Tímy F1 dnes hlasujú, ako bude túto sezónu prebiehať kvalifikácia

Kvalifikácia vylučovacím spôsobom možno po prvých dvoch veľkých cenách skončí.

Tohtoročná veľká cena Bahrajnu.(Zdroj: TASR/AP)

Na najbližšej Veľkej cene Číny bude možno kvalifikácia pred samotnými pretekmi prebiehať inak, ako doteraz. Súťažiace tímy totiž po prvých dvoch tohtoročných veľkých cenách hlasujú o tom, či sa bude pokračovať v kvalifikácii vylučovacím spôsobom.

O víťazovi kvalifikácie sa rozhoduje od začiatku prvého do konca tretieho kola

Nový spôsob kvalifikácie bol schválený 4. marca tohto roku, len tesne pred začiatkom sezóny. Nový spôsob mal motivovať jazdcov formuly 1 k tomu, aby v kvalifikácii jazdili stabilnejšie a aby sa museli snažiť od začiatku do konca. Hodnotenie by tak malo byť menej založené na náhode.

Nový spôsob kvalifikácie však má aj svojich odporcov. Kým o poradí rozhodovalo jedno najrýchlejšie zajazdené kolo, jazdci radi zajazdili jedno kolo na maximum. "Kvalifikácia by mala byť o tom jednom, perfektnom kole," vysvetľuje Daniel Ricciardo z tímu Infiniti Red Bull.

Nevýhodou staršej kvalifikácie je to, že po zajazdení jedného extrémne rýchelho a odvážneho kola sa jazdec prestáva snažiť a len zavadzia na trati. Takto sa musí každý snažiť od začiatku až dokým nevypadne.

Ani dva najlepšie časy nie sú optimálne

Už po prvých dvoch veľkých cenách sa zástupcovia tímov F1 stretli s riaditeľom F1 Bernie Ecclestoneom a prezidentom FIA Jeanom Todtom. Dnes majú tímy hlasovať o tom, či sa bude pokračovať vylučovacím spôsobom.

Najpravdepodobnejšou alternatívou je kvalifikácia v dvoch etapách, pričom v oboch jazdia všetci jazdci naraz a poradie sa určuje podľa súčtu najrýchlejších časov z prvej a druhej etapy. Ani tento spôsob však nemusí do sobotňajšej kvalifikácie vrátiť jazdcov, ktorí idú úplne naplno - je jednoduchšie zajazdiť dva veľmi dobré časy než jeden vynikajúci.

Lewis Hamilton sa pred Veľkou cenou Bahrajnu vyjadril, že Formula 1 prišla o dôležitý prvok: jazdci už nepotrebujú ísť na maximum vždy, keď si sadnú do monopostu.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 11 017
  2. Moskva alebo Petrohrad? 7 490
  3. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 3 788
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 2 479
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 241
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 138
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 994
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 677
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 525
  10. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 285

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Alternatívu nepotrebuje iba Smer, ale aj SaS

Žasneme nad tým, ako sa na Slovensku v radoch stúpencov opozície znížili nároky.

DOMOV

Lesník: Tetrov z lesov nemizne preto, že tam ťažíme

Ján Vrbenský hovorí, že za holé časti môžu kalamity.

PLUS

Ako skutočne vyzerá porucha, ktorú má detektív Monk

Dá sa žiť s ustavičným strachom?

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.