Kalifornskí dizajnéri dali autu od Apple konkrétnu podobu

Štúdia vznikla pre článok amerického časopisu Motor Trend a od iných konceptov autonómnych elektroáut sa prakticky nelíši.

Takto si predstavujú Apple auto dizajnéri z vysokej školy ArtCenter v Kalifornii.(Zdroj: Motor Trend)

LOS ANGELES, BRATISLAVA. Americký časopis Motor Trend zverejnil svoju predstavu toho, ako bude vyzerať auto, ktoré podľa zverejnených informácií chystá Apple. Vizualizácia bola pripravená v spolupráci s vysokou školou ArtCentre v meste Pasadena v Kalifornii.

Potvrdeným faktom je, že Apple od v roku 2014 pracuje na projekte nejakej formy dopravy pod krycím menom Titan. V kalifornii sa objavilo niekoľko áut zaregistorvaných na spoločnosť Apple, ktoré mali na streche výbavu umožňujúcu autonómnu jazdu - laserové radary a kamery. Odhaduje sa, že v tomto projekte pracuje okolo 1000 zamestnancov - no nikto nevie, čo bude vlastne jeho výsledkom.

Objavili sa tiež špekulácie o tom, že Apple kryje celý projekt Titan nezávislou firmou SixtyEight (68), ktorá sídli v rovnakej budove ako Apple a jej podnikateľská činnosť je "prieskum trhu". Zaujímavosťou je, že jediné auto, ktoré firma SixtyEight vlastní, je Fiat Multipla z rokuz 1957, dovezená z Veľkej Británie:

Pravdepodobne Apple pripravuje formu využívania elektromobility - no pôjde o vlastné Apple auto, ktoré si kúpime alebo prenajmeme? Alebo to bude služba prac pomocou áut iných značiek?

Bude Apple auto fungovať len na Apple cestách a bude jeho dobíjanie vyžadovať špecifickú zástrčku?

"Nové riešenie mobility"

Americký časopis Motor Trend priniesol svoju predstavu toho, ako bude vyzerať vlastné, interne navrhnuté Apple auto. Vízia časopisu, žiaľ, neprináša žiadne revolučné myšlienky.

Ide o autonómne auto bez možnosti ovládania volantom a pedálmi s priestranným interiérom a efektnými výklopnými dverami - má všetky znaky autonómnych konceptov posledných desiatich rokov. Slzy do očí vháňa aj táto fotografia tabule z brainstormingu dizajnérov, plná klišé výrazov spájajúcich sa s autami budúcnosti.

Hlavným problémom vonkajšieho dizajnu je ale to, že sa kalifornskí dizajnéri snažili o napodobenie línii mobilných zariadení značky. Auto v tvare iPhonu však vyzerá rovnako hračkársky ako telefón v tvare hamburgeru. Svetlý minimalistický interiér zas pripomína rad starších autonómnych konceptov, ako napríklad Mercedes-Benz F 015.

Najzaujímavejšou myšlienkou tak ostáva zmena spôsobu, akým budeme auto používať. Dizajnéri pre Motor Trend tvrdia, že auto nebude našim dopravným prostriedkom, ale spoločníkom. Znie to ako prázdne vyhlásenie - no presne tak sa zmenili naše mobilné telefóny z nástrojov na telefonovanie na sociálny život v kocke.

Oplatí sa jablku začať s novým biznisom?

Motor Trend možno nepriniesol o Apple aute žiadne nové informácie - no kým nespoznáme finálnu podobu, naša predstavivosť môže bežať na plné obrátky.

Na zváženie ostáva, či by sa Applu chcelo pustiť do výroby vlastného auta. Oproti drobnej spotrebnej elektronike sú autá oveľa náročnejšie na výrobu a predávajú sa s oveľa nižšími maržami.

Na druhej strane, spôsob akým značka vyrába svoje súčasné produkty - Apple ich navrhuje, no výrobu outsourcuje svojim dodávateľom - by sa mohol osvedčiť aj pri autách. Elektromobily majú relatívne dobre adaptovateľnú platformu, takže Apple auto by nakoniec mohlo vzniknúť napríklad platforme BMW i3.

Gene Muster, analytik investičnej firmy Piper Jafray špecializujúci sa na Apple predpokladá, že Apple auto príde na trh v roku 2020 a bude stáť 75 000 dolárov. Musterove odhady však treba brať s rezervou, keďže v minulosti tvrdil, že Apple určite každú chvíľu prestaví vlastný televízor.

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  4. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  5. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  6. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  7. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  8. Splnený sen
  9. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur
  10. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne
  1. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  2. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  3. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  4. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  5. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  6. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  7. Top Ten najviac prehliadaných vozidiel na trhu
  8. Vysoká hra o súdne trovy
  9. Pozvánka na verejnú diskusiu o obnove Pisztoryho paláca
  10. 60 rokov európskej integrácie: úspechy a výzvy
  1. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 13 356
  2. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 13 309
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 4 821
  4. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 3 354
  5. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman 2 570
  6. Títo Slováci sa rozhodli zveľadiť svoje okolie 2 556
  7. Splnený sen 2 153
  8. 3 slovenské projekty, ktoré sa nestratia ani vo svete 1 393
  9. Zaparkujte tak, aby ste s vaším vozidlom odišli vy, a nie iný 1 208
  10. Majte všetky svoje účty za energie pod kontrolou 1 095

Téma: Elektromobily


Článok je zaradený aj do ďalších tém Apple, Autonómne autá a budúcnosť dopravy, Umelá inteligencia

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Prečo sa na verdikt v nástenkovom tendri čakalo desať rokov?

Prípad stále nie je na konci. Odvolanie exministrov bude riešiť Najvyšší súd, ktorý naťahuje aj kauzu tunelovania nebankovky, za ktorou je Jozef Majský.

KOMENTÁRE

Janušek je len Ficov figový list

Nemožno sa ubrániť pocitu, že ide o ukážkový prípad selektívnej spravodlivosti.

DOMOV

Za nástenku dostali dlhoročné tresty Janušek a Štefanov

Exministri výstavby za SNS budú jediní odsúdení.

Neprehliadnite tiež

Jazdené auto sa samo nepredá. Ako mu pomôcť

Atraktivitu auta môžete zvýšiť už za pár eur.

Volvo spúšťa značku športových áut Polestar, prvý model je hybrid

Športový hybrid Polestar 1 prichádza s výkonom 600 koní a karbónovou karosériou.

Výber malých SUV sa stále rozrastá. Aká je ponuka na našom trhu?

Segment malých SUV je stále populárnejší, budúci rok by mali predaje pokoriť hranicu dvoch miliónov.

Japonská oceliareň klamala o kvalite kovov, diely sú v autách aj lietadlách

Rozsah škôd ani miera nedostatkov zatiaľ nie sú známe.