Volkswagen chce vyvíjať sieťové technológie pre nákladné vozidlá sám

Nemecký koncern Volkswagen pripravuje vlastnú platformu a s Daimlerom nemieni spolupracovať.

(Zdroj: Volkswagen Úžitkové vozidlá)

WOLFSBURG, BRATISLAVA. Daimler je ochotný uvoľniť svoju telematickú platformu FleetBoard aj pre ostatné značky a prípadne z nej vytvoriť štandard pre celý sektor. Koncern v marci oznámil, že do internetových technológií pre nákladné vozidlá chce do roka 2020 investovať zhruba 500 miliónov eur.

Koncern Volkswagen však s Daimlerom na sieťových technológiách pre nákladné vozidlás polupracovať nemieni. "Pracujeme na riešení, ktoré uplatníme nielen v divízii MAN, ale aj v ostatných úžitkových vozidlách koncernu VW," povedal šéf tejto divízie Andreas Renschler. "Na to nepotrebujeme iného výrobcu ako partnera a nemáme v úmysle o tom ani rokovať," cituje jeho vyhlásenie pre časopis Automobilwoche agentúra DPA.

V celom svete v súčasnosti jazdí 365.000 prepojených vozidiel. V Európe prepojenie zabezpečuje systém FleetBoard, v USA zas Detroit Connect a ich cieľom je zlepšiť efektivitu nákladnej dopravy. Vozidlá sú schopné disponentom, prevádzkovateľom vozového parku alebo servisom odoslať údaje o ich technickom stave, aktuálnej polohe a náklade. Vodiči zároveň dostávajú informácie o doprave, počasí a odpočívadlách.

VW chce pomocou telematickej platformy prepojiť nákladné vozidlá značiek MAN, Scania a VW. "Pomocou tohto riešenia digitálne prepojíme viac úžitkových áut než konkurencia," tvrdí Renschler. Zároveň oznámil, že do digitálnych inovácií v priebehu nasledujúcich rokov investujú peniaze v rádoch stoviek miliónov eur. Presnú sumu neuviedol.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  3. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  4. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  5. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  8. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  9. Kam do tepla v januári?
  10. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  4. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  5. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  6. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  7. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  8. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  9. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  10. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  1. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 6 331
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 058
  3. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 842
  4. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 3 065
  5. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 2 672
  6. Kam do tepla v januári? 2 543
  7. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 281
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 211
  9. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 1 595
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 1 554

Téma: Autá Volkswagen


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Petícia za Harabina má jeho osobné údaje. Môže ich mať každý, hovorí

Čím viac hlasov, tým ľahšie rozhodovanie o kandidatúre, tvrdí konšpirátor a bývalý minister spravodlivosti. Zneužitia svojich údajov sa nebojí.

Neprehliadnite tiež

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.

Ako James Bond. Pozrite sa, aké rôzne funkcie auta môžete ovládať cez mobil

Všetky autá musia byť pripojené do mobilnej siete, automobilky to využívajú.

Starý Land Rover Defender sa na chvíľu vráti do výroby

Za najrýchlejšiu verziu v histórii zaplatí záujemca minimálne 180-tisíc eur.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.