Na Slovakiaringu prebieha tento víkend Race of Slovakia - druhé podujatie tohtoročnej sezóny svetového pohára cestných automobilov WTCC. V sobotu prebiehala trojkolová kvalifikácia a nová tímová disciplína MAC3 (pozri šedý box).
Tak ako v prvom preteku na francúzskom okruhu Paul Ricard, aj na Slovakiaringu jazdia s penalizáciou pre najrýchlejšieho - 80-kilogramovou záťažou - pretekári na Citroëne C-Elysée.
V "časovkách" MAC3 zajazdili dva najrýchlejšie tímy Citroën a Honda na tisícinu sekundy presne rovnaký čas - 4:17.233. Obidva tímy tak dostanú maximálny počet 10 bodov do hodnotenia pohára konštruktérov.
Najrýchlejší čas v kvalifikácií dosiahol Yvan Muller na Citroëne - 2:03.910. Prvú pozíciu na štarte zajtrajších pretekov obsadí Hugo Valente na Lade Vesta - zajazdil desiaty najlepší čas, no tento rok po novom na prvých preteky štartuje prvých najrýchlejších desať jazdcov v obrátenom poradí.
Hlavné dva preteky prebiehajú zajtra; pre slovenských divákov ich vysiela televíza Dajto o 12:05 a 14:05.
Pozrite si prvý súťažný deň Race of Slovakia tak, ako ho zachytil objektív Mariána Bazalu.
Svetový šampionát cestných áut WTCC prináša v tejto sezóne novinku - tímové časovky.
Nová disciplína nesie názov MAC3 (Manufacturers Against Clock) a jej pointou je súťaž družstiev na čas. Na štart sa postaví trojica áut rovnakej značky a ich úlohou je prejsť stanovený počet kôl (ten sa líši podľa trate, minimálna prejazdená vzdialenosť je 10 km) spoločne za čo najkratší čas. Samotný organizátor súťaže, federácia FIA, ich pripodobňuje k cyklistickým časovkám Tour de France; ide pritom o celosvetovú premiéru takéhoto formátu v motoršporte.
Podľa toho, ako rýchlo prejdú jednotlivé tímy trať, budú ocenené bodmi do súťaže konštruktérov. Práve súťaž konštruktérov je tá, na ktorej automobilkám jazdiacim vo WTCC záleží - súťaž o najlepšieho jazdca je, naopak, atrakciou pre kamery.
Zaradenie disciplíny MAC3 - k existujúcim trom kolám kvalifikácie a dvojici hlavných pretekov - má predĺžiť vysielací čas z pretekov. To určite poteší všetkých sponzorov a snáď aj divákov - ak sa presvedčia o tom, že aj disciplína MAC3 je divácky pútavá.
V MAC3 jazdci nesúťažia s nikým iným a počas jazdy sa členovia jedného tímu musia sústredia len na vlastné časy a využívajú jazdu vo vzduchovom tuneli. Pritom dôvod, prečo sa závody kapotovaných áut tešia popularite, je práve častejší kontakt súťažiacich áut medzi sebou.
"MAC3 zvýši význam továrenských tímov, prinesie divákom zaujímavý pohľad po troch kolách kvalifikácie, ponúkne médiám nové príbehy a do súťaže výrobcov WTCC prinesie tímový prvok," hovorí riaditeľ eventov Eurosportu Francois Riberio.