Chrysler Grand Voyager LX 2,8 CRD

Novým meradlom úspešnosti interiéru minivanov je jeho variabilita a pokiaľ možno čo najjednoduchší spôsob premeny z veľkého rodinného auta na úžitkové vozidlo. Spomínaná prestavba by sa mala uskutočniť bez vyberania sedadiel a bez pomoci iných os

Novým meradlom úspešnosti interiéru minivanov je jeho variabilita a pokiaľ možno najjednoduchší spôsob premeny z veľkého rodinného auta na úžitkové vozidlo. Spomínaná prestavba by sa mala uskutočniť bez vyberania sedadiel a bez pomoci iných osôb. Jeden z najpopulárnejších minivanov sveta, Chrysler Grand Voyager priniesol okrem tradičných kvalít riešenie aj v tejto oblasti.

Schovať a ísť
Konštruktéri automobilky Chrysler našli v podlahe dostatok miesta na sklopenie druhého i tretieho radu sedadiel a svoj patentovaný systém pomenovali „stow´n go“ (schovať a ísť). Pred každým kreslom v druhom rade je otvárateľná časť podlahy a pod ňou veľký odkladací priestor na sedadlo. Stačí sklopiť operadlo a zatiahnutím za popruh sedadlo doslova vkĺzne do podlahy. Sila, ktorú obsluhujúci vynaloží pri sklápaní, je až prekvapivo malá, nehovoriac o jednoduchosti obsluhy. Systém je domyslený do detailu, aby človek nepotreboval tri ruky ako sa to pri obdobných systémoch neraz stáva. Boxy na odkladanie dvoch kresiel v druhom rade majú spolu objem 339 l a môžu poslúžiť ako náhradný batožinový priestor na úrovni kompaktného hatchbacku. Tretí rad sedadiel sa sklápa do hlbokého batožinového priestoru alebo do obrovskej čalúnenej „vane“, ktorá vznikla v mieste, kde kedysi bývalo rezervné koleso. To si teraz našlo miesto v plastovom obale, prichytené o podvozok na úrovni predných sedadiel. Na ťažko prístupné rezervné koleso majiteľ okamžite zabudne, keď zistí, ako jednoducho sa sklápa aj posledný rad delených sedadiel. Na ukrytie zadnej lavice treba postupne potiahnuť za tri očíslované popruhy a sedadlá razom zmiznú v podlahe. Jedinou drobnou chybou systému je nutnosť natiahnuť sa k sedadlám vzdialeným od hrany nárazníka 86 cm, čo vadí hlavne pri špinavom nárazníku. Systém stow´n go však príkladne zvláda úlohu dneška - voziť so sebou sedadlá aj vtedy, keď v aute vlastne nie sú. Mechanizmus sklápania fascinuje jednoduchosťou i prepracovaním kinematiky sklápajúcich sa sediel. Klobúk dole.

Štyria a tí ostatní
Vodič i spolujazdec sa na nedostatok komfortu i priestoru sťažovať nemôžu, navyše sedadlo vodiča je vo verzii LX ovládané elektricky. Predných dvoch i ďalších dvoch pasažierov poteší dvojzónová automatická klimatizácia, priestor, pohodlie a príjemné nastupovanie. Spomenuté výhody si už nemôžu dožičiť osoby v treťom rade asymetricky delených zadných sediel. Hoci majú tri hlavové opierky a tri trojbodové pásy podľa našich skúseností je tam miesto iba pre dvoch dospelých a pokiaľ budú musieť byť aj deti v autosedačkách, tak tiež iba dve. Systém „stow´n go“ si vynútil príliš nízke operadlá v druhom i treťom rade a teda vyššie postavy budú mať ramená nad operadlom. Pasažieri v treťom rade sedadiel si účinok klimatizácie vychutnajú ťažšie, ale môžu sa spoľahnúť aspoň na elektricky otvárateľné vetracie okienka. Za 22 rokov existencie sa v priestrannom interiéri sústredilo množstvo nápadov a praktických detailov pre príjemné cestovanie. Napríklad stropná konzola s posúvateľnými skrinkami, klimatizovaný box medzi prednými sedadlami s držiakom na telefón, dostatok odkladacích priestorov alebo elektricky otvárané posuvné dvere. Páka automatickej prevodovky pod volantom (v polohe “D“) prekáža v nastavovaní autorádia. Tento handicap čiastočne rieši ovládanie autorádia na volante. Ak si vodič zvykne na niekoľko vyslovene „amerických“ riešení (displej palubného počítača v strope) bude sa za volantom cítiť príjemne. Pochvalu si zaslúži nízka úroveň aerodynamického hluku, výkonná audiosústava s desiatimi reproduktormi a jednoduché ovládanie.
Plavba krajinou
Charakteristika naftového motora 2,8 CRD s výkonom 110 kW je prispôsobená podvozku, teda nejde o dosiahnutie najvyšších výkonov, ale o čo najväčší komfort. Chrysler Grand Voyager akoby plával krajinou bez ambície naháňať sa za poprednými miestami v kolóne. Aj napriek staršej automatickej štvorstupňovej prevodovke zrýchľuje celkom príjemne a nemá problém držať stopu vo vysokej rýchlosti. Stovku pokorí za 12 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 182 km/h. Počas testu sa spotreba ustálila na 10 l/100 km (výrobca udáva 8,5 cm). V cene verzie LX 2,8 CRD (1 499 000) by však mohol byť stabilizačný systém ESP.

