Volkswagen chce vyvíjať sieťové technológie pre nákladné vozidlá sám

Nemecký koncern Volkswagen pripravuje vlastnú platformu a s Daimlerom nemieni spolupracovať.

(Zdroj: Volkswagen Úžitkové vozidlá)

WOLFSBURG, BRATISLAVA. Daimler je ochotný uvoľniť svoju telematickú platformu FleetBoard aj pre ostatné značky a prípadne z nej vytvoriť štandard pre celý sektor. Koncern v marci oznámil, že do internetových technológií pre nákladné vozidlá chce do roka 2020 investovať zhruba 500 miliónov eur.

Koncern Volkswagen však s Daimlerom na sieťových technológiách pre nákladné vozidlás polupracovať nemieni. "Pracujeme na riešení, ktoré uplatníme nielen v divízii MAN, ale aj v ostatných úžitkových vozidlách koncernu VW," povedal šéf tejto divízie Andreas Renschler. "Na to nepotrebujeme iného výrobcu ako partnera a nemáme v úmysle o tom ani rokovať," cituje jeho vyhlásenie pre časopis Automobilwoche agentúra DPA.

V celom svete v súčasnosti jazdí 365.000 prepojených vozidiel. V Európe prepojenie zabezpečuje systém FleetBoard, v USA zas Detroit Connect a ich cieľom je zlepšiť efektivitu nákladnej dopravy. Vozidlá sú schopné disponentom, prevádzkovateľom vozového parku alebo servisom odoslať údaje o ich technickom stave, aktuálnej polohe a náklade. Vodiči zároveň dostávajú informácie o doprave, počasí a odpočívadlách.

VW chce pomocou telematickej platformy prepojiť nákladné vozidlá značiek MAN, Scania a VW. "Pomocou tohto riešenia digitálne prepojíme viac úžitkových áut než konkurencia," tvrdí Renschler. Zároveň oznámil, že do digitálnych inovácií v priebehu nasledujúcich rokov investujú peniaze v rádoch stoviek miliónov eur. Presnú sumu neuviedol.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  2. Ako na refinancovanie hypotéky
  3. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  4. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  5. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  6. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  7. Splnený sen
  8. Majte všetky svoje účty za energie pod kontrolou
  9. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur
  10. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne
  1. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  2. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  3. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  4. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  5. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  6. Top Ten najviac prehliadaných vozidiel na trhu
  7. Vysoká hra o súdne trovy
  8. Pozvánka na verejnú diskusiu o obnove Pisztoryho paláca
  9. 60 rokov európskej integrácie: úspechy a výzvy
  10. Návšteva zo Southwestern University of Finance and Economics
  1. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 13 255
  2. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 13 225
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 4 749
  4. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 3 316
  5. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman 2 734
  6. Títo Slováci sa rozhodli zveľadiť svoje okolie 2 553
  7. Splnený sen 2 133
  8. 3 slovenské projekty, ktoré sa nestratia ani vo svete 1 451
  9. Zaparkujte tak, aby ste s vaším vozidlom odišli vy, a nie iný 1 238
  10. Majte všetky svoje účty za energie pod kontrolou 1 074

Téma: Autá Volkswagen


Hlavné správy zo Sme.sk

ŽENA

Facky, traumy, málo ľudskosti. Aj tak zobrazuje dokument slovenské pôrodníctvo

Znova sa hovorí o pôrodoch, ozývajú sa traumatizované ženy.

DOMOV

Za nástenku dostali dlhoročné tresty Janušek a Štefanov

Exministri výstavby za SNS budú jediní odsúdení.

KOMENTÁRE

Rusi majú radi teplo. Moja žena spí v ponožkách

Marc Bennetts je jedným z top pozorovateľov ruskej reality.

Neprehliadnite tiež

Jazdené auto sa samo nepredá. Ako mu pomôcť

Atraktivitu auta môžete zvýšiť už za pár eur.

Volvo spúšťa značku športových áut Polestar, prvý model je hybrid

Športový hybrid Polestar 1 prichádza s výkonom 600 koní a karbónovou karosériou.

Výber malých SUV sa stále rozrastá. Aká je ponuka na našom trhu?

Segment malých SUV je stále populárnejší, budúci rok by mali predaje pokoriť hranicu dvoch miliónov.

Japonská oceliareň klamala o kvalite kovov, diely sú v autách aj lietadlách

Rozsah škôd ani miera nedostatkov zatiaľ nie sú známe.