SME

VW Passat B6 - prvé kilometre za volantom

Dlhé čakanie motoristickej verejnosti na šiestu generáciu modelu Passat sa skončilo na ženevskom autosalóne, presnejšie ešte pred ním, kedy automobilka uvoľnila prvé fotografie a informácie. Po návale teoretických informácií sa nám podarilo získať prvé

Dlhé čakanie motoristickej verejnosti na šiestu generáciu modelu Passat sa skončilo na ženevskom autosalóne, presnejšie ešte pred ním, kedy automobilka uvoľnila prvé fotografie a informácie. Po návale teoretických informácií sa nám podarilo získať prvé praktické skúsenosti s novým Passatom na cestách v okolí Bracelony.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nový Passat po 32 rokoch existencie potvrdzuje svoje dominantné postavenie tým, že prerástol obvyklé rozmery strednej triedy a vydal sa ešte vyššie. Po dokonalom vykŕmení pribral najmä do šírky (7,4 cm) a dĺžky (6,2 cm), čo sme pocítili okamžite po usadení dopredu i dozadu. Väčší predný previs ukrýva najmä bezpečné deformačné zóny a zväčšený zadný previs zase batožinový priestor väčší až o 90 l (565 l). Pri extrémnon naťahovaní Passatu do každej strany sa však rázvor náprav zmenil iba minimálne (+1 cm). Na pomery nemeckých automobilov sme vzadu našli až neskutočne veľa miesta na nohy a veľa odkladacích priestorov. Jedine nárast do výšky o 1 cm sme na zadných sedadlách takmer nepocítili a keď už ide o radikálne zväčšovanie, mohlo byť viac miesta nad hlavou. Podvozok si hravo poradí s hmotnosťou i rozmermi auta a zásluhou novej zadnej nápravy s viacprvkovým zavesením kolies veľmi dobre absorbuje kinetickú energiu karosérie pri prudkej zmene smeru jazdy. Výrobca síce apeluje na lepší komfort, nové prvky vybavenia a priestor, no nám sa zdá, že obrovský skok dopredu urobil Passat práve v podvozku. Široká paleta motorov začína na hranici, ktorá sa už vo vyššej spoločnosti nenosí. Passat so starším motorom 1,6 (75 kW) má síce lákavú cenu 756 200 Sk, nemyslíme si však, že ide o vhodnú pohonnú jednotku, pretože nami skúšaná „jedna šestka“ FSI (85 kW) nás nepresvedčila. Oveľa temperamentnejšie a tichšie jazdil Passat s motorom 1,9 TDI (77 kW). Novinkou medzi motormi je silnejšia verzia nového dvojlitra 2,0 TDI s výkonom 125 kW , ktorý si možno objednať aj v prevedení s výkonom 103 kW. V bežnej premávke sme veľký rozdiel vo výkone nepocítili, ale najvýkonnejší diesel sa zdá byť kultivovanejší, pretože do vienka dostal nový systém vstrekovania čerpadlo-tryska s piezoelektrickým čerpadlom v tryske. Z benzínových motorov na nás zapôsobil dvojliter 2,0 FSI (110 kW), nad ktorým bude v ponuke ešte unikátny motor 2,0 TFSI (147 kW) a 3,2 V6 (184 kW). Škoda , že novú prevodovku DSG s rýchlym radením si možno kúpiť iba s dvomi motormi (2,0 TDI a 3,2 V6 FSI) a k ostatným vybraným motorom sa dodáva šesťstupňová automatika Tiptronic. Obe prevodovky sme si vyskúšali hneď za sebou. Rozdiel v prospech DSG je citeľný , najmä pre dynamických vodičov.

SkryťVypnúť reklamu

 

Passat sa za 32 rokov (debut 1973) stal ikonou strednej triedy a jeho posunu smerom k vyššej strednej triede zodpovedá rozsiahle štandardné vybavenie (6 airbagov, ABS, ESP, centrálne zamykanie, elektromechanický posilňovač riadenia, elektricky ovládané okná, poloautomatická klimatizácia). Z automobilov vyšších tried má Passat elektromechanickú parkovaciu brzdu, zadné LED svetlá, stierače na sušenie brzdových kotúčov, štartovanie bez klasického kľúča, adaptívny tempomat, nový audio systém a systém Bluetooth pre mobilné telefóny. Drahšie verzie môžu byť vybavené natáčacími xenónovými svetlami a zásuvkou na 230 V, prípadne kontrolou tlaku v pneumatikách. Volkswagen zvládol prípravu šiestej generácie naozaj brilantne a je iba otázkou času, kedy Passat prekoná svoje vlastné predajné rekordy v danej triede. Okrem vyspelej techniky a veľkého vnútorného priestoru mu k úspechu napomôže aj priaznivá cena.

