Lexus GS - nový kráľ v bezpečnosti?

Nový Lexus GS získal v bariérovom teste Euro NCAP najvyššie päťhviezdičkové hodnotenie a s 35 bodmi sa stal najbezpečnejším vozidlom vyššej strednej triedy.

Nový Lexus GS získal v bariérovom teste Euro NCAP najvyššie päťhviezdičkové hodnotenie a s 35 bodmi sa v kategórii stal najbezpečnejším vozidlom vyššej strednej triedy. Vďaka hodnoteniu podľa metodiky Euro NCAP je stále viac automobilov, ktoré sa stávajú najbezpečnejšími vozidlami svojej triedy. Označenie "najbezpečnejšie vozidlo" je do takej miery sprofanované, že jeho výpovedná sila je oveľa menšia než pred dvadsiatimi rokmi, keď v bezpečnosti kraľovalo iba Volvo. Nič to nemení na skutočnosti, že Lexus GS dosiahol mimoriadne dobré výsledky a pobil aj najväčších rivalov od Audi a BMW.

Lexus GS dosiahol maximálny počet 18 bodov pri bočnom náraze a čelný náraz bol ohodnotený 15 bodmi (zo 16 možných). Nový Lexus GS získal najlepšie hodnotenie v triede aj pre ochranu chodcov (18 bodov a dve hviezdičky), v hodnotení ochrany detí mu patrí 41 bodov a 4 hviezdičky. Okrem tuhej karosérie sa na dobrom výsledku podieľala bohatá bezpečnostná výbava. Lexus GS má 10 airbagov (dva čelné, dva bočné vpredu a dva bočné vzadu, pár hlavových airbagov a prvýkrát v tejto triede aj dva kolenné airbagy). Čelné airbagy sú vybavené dvojfázovým nafukovaním (SRS-Supplemental Restraint System) pre prípad opakovaného nárazu a tiež riadením nafukovania v závislosti od veľkosti a hmotnosti pasažiera. Kolenné airbagy sa aktivujú pod prístrojovou doskou v rovnakom čase ako čelné airbagy a ochránia tak vodičove nohy pred nárazom do stĺpika riadenia a spolujazdca pred nárazom do spodných partií prístrojovej dosky. Oveľa dôležitejšie ako ochrana kolena je skutočnosť, že kolenné airbagy vo väčšine nárazov zabraňujú posunu panvy a rotácii trupu, navyše znižujú riziko úrazu hlavy a hrudníka. Nový model GS má oveľa viac karosárskych dielcov z vysokopevnostných materiálov, čo prispieva k dosiahnutiu nízkej hmotnosti a vysokej torznej tuhosti karosérie. Takto zostavený skelet a vonkajšie diely dokážu pohltiť veľkú časť nárazovej energie. Lexus dokazuje , že prvky aktívnej i pasívnej bezpečnosti môžu veľmi efektívne spolupracovať. Napríklad systém Pre-Crash Safety (PCS) optimalizuje ťah predných bezpečnostných pásov na základe aktivácie brzdového asistenta, ktorý sa obyčajne aktivuje pri kritickom brzdení.

Oplatí sa pripútať

Výsledky v súčasnosti najuznávanejšej metodiky nárazových testov majú veľkú výpovednú hodnotu, no odborníci poukazujú na skutočnosť, že automobilky sa pri vývoji bezpečnosti príliš sústreďujú na konštrukciu automobilov pre podmienky tohto nárazového testu. Pritom reálne dopravné nehody sa môžu líšiť a tým aj ochrana posádok. Nárazové testy však jasne ukazujú potrebu používania bezpečnostných pásov. Všetky ochranné prvky vrátane airbagov a deformačných zón poskytujú ideálnu ochranu pre osoby pripútané bezpečnostným pásom. Napokon za kontrolu a sirénu nezapnutých svetiel, ktorá píska dovtedy, kým sa pasažieri nepripútajú, dostávajú automobily dva body. 

Lexus GS exceloval v bočnom náraze, kde dostal maximálny počet bodov. Asymetrický čelný náraz je stále najčastejším typom stretu vozidla s prekážkou. Najzávažnejšie poranenia vznikajú pri bočnom náraze do stĺpa, ktoré Lexus zvláda veľmi dobre, navyše v ochrane chodcov zatienil oboch konkurentov.
 
