Objem predaja automobilov značky Renault v roku 2001 vzrástol
PARÍŽ 3. januára (SITA, Reuters) - Objem predaja francúzskej automobilky Renault SA vzrástol v roku 2001 o 2,2 % na 2,41 milióna kusov. Jeho rast podporili silné trhy v strednej Európe a Ázii, zhoršenie nastalo v Turecku a Argentíne. Podiel spoločnosti na
SITA
Tlačová agentúra
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
európskom trhu tak vzrástol z 10,5 % v minulom roku na 10,6 %, hoci vo Francúzsku jeho trhový podiel klesol z 28,2 % na 26,6 %.
Ekonomické krízy v Turecku a Argentíne zapríčinili pokles predaja v týchto krajinách jednotlivo o 61,7 % a 41,9 %. Objem predaja na kľúčovom trhu spoločnosti v západnej Európe vzrástol o 1,6 % na 1,9 milióna kusov. Predaj v ázijskom regióne vzrástol o 292 % na 84 398 kusov, objem predaja v strednej Európe vzrástol o 23,8 % na 94 458 kusov. Renault sa v súčasnosti snaží zamerať na tieto nové trhy, aby oživil svoje obchodné aktivity, ktoré v západnej Európe počas posledných dvoch rokov stagnovali.