BRATISLAVA. Automobilky z roka na rok ceny týchto vozidiel znižujú, na druhej strane prevádzkové náklady na elektromobil sú nižšie než v prípade áut so spaľovacím motorom. Vysokej vstupnej investícii sa dá vyhnúť prostredníctvom operatívneho lízingu.
Ako uviedol na dnešnej tlačovej konferencii v Bratislave generálny riaditeľ Business Lease Slovakia Björn van den Berg, základom operatívneho lízingu je, že firma platí len dobu využívania vozidla, teda rozdiel medzi obstarávacou a zostatkovou hodnotou. Tým, že majú elektromobily vysokú zostatkovú hodnotu, mesačné platby sa dajú nastaviť rovnako ako pri bežných vozidlách. Impulzom pre rozvoj môžu byť podľa Berga aj komplexné riešenia elektromobility - zabezpečenie elektromobilu, nabíjacej stanice a súvisiacich služieb.
Slovensko má už dnes jednu z najhustejších nabíjacích sietí v Európe aj vo svete v prepočte na počet elektromobilov v krajine. Viac je to len v Estónsku a na Malte. Vodiči takýchto vozidiel môžu na Slovensku využívať vyše 50 verejne prístupných a bezplatných nabíjacích bodov, pričom táto sieť sa z roka na rok zhusťuje. Verejné nabíjacie body sú dôležité najmä pri rýchlonabíjaní, kde sa dá v závislosti od veľkosti batérie a výkonu stanice nabiť batéria na 80 % za 30 minút.
Väčšina známych automobiliek ako Tesla, BMW, Volkswagen, Nissan, Kia, Audi v súčasnosti ponúka modely áut s dojazdom od 150 do 420 kilometrov na jedno nabitie. Podľa štatistík pritom väčšina vodičov nenajazdí viac ako 100 km denne, čo zodpovedá dojazdu elektromobilov. Základom je návyk, aby si užívateľ pri každom odstavení elektromobilu na parkovacie miesto, doma alebo v práci, napojil vozidlo na zdroj nabíjania.