Audi A6 má extrémne silný skelet a dospelým cestujúcim poskytuje vynikajúcu ochranu, zvlášť pri bočnom náraze. Spolujazdcov airbag možno vypnúť dvoma spôsobmi (v aute alebo natrvalo v servise) a jeho stav signalizujú kontrolky na dvoch miestach. Výrobca však zabudol na pictogram s upozornením, že pri aktívnom airbagu nemožno na sedadle spolujazdca umiestniť protismernú detskú autosedačku. Počas čelného nárazu zaznamenala figurína väčšieho dieťaťa zvýšený tlak na hrudník. Audi podobne ako BMW poskytuje zlú ochranu chodcov.
BMW radu 5 má bezpečnú klietku na prežitie, ale pri čelnom náraze prístroje zaznamenali zvýšený tlak na hrudník vodiča. Ochrana posádky pri bočnom náraze bola lepšia, nehovoriac o výbornej ochrane detských pasažierov. Najhoršie však dopadla ochrana pri zrážke s chodcom, kde boli na kapote iba dve miesta s dobrou ochranou pre hlavu chodca. V súčte dostalo BMW o hviezdičku menej ako jeho konkurenti.
 
 
 
 
Lexus GS a konkurenti v nárazových testoch Euro NCAP
                              Model                čelný náraz                  bočný náraz                  pripomínač     celkové              ochrana detí            ochrana
                                                                                                                           bez. pásov     hodnotenie                                      chodcov

Lexus GS 15 b. (94 %) 18 b. (100 %) 2 body 35 bodov 41 b (83 %) 18 b
Audi A6 13 b. (81 %) 18 b. (100 %) 2 body 33 bodov 39 b (80 %) 3 b
BMW 5 11 b. (69 %) 16 b. (89 %) 2 body 29 bodov 42 b (86 %) 2 b

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Máte nad 40? Skontrolujte si, či je Vaše srdce skutočne zdravé
  2. Kreditná karta – áno alebo nie
  3. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  4. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  5. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  6. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  7. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  8. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  9. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  10. Arca Brokerage House s výrazným nárastom aktív pod správou
  1. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  2. MiddleCap Equity Partners a Mayfair Assets ukončili fúziu
  3. Súboj olympionikov na Malom Dunaji
  4. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  5. Dvojitý diplom medzi EU v Bratislave a UNWE v Sofii
  6. Ustanovujúce valné zhromaždenie Alumni klubu EU v Bratislave
  7. Kreditná karta – áno alebo nie
  8. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  9. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
  10. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  1. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 24 894
  2. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 18 355
  3. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 12 937
  4. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 8 966
  5. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 7 957
  6. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 7 355
  7. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina? 5 444
  8. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 4 262
  9. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie 3 855
  10. Kreditná karta – áno alebo nie 3 335

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Štyri mesiace po Kuciakovej vražde verejnosť pozná len čas úmrtia

Politici po vražde novinára odmietali odstúpiť, polícia čelila kritike za postup pri vyšetrovaní.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Kočner skončil. Aj keby ho pustili na slobodu

Čo znamená zadržanie Kočnera a Ruska.

Stĺpček Jakuba Fila

Treba to stále pripomínať, moc pochádza od občanov

Verejnosť si zrejme až časom uvedomí, že za posledné mesiace dosiahla veľmi veľa.

ŠPORT

Argentína podľahla Chorvátsku a hrozí jej koniec na šampionáte

Brankár Caballero spravil fatálnu chybu.

Neprehliadnite tiež

Nové Volvo S60 má americký pôvod a žiaden diesel

Dvorná divízia Polestar vyladí výkon nového Volva na 415 koní.

Radšej Kiu alebo Hyundai ako Porsche. Ktoré auto má najviac chýb?

V prieskume pohorelo Volvo, Jaguar, Land Rover.

Tesla v USA vyšetruje prvé samovznietenie Modelu S

Ide o prvý prípad bezdôvodného samovznietenia batérie Tesly.

Audi A1 narástlo na veľkosť Pola. Dieselový motor už nedostane

Digitálne budíky na prístrojovej doske ponúkne už v základe.