Základné proporcie minivanu meniť nemožno, avšak osvieženie dizajnu Grand Voyager-u prospelo. Zmeny nastali na svetlometoch a maske chladiča. V prípade podvozka je komfort povýšený nad jazdné vlastnosti.

Ani pri maximálnom využití miest na sedenie (2+2+3), netreba mať strach z malého batožinového priestoru. Nakladacia hrana sa nachádza v priateľnej výške (58cm), vadila nám skôr hrúbka nárazníka s nosníkom (46 cm). Nakladanie si tak vyžaduje výrazný predklon, neohovoriac o hĺbke kufra.

 

„Stow´n go“ znamená minimálnu námahu a rýchle schovanie sedadiel do podlahy. Chrysler Grand Voyager má dnes ďaleko viac konkurentov než v roku 1983, ale vyrovnať sa mu dokážu iba VW Multivan a Renault Grand Espace. Ani tí však neposkytujú podobný systém sklápania sedadiel.

 

V priebehu minúty, maximálne dvoch vznikne za prednými sedadlami rovná podlaha s dĺžkou 2,5 m. Jediným negatívom celého systému sklápania sú krátke sedáky i operadlá vhodné pre nižšie postavy. Prestavbu z cestovného auta na "dodávku" zvládne  jeden obsluhujúci  bez  pomoci ďalších osôb.  

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  2. Kreditná karta – áno alebo nie
  3. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  4. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  5. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  6. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  7. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  8. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  9. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  10. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  1. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  2. Dvojitý diplom medzi EU v Bratislave a UNWE v Sofii
  3. Ustanovujúce valné zhromaždenie Alumni klubu EU v Bratislave
  4. Kreditná karta – áno alebo nie
  5. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  6. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
  7. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  8. Uncovering Artificial Intelligence in Slovakia
  9. Digitalizácia dokumentov firmám ušetrí nielen peniaze
  10. Intenzívne sa rozvíjajúca spolupráca s čínskymi univerzitami
  1. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 24 113
  2. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 18 049
  3. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 14 009
  4. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 13 765
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 12 494
  6. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 6 917
  7. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie 4 779
  8. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 4 641
  9. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina? 4 074
  10. Sú bolesti kĺbov dôvodom, že nemôžete v živote robiť čo chcete? 3 064

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Európsky súd nám prikázal platiť za Duckého zmenku. Stále sa tak nestalo

Tri roky sa prípad nikam nepohol, zmenku zaplatí SPP alebo štát. Dovtedy sa každý deň dlh zvýši o dvetisíc eur.

DOMOV

Pavol Rusko vypovedal po Kočnerovom zadržaní na polícii

Mariana Kočnera zadržala NAKA v stredu.

DOMOV

Hrnčiar rozširuje majetok, kúpil Chatu pod Chlebom

Okolie chaty patrí firme Jozefa Kubinca, ktorý dostal aj agrodotácie.

Neprehliadnite tiež

Radšej Kiu alebo Hyundai ako Porsche. Ktoré auto má najviac chýb?

V prieskume pohorelo Volvo, Jaguar, Land Rover.

Tesla v USA vyšetruje prvé samovznietenie Modelu S

Ide o prvý prípad bezdôvodného samovznietenia batérie Tesly.

Audi A1 narástlo na veľkosť Pola. Dieselový motor už nedostane

Digitálne budíky na prístrojovej doske ponúkne už v základe.

Dopravu v Bratislave a okolí komplikuje viacero nehôd a kolóny

Situáciu môže skomplikovať aj jazda protestujúcich farmárov na traktoroch.