Tímy F1 dnes hlasujú, ako bude túto sezónu prebiehať kvalifikácia

Kvalifikácia vylučovacím spôsobom možno po prvých dvoch veľkých cenách skončí.

Tohtoročná veľká cena Bahrajnu.(Zdroj: TASR/AP)

Na najbližšej Veľkej cene Číny bude možno kvalifikácia pred samotnými pretekmi prebiehať inak, ako doteraz. Súťažiace tímy totiž po prvých dvoch tohtoročných veľkých cenách hlasujú o tom, či sa bude pokračovať v kvalifikácii vylučovacím spôsobom.

O víťazovi kvalifikácie sa rozhoduje od začiatku prvého do konca tretieho kola

Nový spôsob kvalifikácie bol schválený 4. marca tohto roku, len tesne pred začiatkom sezóny. Nový spôsob mal motivovať jazdcov formuly 1 k tomu, aby v kvalifikácii jazdili stabilnejšie a aby sa museli snažiť od začiatku do konca. Hodnotenie by tak malo byť menej založené na náhode.

Nový spôsob kvalifikácie však má aj svojich odporcov. Kým o poradí rozhodovalo jedno najrýchlejšie zajazdené kolo, jazdci radi zajazdili jedno kolo na maximum. "Kvalifikácia by mala byť o tom jednom, perfektnom kole," vysvetľuje Daniel Ricciardo z tímu Infiniti Red Bull.

Nevýhodou staršej kvalifikácie je to, že po zajazdení jedného extrémne rýchelho a odvážneho kola sa jazdec prestáva snažiť a len zavadzia na trati. Takto sa musí každý snažiť od začiatku až dokým nevypadne.

Ani dva najlepšie časy nie sú optimálne

Už po prvých dvoch veľkých cenách sa zástupcovia tímov F1 stretli s riaditeľom F1 Bernie Ecclestoneom a prezidentom FIA Jeanom Todtom. Dnes majú tímy hlasovať o tom, či sa bude pokračovať vylučovacím spôsobom.

Najpravdepodobnejšou alternatívou je kvalifikácia v dvoch etapách, pričom v oboch jazdia všetci jazdci naraz a poradie sa určuje podľa súčtu najrýchlejších časov z prvej a druhej etapy. Ani tento spôsob však nemusí do sobotňajšej kvalifikácie vrátiť jazdcov, ktorí idú úplne naplno - je jednoduchšie zajazdiť dva veľmi dobré časy než jeden vynikajúci.

Lewis Hamilton sa pred Veľkou cenou Bahrajnu vyjadril, že Formula 1 prišla o dôležitý prvok: jazdci už nepotrebujú ísť na maximum vždy, keď si sadnú do monopostu.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  9. Top First moment dovolenky na leto 2018
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  3. Vianočný bázar chalaňov
  4. Vianočné mecheche 2017
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  7. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  8. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  9. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  10. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 19 384
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 8 157
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 4 384
  4. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 4 062
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 182
  6. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 1 846
  7. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 555
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 479
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 419
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 1 027

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Róbert Bezák: Študoval som, aby som bol kňazom. Potom sa to zosypalo

Špeciálne vydanie podcastu Dobré ráno.

TECH

Vidíte na obrázku cikcakovité čiary? Môžete zažiť slepotu

Zakrivená slepota nie je diagnóza, spôsobuje ju evolúcia.

KOMENTÁRE

Fico je oportunista, pochváľme ho

Premiér so sankciami proti Rusku nesúhlasí, ale aj tak ich vždy podporí.

PLUS

Z macesu sa nechudne. Na Slovensku sa vyrába viac než sto rokov

Chrumkavé plátky kupujú hlavne ľudia s problémami s trávením.

Neprehliadnite tiež

Čo je to norma i-Size a ako si mám vybrať autosedačku (otázky a odpovede)

Budúci rok možno zakážu predaj starších sedačiek.

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.

Študenti z STU postavili auto so zrýchlením superšportu

Cenový odhad tohtoročného modelu je vyše 120-tisíc eur.