SkryťVypnúť reklamu

 

 

Na prvej dynamickej prezentácii sme mali možnosť vyskúšať niekoľko druhov interiérov od špecializovaného vybavenia z ponuky Indivudual(vľavo) cez komfortné zostavy s drevenou dekoráciou (vpravo) až po základný interiér Trendline s manuálnou klimatizáciou. Aj základné vybavenie Trendline, o ktoré bude zrejme na Slovensku najväčší záujem, vyzerá celkom príjemne. Jediné, čo nám na interiéri mierne prekážalo, sú ovládacie prvky zhodné s tými, ktoré sa používajú v Octavii a Golfe. Na drhej strane vďaka využitiu jednotných prvkov si Passat zachoval mimoriadne priaznivú cenu.

 

Nová elektromechanická parkovacia brzda sa ovláda tlačidlom na prístrojovej doske. Pri pohýnaní sa samočinne uvoľní a v prípade potreby (nevieme o akú situáciu ide) možno pridržaním tlačidla rukou spustiť núdzové brzdenie auta podobne ako vo vlaku. Za príplatok dokáže systém automaticky zatiahnuť ručnú brzdu, keď auto zastaví. Pri pohýnaní sa opäť samočinne uvoľní.

SkryťVypnúť reklamu

Ovládač centrálneho zamykania slúži aj ako kľúč, ktorý vodič vsunie do pripraveného otvoru a opätovným zatlačením naštartuje.

 

 

Veko batožinového priestoru sa otvára podobne ako pri Golfe 5 masívnym znakom, prípadne na diaľkovom ovládači, kedy sa veko samočinne zdvihne a obsluhujúci si nezašpiní ruky. Vzpery, na ktorých sa veko otvára, neznižujú objem kufra a zasúvajú sa priamo do telesa karosérie. Predcházajúci Passat mal slušný batožinový priestor, ale jeho nástupca je na tom výrazne lepšie (565 l).

Pri autách vyššej strednej kategórie, kde sa Passat svojimi vonkajšími rozmermi hlási, je ťažké priniesť niečo , čo ešte konkurencia nemá. Po vzore Škody Superb prichádza Passat so svojim riešením uloženia dáždnika. Je to veľmi praktický detail, pokiaľ nezavriete dvere s nedostatočne zasunutým dáždnikom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Veľký odkladací box vo dverách je prvým dôkazom v zmene myslenia nemeckých tvorcov interiéru, pretože v aute je dostatok odkladacích poličiek a skriniek. Veľmi umne je vložený CD menič v skrinke pred spolujazdcom tak, aby mu neprekážal. Pri výmene CD diskov stačí potiahnuť za textilný pás a CD menič sa vyklopí z inak nevyužitého priestoru pod spolujazdcovým airbagom.

 

Passat vyzerá v skutočnosti o niečo lepšie než na obrázku. Kruhové motívy použité na predných i zadných svetlách mu neuberajú z vážnosti. Rešpekt budí aj nová čelná maska s masívnym „grilom“ a chrómovým orámovaním.

 

 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 064
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 203
  3. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 547
  4. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 4 258
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 4 203
  6. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 3 569
  7. Plátené tašky a opakované použitie 3 458
  8. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí 2 362
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Janka Bittó Cigániková: ŠIALENÝ ZÁKON NA OCHRANU KŇAZOV SCHVÁLENÝ. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia
  2. Irena Šimuneková: Okolie Banskej Bystrice, Pancierovské travertíny
  3. Ivan Mlynár: Ako si Robert Fico strčil do vrecka európskych politikov a zahral si pingpong s Bohom.
  4. Martin Pollák: Kreslený humor XVIII História
  5. Ivan Čáni: Klamár Kéry sa točil ako had.
  6. Martin Fronk: Brhlovce: Krumplová diera vytesaná do skaly
  7. Jozef Ivan: Google nadržiava babrákom
  8. Otilia Horrocks: Pozor !! Významná úprava VZN o parkovaní v Košiciach v neprospech osôb motoristov ŤZP !!!
  1. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 25 434
  2. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 12 013
  3. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 11 960
  4. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 10 943
  5. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 9 184
  6. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 7 976
  7. Rastislav Puchala: Ficov budapeštiansky pride 4 722
  8. Ján Valchár: No a tie Orešniky gďe? 4 707
  1. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  2. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  3. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  4. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  5. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  6. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  7. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
  8. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)
SkryťZatvoriť reklamu