SME
Pondelok, 26. október, 2020 | Meniny má DemeterKrížovkyKrížovky

Porovnanie : Hyundai Tucson 2,0 i a Hyundai Tucson 2,0 CRDi

Hyundai Tucson narobil medzi športovo úžitkovými automobilmi SUV poriadny vietor, pretože kórejská automobilka nie je v tejto triede žiadnym nováčikom, navyše postavila pohľadný a cenovo atraktívny automobil. V rámci redakčného testu sme vyskúšali

Hyundai Tucson narobil medzi športovo úžitkovými automobilmi SUV poriadny vietor, pretože kórejská automobilka nie je v tejto triede žiadnym nováčikom, navyše postavila pohľadný a cenovo atraktívny automobil. V rámci redakčného testu sme vyskúšali Hyundai Tucson s dvomi najžiadanejšími motormi a v osobnej i úžitkovej verzii N1.

Rozhodujúci úžitok
Na rozdiel od väčšieho a staršieho modelu Hyundai SantaFe pôsobí Tucson oveľa ľahšie a kompaktnejšie. Rozmerovo menší Tucson poteší veľkým vnútorným priestorom a atraktívnym vonkajším vzhľadom. Z krásy mu neuberajú ani čierne plastové nárazníky a plastové lemy dverí, ktoré odolávajú nástrahám ľahkého terénu lepšie ako lakované časti karosérie. Na podvozku s neveľkým rázvorom náprav (263 cm) vznikol príjemný a priestranný interiér s takmer rovnou podlahou vzadu a slušným priestorom v každom smere. Jednoduchej a prehľadnej prístrojovej doske by nezaškodili mäkkšie plasty a príjemnejší povrch. Pri nastupovaní za volant sme si niekoľkokrát udreli koleno o výčnelok prístrojovej dosky. Hyundai však veľmi dobre zvládol praktickú stránku interiéru vrátanie rozmiestnenia odkladacích priestorov poličiek a skriniek vrátane rozmiestnenia ovládacích prvkov. V základnom výbavení nechýba manuálna klimatizácia , ABS , kompletné elektrické ovládanie okien i spätných zrkadiel a šesť airbagov (čelné, bočné, hlavové). Druhou silnou stránkou okrem priestoru a vybavenia je variabilita zadnej časti. Malé predmety vložíte do auta cez otvárateľné okno piatych dverí. Veľké kusy tovaru alebo batožiny sa zase ľahko nakladajú i vykladajú preto, lebo nakladacia hrana je v jednej rovine s dnom batožinového priestoru. Pri jednoduchom sklápaní zadných sedadiel sa sedák posunie smerom dole a sklopené operadlo sa dostáva do jednej roviny s dnom kufra. Úžitková verzia s naftovým motorom mala kovovú deliacu sieť, ktorá paradoxne znižuje úžitkovú hodnotu auta. Sklápať sedadlá v jej prítomnosti nemalo význam a pri prejazde nerovností vydávala podivné zvuky. Navyše Tucson N1 takto možno použiť iba ako štvormiestne vozidlo. Je teda na majiteľovi, či mu odpočet DPH stojí za toto obmedzenie. Základný objem batožinového priestoru 540 l patrí k najlepším v triede.

Benzín víťazí
Naftový motor staršej konštrukcie 2,0 CRDi vynikol v spotrebe, pretože bez problémov sme sa zmestili do 8 l/100 km. V náročných podmienkach a teréne sme sa prehupli aj za 10 l/100km. Nafťák nás ale nepotešil kultúrou chodu a rýchlym poklesom ťahu vo vyšších otáčkach. Vzhľadom na svoj objem by mohol mať vyšší výkon i krútiaci moment než je 83 kW a 245 Nm. Napriek tomu v teréne si počínal lepšie ako benzínový štvorvalec 2,0 CVVT s výkonom 103 kW, ktorý má rovnaký stály prevod i prevodový pomer na prvých dvoch stupňoch manuálnej prevodovky. Naopak na ceste kraľuje výrazne tichší a kultivovanejší benzínový motor s priemernou spotrebou horšou o 2 l/100km ale výrazne lepšími dynamickými vlastnosťami. Na dlhých trasách mimo mesta dokáže benzínový agregát spotrebovať iba 7,4 l/100km. Vydarený benzínový motor ponúka výrobca už so základným vybavením Active za 749 900 Sk. Naftový motor však možno kombinovať iba s drahším vybavením Dynamic za 869 900 Sk, ktorý je aj tak o 70 000 Sk drahší než benzínový agregát s porovnateľnou výbavou. Z tohto pohľadu sa nám zdala lepšia verzia s benzínovým motorom. V prípade, že Tucson bude jazdiť viac v meste a po lesných cestách, odporúčame úsporný naftový motor s lepším ťahom v nízkych otáčkach.

Pohon všetkých kolies pracuje iba vtedy, ak si to vyžiadajú podmienky na ceste, inak ide 100% krútiaceho momentu na predné kolesá. O trvalom pohone všetkých kolies možno hovoriť až po zapnutí funkcie Lock 4WD, ktorá zablokuje rozdeľovanie krútiaceho momentu na pevný pomer 50:50. Prínos trvalého pohonu na extrémne šmykľavom povrchu je citeľný, nehovoriac o jazde na snehu. Vzhľadom na krátke previsy karosérie ponúka Tucson celkom slušné možnosti jazdenia v teréne, ktoré by vylepšila uzávierka zadného diferenciálu a vyššia svetlosť podvozka. Na druhej strane Tucson nie je „off road“ ale SUV a jeho jazdné vlastnosti v teréne považujeme za plne postačujúce. Na ceste by mohol jazdiť trochu pokojnejšie, zvlášť na priečnych nerovnostiach. Po mnohých kilometroch za volantom oboch verzií považujeme Tucson za jedno z najlepších a navyše cenovo akceptovateľných SUV.

Naše sympatie si získala benzínová verzia i napriek tomu, že v ťažkých podmienkach ťahala za kratší koniec. Na cestách, kde SUV prevažne jazdí, je benzínový motor tichší a temperamentnejší. Stovku pokorí o dve sekundy skôr ako nafťák, ktorý sa neochotne vytáča. Ku cti naftového motora slúži spotreba v teréne.


Systém pohonu štyroch kolies ponúka skôr oporu v ťažkých podmienkach než športové vyžitie sa za volantom. Aby vyniklo umenie vodiča, treba vypnúť trakčnú kontrolu a zapnúť trvalý pohon všetkých kolies. Trakčná kontrola dokáže znižovať výkon motora i otáčky až do takej miery, že pri vyššom zaťažení motor zhasne. Noha vodiča na plynovom pedáli je v tomto prípade oveľa efektívnejšia.

 

Aby vodič nižšieho vzrastu dočiahol na pedále, treba posunúť sedadlo poriadne dopredu, čím sa radikálne zmenší priestor na kolená a sťaží nastupovanie za volant. Narazenie kolena o ostrý roh prístrojovky je pomerne bolestivé. Vodiči vyššieho vzrastu tento problém nemali.

 

 

 

 

Systém sklápania sedadiel je jednoduchý a batožinový priestor dobre využiteľný. Po sklopení zadných sedadiel jeho objem vzrastie na 1375 l.


Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Fresh Market má novú predajňu Sanagro. Takto to tam vyzerá
  2. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  3. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  4. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  5. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  6. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  7. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  8. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  9. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  10. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  1. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  2. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  3. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  5. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  6. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  7. Kvalitné sporenie si dokážete vybaviť z pohodlia domova
  8. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  9. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  10. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 26 677
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 21 728
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 136
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 686
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 12 316
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 863
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 797
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 947
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 727
  10. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 10 443
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Navrhli odvolať rektora STU Fikara, na rokovaní bola polícia

Akademici si odhlasovali koniec Miroslava Fikara.

Rektor Slovenskej technickej univerzity (STU) Miroslav Fikar.
Viliam Turan na archívnej fotografii.
Roman Prymula.

Slovensko otestujú celoplošne cez víkend (minúta po minúte)

Počas pilotnej fázy plošného testovania otestovali 140 945 ľudí.

v popredí vpravo premiér Igor Matovič, v pozadí sprava minister zdravotníctva Marek Krajčí, minister obrany Jaroslav Naď a náčelník Generálneho štábu Ozbrojených síl Daniel Zmeko na brífingu s novinármi počas prestávky zasadnutia Ústredného krízového štábu.

Neprehliadnite tiež

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.
Po nastúpení do auta chytáme pri zatváraní dverí vnútornú kľučku. Na jej čistenie nepoužívajte agresívnu chémiu.