Tímy F1 dnes hlasujú, ako bude túto sezónu prebiehať kvalifikácia

Kvalifikácia vylučovacím spôsobom možno po prvých dvoch veľkých cenách skončí.

Tohtoročná veľká cena Bahrajnu.(Zdroj: TASR/AP)

Na najbližšej Veľkej cene Číny bude možno kvalifikácia pred samotnými pretekmi prebiehať inak, ako doteraz. Súťažiace tímy totiž po prvých dvoch tohtoročných veľkých cenách hlasujú o tom, či sa bude pokračovať v kvalifikácii vylučovacím spôsobom.

O víťazovi kvalifikácie sa rozhoduje od začiatku prvého do konca tretieho kola

Nový spôsob kvalifikácie bol schválený 4. marca tohto roku, len tesne pred začiatkom sezóny. Nový spôsob mal motivovať jazdcov formuly 1 k tomu, aby v kvalifikácii jazdili stabilnejšie a aby sa museli snažiť od začiatku do konca. Hodnotenie by tak malo byť menej založené na náhode.

Nový spôsob kvalifikácie však má aj svojich odporcov. Kým o poradí rozhodovalo jedno najrýchlejšie zajazdené kolo, jazdci radi zajazdili jedno kolo na maximum. "Kvalifikácia by mala byť o tom jednom, perfektnom kole," vysvetľuje Daniel Ricciardo z tímu Infiniti Red Bull.

Nevýhodou staršej kvalifikácie je to, že po zajazdení jedného extrémne rýchelho a odvážneho kola sa jazdec prestáva snažiť a len zavadzia na trati. Takto sa musí každý snažiť od začiatku až dokým nevypadne.

Ani dva najlepšie časy nie sú optimálne

Už po prvých dvoch veľkých cenách sa zástupcovia tímov F1 stretli s riaditeľom F1 Bernie Ecclestoneom a prezidentom FIA Jeanom Todtom. Dnes majú tímy hlasovať o tom, či sa bude pokračovať vylučovacím spôsobom.

Najpravdepodobnejšou alternatívou je kvalifikácia v dvoch etapách, pričom v oboch jazdia všetci jazdci naraz a poradie sa určuje podľa súčtu najrýchlejších časov z prvej a druhej etapy. Ani tento spôsob však nemusí do sobotňajšej kvalifikácie vrátiť jazdcov, ktorí idú úplne naplno - je jednoduchšie zajazdiť dva veľmi dobré časy než jeden vynikajúci.

Lewis Hamilton sa pred Veľkou cenou Bahrajnu vyjadril, že Formula 1 prišla o dôležitý prvok: jazdci už nepotrebujú ísť na maximum vždy, keď si sadnú do monopostu.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  4. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  5. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  6. Splnený sen
  7. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne
  8. Majte všetky svoje účty za energie pod kontrolou
  9. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur
  10. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman
  1. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  2. Top Ten najviac prehliadaných vozidiel na trhu
  3. Vysoká hra o súdne trovy
  4. Pozvánka na verejnú diskusiu o obnove Pisztoryho paláca
  5. 60 rokov európskej integrácie: úspechy a výzvy
  6. Návšteva zo Southwestern University of Finance and Economics
  7. Medzinárodná letná škola EDGE 2017
  8. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  9. Ako na refinancovanie hypotéky
  10. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  1. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 12 331
  2. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 12 185
  3. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman 4 187
  4. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 3 882
  5. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 2 933
  6. Títo Slováci sa rozhodli zveľadiť svoje okolie 2 495
  7. 3 slovenské projekty, ktoré sa nestratia ani vo svete 1 877
  8. Splnený sen 1 809
  9. Zaparkujte tak, aby ste s vaším vozidlom odišli vy, a nie iný 1 592
  10. Koniec štátnym príspevkom pre mladých 1 320

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

O župu, ktorá sa rozprestiera od Moravy po Maďarsko, má záujem len šesť kandidátov

Trnavskému kraju robia dobré meno kúpele, víno, ale aj golfové ihriská.

SVET

Svätá vojna v českej politike. Ako Okamura bojuje o voličov

Má japonský pôvod, tak predsa nemôže byť rasista.

Neprehliadnite tiež

Výber malých SUV sa stále rozrastá. Aká je ponuka na našom trhu?

Segment malých SUV je stále populárnejší, budúci rok by mali predaje pokoriť hranicu dvoch miliónov.

Japonská oceliareň klamala o kvalite kovov, diely sú v autách aj lietadlách

Rozsah škôd ani miera nedostatkov zatiaľ nie sú známe.

Dopravná hádanka: Ako by ste vyriešili túto križovatku?

Keď sa pravidlo pravej ruky stáva rébusom.