SME

Kalina NFR: najrýchlejšia sériová Lada má 100 kW a cenovku na úrovni 10 600 eur

Novinka zrýchli z nuly na stovku za 9,2 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 203 km/h.

Lada Kalina NFR.Lada Kalina NFR. (Zdroj: AvtoVaz)

Druhá generácia modelového radu Kalina ruskej automobilky Lada je najnovšie bohatšia o vrcholnú verziu NFR (Need For Race). Historicky najrýchlejšie sériové vozidlo značky síce ponúkne zaujímavejšie dynamické parametre ako ostatné modely v ponuke, naháňať najostrejšie hatchbacky na trhu však určite nebude.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prečítajte si tiež: Pred týmito hatchbackmi sa musia mať na pozore aj plnokrvné športiaky Čítajte 

Lada Kalina NFR má pod kapotou atmosférický 1,6-litrový štvorvalec, ktorý produkuje výkon 100 kW pri 6800 ot./min a dosahuje maximálny krútiaci moment 154 Nm pri 4750 ot./min. V porovnaní s verziou Kalina Sport tak došlo k zvýšeniu výkonu o 13 kW. Agregát spolupracuje s prepracovanou 5-stupňovou manuálnou prevodovkou, ktorá hnaciu silu prenáša na predné kolesá.

SkryťVypnúť reklamu

Novinka akceleruje z nuly na stovku za 9,2 s, teda o 0,3 s rýchlejšie ako variant Sport. Rozbehne sa pritom maximálne na rýchlosť 203 km/h, takže aj v tomto smere došlo k miernemu zlepšeniu (o 5 km/h). Výrobca udáva priemernú spotrebu 8,4 l/100 km, čo je viac až o 1,6 l/100 km. Môže za to aj o 65 kg vyššia pohotovostná hmotnosť, ktorá je po úpravách 1215 kg.

Pokiaľ ide o rozmery, Kalina NFR je dlhá 3965 mm, vysoká 1700 mm a široká 1465 mm. Znamená to, že je dlhšia o 22 mm a širšia o 15 mm ako Kalina Sport. O niečo narástol aj 2490 mm dlhý rázvor, kým svetlá výška bola naopak o 3 mm znížená na výsledných 147 mm.

Budúci majitelia môžu ďalej počítať so športovo naladeným podvozkom, upraveným riadením, silnejšími brzdami a 17-palcovými kolesami. Vo výbave nechýbajú svetelné, dažďové a parkovacie senzory, vyhrievané spätné zrkadlá a sedadlá, manuálna klimatizácia, audio so štyrmi reproduktormi a 7-palcový displej multimediálneho systému.

SkryťVypnúť reklamu

Lada Kalina NFR sa však k predajcom nedostane, dostupná bude len na priamu objednávku a aj to len v limitovanej edícii 50 kusov. Jej cena štartuje na sume 820-tisíc rubľov, čo je v prepočte približne 10 600 eur. Len pre porovnanie, základná Kalina je takmer o polovicu lacnejšia a variant Sport stojí cca 7 100 eur.

Načítavam video...

 

Lada

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  6. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  7. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  8. Tisíce ľudí sa tešia z vyšších platov
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 402
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 10 082
  3. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 920
  4. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 4 847
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 4 305
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 3 396
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 158
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 3 077
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Štefan Šturdzík: Slovensko - Titanic
  2. Zuzana Valachovičová: Ach to upratovanie, nielen Veľkonočné
  3. Juraj Jevin: Spojené voľby sme ešte nemali
  4. Marek Brenčič: Nasledovanie Krista až na šibenicu. Moje stretnutia s mučeníkom nacizmu
  5. Tomáš Susko: VLNY: Konflikt záujmov vo filmovej akadémii?
  6. Ján Valchár: 450 rokov odšľachťovania národa
  7. Alojz Baránik: Vedúca úloha Združenia sudcov v súdnictve potvrdená
  8. Vladimír Čuchran: Parlamentný permanentný superalkoholizmus - obraz dekadentnej doby, spoločnosti, vládnutia
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 658
  2. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 24 961
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 384
  4. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 18 182
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 16 874
  6. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 266
  7. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 922
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 495
  1. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  2. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  3. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  4. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  5. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  6. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  7. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
  8. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme
SkryťZatvoriť reklamu