Airbagy, spínacie skrinky aj pavúky. Aj pre tieto dôvody zvolávali automobilky svoje autá do servisov.
Na zvolávacích akciách samotných nevidíme nič zlé - priznať si chybu a zorganizovať jej nápravu je zodpovedný postup, automobilky navyše často stojí veľa peňazí. Slovenské zastúpenia automobiliek pritom o zvolávaniach do servisov verejnosť príliš neinformujú.
Článok pokračuje pod video reklamou
Článok pokračuje pod video reklamou
Spravte si preto náš kvíz a zistíte, aký máte prehľad o zvolávačkách do servisov.
Načítávam...
-
V roku 2015 automobilka dodatočne inštalovala do niektorých motorov takzvaný usmerňovač prúdenia vzduchu. Je to "vložka so sieťovou mriežkou, ktorá ustáli zvírený prúd vzduchu pred meračom množstva nasávaného vzduchu a tým výrazne zvýši presnosť merania". Ktorá automobilka to bola?
- Chrysler
- Renault
- Volkswagen
- Land Rover
?
Výsledok kvízu
Ide o niektoré autá s naftovými motormi koncernu Volkswagen, ktorých sa týka kauza s emisiami. Usmerňovač prúdu spolu s novým softvérom riadiacej jednotky v niektorých autách stačí na to, aby spĺňali európske emisné normy nielen pri laboratórnom testovaní.
Zdroj: Volkswagen
-
Automobilka riešila problém pavúkov lezúcich do vetracieho potrubia palivovej nádrže najprv v roku 2011 inštaláciou sieťok. V roku 2014 dostali tieto autá update riadiacej jednotky, ktorý monitoruje tlak v palivovom systéme a upozorní vodiča na riziko. Ktorá automobilka to bola?
- Suzuki
- Mazda
- Nissan
- Honda
?
Výsledok kvízu
Ide o Mazdu, konkrétne model 6 z rokov 2010-2012. Niektorým druhom pavúkov z rodu cheiracanthium vonia benzín a pavúky zistili, že celkom ľahko sa k nemu dá dostať cez vetranie palivovej nádrže Mazdy 6. Vo vetracom potrubí si začnú pliesť siete a následné upchatie môže poškodiť palivový systém.
Americký hovorca Mazdy odkázal, že jemu celkom stačí, že ho pavúky desia. Podľa vyjadrení československého zastúpenia u nás tento druh nežije.
Zdroj: Mazda
-
V roku 2015 automobilka zvolala svoje autá kvôli nedostatočnému množstvu maziva v mechanizme elektrického sťahovania okien. Ktorá automobilka to bola?
?
Výsledok kvízu
Zvolávacia akcia sa týkala 6,5 milióna kusov modelov Toyota Aurion, Camry, Corolla, Kluger, RAV4 a Yaris vyrobených v rokoch 2005-2006 a 2009-2010.
Pri nedostatku maziva môže spínač skratovať a jeho obal sa môže prehriať a roztopiť. V kritickom prípade môže roztopený spínač dymiť alebo spôsobiť oheň. Nie je známe, že by čo len jedno auto začalo horieť alebo že by sa niekto kvôli nedostatku maziva zranil.
Zdroj: Toyota
-
V roku 2013 zvolávala automobilka svoje autá kvôli tomu, že od výroby mali označenie modelu nalepené na zlej strane kufra. Ktorá to bola?
?
Výsledok kvízu
Išlo o MPV Honda Odyssey (ktoré u nás nie je v predaji). Honda uvádza, že nesprávne umiestnené logo môže budiť zdanie, že auto bolo opravené po nehode. To by mohlo mať vplyv na cenu pri ďalšom predaji.
Zdroj: Honda
-
V roku 2014 bola zorganizovaná zvolávacia akcia kvôli nálepke o airbagoch, ktorá sa odlepovala z pasažierovej slnečej clony. Ktorá automobilka to bola?
- Saab
- Chevrolet
- Opel
- Daewoo
?
Výsledok kvízu
Zvolávacia akcia sa týkala modelu Chevrolet Camaro z rokov 2013-2014. Podľa americkej Agentúry pre bezpečnosť cestnej premávky môže odpadnutá nálepka zvýšiť riziko zranenia pri havárii, pretože cestujúci budú nedostatočne informovaní o tom, ako airbagy fungujú.
