Platí ešte stále - výhra v nedeľu, predaj v pondelok?

Skôr než účasť na pretekoch na Slovakiaringu pomôžu automobilkám zľavy v súvislosti s autosalónom.

(Zdroj: Marián Bazala)

Tento víkend o body v šampionáte WTCC na Slovakiaringu zabojovala priam absurdná kombinácia značiek - Chevrolet, Citroën, Honda, Lada a Volvo. Zmysel ich účasti na motoršportovom podujatí však hľadáme len ťažko.

Hoci súťaženie na okruhoch či nespevnených cestách je pre automobilky vecou prestíže, z tej sa ešte nikto nenajedol. Súťažiace tímy by preto mali vedieť zhodnotiť svoje úspechy na trati aj úspechmi v showroomoch.

Vieme si predstaviť, prečo sa do pretekov cestných áut pustila Honda, ktorá má v ponuke relatívne nový Civic Type R. A Volvo zas chce spropagovať svoje športové vozidlá Polestar (Polestar vznikla ako nezávislá tuninogvá spoločnosť a automobilka ju minulý rok kúpila.)

Predávalo sa v pondelok?

Americká legenda ešte z päťdesiatych rokov minulého storočia hovorí, že tá automobilka, ktorá cez víkend vyhrala preteky NASCAR na miestnom okruhu, zaznamenala zvýšenie návštev - a predajov - vo svojich predajniach v okolí tohto okruhu. Ešte z tej doby pochádza porekadlo "win on sunday, sell on monday" - výhra v nedeľu, predaj v pondelok.

Podľa prieskumu spoločnosti Foresight Research z roku 2009-2010 majú v USA automobilové preteky vplyv na predaje. Až 10 % z tých, ktorí si kúpili nové auto, navštívilo v 12 mesiacoch pred kúpou aspoň jedno motoršportové podujatie; 25 % z nich ho sledovalo v televízii. (Priemerný počet sledovaných pretekov v televízii je 11 ročne.)

Ešte dôležitejší sú však podľa štúdie opinion leaderi - automobiloví nadšenci, ktorí sledujú motoristické športy a na ktorých sa laici obracajú s pomocou pri kúpe auta.

Zľava rozhodne skôr ako trofej

Prieskum tak ukazuje že predsa je dnes pre automobilky dôležitejšie budovanie imidžu než konkrétny predaj na základe konkrétneho víťazstva. Opinion leaderi v USA vraj ročne rozdajú až 25 odporúčaní - a na tie vplýva nielen samotný pretek, ktorý prebieha na trati, ale aj dianie okolo tribún. Pre automobilku tak môže byť promo stánok v paddocku rovnako dôležitý, než samotný výsledok podujatia.

Otázne je, či bude mať slovenské kolo WTCC nejaký efekt. Z piatich súťažiacich automobiliek sa Chevrolet u nás nepredáva vôbec, Lada len bez oficiálneho zastúpenia. Volvo hlási rekordné predaje už od minulého roku a Citroënu a Honde skôr pomôžu zľavy a akciové ponuky pri príležitosti bratislavského autosalónu.

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 744
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 484
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 8 952
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 278
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 824
  6. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 494
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 448
  8. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 3 292
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 2 818
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 467

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Niektorí ľudia majú zvláštny dar, chutí im dúha a vidia zvuky

Ak vám vonia hudba alebo zapácha nejaká situácia, zrejme máte dobrú slovnú zásobu a radi sa vyjadrujete opisne. Alebo ste synestetik a myslíte to doslovne.

EKONOMIKA

Osem zmien v hypotékach, ktoré odštartujú od marca

Ľudí čaká viac dokladovania a prísnejšie posudzovanie.

ŠPORT

Sagan pobavil otázkou na súpera aj odpoveďou, prečo bol na toalete

Špekulovalo sa o zdravotných problémoch.

Neprehliadnite tiež

Nový Ford Fiesta ST dostal trojvalec s výkonom 200 koní

Špecialitou motora je vypínanie jedného valca pri čiastočnom zaťažení.

VW Arteon: Nástupca modelu CC sa začína odhaľovať

Dizajnovo bude mať novinka veľmi blízko ku konceptu Sport Coupé GTE.

Jawa CZ 175 Trail nebola určená pre nás, ale výhradne na export

Československá motorka bola určená iba na vývoz a to do USA, Veľkej Británie, Belgicka a Austrálie.

Ferrari predstavilo nový monopost pre nadchádzajúcu sezónu F1

Nové auto má v zadnej časti žraločiu plutvu.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop