Druhá generácia modelového radu Kalina ruskej automobilky Lada je najnovšie bohatšia o vrcholnú verziu NFR (Need For Race). Historicky najrýchlejšie sériové vozidlo značky síce ponúkne zaujímavejšie dynamické parametre ako ostatné modely v ponuke, naháňať najostrejšie hatchbacky na trhu však určite nebude.

Lada Kalina NFR má pod kapotou atmosférický 1,6-litrový štvorvalec, ktorý produkuje výkon 100 kW pri 6800 ot./min a dosahuje maximálny krútiaci moment 154 Nm pri 4750 ot./min. V porovnaní s verziou Kalina Sport tak došlo k zvýšeniu výkonu o 13 kW. Agregát spolupracuje s prepracovanou 5-stupňovou manuálnou prevodovkou, ktorá hnaciu silu prenáša na predné kolesá.

Novinka akceleruje z nuly na stovku za 9,2 s, teda o 0,3 s rýchlejšie ako variant Sport. Rozbehne sa pritom maximálne na rýchlosť 203 km/h, takže aj v tomto smere došlo k miernemu zlepšeniu (o 5 km/h). Výrobca udáva priemernú spotrebu 8,4 l/100 km, čo je viac až o 1,6 l/100 km. Môže za to aj o 65 kg vyššia pohotovostná hmotnosť, ktorá je po úpravách 1215 kg.
Pokiaľ ide o rozmery, Kalina NFR je dlhá 3965 mm, vysoká 1700 mm a široká 1465 mm. Znamená to, že je dlhšia o 22 mm a širšia o 15 mm ako Kalina Sport. O niečo narástol aj 2490 mm dlhý rázvor, kým svetlá výška bola naopak o 3 mm znížená na výsledných 147 mm.
Budúci majitelia môžu ďalej počítať so športovo naladeným podvozkom, upraveným riadením, silnejšími brzdami a 17-palcovými kolesami. Vo výbave nechýbajú svetelné, dažďové a parkovacie senzory, vyhrievané spätné zrkadlá a sedadlá, manuálna klimatizácia, audio so štyrmi reproduktormi a 7-palcový displej multimediálneho systému.
Lada Kalina NFR sa však k predajcom nedostane, dostupná bude len na priamu objednávku a aj to len v limitovanej edícii 50 kusov. Jej cena štartuje na sume 820-tisíc rubľov, čo je v prepočte približne 10 600 eur. Len pre porovnanie, základná Kalina je takmer o polovicu lacnejšia a variant Sport stojí cca 7 100 eur.