Zdroj: General Motors
-
Automobilka v roku 1997 zvolávala auto po tom, ako jej model nezvládol tzv. losí test (vyhýbací manéver vo vysokej rýchlosti) švédskeho automobilového časopisu Teknikens Värld.
- Dacia
- Mercedes-Benz
- MG
- Mitsubishi
?
Výsledok kvízu
Hovoríme o prvých 2 600 vyrobených kusoch prvej generácie Mercedesu-Benz triedy A. Automobilka namontovala zosilnené diely zavesenia zadných kolies a zabudovala stabilizačný systém ESP.
Tieto úpravy dostali aj všetky neskôr vyrobené kusy.
Zdroj: Mercedes-Benz
-
V rokoch 2012-2013 zvolávala automobilka svoje autá kvôli riziku, že strešné okno sa za jazdy rozpadne. Ktorá to bola?
- Seat
- Porsche
- Hyundai
- Buick
?
Výsledok kvízu
Hyundai zorganizoval dve zvolávacie akcie na Hyundai Veloster. Príplatková panoramatická strecha mohla byť po nesprávnej inštalácii náchylná na praskanie. Problém s praskaním strešných okien však mali viaceré automobilky - medzi inými Audi (A8) alebo Kia (Sorento).
Zdroj: Hyundai
-
Značka zorganizovala zvolávaciu akciu, pretože objavila riziko, že airbagy v predných sedadlách nespĺňali bezpečnostné štandardy. Ktorá to bola?
- Rolls-Royce
- Suzuki
- Pontiac
- Citroën
?
Výsledok kvízu
Rolls-Royce. Zvolávacia akcia sa týkala jediného kusu modelu Ghost.
Zdroj: Rolls-Royce
-
V roku 2014 zvolávala automobilka 7 256 svojich áut kvôli nefunkčným termostatom vyhrievaných sedadiel. Ktorá to bola?
- Volvo
- Jaguar
- BMW
- Aston Martin
?
Výsledok kvízu
Bol to Aston Martin s modelmi DB9, DBS, Virage, V8 Vantage a V12 Vantage. Vyhrievané sedadlá sa mohli prehriať, zničiť čalúnenie či dokonca spôsobiť popáleniny cestujúcim. Problému s vyhrievanými sedadlami sa však nevyhli ani ďalší výrobcovia - Volkswagen, Toyota, Mercedes-Benz, BMW, Jeep.
Zdroj: Aston Martin
-
Zvolávacia akcia z konca roku 2015 sa týkala podozrenia na zlé uchytenie bezpečnostného pásu k jeho predpínaču. Ktorá automobilka ju zorganizovala?
- Kia
- Škoda
- Tesla
- Alfa Romeo
?
Výsledok kvízu
Tesla takto zvolala do servisov 90 000 kusov Modelu S. Išlo však len o preventívnu kontrolu - zle prichytený pás sa objavil iba na jednom aute a na žiadnom ďalšom nebol potvrdený.
Zdroj: Tesla
-
Vo februári 2014 sa začala zvolávacia akcia kvôli nedostatočnému uchyteniu kľúča v spínacej skrinke. Áut ktorého koncernu sa týka?
- Jaguar Land Rover
- Fiat Chrysler
- General Motors
?
Výsledok kvízu
General Motors. V autách tohto koncernu (Buick, Cadillac, Chevrolet, Oldsmobile, Pontiac, Saturn) kľúč za jazdy vyskočiť z polohy "on" a tak vypnúť motor. Tým sa zároveň vypli posilňovače bŕzd a riadenia aj bezpečnostné systémy vrátane airbagov. V súvislosti s touto chybou General Motors odškodnilo pozostalých po 124 obetiach.
GM zvolal celosvetovo takmer 30 miliónov áut a zaplatil vyše 1,5 miliardy dolárov na pokutách a odškodnom. Obdivuhodné je, že General Motors sa dokázal s prípadom vyrovnať veľmi rýchlo - zvolávacia akcia začala vo februári 2014 a po dvoch rokoch môžeme celý prípad považovať za prakticky ukončený.
Zdroj: Chevrolet
Ktorá automobilka zorganizovala túto zvolávaciu akciu?