Volkswagen chce vyvíjať sieťové technológie pre nákladné vozidlá sám

Nemecký koncern Volkswagen pripravuje vlastnú platformu a s Daimlerom nemieni spolupracovať.

(Zdroj: Volkswagen Úžitkové vozidlá)

WOLFSBURG, BRATISLAVA. Daimler je ochotný uvoľniť svoju telematickú platformu FleetBoard aj pre ostatné značky a prípadne z nej vytvoriť štandard pre celý sektor. Koncern v marci oznámil, že do internetových technológií pre nákladné vozidlá chce do roka 2020 investovať zhruba 500 miliónov eur.

Koncern Volkswagen však s Daimlerom na sieťových technológiách pre nákladné vozidlás polupracovať nemieni. "Pracujeme na riešení, ktoré uplatníme nielen v divízii MAN, ale aj v ostatných úžitkových vozidlách koncernu VW," povedal šéf tejto divízie Andreas Renschler. "Na to nepotrebujeme iného výrobcu ako partnera a nemáme v úmysle o tom ani rokovať," cituje jeho vyhlásenie pre časopis Automobilwoche agentúra DPA.

V celom svete v súčasnosti jazdí 365.000 prepojených vozidiel. V Európe prepojenie zabezpečuje systém FleetBoard, v USA zas Detroit Connect a ich cieľom je zlepšiť efektivitu nákladnej dopravy. Vozidlá sú schopné disponentom, prevádzkovateľom vozového parku alebo servisom odoslať údaje o ich technickom stave, aktuálnej polohe a náklade. Vodiči zároveň dostávajú informácie o doprave, počasí a odpočívadlách.

VW chce pomocou telematickej platformy prepojiť nákladné vozidlá značiek MAN, Scania a VW. "Pomocou tohto riešenia digitálne prepojíme viac úžitkových áut než konkurencia," tvrdí Renschler. Zároveň oznámil, že do digitálnych inovácií v priebehu nasledujúcich rokov investujú peniaze v rádoch stoviek miliónov eur. Presnú sumu neuviedol.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  9. Top First moment dovolenky na leto 2018
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  3. Vianočný bázar chalaňov
  4. Vianočné mecheche 2017
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  7. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  8. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  9. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  10. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 21 687
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 7 648
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 4 170
  4. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 3 699
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 302
  6. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 1 529
  7. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 507
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 396
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 359
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 1 024

Téma: Autá Volkswagen


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Denne im prejde cez ruky šesťsto kíl múky. Ako sa robí maces na Slovensku

Maces kupujú hlavne ľudia s problémami s trávením.

KOMENTÁRE

Rok 1997: Zmrznutý Leo desil viac než elektrikár Mečiar

Moc stále držal v rukách Mečiar a z rodinných osláv sa stávali nočné mory.

SVET

Kurz sa dohodol s krajnou pravicou, sľubuje proeurópsku vládu

Ľudovci a Slobodní sa dohodli na koalícii.

Neprehliadnite tiež

Čo je to norma i-Size a ako si mám vybrať autosedačku (otázky a odpovede)

Budúci rok možno zakážu predaj starších sedačiek.

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.

Študenti z STU postavili auto so zrýchlením superšportu

Cenový odhad tohtoročného modelu je vyše 120-tisíc eur.