Volkswagen chce vyvíjať sieťové technológie pre nákladné vozidlá sám

Nemecký koncern Volkswagen pripravuje vlastnú platformu a s Daimlerom nemieni spolupracovať.

(Zdroj: Volkswagen Úžitkové vozidlá)

WOLFSBURG, BRATISLAVA. Daimler je ochotný uvoľniť svoju telematickú platformu FleetBoard aj pre ostatné značky a prípadne z nej vytvoriť štandard pre celý sektor. Koncern v marci oznámil, že do internetových technológií pre nákladné vozidlá chce do roka 2020 investovať zhruba 500 miliónov eur.

Koncern Volkswagen však s Daimlerom na sieťových technológiách pre nákladné vozidlás polupracovať nemieni. "Pracujeme na riešení, ktoré uplatníme nielen v divízii MAN, ale aj v ostatných úžitkových vozidlách koncernu VW," povedal šéf tejto divízie Andreas Renschler. "Na to nepotrebujeme iného výrobcu ako partnera a nemáme v úmysle o tom ani rokovať," cituje jeho vyhlásenie pre časopis Automobilwoche agentúra DPA.

V celom svete v súčasnosti jazdí 365.000 prepojených vozidiel. V Európe prepojenie zabezpečuje systém FleetBoard, v USA zas Detroit Connect a ich cieľom je zlepšiť efektivitu nákladnej dopravy. Vozidlá sú schopné disponentom, prevádzkovateľom vozového parku alebo servisom odoslať údaje o ich technickom stave, aktuálnej polohe a náklade. Vodiči zároveň dostávajú informácie o doprave, počasí a odpočívadlách.

VW chce pomocou telematickej platformy prepojiť nákladné vozidlá značiek MAN, Scania a VW. "Pomocou tohto riešenia digitálne prepojíme viac úžitkových áut než konkurencia," tvrdí Renschler. Zároveň oznámil, že do digitálnych inovácií v priebehu nasledujúcich rokov investujú peniaze v rádoch stoviek miliónov eur. Presnú sumu neuviedol.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  4. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  5. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  7. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  8. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl?
  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  3. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  6. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  7. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  1. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 7 967
  2. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 7 932
  3. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 3 465
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 3 302
  5. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 2 234
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 114
  7. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 637
  8. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 1 356
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 195
  10. Zvládnete tento test o jablkách a cideroch? Otestujte sa 856

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Ako sa pije a žije v banskom kraji, keď bane miznú

Tak ich tu vnímajú. Ako náletové buriny, ktoré sa uchytili v pustnúcom baníckom kraji.

SVET

Ovládli súdy, tajné služby aj médiá. Čo sa deje v Poľsku?

Vládna strana Právo a spravodlivosť postupne ovládla súdnictvo či verejnoprávne médiá. Problém je, že moc už nemá kto kontrolovať.

TECH

Rozlúštili záhadu supersilného betónu starovekých Rimanov

Náš betón sa časom drobí, ten z antiky sa stáva pevnejším.

Neprehliadnite tiež

Aktivisti: Kolóne na D1 mohli zabrániť kolektory

Medzi Bratislavou a Trnavou sú ohrozené životy i majetky ľudí.