SME
Sobota, 18. september, 2021 | Meniny má EugéniaKrížovkyKrížovky

Renault Laguna - prvá jazda

Krátko po svetovej premiére sme zasadli za volant inovovanej Laguny na slovenských cestách, aby sme sa zblížili s ďalším novým modelom strednej triedy v tejto motoristickej sezóne. Automobilky, ktoré vyrábajú vozidlá strednej triedy, sa veľmi dobre p





Krátko po svetovej premiére sme zasadli za volant inovovanej Laguny na slovenských cestách, aby sme sa zblížili s ďalším novým modelom strednej triedy v tejto motoristickej sezóne. Automobilky, ktoré vyrábajú vozidlá strednej triedy, sa veľmi dobre pripravili na príchod nového VW Passat. Dôkazom toho je aj vylepšená Laguna druhej generácie.



Zmeny vzhľadu sú v porovnaní s prechodkyňou iba minimálne, a to isté platí aj o vnútornom priestore. Vylepšením však prešla technika na palube a popri kvalitnejších materiáloch sa objavili nové technológie, typické pre top modely strednej triedy.



S nástupom elektroniky však vznikol problém, ako čo najjednoduchšie ovládať zložitú techniku a množstvo prístrojov. Preto sa konštruktéri firmy Renault vybrali podobným smerom ako v BMW a Audi a na miesto, kde doposiaľ bývala ručná brzda, inštalovali multifunkčný ovládač. Pomocou neho vodič jednou rukou ovláda autorádio, klimatizáciu, prípadne nový komunikačný a navigačný systém Carminat. Systém využíva výkonnú operačnú pamäť a displej s vysokým rozlíšením. Preto môže byť obraz navigačného systému trojrozmerný so skutočným tvarom križovatky.



Prístrojová doska s minimálnym počtom tlačidiel vyzerá síce jednoducho, pod ňou je však ukryté obrovské množstvo elektroniky. Okrem navigačného systému má Laguna vylepšené štartovanie a otváranie auta pomocou karty, systém Bluetooth pre komunikáciu s mobilným telefónom a poloautomatickú ručnú brzdu. Zástupcovia automobilky odmietajú špekulácie o možnej poruchovosti zložitej elektroniky tak, ako to bolo v predchádzajúcej Lagune.  Nás pri krátkej testovacej jazde zaujalo stvárnenie interiéru, prehľadná palubná doska, kvalitné materiály a temperamentný benzínový dvojliter.



Motory s vyšším výkonom majú byť tiež silnou stránkou nového auta strednej triedy. Podobne ako VW Pasat B6 aj Renault Laguna má v ponuke benzínový motor s objemom 1,6 litra (85 kW). Pre zákazníkov však bude oveľa zaujímavejší naftový motor 1,9 dCi s výkonom 81 alebo 88 kW. Vrchol naftovej ponuky zatiaľ predstavuje silný agregát 2,2 dCi (110 kW). Okrem základného benzínového štvorvalca novú Lagunu poháňa dvojlitrový motor 2,0 16 V (99 kW), tiež benzínový turbomotor v dvoch verziách výkonu 125 a 150 kW. Výkonnejšia verzia bude určená pre športovo ladenú Lagunu GT. Najluxusnejšiu verziu zase poháňa benzínový šesťvalec 3,0 V6 (152 kW). Renault uviedol na trh Lagunu ako komfortné manažérske vozidlo s dôrazom na nové technológie. Najlacnejšia Laguna Authentique 1,6 16 V so šiestimi airbagmi a manuálnou klimatizáciou stojí 729 000 korún. Základná cena sa tak dostala tesne pod úroveň väčšieho VW Passat 1,6 Trendline (756 200 Sk).



Nová Laguna na nás zapôsobila kvalitným vypracovaním interiéru, pohodlím a vyspelými technológiami ako kedysi o triedu väčší Renault 25.

V luxusnom prevedení Laguny nás zaujala detská sedačka integrovaná do operadla. V podstate ide o pomocný zádržný systém pre staršie deti, ktoré už vyrástli z klasickej autosedačky.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. 5 tipov, ako si užiť jeseň v Bratislave a okolí
  2. Takto dokážu aj vaše peniaze zlepšiť život na našej planéte
  3. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  4. Volkswagen na IAA v Mníchove predstavil koncept elektromobilu
  5. Slovenský orloj – svetová atrakcia
  6. Kanceláriám ešte neodzvonilo
  7. Predplaťte si SME.sk s garanciou vrátenia peňazí
  8. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér
  9. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých?
  10. Tam, kde sa ľahko verí na zázraky
  1. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  2. Vystúpte z radu, postavte si moderný dom podľa seba
  3. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im?
  4. Poznáme slovenské cesty s najkrajším výhľadom!
  5. Schodolez pre imobilných - Viete ako sa testuje?
  6. Mototechna tento rok predala už vyše 8 tisíc zánovných áut
  7. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  8. Takto dokážu aj vaše peniaze zlepšiť život na našej planéte
  9. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  10. Profesionáli vedia, o čo ide. Ako si vybrať OZV a nepopáliť sa?
  1. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých? 6 896
  2. Slovenský orloj – svetová atrakcia 5 640
  3. Maldivy, Maurícius či Mexiko sú na dosah jediným letom 5 002
  4. Radosť zachytiť tieto krásne krivky 4 241
  5. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 3 057
  6. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 2 334
  7. 5 tipov, ako si užiť jeseň v Bratislave a okolí 2 162
  8. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 1 969
  9. Prehľad bratislavských komunít. Čo všetko sa dá robiť so susedmi 1 916
  10. Uznávané štúdio oživilo zanedbané štvrte. Prišlo do Bratislavy 1 813
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Nissan Qashqai

Hybrid e-Power príde neskôr.


15 h
Registračný poplatok sa po novom platí pri každej zmene majiteľa. Pri jazdených vozidlách stúpnu aj o niekoľko stoviek eur.

Na predaj auta je dobré myslieť už vopred.


16. sep
Papamobil Mercedes-Benz G 500.

Špeciálne upravený Mercedes G bol na Slovensku už v roku 1990.


14. sep
Škoda Enyaq iV 80 pre pápeža Františka.

Poskytnuté autá majú len drobné úpravy.


13. sep
Skryť Zatvoriť reklamu