LOS ANGELES, BRATISLAVA. Americký časopis Motor Trend zverejnil svoju predstavu toho, ako bude vyzerať auto, ktoré podľa zverejnených informácií chystá Apple. Vizualizácia bola pripravená v spolupráci s vysokou školou ArtCentre v meste Pasadena v Kalifornii.
Potvrdeným faktom je, že Apple od v roku 2014 pracuje na projekte nejakej formy dopravy pod krycím menom Titan. V kalifornii sa objavilo niekoľko áut zaregistorvaných na spoločnosť Apple, ktoré mali na streche výbavu umožňujúcu autonómnu jazdu - laserové radary a kamery. Odhaduje sa, že v tomto projekte pracuje okolo 1000 zamestnancov - no nikto nevie, čo bude vlastne jeho výsledkom.
Objavili sa tiež špekulácie o tom, že Apple kryje celý projekt Titan nezávislou firmou SixtyEight (68), ktorá sídli v rovnakej budove ako Apple a jej podnikateľská činnosť je "prieskum trhu". Zaujímavosťou je, že jediné auto, ktoré firma SixtyEight vlastní, je Fiat Multipla z rokuz 1957, dovezená z Veľkej Británie:

Pravdepodobne Apple pripravuje formu využívania elektromobility - no pôjde o vlastné Apple auto, ktoré si kúpime alebo prenajmeme? Alebo to bude služba prac pomocou áut iných značiek?
Bude Apple auto fungovať len na Apple cestách a bude jeho dobíjanie vyžadovať špecifickú zástrčku?
"Nové riešenie mobility"
Americký časopis Motor Trend priniesol svoju predstavu toho, ako bude vyzerať vlastné, interne navrhnuté Apple auto. Vízia časopisu, žiaľ, neprináša žiadne revolučné myšlienky.
Ide o autonómne auto bez možnosti ovládania volantom a pedálmi s priestranným interiérom a efektnými výklopnými dverami - má všetky znaky autonómnych konceptov posledných desiatich rokov. Slzy do očí vháňa aj táto fotografia tabule z brainstormingu dizajnérov, plná klišé výrazov spájajúcich sa s autami budúcnosti.
Hlavným problémom vonkajšieho dizajnu je ale to, že sa kalifornskí dizajnéri snažili o napodobenie línii mobilných zariadení značky . Auto v tvare iPhonu však vyzerá rovnako hračkársky ako telefón v tvare hamburgeru. Svetlý minimalistický interiér zas pripomína rad starších autonómnych konceptov, ako napríklad Mercedes-Benz F 015.

Najzaujímavejšou myšlienkou tak ostáva zmena spôsobu, akým budeme auto používať. Dizajnéri pre Motor Trend tvrdia, že auto nebude našim dopravným prostriedkom, ale spoločníkom. Znie to ako prázdne vyhlásenie - no presne tak sa zmenili naše mobilné telefóny z nástrojov na telefonovanie na sociálny život v kocke.
Oplatí sa jablku začať s novým biznisom?
Motor Trend možno nepriniesol o Apple aute žiadne nové informácie - no kým nespoznáme finálnu podobu, naša predstavivosť môže bežať na plné obrátky.
Na zváženie ostáva, či by sa Applu chcelo pustiť do výroby vlastného auta. Oproti drobnej spotrebnej elektronike sú autá oveľa náročnejšie na výrobu a predávajú sa s oveľa nižšími maržami.
Na druhej strane, spôsob akým značka vyrába svoje súčasné produkty - Apple ich navrhuje, no výrobu outsourcuje svojim dodávateľom - by sa mohol osvedčiť aj pri autách. Elektromobily majú relatívne dobre adaptovateľnú platformu, takže Apple auto by nakoniec mohlo vzniknúť napríklad platforme BMW i3.
Gene Muster, analytik investičnej firmy Piper Jafray špecializujúci sa na Apple predpokladá , že Apple auto príde na trh v roku 2020 a bude stáť 75 000 dolárov. Musterove odhady však treba brať s rezervou, keďže v minulosti tvrdil, že Apple určite každú chvíľu prestaví vlastný televízor.