SME
Utorok, 20. október, 2020 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky

Renault Laguna - prvá jazda

Krátko po svetovej premiére sme zasadli za volant inovovanej Laguny na slovenských cestách, aby sme sa zblížili s ďalším novým modelom strednej triedy v tejto motoristickej sezóne. Automobilky, ktoré vyrábajú vozidlá strednej triedy, sa veľmi dobre p





Krátko po svetovej premiére sme zasadli za volant inovovanej Laguny na slovenských cestách, aby sme sa zblížili s ďalším novým modelom strednej triedy v tejto motoristickej sezóne. Automobilky, ktoré vyrábajú vozidlá strednej triedy, sa veľmi dobre pripravili na príchod nového VW Passat. Dôkazom toho je aj vylepšená Laguna druhej generácie.



Zmeny vzhľadu sú v porovnaní s prechodkyňou iba minimálne, a to isté platí aj o vnútornom priestore. Vylepšením však prešla technika na palube a popri kvalitnejších materiáloch sa objavili nové technológie, typické pre top modely strednej triedy.



S nástupom elektroniky však vznikol problém, ako čo najjednoduchšie ovládať zložitú techniku a množstvo prístrojov. Preto sa konštruktéri firmy Renault vybrali podobným smerom ako v BMW a Audi a na miesto, kde doposiaľ bývala ručná brzda, inštalovali multifunkčný ovládač. Pomocou neho vodič jednou rukou ovláda autorádio, klimatizáciu, prípadne nový komunikačný a navigačný systém Carminat. Systém využíva výkonnú operačnú pamäť a displej s vysokým rozlíšením. Preto môže byť obraz navigačného systému trojrozmerný so skutočným tvarom križovatky.



Prístrojová doska s minimálnym počtom tlačidiel vyzerá síce jednoducho, pod ňou je však ukryté obrovské množstvo elektroniky. Okrem navigačného systému má Laguna vylepšené štartovanie a otváranie auta pomocou karty, systém Bluetooth pre komunikáciu s mobilným telefónom a poloautomatickú ručnú brzdu. Zástupcovia automobilky odmietajú špekulácie o možnej poruchovosti zložitej elektroniky tak, ako to bolo v predchádzajúcej Lagune.  Nás pri krátkej testovacej jazde zaujalo stvárnenie interiéru, prehľadná palubná doska, kvalitné materiály a temperamentný benzínový dvojliter.



Motory s vyšším výkonom majú byť tiež silnou stránkou nového auta strednej triedy. Podobne ako VW Pasat B6 aj Renault Laguna má v ponuke benzínový motor s objemom 1,6 litra (85 kW). Pre zákazníkov však bude oveľa zaujímavejší naftový motor 1,9 dCi s výkonom 81 alebo 88 kW. Vrchol naftovej ponuky zatiaľ predstavuje silný agregát 2,2 dCi (110 kW). Okrem základného benzínového štvorvalca novú Lagunu poháňa dvojlitrový motor 2,0 16 V (99 kW), tiež benzínový turbomotor v dvoch verziách výkonu 125 a 150 kW. Výkonnejšia verzia bude určená pre športovo ladenú Lagunu GT. Najluxusnejšiu verziu zase poháňa benzínový šesťvalec 3,0 V6 (152 kW). Renault uviedol na trh Lagunu ako komfortné manažérske vozidlo s dôrazom na nové technológie. Najlacnejšia Laguna Authentique 1,6 16 V so šiestimi airbagmi a manuálnou klimatizáciou stojí 729 000 korún. Základná cena sa tak dostala tesne pod úroveň väčšieho VW Passat 1,6 Trendline (756 200 Sk).



Nová Laguna na nás zapôsobila kvalitným vypracovaním interiéru, pohodlím a vyspelými technológiami ako kedysi o triedu väčší Renault 25.

V luxusnom prevedení Laguny nás zaujala detská sedačka integrovaná do operadla. V podstate ide o pomocný zádržný systém pre staršie deti, ktoré už vyrástli z klasickej autosedačky.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  2. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  3. Home (ale aj) Office
  4. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  5. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  6. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  7. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  8. Zelená Bratislava
  9. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  10. Znečistenie riek už možno nebude možné zastaviť
  1. Bezbariérové vozidlo
  2. Na NFŠ môže byť rýchlo 72 špeciálnych lôžok pre COVID 19
  3. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Zelená Bratislava
  6. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  7. Ruža zmeny
  8. Úpravy automobilov pre ZŤP
  9. No Finish Line v Bratislave sa presúva do virtuálneho priestoru
  10. Mladí ľudia vstupujú do druhého piliera už aj cez internet
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 28 554
  2. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 037
  3. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 14 547
  4. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 612
  5. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 12 662
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 855
  7. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 007
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 8 982
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 8 957
  10. Budúcnosť v digitále je plná žien. V čom majú pred mužmi navrch? 8 537
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus na Slovensku: Prezidentka nepodporuje sankcie za odmietnutie testovania (minúta po minúte)

Pribudlo ďalších šesť úmrtí na Covid-19, zomrel aj lekár z Oravy.

Prezidentka Zuzana Čaputová na rokovaní bezpečnostnej rady.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Premiér nie je Ali paša

Matovič si zasa nesplnil politickú úlohu.

Peter Tkačenko

Matovič hovorí o dobrovoľnosti. Kto však nebude mať test, hrozí mu karanténa

Na test stačí prísť na najbližšie odberné miesto.

Premiér Igor Matovič počas tlačovej konferencie.
Jan Tratnik vyhral 16. etapu na Giro d'Italia 2020.
CYNICKÁ OBLUDA

Matovičova predstava dobrovoľnosti

Ak premiér hovorí, že plošné testovanie bude dobrovoľné, tak jednoducho klame.

Neprehliadnite tiež

Hyundai Tucson
Renault Mégane eVision Concept
Nový Ford Kuga PHEV zhorel len deň po registrácií v nemeckom Wiesbadene.

Dacia Spring sa stane najlacnejším elektromobilom

Zo začiatku nebude v predaji pre bežných zákazníkov.

Dacia Spring Electric