferenciu CSASC
  1. Najužitočnejšia appka 16 332
  2. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 14 650
  3. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 13 714
  4. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 12 738
  5. V O2 to s dátami poriadne prehnali 10 901
  6. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 522
  7. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu 7 190
  8. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 193
  9. Čerstvosť je o správnom skladovaní. Reportáž zo skladu Kauflandu 4 005
  10. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu 2 413

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Žitňanská: Stratila som dôvod zotrvávať v koalícii aj formálne

Žitňanská sa chce viac venovať učeniu.

Komentár Zuzany Kepplovej

Kto žiadal otvorenosť, nikdy v cirkvi nepochodil

Obvinený biskup vidí tradičných nepriateľov.

DOMOV

Žitňanská sa rozhodla odísť zo strany Most-Híd

Exministerka spravodlivosti opúšťa aj poslanecký klub.

AUTO

Už si len tak nezatiahnete. Z áut sa vytráca ručná brzda

Mechanickú brzdu majú len malé lacné autá.

Neprehliadnite tiež

Podcast Za Volantom

Za volantom: Aké sú najväčšie chyby slovenských vodičov?

Spúšťame nový týždenný podcast o autách.

Centrum Paríža bude raz za mesiac bez áut

Opatrenia sa budú opakovať každú prvú nedeľu v mesiaci.

Peugeot zabalil budúcnosť do minulosti a predstavuje koncept e-Legend

Elektromobil zrýchli z nuly na sto pod štyri sekundy.

Doručovateľské dodávky chce Renault zmeniť na inteligentný vlak

Najnovší koncept EZ-PRO je jednou z vízií o preprave tovaru v budúcnosti.

Už si len tak nezatiahnete. Z áut sa vytráca ručná brzda

Mechanickú brzdu majú len malé lacné autá.