SME
Utorok, 20. október, 2020 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky
NOVÝ PASSAT JE VÄČŠÍ, KRAJŠÍ A LUXUSNEJŠÍ

VW Passat B6 - prvé kilometre za volantom

Dlhé čakanie motoristickej verejnosti na šiestu generáciu modelu Passat sa skončilo na ženevskom autosalóne, presnejšie ešte pred ním, kedy automobilka uvoľnila prvé fotografie a informácie. Po návale teoretických informácií sa nám podarilo získať prvé


Dlhé čakanie motoristickej verejnosti na šiestu generáciu modelu Passat sa skončilo na ženevskom autosalóne, presnejšie ešte pred ním, kedy automobilka uvoľnila prvé fotografie a informácie. Po návale teoretických informácií sa nám podarilo získať prvé praktické skúsenosti s novým Passatom na cestách v okolí Bracelony.


Nový Passat po 32 rokoch existencie potvrdzuje svoje dominantné postavenie tým, že prerástol obvyklé rozmery strednej triedy a vydal sa ešte vyššie. Po dokonalom vykŕmení pribral najmä do šírky (7,4 cm) a dĺžky (6,2 cm), čo sme pocítili okamžite po usadení dopredu i dozadu. Väčší predný previs ukrýva najmä bezpečné deformačné zóny a zväčšený zadný previs zase batožinový priestor väčší až o 90 l (565 l). Pri extrémnon naťahovaní Passatu do každej strany sa však rázvor náprav zmenil iba minimálne (+1 cm). Na pomery nemeckých automobilov sme vzadu našli až neskutočne veľa miesta na nohy a veľa odkladacích priestorov. Jedine nárast do výšky o 1 cm sme na zadných sedadlách takmer nepocítili a keď už ide o radikálne zväčšovanie, mohlo byť viac miesta nad hlavou. Podvozok si hravo poradí s hmotnosťou i rozmermi auta a zásluhou novej zadnej nápravy s viacprvkovým zavesením kolies veľmi dobre absorbuje kinetickú energiu karosérie pri prudkej zmene smeru jazdy. Výrobca síce apeluje na lepší komfort, nové prvky vybavenia a priestor, no nám sa zdá, že obrovský skok dopredu urobil Passat práve v podvozku. Široká paleta motorov začína na hranici, ktorá sa už vo vyššej spoločnosti nenosí. Passat so starším motorom 1,6 (75 kW) má síce lákavú cenu 756 200 Sk, nemyslíme si však, že ide o vhodnú pohonnú jednotku, pretože nami skúšaná „jedna šestka“ FSI (85 kW) nás nepresvedčila. Oveľa temperamentnejšie a tichšie jazdil Passat s motorom 1,9 TDI (77 kW). Novinkou medzi motormi je silnejšia verzia nového dvojlitra 2,0 TDI s výkonom 125 kW , ktorý si možno objednať aj v prevedení s výkonom 103 kW. V bežnej premávke sme veľký rozdiel vo výkone nepocítili, ale najvýkonnejší diesel sa zdá byť kultivovanejší, pretože do vienka dostal nový systém vstrekovania čerpadlo-tryska s piezoelektrickým čerpadlom v tryske. Z benzínových motorov na nás zapôsobil dvojliter 2,0 FSI (110 kW), nad ktorým bude v ponuke ešte unikátny motor 2,0 TFSI (147 kW) a 3,2 V6 (184 kW). Škoda , že novú prevodovku DSG s rýchlym radením si možno kúpiť iba s dvomi motormi (2,0 TDI a 3,2 V6 FSI) a k ostatným vybraným motorom sa dodáva šesťstupňová automatika Tiptronic. Obe prevodovky sme si vyskúšali hneď za sebou. Rozdiel v prospech DSG je citeľný , najmä pre dynamických vodičov.

 

Passat sa za 32 rokov (debut 1973) stal ikonou strednej triedy a jeho posunu smerom k vyššej strednej triede zodpovedá rozsiahle štandardné vybavenie (6 airbagov, ABS, ESP, centrálne zamykanie, elektromechanický posilňovač riadenia, elektricky ovládané okná, poloautomatická klimatizácia). Z automobilov vyšších tried má Passat elektromechanickú parkovaciu brzdu, zadné LED svetlá, stierače na sušenie brzdových kotúčov, štartovanie bez klasického kľúča, adaptívny tempomat, nový audio systém a systém Bluetooth pre mobilné telefóny. Drahšie verzie môžu byť vybavené natáčacími xenónovými svetlami a zásuvkou na 230 V, prípadne kontrolou tlaku v pneumatikách. Volkswagen zvládol prípravu šiestej generácie naozaj brilantne a je iba otázkou času, kedy Passat prekoná svoje vlastné predajné rekordy v danej triede. Okrem vyspelej techniky a veľkého vnútorného priestoru mu k úspechu napomôže aj priaznivá cena.


