ujímavou motorizáciou a dobrou cenou. Predchodca súčasného Swiftu zostarol po morálnej i technickej stránke, preto sa automobilka sústredila na vývoj dôstojného nástupcu. Kým doterajšie modely Suzuki boli vyvíjané s ohľadom na potreby japonských motoristov, nový Swift je orientovaný na Európu. Napriek tomu, že ide o bežné malé auto na každodenné jazdenie v meste a jeho okolí, vonkajší dizajn z neho robí imidžové auto. Pri pohľade na športovú trojdverovú verziu možno nájsť na karosérii niekoľko spoločných dizajnových prvkov so súčasným Mini. Päťdverový Swift s civilnejším vzhľadom a dĺžkou 3,7 m bude zase patriť medzi atraktívne malé autá nášho trhu, pretože základná verzia s motorom 1,3 l (67 kW) a ABS stojí 339 000 korún.
Treba však otvorene priznať, že viacdetným rodinám bude vo Swifte chýbať väčší batožinový priestor (213 l). Swift nebol koncipovaný ako rodinné auto, ale vozidlo pre slobodných mladých ľudí. Preto má športovo ladený podvozok a "veselú" prístrojovú dosku. V ponuke sú dva benzínové motory objemu 1,3 prípadne 1,5 l a maloobjemový naftový motor 1,3 DDiS prevzatý od automobilky Fiat. Základný benzínový motor 1,3 spotrebuje v priemere 6,1 l benzínu a spĺňa emisnú normu Euro 4. Swift sa statočne držal aj v nárazových testoch Euro NCAP, kde získal štyri hviezdičky z možných piatich.
Autor: rch