Audi A3 je po facelifte, dostalo nový motor aj prevodovku

Paleta pohonných jednotiek zahŕňa šesticu agregátov vrátane trojvalca, ktorý sa v modelovom rade objavuje vôbec po prvýkrát.

Audi A3(Zdroj: Audi)

Už v máji sa do predpredaja dostane modernizované Audi A3. Úprav, ktoré podstúpilo, nie je málo a týkajú sú tak trojdverového hatchbacku, ako aj verzií sportback, sedan, kabriolet či modelu S3. Ponuku modelového radu dopĺňa hybrid Sportback e-tron a na zemný plyn jazdiaci Sportback g-tron.

Prvý pohľad na inovovaný model odhalí nové predné a zadné svetlá, pričom štandardom sú xenóny a novinkou príplatkové svetlomety s technológiou Matrix LED. Exteriér sa ďalej vyznačuje ostrejšími rysmi prednej masky, ktorá bola o niečo rozšírená. Akcentovať šírku má za úlohu aj horizontálne orientovaná svetelná grafika zadných svetiel, pod ktorými získal novú podobu difúzor.

Najvýraznejšou zmenou v kabíne je voliteľný virtuálny kokpit, ktorý zobrazuje všetky potrebné jazdné informácie, ale napríklad aj mapu navigácie, na 12,3-palcovom TFT displeji. V interiéri tiež nájdeme aktualizovaný multimediálny systém MMI a nový volant, ktorý môže byť na požiadanie vyhrievaný.

Ďalšou novinkou je príplatkový asistent pre jazdu v kolónach, ktorý spolupracuje s adaptívnym tempomatom a v kombinácii s automatickou prevodovkou dokáže auto zastaviť a po chvíli znova rozhýbať. Funguje pritom až do rýchlosti 65 km/h. Pribudol tiež Emergency Assist schopný pribrzdiť alebo bezpečne zastaviť vozidlo, ak vodič nereaguje na upozornenia systému.

Paleta pohonných jednotiek zahŕňa šesticu agregátov vo výkonovom rozpätí  81 kW až 140 kW vrátane trojvalca, ktorý sa v modelovom rade objavuje vôbec po prvýkrát. Litrový motor TFSI poskytne výkon 85 kW a krútiaci moment 200 Nm v rozsahu 2000 až 3500 ot./min. S ním pod kapotou sa môže modernizované Audi A3 pochváliť nízkou pohotovostnou hmotnosťou 1150 kg.

Nad týmto základným benzínovým motorom stojí  1.4-litrový agregát s výkonom 110 kW. Na vrchole je potom štvorvalec 2.0 TFSI produkujúci 140 kW a 320 Nm krútiaceho momentu medzi 1500 až 4200 otáčkami, ktorý po novom spolupracuje so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou s mokrými spojkami.

Základom medzi naftovými motormi je 1.6 TDI/81 kW v kombinácii s manuálnou prevodovkou so šiestimi stupňami alebo 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Na svoje si prídu aj fanúšikovia štvorvalca s objemom 2,0 l, ktorý ponúkne buď 110 kW alebo 135 kW.

Sila z motorov putuje štandardne na prednú nápravu, avšak verzia s benzínovým dvojlitrom môže mať poháňané všetky kolesá. Športový variant  Audi S3 s motorom 2.0 TFSI má výkon 228 kW a maximálny krútiaci moment 400 Nm pri 2000 až 5400 otáčkach.

Pripomeňme ešte, že plug-in hybrid Audi A3 Sportback e-tron disponuje celkovým výkonom 150 kW, ktorý dostaneme kombináciou motora 1.4 TSFI a elektromotora s výkonom 75 kW. Pri modeli Sportback g-tron treba počítať s agregátom 1.4 TFSI a výkonom 81 kW.

Základnú svetlú výšku zníži o 15 mm príplatkový športový podvozok. Ak sa rozhodnete pre odpruženie paketu S line podvozok pôjde nižšie až o 25 mm. K prvým zákazníkom by sa malo inovované Audi A3 dostať v priebehu leta. Základná cena s motorom 1.0 TFSI je pre nemecký trh 23 300 eur.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 12 231
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 831
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 492
  4. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 466
  5. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 3 280
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 876
  7. Kam do tepla v januári? 2 079
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 872
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 689
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 005

Téma: Audi


Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Kuzminová: Presvedčila som sa, že chyba nie je v streleckej forme

Slovenská biatlonistka je bez stresu a vo väčšej pohode. V stíhacích pretekoch skončila jedenásta.

PLUS

Logopedička: Nikdy nie je neskoro odnaučiť sa ráčkovať

Detí s problémami je čoraz viac.

KOMENTÁRE

Aký bude Trump bez Bannona

S odchodom vplyvného poradcu pohasne aj Trumpov záujem o biely nacionalizmus.

Neprehliadnite tiež

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.