Audi A3 je po facelifte, dostalo nový motor aj prevodovku

Paleta pohonných jednotiek zahŕňa šesticu agregátov vrátane trojvalca, ktorý sa v modelovom rade objavuje vôbec po prvýkrát.

Audi A3(Zdroj: Audi)

Už v máji sa do predpredaja dostane modernizované Audi A3. Úprav, ktoré podstúpilo, nie je málo a týkajú sú tak trojdverového hatchbacku, ako aj verzií sportback, sedan, kabriolet či modelu S3. Ponuku modelového radu dopĺňa hybrid Sportback e-tron a na zemný plyn jazdiaci Sportback g-tron.

Prvý pohľad na inovovaný model odhalí nové predné a zadné svetlá, pričom štandardom sú xenóny a novinkou príplatkové svetlomety s technológiou Matrix LED. Exteriér sa ďalej vyznačuje ostrejšími rysmi prednej masky, ktorá bola o niečo rozšírená. Akcentovať šírku má za úlohu aj horizontálne orientovaná svetelná grafika zadných svetiel, pod ktorými získal novú podobu difúzor.

Najvýraznejšou zmenou v kabíne je voliteľný virtuálny kokpit, ktorý zobrazuje všetky potrebné jazdné informácie, ale napríklad aj mapu navigácie, na 12,3-palcovom TFT displeji. V interiéri tiež nájdeme aktualizovaný multimediálny systém MMI a nový volant, ktorý môže byť na požiadanie vyhrievaný.

Ďalšou novinkou je príplatkový asistent pre jazdu v kolónach, ktorý spolupracuje s adaptívnym tempomatom a v kombinácii s automatickou prevodovkou dokáže auto zastaviť a po chvíli znova rozhýbať. Funguje pritom až do rýchlosti 65 km/h. Pribudol tiež Emergency Assist schopný pribrzdiť alebo bezpečne zastaviť vozidlo, ak vodič nereaguje na upozornenia systému.

Paleta pohonných jednotiek zahŕňa šesticu agregátov vo výkonovom rozpätí  81 kW až 140 kW vrátane trojvalca, ktorý sa v modelovom rade objavuje vôbec po prvýkrát. Litrový motor TFSI poskytne výkon 85 kW a krútiaci moment 200 Nm v rozsahu 2000 až 3500 ot./min. S ním pod kapotou sa môže modernizované Audi A3 pochváliť nízkou pohotovostnou hmotnosťou 1150 kg.

Nad týmto základným benzínovým motorom stojí  1.4-litrový agregát s výkonom 110 kW. Na vrchole je potom štvorvalec 2.0 TFSI produkujúci 140 kW a 320 Nm krútiaceho momentu medzi 1500 až 4200 otáčkami, ktorý po novom spolupracuje so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou s mokrými spojkami.

Základom medzi naftovými motormi je 1.6 TDI/81 kW v kombinácii s manuálnou prevodovkou so šiestimi stupňami alebo 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Na svoje si prídu aj fanúšikovia štvorvalca s objemom 2,0 l, ktorý ponúkne buď 110 kW alebo 135 kW.

Sila z motorov putuje štandardne na prednú nápravu, avšak verzia s benzínovým dvojlitrom môže mať poháňané všetky kolesá. Športový variant  Audi S3 s motorom 2.0 TFSI má výkon 228 kW a maximálny krútiaci moment 400 Nm pri 2000 až 5400 otáčkach.

Pripomeňme ešte, že plug-in hybrid Audi A3 Sportback e-tron disponuje celkovým výkonom 150 kW, ktorý dostaneme kombináciou motora 1.4 TSFI a elektromotora s výkonom 75 kW. Pri modeli Sportback g-tron treba počítať s agregátom 1.4 TFSI a výkonom 81 kW.

Základnú svetlú výšku zníži o 15 mm príplatkový športový podvozok. Ak sa rozhodnete pre odpruženie paketu S line podvozok pôjde nižšie až o 25 mm. K prvým zákazníkom by sa malo inovované Audi A3 dostať v priebehu leta. Základná cena s motorom 1.0 TFSI je pre nemecký trh 23 300 eur.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Aký bude váš doplnkový dôchodok
  2. Vydanie denníka SME spolu s knihou Ľubomíra Feldeka
  3. Premýšľate nad kúpou last minute dovolenky v Egypte?
  4. Vaginálne mykózy – ako sa im brániť?
  5. Bolesti hlavy, brucha či únava? Môžu za to možno aj parazity!
  6. Neviete si vybrať správne miesto na dovolenku v Grécku?
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  8. Jednoduchá mobilná tlač z vášho smartfónu, alebo tabletu?
  9. Vďaka úveru na rekonštrukciu môžete ušetriť tisícky EUR
  10. Zažite vašu vysnívanú dovolenku na Bali
  1. Mladí futbalisti získali takmer 50 tisíc eur
  2. OMV modernizuje čerpacie stanice. Prioritou je pohodlie zákazník
  3. Aj zmrzlina podlieha trendom, mali ste už špenátovú?
  4. Prémiovosť slovenského trhu rastie, dovozová Metaxa je na čele
  5. Neseďte doma, cestujte z Košíc do sveta
  6. Vydanie denníka SME spolu s knihou Ľubomíra Feldeka
  7. Kŕčové žily: Nepekné a nebezpečné
  8. Študenti obhajovali návrhy na využitie Pisztoryho paláca
  9. Turistický nosič pre malého dobrodruha?
  10. Kúpte si nehnuteľnosť v 5* luxusnom rezorte v zálive Sistiana
  1. Aký bude váš doplnkový dôchodok 11 661
  2. Bolesti hlavy, brucha či únava? Môžu za to možno aj parazity! 4 732
  3. Od 1. júla už prestanete chodiť na poštu! 4 093
  4. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a. 3 766
  5. Vaginálne mykózy – ako sa im brániť? 3 502
  6. Neviete si vybrať správne miesto na dovolenku v Grécku? 3 205
  7. Jarabinky Grande odštartovali predaj zaujímavými cenami bytov 3 158
  8. Premýšľate nad kúpou last minute dovolenky v Egypte? 3 109
  9. Vydanie denníka SME spolu s knihou Ľubomíra Feldeka 3 009
  10. V Prešove sa dnes tankuje za euro. Aj prémiové palivá 2 374

Téma: Audi


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Prečo patríme k najšpinavším štátom EÚ? Odpoveď leží aj na okraji Bratislavy

Nikto zaň nechce niesť zodpovednosť. No halda odpadu znečisťuje okolie.

EKONOMIKA

Vyšla nová vlastnícka štruktúra Váhostavu, zverejnila ju aj Penta či Brhel

Široký odhalil, akým spôsobom vlastní firmu.

DOMOV

Z Národného pokladu Matice slovenskej zmizla časť zlata

Kontrola ukázala aj poškodenie umeleckých diel.

Neprehliadnite tiež

Tesla Model X absolvovala losí test, nedarilo sa jej príliš dobre

Ťažký elektromobil dosiahol limit v sedemdesiatke.

Poznáme najlepšie motory roka 2017

Najvyššie ocenenie pripadlo už druhýkrát motoru z Ferrari, získal v ankete dokopy už sedem cien.

Aj so štvorvalcom je BMW 420i Cabrio veľmi zábavné auto (test)

BMW ukázalo, že stále dokáže vyrobiť príťažlivé a dynamické auto i bez strechy.

Veteránistov pod Tatrami neodradilo počasie

Na Ružomberskej ruži sa zišlo 142 posádok.