SME

Kalifornskí dizajnéri dali autu od Apple konkrétnu podobu

Štúdia vznikla pre článok amerického časopisu Motor Trend a od iných konceptov autonómnych elektroáut sa prakticky nelíši.

Takto si predstavujú Apple auto dizajnéri z vysokej školy ArtCenter v Kalifornii.Takto si predstavujú Apple auto dizajnéri z vysokej školy ArtCenter v Kalifornii. (Zdroj: Motor Trend)

LOS ANGELES, BRATISLAVA. Americký časopis Motor Trend zverejnil svoju predstavu toho, ako bude vyzerať auto, ktoré podľa zverejnených informácií chystá Apple. Vizualizácia bola pripravená v spolupráci s vysokou školou ArtCentre v meste Pasadena v Kalifornii.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Potvrdeným faktom je, že Apple od v roku 2014 pracuje na projekte nejakej formy dopravy pod krycím menom Titan. V kalifornii sa objavilo niekoľko áut zaregistorvaných na spoločnosť Apple, ktoré mali na streche výbavu umožňujúcu autonómnu jazdu - laserové radary a kamery. Odhaduje sa, že v tomto projekte pracuje okolo 1000 zamestnancov - no nikto nevie, čo bude vlastne jeho výsledkom.

SkryťVypnúť reklamu

Objavili sa tiež špekulácie o tom, že Apple kryje celý projekt Titan nezávislou firmou SixtyEight (68), ktorá sídli v rovnakej budove ako Apple a jej podnikateľská činnosť je "prieskum trhu". Zaujímavosťou je, že jediné auto, ktoré firma SixtyEight vlastní, je Fiat Multipla z rokuz 1957, dovezená z Veľkej Británie:

Pravdepodobne Apple pripravuje formu využívania elektromobility - no pôjde o vlastné Apple auto, ktoré si kúpime alebo prenajmeme? Alebo to bude služba prac pomocou áut iných značiek?

Bude Apple auto fungovať len na Apple cestách a bude jeho dobíjanie vyžadovať špecifickú zástrčku?

"Nové riešenie mobility"

Americký časopis Motor Trend priniesol svoju predstavu toho, ako bude vyzerať vlastné, interne navrhnuté Apple auto. Vízia časopisu, žiaľ, neprináša žiadne revolučné myšlienky.

SkryťVypnúť reklamu

Ide o autonómne auto bez možnosti ovládania volantom a pedálmi s priestranným interiérom a efektnými výklopnými dverami - má všetky znaky autonómnych konceptov posledných desiatich rokov. Slzy do očí vháňa aj táto fotografia tabule z brainstormingu dizajnérov, plná klišé výrazov spájajúcich sa s autami budúcnosti.

Hlavným problémom vonkajšieho dizajnu je ale to, že sa kalifornskí dizajnéri snažili o napodobenie línii mobilných zariadení značky . Auto v tvare iPhonu však vyzerá rovnako hračkársky ako telefón v tvare hamburgeru. Svetlý minimalistický interiér zas pripomína rad starších autonómnych konceptov, ako napríklad Mercedes-Benz F 015.

Najzaujímavejšou myšlienkou tak ostáva zmena spôsobu, akým budeme auto používať. Dizajnéri pre Motor Trend tvrdia, že auto nebude našim dopravným prostriedkom, ale spoločníkom. Znie to ako prázdne vyhlásenie - no presne tak sa zmenili naše mobilné telefóny z nástrojov na telefonovanie na sociálny život v kocke.

SkryťVypnúť reklamu

Oplatí sa jablku začať s novým biznisom?

Motor Trend možno nepriniesol o Apple aute žiadne nové informácie - no kým nespoznáme finálnu podobu, naša predstavivosť môže bežať na plné obrátky.

Na zváženie ostáva, či by sa Applu chcelo pustiť do výroby vlastného auta. Oproti drobnej spotrebnej elektronike sú autá oveľa náročnejšie na výrobu a predávajú sa s oveľa nižšími maržami.

Na druhej strane, spôsob akým značka vyrába svoje súčasné produkty - Apple ich navrhuje, no výrobu outsourcuje svojim dodávateľom - by sa mohol osvedčiť aj pri autách. Elektromobily majú relatívne dobre adaptovateľnú platformu, takže Apple auto by nakoniec mohlo vzniknúť napríklad platforme BMW i3.

Gene Muster, analytik investičnej firmy Piper Jafray špecializujúci sa na Apple predpokladá , že Apple auto príde na trh v roku 2020 a bude stáť 75 000 dolárov. Musterove odhady však treba brať s rezervou, keďže v minulosti tvrdil, že Apple určite každú chvíľu prestaví vlastný televízor.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Načítavam video...

 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  2. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  5. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  6. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 17 334
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 139
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 229
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 558
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 3 143
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 269
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 126
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 1 778
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ivan Čáni: Som inteligentná, krásna a úspešná dáma. A aj slobodná matka.
  2. Anton Kaiser: Výstava obrazov Dominika Malého
  3. Roland Vizner: Zľava 20%! Je tento pokles akciových trhov príležitosťou na nákup?
  4. Štefan Šturdzík: 350
  5. Zuza Fialová: Raz táto vláda odíde. Pripravme sa na to, že bude treba tvoriť, nanovo hľadať riešenia, opravovať krajinu aj vzťahy.
  6. Tomáš Mikloško: Svet spojený, no rozdelený
  7. Eva Chmelíková: Cítiť depresiu či úzkosť je ľudské.
  8. Ivan Mlynár: Ombudsman Robert Dobrovodský sa vydal do boja proti policajnému násiliu, lenže zacielil mimo terč.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 365
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 78 713
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 59 231
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 170
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 453
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 670
  7. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 614
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 7 598
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
SkryťZatvoriť reklamu