Kalifornskí dizajnéri dali autu od Apple konkrétnu podobu

Štúdia vznikla pre článok amerického časopisu Motor Trend a od iných konceptov autonómnych elektroáut sa prakticky nelíši.

Takto si predstavujú Apple auto dizajnéri z vysokej školy ArtCenter v Kalifornii.(Zdroj: Motor Trend)

LOS ANGELES, BRATISLAVA. Americký časopis Motor Trend zverejnil svoju predstavu toho, ako bude vyzerať auto, ktoré podľa zverejnených informácií chystá Apple. Vizualizácia bola pripravená v spolupráci s vysokou školou ArtCentre v meste Pasadena v Kalifornii.

Potvrdeným faktom je, že Apple od v roku 2014 pracuje na projekte nejakej formy dopravy pod krycím menom Titan. V kalifornii sa objavilo niekoľko áut zaregistorvaných na spoločnosť Apple, ktoré mali na streche výbavu umožňujúcu autonómnu jazdu - laserové radary a kamery. Odhaduje sa, že v tomto projekte pracuje okolo 1000 zamestnancov - no nikto nevie, čo bude vlastne jeho výsledkom.

Objavili sa tiež špekulácie o tom, že Apple kryje celý projekt Titan nezávislou firmou SixtyEight (68), ktorá sídli v rovnakej budove ako Apple a jej podnikateľská činnosť je "prieskum trhu". Zaujímavosťou je, že jediné auto, ktoré firma SixtyEight vlastní, je Fiat Multipla z rokuz 1957, dovezená z Veľkej Británie:

Pravdepodobne Apple pripravuje formu využívania elektromobility - no pôjde o vlastné Apple auto, ktoré si kúpime alebo prenajmeme? Alebo to bude služba prac pomocou áut iných značiek?

Bude Apple auto fungovať len na Apple cestách a bude jeho dobíjanie vyžadovať špecifickú zástrčku?

"Nové riešenie mobility"

Americký časopis Motor Trend priniesol svoju predstavu toho, ako bude vyzerať vlastné, interne navrhnuté Apple auto. Vízia časopisu, žiaľ, neprináša žiadne revolučné myšlienky.

Ide o autonómne auto bez možnosti ovládania volantom a pedálmi s priestranným interiérom a efektnými výklopnými dverami - má všetky znaky autonómnych konceptov posledných desiatich rokov. Slzy do očí vháňa aj táto fotografia tabule z brainstormingu dizajnérov, plná klišé výrazov spájajúcich sa s autami budúcnosti.

Hlavným problémom vonkajšieho dizajnu je ale to, že sa kalifornskí dizajnéri snažili o napodobenie línii mobilných zariadení značky. Auto v tvare iPhonu však vyzerá rovnako hračkársky ako telefón v tvare hamburgeru. Svetlý minimalistický interiér zas pripomína rad starších autonómnych konceptov, ako napríklad Mercedes-Benz F 015.

Najzaujímavejšou myšlienkou tak ostáva zmena spôsobu, akým budeme auto používať. Dizajnéri pre Motor Trend tvrdia, že auto nebude našim dopravným prostriedkom, ale spoločníkom. Znie to ako prázdne vyhlásenie - no presne tak sa zmenili naše mobilné telefóny z nástrojov na telefonovanie na sociálny život v kocke.

Oplatí sa jablku začať s novým biznisom?

Motor Trend možno nepriniesol o Apple aute žiadne nové informácie - no kým nespoznáme finálnu podobu, naša predstavivosť môže bežať na plné obrátky.

Na zváženie ostáva, či by sa Applu chcelo pustiť do výroby vlastného auta. Oproti drobnej spotrebnej elektronike sú autá oveľa náročnejšie na výrobu a predávajú sa s oveľa nižšími maržami.

Na druhej strane, spôsob akým značka vyrába svoje súčasné produkty - Apple ich navrhuje, no výrobu outsourcuje svojim dodávateľom - by sa mohol osvedčiť aj pri autách. Elektromobily majú relatívne dobre adaptovateľnú platformu, takže Apple auto by nakoniec mohlo vzniknúť napríklad platforme BMW i3.

Gene Muster, analytik investičnej firmy Piper Jafray špecializujúci sa na Apple predpokladá, že Apple auto príde na trh v roku 2020 a bude stáť 75 000 dolárov. Musterove odhady však treba brať s rezervou, keďže v minulosti tvrdil, že Apple určite každú chvíľu prestaví vlastný televízor.

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  2. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  3. Používate make-up? Potom spozornite
  4. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  5. Legendárna Transsibírska magistrála
  6. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  7. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  8. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  9. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  10. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  1. TOP 10 inzerovaných áut za posledné 3 roky
  2. Henkel taught 5000 students in Slovakia about sustainability
  3. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  4. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  5. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  6. Používate make-up? Potom spozornite
  7. Legendárna Transsibírska magistrála
  8. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  9. Vianočný bázar chalaňov
  10. Vianočné mecheche 2017
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 37 862
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 5 090
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 040
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 028
  5. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 120
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 108
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 085
  8. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 960
  9. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 844
  10. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť 677

Téma: Elektromobily


Článok je zaradený aj do ďalších tém Apple, Autonómne autá a budúcnosť dopravy, Umelá inteligencia

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Učiteľka v škôlke mala žltačku a chodila do práce. Rodičia o tom nevedeli

V pondelok bude Miestny úrad vo Vajnoroch, ktorý je zriaďovateľom škôlky skúmať , prečo o žltačke neinformovala rodičov.

KOMENTÁRE

Horcruxy na ústavnom súde

Prezident výberom Mamojku, Laššákovej a Duriša trafil jednu z lepších kombinácií.

SVET

Hlavné centrum džihádistov? Je hneď za hranicou

Viedeň sa stala bránou radikálov, ktorí cestovali do Sýrie aj Iraku.

Neprehliadnite tiež

Tesla X ako off-road do lesa? Pre Nóra žiaden problém

Jazda sa skončila natrhnutým nárazníkom.

Čo je to norma i-Size a ako si mám vybrať autosedačku (otázky a odpovede)

Budúci rok možno zakážu predaj starších sedačiek.

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.