Tímy F1 dnes hlasujú, ako bude túto sezónu prebiehať kvalifikácia

Kvalifikácia vylučovacím spôsobom možno po prvých dvoch veľkých cenách skončí.

Tohtoročná veľká cena Bahrajnu.(Zdroj: TASR/AP)

Na najbližšej Veľkej cene Číny bude možno kvalifikácia pred samotnými pretekmi prebiehať inak, ako doteraz. Súťažiace tímy totiž po prvých dvoch tohtoročných veľkých cenách hlasujú o tom, či sa bude pokračovať v kvalifikácii vylučovacím spôsobom.

O víťazovi kvalifikácie sa rozhoduje od začiatku prvého do konca tretieho kola

Nový spôsob kvalifikácie bol schválený 4. marca tohto roku, len tesne pred začiatkom sezóny. Nový spôsob mal motivovať jazdcov formuly 1 k tomu, aby v kvalifikácii jazdili stabilnejšie a aby sa museli snažiť od začiatku do konca. Hodnotenie by tak malo byť menej založené na náhode.

Nový spôsob kvalifikácie však má aj svojich odporcov. Kým o poradí rozhodovalo jedno najrýchlejšie zajazdené kolo, jazdci radi zajazdili jedno kolo na maximum. "Kvalifikácia by mala byť o tom jednom, perfektnom kole," vysvetľuje Daniel Ricciardo z tímu Infiniti Red Bull.

Nevýhodou staršej kvalifikácie je to, že po zajazdení jedného extrémne rýchelho a odvážneho kola sa jazdec prestáva snažiť a len zavadzia na trati. Takto sa musí každý snažiť od začiatku až dokým nevypadne.

Ani dva najlepšie časy nie sú optimálne

Už po prvých dvoch veľkých cenách sa zástupcovia tímov F1 stretli s riaditeľom F1 Bernie Ecclestoneom a prezidentom FIA Jeanom Todtom. Dnes majú tímy hlasovať o tom, či sa bude pokračovať vylučovacím spôsobom.

Najpravdepodobnejšou alternatívou je kvalifikácia v dvoch etapách, pričom v oboch jazdia všetci jazdci naraz a poradie sa určuje podľa súčtu najrýchlejších časov z prvej a druhej etapy. Ani tento spôsob však nemusí do sobotňajšej kvalifikácie vrátiť jazdcov, ktorí idú úplne naplno - je jednoduchšie zajazdiť dva veľmi dobré časy než jeden vynikajúci.

Lewis Hamilton sa pred Veľkou cenou Bahrajnu vyjadril, že Formula 1 prišla o dôležitý prvok: jazdci už nepotrebujú ísť na maximum vždy, keď si sadnú do monopostu.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  2. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  3. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  4. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  5. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  6. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  7. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  8. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  9. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  10. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 13 607
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 9 032
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 8 954
  4. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 068
  5. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 5 899
  6. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 5 184
  7. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 5 025
  8. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 4 669
  9. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 4 639
  10. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 4 545

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Kohút si priznal chybu, Cígerovi sa ospravedlnil. Ten to neprijal

Tréner hokejovej reprezentácie a šéf zväzu diskutovali spolu v mimoriadnej relácii TV Markíza.

KOMENTÁRE

Vydrží to ešte Most alebo padne?

Trpezlivosť voličov nemožno skúšať donekonečna.

Neprehliadnite tiež

Dopravná hádanka: Je predbiehanie sprava problémom, alebo následkom problému? (riešenie)

Veľké rozdiely medzi rýchlosťami áut sú príčinou nehôd.

Dopravná hádanka: Je predbiehanie sprava problémom, alebo následkom problému?

Veľké rozdiely medzi rýchlosťami áut sú príčinou nehôd.

Bratislavský VW up! dostane športovú verziu GTI

So 115 konskými silami má byť poctou pôvodnému Golfu GTI.