Tímy F1 dnes hlasujú, ako bude túto sezónu prebiehať kvalifikácia

Kvalifikácia vylučovacím spôsobom možno po prvých dvoch veľkých cenách skončí.

Tohtoročná veľká cena Bahrajnu.(Zdroj: TASR/AP)

Na najbližšej Veľkej cene Číny bude možno kvalifikácia pred samotnými pretekmi prebiehať inak, ako doteraz. Súťažiace tímy totiž po prvých dvoch tohtoročných veľkých cenách hlasujú o tom, či sa bude pokračovať v kvalifikácii vylučovacím spôsobom.

O víťazovi kvalifikácie sa rozhoduje od začiatku prvého do konca tretieho kola

Nový spôsob kvalifikácie bol schválený 4. marca tohto roku, len tesne pred začiatkom sezóny. Nový spôsob mal motivovať jazdcov formuly 1 k tomu, aby v kvalifikácii jazdili stabilnejšie a aby sa museli snažiť od začiatku do konca. Hodnotenie by tak malo byť menej založené na náhode.

Nový spôsob kvalifikácie však má aj svojich odporcov. Kým o poradí rozhodovalo jedno najrýchlejšie zajazdené kolo, jazdci radi zajazdili jedno kolo na maximum. "Kvalifikácia by mala byť o tom jednom, perfektnom kole," vysvetľuje Daniel Ricciardo z tímu Infiniti Red Bull.

Nevýhodou staršej kvalifikácie je to, že po zajazdení jedného extrémne rýchelho a odvážneho kola sa jazdec prestáva snažiť a len zavadzia na trati. Takto sa musí každý snažiť od začiatku až dokým nevypadne.

Ani dva najlepšie časy nie sú optimálne

Už po prvých dvoch veľkých cenách sa zástupcovia tímov F1 stretli s riaditeľom F1 Bernie Ecclestoneom a prezidentom FIA Jeanom Todtom. Dnes majú tímy hlasovať o tom, či sa bude pokračovať vylučovacím spôsobom.

Najpravdepodobnejšou alternatívou je kvalifikácia v dvoch etapách, pričom v oboch jazdia všetci jazdci naraz a poradie sa určuje podľa súčtu najrýchlejších časov z prvej a druhej etapy. Ani tento spôsob však nemusí do sobotňajšej kvalifikácie vrátiť jazdcov, ktorí idú úplne naplno - je jednoduchšie zajazdiť dva veľmi dobré časy než jeden vynikajúci.

Lewis Hamilton sa pred Veľkou cenou Bahrajnu vyjadril, že Formula 1 prišla o dôležitý prvok: jazdci už nepotrebujú ísť na maximum vždy, keď si sadnú do monopostu.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Aký bude váš doplnkový dôchodok
  2. Premýšľate nad kúpou last minute dovolenky v Egypte?
  3. Vaginálne mykózy – ako sa im brániť?
  4. Bolesti hlavy, brucha či únava? Môžu za to možno aj parazity!
  5. Neviete si vybrať správne miesto na dovolenku v Grécku?
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  7. Vďaka úveru na rekonštrukciu môžete ušetriť tisícky EUR
  8. Jednoduchá mobilná tlač z vášho smartfónu, alebo tabletu?
  9. Zažite vašu vysnívanú dovolenku na Bali
  10. Deň detí oslavujeme štyri dni. Iba v Borylande!
  1. Odmeny za diplomové práce na Stavebnej fakulte STU v Bratislave
  2. Zmluva o nájme pre ambasádu USA neoprávnene zaradená do programu
  3. 4* projekt víl a apartmánov priamo na pobreží, Chorvátsko
  4. Slováci rozhodli o najlepšom!
  5. AAA Auto má nový úver pre živnostníkov
  6. Aký bude váš doplnkový dôchodok
  7. Kúpeľňa - profesionálne informácie pri jej zhotovení
  8. V Prešove sa dnes tankuje za euro. Aj prémiové palivá
  9. Dobrodružstvo s vodou
  10. Neobvyklý objav, ktorý umožňuje zvládnuť angličtinu za 2 týždne
  1. Od 1. júla už prestanete chodiť na poštu! 7 094
  2. Aký bude váš doplnkový dôchodok 6 803
  3. Premýšľate nad kúpou last minute dovolenky v Egypte? 5 846
  4. Bolesti hlavy, brucha či únava? Môžu za to možno aj parazity! 5 616
  5. Neobvyklý objav, ktorý umožňuje zvládnuť angličtinu za 2 týždne 5 058
  6. Vaginálne mykózy – ako sa im brániť? 4 363
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a. 4 093
  8. Jarabinky Grande odštartovali predaj zaujímavými cenami bytov 3 637
  9. Neviete si vybrať správne miesto na dovolenku v Grécku? 3 455
  10. V Prešove sa dnes tankuje za euro. Aj prémiové palivá 2 488

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Andrej Kiska: Korupcia je aj problém našej mentality

Prezident Andrej Kiska hovorí, že ak je politik presvedčený, že korupcia neexistuje, nemá čo robiť na svojom mieste.

EKONOMIKA

Ponuka Volkswagenu je blízko očakávaní odborov. Prečo štrajk pokračuje

Pri najnižšom plate chýbajú štyri eurá.

KOMENTÁRE

Volkswagen môže byť pilotom zmien na pracovnom trhu

Spoločnosť pre jeden štrajk určite neodíde.

Neprehliadnite tiež

Prieskum: Nové autá sú najspoľahlivejšie, aké kedy boli

Zákazníkov hnevá autorádio aj adaptívny tempomat.

Tesla najala Slováka ako šéfa pre systém Autopilot

Priamym nadriadeným Andreja Karpathyho bude Elon Musk.

Airbus vyvíja lietajúci taxík. Ukázal, ako si predstavuje prepravu budúcnosti

Projekt Vahana ukazuje spôsob, ako si Airbus predstavuje budúcnosť mestskej premávky.

Jaguar ukázal prvý detail nového SUV E-Pace

Briti pokračujú v útoku na segment SUV, čoskoro predstavia ďalší model.