Chrysler Grand Voyager LX 2,8 CRD

Novým meradlom úspešnosti interiéru minivanov je jeho variabilita a pokiaľ možno čo najjednoduchší spôsob premeny z veľkého rodinného auta na úžitkové vozidlo. Spomínaná prestavba by sa mala uskutočniť bez vyberania sedadiel a bez pomoci iných os

Novým meradlom úspešnosti interiéru minivanov je jeho variabilita a pokiaľ možno najjednoduchší spôsob premeny z veľkého rodinného auta na úžitkové vozidlo. Spomínaná prestavba by sa mala uskutočniť bez vyberania sedadiel a bez pomoci iných osôb. Jeden z najpopulárnejších minivanov sveta, Chrysler Grand Voyager priniesol okrem tradičných kvalít riešenie aj v tejto oblasti.

Schovať a ísť
Konštruktéri automobilky Chrysler našli v podlahe dostatok miesta na sklopenie druhého i tretieho radu sedadiel a svoj patentovaný systém pomenovali „stow´n go“ (schovať a ísť). Pred každým kreslom v druhom rade je otvárateľná časť podlahy a pod ňou veľký odkladací priestor na sedadlo. Stačí sklopiť operadlo a zatiahnutím za popruh sedadlo doslova vkĺzne do podlahy. Sila, ktorú obsluhujúci vynaloží pri sklápaní, je až prekvapivo malá, nehovoriac o jednoduchosti obsluhy. Systém je domyslený do detailu, aby človek nepotreboval tri ruky ako sa to pri obdobných systémoch neraz stáva. Boxy na odkladanie dvoch kresiel v druhom rade majú spolu objem 339 l a môžu poslúžiť ako náhradný batožinový priestor na úrovni kompaktného hatchbacku. Tretí rad sedadiel sa sklápa do hlbokého batožinového priestoru alebo do obrovskej čalúnenej „vane“, ktorá vznikla v mieste, kde kedysi bývalo rezervné koleso. To si teraz našlo miesto v plastovom obale, prichytené o podvozok na úrovni predných sedadiel. Na ťažko prístupné rezervné koleso majiteľ okamžite zabudne, keď zistí, ako jednoducho sa sklápa aj posledný rad delených sedadiel. Na ukrytie zadnej lavice treba postupne potiahnuť za tri očíslované popruhy a sedadlá razom zmiznú v podlahe. Jedinou drobnou chybou systému je nutnosť natiahnuť sa k sedadlám vzdialeným od hrany nárazníka 86 cm, čo vadí hlavne pri špinavom nárazníku. Systém stow´n go však príkladne zvláda úlohu dneška - voziť so sebou sedadlá aj vtedy, keď v aute vlastne nie sú. Mechanizmus sklápania fascinuje jednoduchosťou i prepracovaním kinematiky sklápajúcich sa sediel. Klobúk dole.

Štyria a tí ostatní
Vodič i spolujazdec sa na nedostatok komfortu i priestoru sťažovať nemôžu, navyše sedadlo vodiča je vo verzii LX ovládané elektricky. Predných dvoch i ďalších dvoch pasažierov poteší dvojzónová automatická klimatizácia, priestor, pohodlie a príjemné nastupovanie. Spomenuté výhody si už nemôžu dožičiť osoby v treťom rade asymetricky delených zadných sediel. Hoci majú tri hlavové opierky a tri trojbodové pásy podľa našich skúseností je tam miesto iba pre dvoch dospelých a pokiaľ budú musieť byť aj deti v autosedačkách, tak tiež iba dve. Systém „stow´n go“ si vynútil príliš nízke operadlá v druhom i treťom rade a teda vyššie postavy budú mať ramená nad operadlom. Pasažieri v treťom rade sedadiel si účinok klimatizácie vychutnajú ťažšie, ale môžu sa spoľahnúť aspoň na elektricky otvárateľné vetracie okienka. Za 22 rokov existencie sa v priestrannom interiéri sústredilo množstvo nápadov a praktických detailov pre príjemné cestovanie. Napríklad stropná konzola s posúvateľnými skrinkami, klimatizovaný box medzi prednými sedadlami s držiakom na telefón, dostatok odkladacích priestorov alebo elektricky otvárané posuvné dvere. Páka automatickej prevodovky pod volantom (v polohe “D“) prekáža v nastavovaní autorádia. Tento handicap čiastočne rieši ovládanie autorádia na volante. Ak si vodič zvykne na niekoľko vyslovene „amerických“ riešení (displej palubného počítača v strope) bude sa za volantom cítiť príjemne. Pochvalu si zaslúži nízka úroveň aerodynamického hluku, výkonná audiosústava s desiatimi reproduktormi a jednoduché ovládanie.
Plavba krajinou
Charakteristika naftového motora 2,8 CRD s výkonom 110 kW je prispôsobená podvozku, teda nejde o dosiahnutie najvyšších výkonov, ale o čo najväčší komfort. Chrysler Grand Voyager akoby plával krajinou bez ambície naháňať sa za poprednými miestami v kolóne. Aj napriek staršej automatickej štvorstupňovej prevodovke zrýchľuje celkom príjemne a nemá problém držať stopu vo vysokej rýchlosti. Stovku pokorí za 12 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 182 km/h. Počas testu sa spotreba ustálila na 10 l/100 km (výrobca udáva 8,5 cm). V cene verzie LX 2,8 CRD (1 499 000) by však mohol byť stabilizačný systém ESP.

