SME

Renault Laguna - prvá jazda

Krátko po svetovej premiére sme zasadli za volant inovovanej Laguny na slovenských cestách, aby sme sa zblížili s ďalším novým modelom strednej triedy v tejto motoristickej sezóne. Automobilky, ktoré vyrábajú vozidlá strednej triedy, sa veľmi dobre p

Krátko po svetovej premiére sme zasadli za volant inovovanej Laguny na slovenských cestách, aby sme sa zblížili s ďalším novým modelom strednej triedy v tejto motoristickej sezóne. Automobilky, ktoré vyrábajú vozidlá strednej triedy, sa veľmi dobre pripravili na príchod nového VW Passat. Dôkazom toho je aj vylepšená Laguna druhej generácie.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zmeny vzhľadu sú v porovnaní s prechodkyňou iba minimálne, a to isté platí aj o vnútornom priestore. Vylepšením však prešla technika na palube a popri kvalitnejších materiáloch sa objavili nové technológie, typické pre top modely strednej triedy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

S nástupom elektroniky však vznikol problém, ako čo najjednoduchšie ovládať zložitú techniku a množstvo prístrojov. Preto sa konštruktéri firmy Renault vybrali podobným smerom ako v BMW a Audi a na miesto, kde doposiaľ bývala ručná brzda, inštalovali multifunkčný ovládač. Pomocou neho vodič jednou rukou ovláda autorádio, klimatizáciu, prípadne nový komunikačný a navigačný systém Carminat. Systém využíva výkonnú operačnú pamäť a displej s vysokým rozlíšením. Preto môže byť obraz navigačného systému trojrozmerný so skutočným tvarom križovatky.

Prístrojová doska s minimálnym počtom tlačidiel vyzerá síce jednoducho, pod ňou je však ukryté obrovské množstvo elektroniky. Okrem navigačného systému má Laguna vylepšené štartovanie a otváranie auta pomocou karty, systém Bluetooth pre komunikáciu s mobilným telefónom a poloautomatickú ručnú brzdu. Zástupcovia automobilky odmietajú špekulácie o možnej poruchovosti zložitej elektroniky tak, ako to bolo v predchádzajúcej Lagune.  Nás pri krátkej testovacej jazde zaujalo stvárnenie interiéru, prehľadná palubná doska, kvalitné materiály a temperamentný benzínový dvojliter.

SkryťVypnúť reklamu

Motory s vyšším výkonom majú byť tiež silnou stránkou nového auta strednej triedy. Podobne ako VW Pasat B6 aj Renault Laguna má v ponuke benzínový motor s objemom 1,6 litra (85 kW). Pre zákazníkov však bude oveľa zaujímavejší naftový motor 1,9 dCi s výkonom 81 alebo 88 kW. Vrchol naftovej ponuky zatiaľ predstavuje silný agregát 2,2 dCi (110 kW). Okrem základného benzínového štvorvalca novú Lagunu poháňa dvojlitrový motor 2,0 16 V (99 kW), tiež benzínový turbomotor v dvoch verziách výkonu 125 a 150 kW. Výkonnejšia verzia bude určená pre športovo ladenú Lagunu GT. Najluxusnejšiu verziu zase poháňa benzínový šesťvalec 3,0 V6 (152 kW). Renault uviedol na trh Lagunu ako komfortné manažérske vozidlo s dôrazom na nové technológie. Najlacnejšia Laguna Authentique 1,6 16 V so šiestimi airbagmi a manuálnou klimatizáciou stojí 729 000 korún. Základná cena sa tak dostala tesne pod úroveň väčšieho VW Passat 1,6 Trendline (756 200 Sk).

SkryťVypnúť reklamu

Nová Laguna na nás zapôsobila kvalitným vypracovaním interiéru, pohodlím a vyspelými technológiami ako kedysi o triedu väčší Renault 25.

V luxusnom prevedení Laguny nás zaujala detská sedačka integrovaná do operadla. V podstate ide o pomocný zádržný systém pre staršie deti, ktoré už vyrástli z klasickej autosedačky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr
  2. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja
  3. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri
  4. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku
  5. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život
  6. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte
  7. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť
  8. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť
  1. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr
  2. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja
  3. Rady pre začínajúcich podnikateľov: na čo nezabudnúť pri štarte
  4. Filantropia slovenských milionárov s tichým vplyvom
  5. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  6. LESY SR otvorili novú predajňu Lesníckych pochúťok
  7. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri
  8. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku
  1. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte 13 640
  2. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život 7 244
  3. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr 6 715
  4. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku 4 758
  5. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť 3 992
  6. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť 3 446
  7. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja 3 183
  8. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri 2 534
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Anton Kovalčík: Kresťania v strednej Európe v boji proti fašizmu. Štvrtá časť - Atentát na Heydricha.
  2. Martin Turčan: Keď stretnete na ulici voliča Smeru, rehumanizujte sa!
  3. Rado Surovka: Ako poraziť Fica ?
  4. Ivan Mlynár: Vyšetrovatelia policajnej inšpekcie – líhať si večer do postele s čistým svedomím neoceníte len vy.
  5. Irena Šimuneková: Vlkolínec, dedinka, kde sa zastavil čas...
  6. Julius Kravjar: Slovenské vody liečivé (2)
  7. Júlia Piraňa Mikolášiková: Vražda na ostrove Molat: zlato, cudzie DNA a nájdená loď. Podozrivý Slovák ostáva vo väzbe
  8. Katarina Strakova: Obecná kasa v Sklenom sa nekontrolovane otvára - nie pre občanov
  1. Anna Brawne: Pán riaditeľ SIS, klamete alebo máte problémy s pamäťou? 13 936
  2. Rado Surovka: Prečo Fico vyhrá voľby v r.2027. 11 596
  3. Ivan Čáni: Súdruh Blaha nie je rozhodne žiadne neviniatko, ale toto si ani on nezaslúži. 7 256
  4. Veronika Michalčíková: S KST na neprístupných miestach Belianskych Tatier. Sú to celkom fajn ľudia 5 766
  5. Anna Brawne: Drahý Peter, v každej normálnej krajine, by ste vy, tým vedcom, nemohli robiť ani vrátnika! 5 681
  6. Ján Valchár: Čo to, čo to? Žeby ďalšia rafinéria? 5 422
  7. Angelika Herčková: V sociálnych službách nás majú za handry nielen vládni predstavitelia, ale aj rodinní príbuzní? 5 367
  8. Ján Valchár: Palivová kríza v Rusku bujnie 5 357
  1. Radko Mačuha: Desať prikázaní Glücka.
  2. Marcel Rebro: Týždeň ticha uprostred vojny
  3. Roman Kebísek: Timravinu novelu Hrdinovia uhorské úrady scenzurovali. Rukopis je nezvestný
  4. Věra Tepličková: Aj ja som za bundy alebo Ako Glück riešil, riešil, až vyriešil kriminalitu
  5. Radko Mačuha: Skúsme pochopiť Slovensko.
  6. Dušan Koniar: Ak je Únia v prdeli, kto je tá šťastná mrľa z nej trčiaca?
  7. Marcel Rebro: Pošli Vianoce deťom do ostreľovaného mesta
  8. Roman Kebísek: Ako sa správa stoický filozof? Marcus Aurelius o tom písal pri Hrone
SkryťZatvoriť reklamu