Renault Laguna - prvá jazda

Krátko po svetovej premiére sme zasadli za volant inovovanej Laguny na slovenských cestách, aby sme sa zblížili s ďalším novým modelom strednej triedy v tejto motoristickej sezóne. Automobilky, ktoré vyrábajú vozidlá strednej triedy, sa veľmi dobre p





Krátko po svetovej premiére sme zasadli za volant inovovanej Laguny na slovenských cestách, aby sme sa zblížili s ďalším novým modelom strednej triedy v tejto motoristickej sezóne. Automobilky, ktoré vyrábajú vozidlá strednej triedy, sa veľmi dobre pripravili na príchod nového VW Passat. Dôkazom toho je aj vylepšená Laguna druhej generácie.



Zmeny vzhľadu sú v porovnaní s prechodkyňou iba minimálne, a to isté platí aj o vnútornom priestore. Vylepšením však prešla technika na palube a popri kvalitnejších materiáloch sa objavili nové technológie, typické pre top modely strednej triedy.



S nástupom elektroniky však vznikol problém, ako čo najjednoduchšie ovládať zložitú techniku a množstvo prístrojov. Preto sa konštruktéri firmy Renault vybrali podobným smerom ako v BMW a Audi a na miesto, kde doposiaľ bývala ručná brzda, inštalovali multifunkčný ovládač. Pomocou neho vodič jednou rukou ovláda autorádio, klimatizáciu, prípadne nový komunikačný a navigačný systém Carminat. Systém využíva výkonnú operačnú pamäť a displej s vysokým rozlíšením. Preto môže byť obraz navigačného systému trojrozmerný so skutočným tvarom križovatky.



Prístrojová doska s minimálnym počtom tlačidiel vyzerá síce jednoducho, pod ňou je však ukryté obrovské množstvo elektroniky. Okrem navigačného systému má Laguna vylepšené štartovanie a otváranie auta pomocou karty, systém Bluetooth pre komunikáciu s mobilným telefónom a poloautomatickú ručnú brzdu. Zástupcovia automobilky odmietajú špekulácie o možnej poruchovosti zložitej elektroniky tak, ako to bolo v predchádzajúcej Lagune.  Nás pri krátkej testovacej jazde zaujalo stvárnenie interiéru, prehľadná palubná doska, kvalitné materiály a temperamentný benzínový dvojliter.



Motory s vyšším výkonom majú byť tiež silnou stránkou nového auta strednej triedy. Podobne ako VW Pasat B6 aj Renault Laguna má v ponuke benzínový motor s objemom 1,6 litra (85 kW). Pre zákazníkov však bude oveľa zaujímavejší naftový motor 1,9 dCi s výkonom 81 alebo 88 kW. Vrchol naftovej ponuky zatiaľ predstavuje silný agregát 2,2 dCi (110 kW). Okrem základného benzínového štvorvalca novú Lagunu poháňa dvojlitrový motor 2,0 16 V (99 kW), tiež benzínový turbomotor v dvoch verziách výkonu 125 a 150 kW. Výkonnejšia verzia bude určená pre športovo ladenú Lagunu GT. Najluxusnejšiu verziu zase poháňa benzínový šesťvalec 3,0 V6 (152 kW). Renault uviedol na trh Lagunu ako komfortné manažérske vozidlo s dôrazom na nové technológie. Najlacnejšia Laguna Authentique 1,6 16 V so šiestimi airbagmi a manuálnou klimatizáciou stojí 729 000 korún. Základná cena sa tak dostala tesne pod úroveň väčšieho VW Passat 1,6 Trendline (756 200 Sk).



Nová Laguna na nás zapôsobila kvalitným vypracovaním interiéru, pohodlím a vyspelými technológiami ako kedysi o triedu väčší Renault 25.

V luxusnom prevedení Laguny nás zaujala detská sedačka integrovaná do operadla. V podstate ide o pomocný zádržný systém pre staršie deti, ktoré už vyrástli z klasickej autosedačky.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  2. Keď Slováci krotia morský vietor
  3. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  4. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  5. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  6. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  7. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  8. Vizuálny smog je problém
  9. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  10. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou
  1. Podceňovať skúšobné jazdy sa pri výbere vozidla neoplatí
  2. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
  3. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  4. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  5. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  6. Keď Slováci krotia morský vietor
  7. Ochrana pred tropickou horúčavou
  8. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  9. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  10. Savills Investment Management kupuje Gdanski Business Center II
  1. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 18 233
  2. Vizuálny smog je problém 10 822
  3. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 6 012
  4. Objavte najvzácnejšiu hubu na svete. Rastie na Liptove 3 395
  5. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 3 105
  6. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 2 928
  7. Spoznajte exotický Zanzibar od severu až po juh 2 331
  8. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 € 2 272
  9. Prešovská Spinea tromfla Japoncov a spresnila roboty 1 921
  10. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate 1 829