Základné proporcie minivanu meniť nemožno, avšak osvieženie dizajnu Grand Voyager-u prospelo. Zmeny nastali na svetlometoch a maske chladiča. V prípade podvozka je komfort povýšený nad jazdné vlastnosti.

Ani pri maximálnom využití miest na sedenie (2+2+3), netreba mať strach z malého batožinového priestoru. Nakladacia hrana sa nachádza v priateľnej výške (58cm), vadila nám skôr hrúbka nárazníka s nosníkom (46 cm). Nakladanie si tak vyžaduje výrazný predklon, neohovoriac o hĺbke kufra.

 

„Stow´n go“ znamená minimálnu námahu a rýchle schovanie sedadiel do podlahy. Chrysler Grand Voyager má dnes ďaleko viac konkurentov než v roku 1983, ale vyrovnať sa mu dokážu iba VW Multivan a Renault Grand Espace. Ani tí však neposkytujú podobný systém sklápania sedadiel.

 

V priebehu minúty, maximálne dvoch vznikne za prednými sedadlami rovná podlaha s dĺžkou 2,5 m. Jediným negatívom celého systému sklápania sú krátke sedáky i operadlá vhodné pre nižšie postavy. Prestavbu z cestovného auta na "dodávku" zvládne  jeden obsluhujúci  bez  pomoci ďalších osôb.  

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tipy, kam ísť na dovolenku počas Veľkej Noci
  2. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky
  3. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov
  4. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  5. Investment Advisory Guide for Slovakia
  6. Jazdili sme na novom Volkswagene T-Cross!
  7. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka
  8. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019
  9. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov
  10. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali
  1. Vaše umenie bude hýbať Tatrami. Zapojte sa do súťaže ZSSK
  2. Tipy, kam ísť na dovolenku počas Veľkej Noci
  3. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky
  4. Recenze youtubera JeezyJ: jak dopadla autokamera Mio MiVue 785 ?
  5. Burza pracovných príležitostí opäť na Stavebnej fakulte STU
  6. Počet ochorení na rakovinu stále stúpa. Nepodceňujte prevenciu
  7. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  8. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov
  9. Forum Prešov má platné stavebné povolenie a začína s výstavbou
  10. Slávnostná inaugurácia rektora a dekanov fakúlt EU v Bratislave
  1. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov 24 316
  2. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov 20 411
  3. Tipy, kam ísť na dovolenku počas Veľkej Noci 17 093
  4. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky 16 650
  5. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 15 907
  6. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka 14 185
  7. Forum Prešov má platné stavebné povolenie a začína s výstavbou 6 831
  8. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019 6 230
  9. Prievidzská firma je malý zázrak. Uznáva ju americké letectvo 5 546
  10. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali 5 331

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Mistrík odstúpil z prezidentského súboja, podporil Čaputovú

Mistríkovo rozhodnutie ocenil aj prezident Kiska a tiež podporil Čaputovú.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Toto by Čaputová nemala zahodiť

Po dvadsiatich rokoch môže prvé kolo vyhrať blok mimo Smeru a HZDS.

AUTO

Prichádza malé SUV Škoda Kamiq. Aké sú naše prvé dojmy?

Zaboduje priestorom aj bohatou výbavou.

Neprehliadnite tiež

Porsche predstavilo konkurenta pre X6, Cayenne Coupé

Nemecká automobilka si nechce nechať ujsť zisk z rastúceho segmentu.

Citroën oslavuje 100 rokov špeciálnou edíciou Origins

Limitovaná edícia odkazuje na bohatú históriu značky.

Citroën - Limitovaná séria Origins
Podcast Za volantom

Za volantom: Revolúcia elektromobilov začala, s čím prichádza Audi e-tron?

Záujemca si musí pripraviť aspoň 81 400 eur.

Diaľnicu D1 v úseku Bratislava - Vajnory čiastočne uzatvoria

Počas uzávery vyfrézujú vozovku a opravia časti mostov.

Ilustračné foto.

Ford bude mať v Európe nového šéfa, povedie ho Stuart Rowley

Druhá najväčšia americká automobilka robí zmeny vo vedení.

Ilustračná fotografia.