Kalifornskí dizajnéri dali autu od Apple konkrétnu podobu

Štúdia vznikla pre článok amerického časopisu Motor Trend a od iných konceptov autonómnych elektroáut sa prakticky nelíši.

Takto si predstavujú Apple auto dizajnéri z vysokej školy ArtCenter v Kalifornii.(Zdroj: Motor Trend)

LOS ANGELES, BRATISLAVA. Americký časopis Motor Trend zverejnil svoju predstavu toho, ako bude vyzerať auto, ktoré podľa zverejnených informácií chystá Apple. Vizualizácia bola pripravená v spolupráci s vysokou školou ArtCentre v meste Pasadena v Kalifornii.

Potvrdeným faktom je, že Apple od v roku 2014 pracuje na projekte nejakej formy dopravy pod krycím menom Titan. V kalifornii sa objavilo niekoľko áut zaregistorvaných na spoločnosť Apple, ktoré mali na streche výbavu umožňujúcu autonómnu jazdu - laserové radary a kamery. Odhaduje sa, že v tomto projekte pracuje okolo 1000 zamestnancov - no nikto nevie, čo bude vlastne jeho výsledkom.

Objavili sa tiež špekulácie o tom, že Apple kryje celý projekt Titan nezávislou firmou SixtyEight (68), ktorá sídli v rovnakej budove ako Apple a jej podnikateľská činnosť je "prieskum trhu". Zaujímavosťou je, že jediné auto, ktoré firma SixtyEight vlastní, je Fiat Multipla z rokuz 1957, dovezená z Veľkej Británie:

Pravdepodobne Apple pripravuje formu využívania elektromobility - no pôjde o vlastné Apple auto, ktoré si kúpime alebo prenajmeme? Alebo to bude služba prac pomocou áut iných značiek?

Bude Apple auto fungovať len na Apple cestách a bude jeho dobíjanie vyžadovať špecifickú zástrčku?

"Nové riešenie mobility"

Americký časopis Motor Trend priniesol svoju predstavu toho, ako bude vyzerať vlastné, interne navrhnuté Apple auto. Vízia časopisu, žiaľ, neprináša žiadne revolučné myšlienky.

Ide o autonómne auto bez možnosti ovládania volantom a pedálmi s priestranným interiérom a efektnými výklopnými dverami - má všetky znaky autonómnych konceptov posledných desiatich rokov. Slzy do očí vháňa aj táto fotografia tabule z brainstormingu dizajnérov, plná klišé výrazov spájajúcich sa s autami budúcnosti.

Hlavným problémom vonkajšieho dizajnu je ale to, že sa kalifornskí dizajnéri snažili o napodobenie línii mobilných zariadení značky. Auto v tvare iPhonu však vyzerá rovnako hračkársky ako telefón v tvare hamburgeru. Svetlý minimalistický interiér zas pripomína rad starších autonómnych konceptov, ako napríklad Mercedes-Benz F 015.

Najzaujímavejšou myšlienkou tak ostáva zmena spôsobu, akým budeme auto používať. Dizajnéri pre Motor Trend tvrdia, že auto nebude našim dopravným prostriedkom, ale spoločníkom. Znie to ako prázdne vyhlásenie - no presne tak sa zmenili naše mobilné telefóny z nástrojov na telefonovanie na sociálny život v kocke.

Oplatí sa jablku začať s novým biznisom?

Motor Trend možno nepriniesol o Apple aute žiadne nové informácie - no kým nespoznáme finálnu podobu, naša predstavivosť môže bežať na plné obrátky.

Na zváženie ostáva, či by sa Applu chcelo pustiť do výroby vlastného auta. Oproti drobnej spotrebnej elektronike sú autá oveľa náročnejšie na výrobu a predávajú sa s oveľa nižšími maržami.

Na druhej strane, spôsob akým značka vyrába svoje súčasné produkty - Apple ich navrhuje, no výrobu outsourcuje svojim dodávateľom - by sa mohol osvedčiť aj pri autách. Elektromobily majú relatívne dobre adaptovateľnú platformu, takže Apple auto by nakoniec mohlo vzniknúť napríklad platforme BMW i3.

Gene Muster, analytik investičnej firmy Piper Jafray špecializujúci sa na Apple predpokladá, že Apple auto príde na trh v roku 2020 a bude stáť 75 000 dolárov. Musterove odhady však treba brať s rezervou, keďže v minulosti tvrdil, že Apple určite každú chvíľu prestaví vlastný televízor.

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 15 673
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 718
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 267
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 1 994
  5. Kam do tepla v januári? 1 758
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 392
  7. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 336
  8. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 1 288
  9. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 942
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 898

Téma: Elektromobily


Článok je zaradený aj do ďalších tém Apple, Autonómne autá a budúcnosť dopravy, Umelá inteligencia

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Prečo sa Česi rozhodli vyhodiť vlastnú krajinu do povetria

Voliči Mariana Kotlebu a Miloša Zemana sa hnevajú na 21. storočie.

ŽENA

Prečo ľudia podvádzajú? Prieskum dal jasnú odpoveď

Prečo sú aj šťastní ľudia neverní?

Neprehliadnite tiež

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.