 

 

Na prvej dynamickej prezentácii sme mali možnosť vyskúšať niekoľko druhov interiérov od špecializovaného vybavenia z ponuky Indivudual(vľavo) cez komfortné zostavy s drevenou dekoráciou (vpravo) až po základný interiér Trendline s manuálnou klimatizáciou. Aj základné vybavenie Trendline, o ktoré bude zrejme na Slovensku najväčší záujem, vyzerá celkom príjemne. Jediné, čo nám na interiéri mierne prekážalo, sú ovládacie prvky zhodné s tými, ktoré sa používajú v Octavii a Golfe. Na drhej strane vďaka využitiu jednotných prvkov si Passat zachoval mimoriadne priaznivú cenu.


 

Nová elektromechanická parkovacia brzda sa ovláda tlačidlom na prístrojovej doske. Pri pohýnaní sa samočinne uvoľní a v prípade potreby (nevieme o akú situáciu ide) možno pridržaním tlačidla rukou spustiť núdzové brzdenie auta podobne ako vo vlaku. Za príplatok dokáže systém automaticky zatiahnuť ručnú brzdu, keď auto zastaví. Pri pohýnaní sa opäť samočinne uvoľní.


Ovládač centrálneho zamykania slúži aj ako kľúč, ktorý vodič vsunie do pripraveného otvoru a opätovným zatlačením naštartuje.

 

 


Veko batožinového priestoru sa otvára podobne ako pri Golfe 5 masívnym znakom, prípadne na diaľkovom ovládači, kedy sa veko samočinne zdvihne a obsluhujúci si nezašpiní ruky. Vzpery, na ktorých sa veko otvára, neznižujú objem kufra a zasúvajú sa priamo do telesa karosérie. Predcházajúci Passat mal slušný batožinový priestor, ale jeho nástupca je na tom výrazne lepšie (565 l).

Pri autách vyššej strednej kategórie, kde sa Passat svojimi vonkajšími rozmermi hlási, je ťažké priniesť niečo , čo ešte konkurencia nemá. Po vzore Škody Superb prichádza Passat so svojim riešením uloženia dáždnika. Je to veľmi praktický detail, pokiaľ nezavriete dvere s nedostatočne zasunutým dáždnikom.

Veľký odkladací box vo dverách je prvým dôkazom v zmene myslenia nemeckých tvorcov interiéru, pretože v aute je dostatok odkladacích poličiek a skriniek. Veľmi umne je vložený CD menič v skrinke pred spolujazdcom tak, aby mu neprekážal. Pri výmene CD diskov stačí potiahnuť za textilný pás a CD menič sa vyklopí z inak nevyužitého priestoru pod spolujazdcovým airbagom.

 

Passat vyzerá v skutočnosti o niečo lepšie než na obrázku. Kruhové motívy použité na predných i zadných svetlách mu neuberajú z vážnosti. Rešpekt budí aj nová čelná maska s masívnym „grilom“ a chrómovým orámovaním.

 


 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  2. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  3. Home (ale aj) Office
  4. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  5. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  6. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  7. Zelená Bratislava
  8. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  9. Znečistenie riek už možno nebude možné zastaviť
  10. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  1. Bezbariérové vozidlo
  2. Na NFŠ môže byť rýchlo 72 špeciálnych lôžok pre COVID 19
  3. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Zelená Bratislava
  6. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  7. Ruža zmeny
  8. Úpravy automobilov pre ZŤP
  9. No Finish Line v Bratislave sa presúva do virtuálneho priestoru
  10. Mladí ľudia vstupujú do druhého piliera už aj cez internet
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 28 622
  2. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 092
  3. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 14 621
  4. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 668
  5. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 11 998
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 976
  7. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 030
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 023
  9. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 008
  10. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 8 917
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus na Slovensku: Prezidentka nepodporuje sankcie za odmietnutie testovania (minúta po minúte)

Pribudlo ďalších šesť úmrtí na Covid-19, zomrel aj lekár z Oravy.

Prezidentka Zuzana Čaputová na rokovaní bezpečnostnej rady.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Premiér nie je Ali paša

Matovič si zasa nesplnil politickú úlohu.

Peter Tkačenko

Matovič hovorí o dobrovoľnosti. Kto však nebude mať test, hrozí mu karanténa

Na test stačí prísť na najbližšie odberné miesto.

Premiér Igor Matovič počas tlačovej konferencie.
Jan Tratnik vyhral 16. etapu na Giro d'Italia 2020.
CYNICKÁ OBLUDA

Matovičova predstava dobrovoľnosti

Ak premiér hovorí, že plošné testovanie bude dobrovoľné, tak jednoducho klame.

Neprehliadnite tiež

Hyundai Tucson
Renault Mégane eVision Concept
Nový Ford Kuga PHEV zhorel len deň po registrácií v nemeckom Wiesbadene.

Dacia Spring sa stane najlacnejším elektromobilom

Zo začiatku nebude v predaji pre bežných zákazníkov.

Dacia Spring Electric