Volkswagen chce vyvíjať sieťové technológie pre nákladné vozidlá sám

Nemecký koncern Volkswagen pripravuje vlastnú platformu a s Daimlerom nemieni spolupracovať.

(Zdroj: Volkswagen Úžitkové vozidlá)

WOLFSBURG, BRATISLAVA. Daimler je ochotný uvoľniť svoju telematickú platformu FleetBoard aj pre ostatné značky a prípadne z nej vytvoriť štandard pre celý sektor. Koncern v marci oznámil, že do internetových technológií pre nákladné vozidlá chce do roka 2020 investovať zhruba 500 miliónov eur.

Koncern Volkswagen však s Daimlerom na sieťových technológiách pre nákladné vozidlás polupracovať nemieni. "Pracujeme na riešení, ktoré uplatníme nielen v divízii MAN, ale aj v ostatných úžitkových vozidlách koncernu VW," povedal šéf tejto divízie Andreas Renschler. "Na to nepotrebujeme iného výrobcu ako partnera a nemáme v úmysle o tom ani rokovať," cituje jeho vyhlásenie pre časopis Automobilwoche agentúra DPA.

Článok pokračuje pod video reklamou

V celom svete v súčasnosti jazdí 365.000 prepojených vozidiel. V Európe prepojenie zabezpečuje systém FleetBoard, v USA zas Detroit Connect a ich cieľom je zlepšiť efektivitu nákladnej dopravy. Vozidlá sú schopné disponentom, prevádzkovateľom vozového parku alebo servisom odoslať údaje o ich technickom stave, aktuálnej polohe a náklade. Vodiči zároveň dostávajú informácie o doprave, počasí a odpočívadlách.

VW chce pomocou telematickej platformy prepojiť nákladné vozidlá značiek MAN, Scania a VW. "Pomocou tohto riešenia digitálne prepojíme viac úžitkových áut než konkurencia," tvrdí Renschler. Zároveň oznámil, že do digitálnych inovácií v priebehu nasledujúcich rokov investujú peniaze v rádoch stoviek miliónov eur. Presnú sumu neuviedol.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tri pravidlá, na ktoré inovatívne firmy nikdy nezabúdajú
  2. Vieme, čo môže spôsobovať neplodnosť u mužov a žien
  3. Bývanie v Jarabinkách teraz s kuchynskou linkou v cene bytu
  4. Bayer posilňuje svoju značku
  5. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike
  6. Ružička Csekes je už po šiesty krát Právnickou firmou roka
  7. Zákazníkom sme vďaka našim službám ušetrili viac ako milión eur
  8. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť
  9. Zelené Grunty pripravujú nové byty do predaja
  10. Košická Klinika detí a dorastu je opäť krajšia
  1. Ružička Csekes je už po šiesty krát Právnickou firmou roka
  2. Bayer posilňuje svoju značku
  3. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike
  4. O2 a Matej Tóth otvárajú druhý ročník O2 Športovej akadémie
  5. METRO ukáže zákazníkom najnovšie trendy v gastronómii
  6. Joint International Week 2018 na EU v Bratislave
  7. Podpredseda vlády Vietnamu podporuje spoluprácu s EU v BA
  8. Zákazníkom sme vďaka našim službám ušetrili viac ako milión eur
  9. Tri pravidlá, na ktoré inovatívne firmy nikdy nezabúdajú
  10. Bývanie v Jarabinkách teraz s kuchynskou linkou v cene bytu
  1. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 15 919
  2. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 15 745
  3. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť 15 004
  4. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta 14 018
  5. Toto sú zdravotné problémy, o ktorých muži nehovoria 11 770
  6. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk? 11 054
  7. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi 6 042
  8. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“! 4 314
  9. Najkrajšie cyklotrasy na Slovensku nie sú iba v Bratislave 3 107
  10. Klima efekt bez klimatizácie 2 977

Téma: Autá Volkswagen


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Majského péenky sa Najvyššiemu súdu nezdajú. Dal ich posúdiť znalcom

Podnikateľ môže dosiahnuť aj prerušenie súdu, ktorý sa ťahá už roky. Jeho spoluobžalovaný Brtva nedávno po verdikte ušiel.

KOMENTÁRE

Jozef Majský dokazuje, že si nie sme všetci rovní

Radový smrteľník by mal proces aj s vymeraným trestom dávno za sebou.

Neprehliadnite tiež

Začína sa bratislavský autosalón. Čo sa oplatí vidieť?

Okrem noviniek vyrábaných na Slovensku zaujme aj výkonnými športiakmi a elektromobilmi.

Odborníci: Tesla spravila rovnaké chyby ako automobilky v osemdesiatych rokoch

Tesla sa nepoučila a príliš sa spoliehala na robotov.

Kupujeme ojazdené auto: Na čo si dať pozor, aby ste neskončili pri opravenom vraku?

Celý proces si vyžaduje dostatok času, bystré oko a radu odborníka.

Škoda Kodiaq Sportline a Scout: Keď obyčajné SUV nestačí (test)

Záujemcovia o Kodiaq dostali šancu sa viac odlíšiť, športové ani terénne vlastnosti sa však nezmenili.

Volkswagen zverejnil kompletný cenník Touaregu. Čo ponúkne slovenské SUV?

Novými prvkami je natáčanie zadných kolies aj automatické dovieranie dverí