Už v máji sa do predpredaja dostane modernizované Audi A3. Úprav, ktoré podstúpilo, nie je málo a týkajú sú tak trojdverového hatchbacku, ako aj verzií sportback, sedan, kabriolet či modelu S3. Ponuku modelového radu dopĺňa hybrid Sportback e-tron a na zemný plyn jazdiaci Sportback g-tron.
Prvý pohľad na inovovaný model odhalí nové predné a zadné svetlá, pričom štandardom sú xenóny a novinkou príplatkové svetlomety s technológiou Matrix LED. Exteriér sa ďalej vyznačuje ostrejšími rysmi prednej masky, ktorá bola o niečo rozšírená. Akcentovať šírku má za úlohu aj horizontálne orientovaná svetelná grafika zadných svetiel, pod ktorými získal novú podobu difúzor.
Najvýraznejšou zmenou v kabíne je voliteľný virtuálny kokpit, ktorý zobrazuje všetky potrebné jazdné informácie, ale napríklad aj mapu navigácie, na 12,3-palcovom TFT displeji. V interiéri tiež nájdeme aktualizovaný multimediálny systém MMI a nový volant, ktorý môže byť na požiadanie vyhrievaný.
Ďalšou novinkou je príplatkový asistent pre jazdu v kolónach, ktorý spolupracuje s adaptívnym tempomatom a v kombinácii s automatickou prevodovkou dokáže auto zastaviť a po chvíli znova rozhýbať. Funguje pritom až do rýchlosti 65 km/h. Pribudol tiež Emergency Assist schopný pribrzdiť alebo bezpečne zastaviť vozidlo, ak vodič nereaguje na upozornenia systému.
Paleta pohonných jednotiek zahŕňa šesticu agregátov vo výkonovom rozpätí 81 kW až 140 kW vrátane trojvalca, ktorý sa v modelovom rade objavuje vôbec po prvýkrát. Litrový motor TFSI poskytne výkon 85 kW a krútiaci moment 200 Nm v rozsahu 2000 až 3500 ot./min. S ním pod kapotou sa môže modernizované Audi A3 pochváliť nízkou pohotovostnou hmotnosťou 1150 kg.
Nad týmto základným benzínovým motorom stojí 1.4-litrový agregát s výkonom 110 kW. Na vrchole je potom štvorvalec 2.0 TFSI produkujúci 140 kW a 320 Nm krútiaceho momentu medzi 1500 až 4200 otáčkami, ktorý po novom spolupracuje so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou s mokrými spojkami.

Základom medzi naftovými motormi je 1.6 TDI/81 kW v kombinácii s manuálnou prevodovkou so šiestimi stupňami alebo 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Na svoje si prídu aj fanúšikovia štvorvalca s objemom 2,0 l, ktorý ponúkne buď 110 kW alebo 135 kW.
Sila z motorov putuje štandardne na prednú nápravu, avšak verzia s benzínovým dvojlitrom môže mať poháňané všetky kolesá. Športový variant Audi S3 s motorom 2.0 TFSI má výkon 228 kW a maximálny krútiaci moment 400 Nm pri 2000 až 5400 otáčkach.

Pripomeňme ešte, že plug-in hybrid Audi A3 Sportback e-tron disponuje celkovým výkonom 150 kW, ktorý dostaneme kombináciou motora 1.4 TSFI a elektromotora s výkonom 75 kW. Pri modeli Sportback g-tron treba počítať s agregátom 1.4 TFSI a výkonom 81 kW.
Základnú svetlú výšku zníži o 15 mm príplatkový športový podvozok. Ak sa rozhodnete pre odpruženie paketu S line podvozok pôjde nižšie až o 25 mm. K prvým zákazníkom by sa malo inovované Audi A3 dostať v priebehu leta. Základná cena s motorom 1.0 TFSI je pre nemecký trh 23 300 eur.