Renault Laguna - prvá jazda

Krátko po svetovej premiére sme zasadli za volant inovovanej Laguny na slovenských cestách, aby sme sa zblížili s ďalším novým modelom strednej triedy v tejto motoristickej sezóne. Automobilky, ktoré vyrábajú vozidlá strednej triedy, sa veľmi dobre p





Krátko po svetovej premiére sme zasadli za volant inovovanej Laguny na slovenských cestách, aby sme sa zblížili s ďalším novým modelom strednej triedy v tejto motoristickej sezóne. Automobilky, ktoré vyrábajú vozidlá strednej triedy, sa veľmi dobre pripravili na príchod nového VW Passat. Dôkazom toho je aj vylepšená Laguna druhej generácie.



Zmeny vzhľadu sú v porovnaní s prechodkyňou iba minimálne, a to isté platí aj o vnútornom priestore. Vylepšením však prešla technika na palube a popri kvalitnejších materiáloch sa objavili nové technológie, typické pre top modely strednej triedy.



S nástupom elektroniky však vznikol problém, ako čo najjednoduchšie ovládať zložitú techniku a množstvo prístrojov. Preto sa konštruktéri firmy Renault vybrali podobným smerom ako v BMW a Audi a na miesto, kde doposiaľ bývala ručná brzda, inštalovali multifunkčný ovládač. Pomocou neho vodič jednou rukou ovláda autorádio, klimatizáciu, prípadne nový komunikačný a navigačný systém Carminat. Systém využíva výkonnú operačnú pamäť a displej s vysokým rozlíšením. Preto môže byť obraz navigačného systému trojrozmerný so skutočným tvarom križovatky.



Prístrojová doska s minimálnym počtom tlačidiel vyzerá síce jednoducho, pod ňou je však ukryté obrovské množstvo elektroniky. Okrem navigačného systému má Laguna vylepšené štartovanie a otváranie auta pomocou karty, systém Bluetooth pre komunikáciu s mobilným telefónom a poloautomatickú ručnú brzdu. Zástupcovia automobilky odmietajú špekulácie o možnej poruchovosti zložitej elektroniky tak, ako to bolo v predchádzajúcej Lagune.  Nás pri krátkej testovacej jazde zaujalo stvárnenie interiéru, prehľadná palubná doska, kvalitné materiály a temperamentný benzínový dvojliter.



Motory s vyšším výkonom majú byť tiež silnou stránkou nového auta strednej triedy. Podobne ako VW Pasat B6 aj Renault Laguna má v ponuke benzínový motor s objemom 1,6 litra (85 kW). Pre zákazníkov však bude oveľa zaujímavejší naftový motor 1,9 dCi s výkonom 81 alebo 88 kW. Vrchol naftovej ponuky zatiaľ predstavuje silný agregát 2,2 dCi (110 kW). Okrem základného benzínového štvorvalca novú Lagunu poháňa dvojlitrový motor 2,0 16 V (99 kW), tiež benzínový turbomotor v dvoch verziách výkonu 125 a 150 kW. Výkonnejšia verzia bude určená pre športovo ladenú Lagunu GT. Najluxusnejšiu verziu zase poháňa benzínový šesťvalec 3,0 V6 (152 kW). Renault uviedol na trh Lagunu ako komfortné manažérske vozidlo s dôrazom na nové technológie. Najlacnejšia Laguna Authentique 1,6 16 V so šiestimi airbagmi a manuálnou klimatizáciou stojí 729 000 korún. Základná cena sa tak dostala tesne pod úroveň väčšieho VW Passat 1,6 Trendline (756 200 Sk).



Nová Laguna na nás zapôsobila kvalitným vypracovaním interiéru, pohodlím a vyspelými technológiami ako kedysi o triedu väčší Renault 25.

V luxusnom prevedení Laguny nás zaujala detská sedačka integrovaná do operadla. V podstate ide o pomocný zádržný systém pre staršie deti, ktoré už vyrástli z klasickej autosedačky.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  2. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  3. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  4. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  5. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  6. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  7. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  8. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  9. Dva rekordy na druhý pokus
  10. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  1. Nevymením peniaze Humenčanov za hodnotenie jednej mimovládky
  2. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  3. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  4. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  5. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  6. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  7. Company´s autumn in the High Tatras
  8. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  9. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  10. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 32 535
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 26 516
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 18 006
  4. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 467
  5. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 651
  6. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 111
  7. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 5 111
  8. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 5 079
  9. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 4 883
  10. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu 4 219