Platí ešte stále - výhra v nedeľu, predaj v pondelok?

Skôr než účasť na pretekoch na Slovakiaringu pomôžu automobilkám zľavy v súvislosti s autosalónom.

(Zdroj: Marián Bazala)

Tento víkend o body v šampionáte WTCC na Slovakiaringu zabojovala priam absurdná kombinácia značiek - Chevrolet, Citroën, Honda, Lada a Volvo. Zmysel ich účasti na motoršportovom podujatí však hľadáme len ťažko.

Hoci súťaženie na okruhoch či nespevnených cestách je pre automobilky vecou prestíže, z tej sa ešte nikto nenajedol. Súťažiace tímy by preto mali vedieť zhodnotiť svoje úspechy na trati aj úspechmi v showroomoch.

Vieme si predstaviť, prečo sa do pretekov cestných áut pustila Honda, ktorá má v ponuke relatívne nový Civic Type R. A Volvo zas chce spropagovať svoje športové vozidlá Polestar (Polestar vznikla ako nezávislá tuninogvá spoločnosť a automobilka ju minulý rok kúpila.)

Predávalo sa v pondelok?

Americká legenda ešte z päťdesiatych rokov minulého storočia hovorí, že tá automobilka, ktorá cez víkend vyhrala preteky NASCAR na miestnom okruhu, zaznamenala zvýšenie návštev - a predajov - vo svojich predajniach v okolí tohto okruhu. Ešte z tej doby pochádza porekadlo "win on sunday, sell on monday" - výhra v nedeľu, predaj v pondelok.

Podľa prieskumu spoločnosti Foresight Research z roku 2009-2010 majú v USA automobilové preteky vplyv na predaje. Až 10 % z tých, ktorí si kúpili nové auto, navštívilo v 12 mesiacoch pred kúpou aspoň jedno motoršportové podujatie; 25 % z nich ho sledovalo v televízii. (Priemerný počet sledovaných pretekov v televízii je 11 ročne.)

Ešte dôležitejší sú však podľa štúdie opinion leaderi - automobiloví nadšenci, ktorí sledujú motoristické športy a na ktorých sa laici obracajú s pomocou pri kúpe auta.

Zľava rozhodne skôr ako trofej

Prieskum tak ukazuje že predsa je dnes pre automobilky dôležitejšie budovanie imidžu než konkrétny predaj na základe konkrétneho víťazstva. Opinion leaderi v USA vraj ročne rozdajú až 25 odporúčaní - a na tie vplýva nielen samotný pretek, ktorý prebieha na trati, ale aj dianie okolo tribún. Pre automobilku tak môže byť promo stánok v paddocku rovnako dôležitý, než samotný výsledok podujatia.

Otázne je, či bude mať slovenské kolo WTCC nejaký efekt. Z piatich súťažiacich automobiliek sa Chevrolet u nás nepredáva vôbec, Lada len bez oficiálneho zastúpenia. Volvo hlási rekordné predaje už od minulého roku a Citroënu a Honde skôr pomôžu zľavy a akciové ponuky pri príležitosti bratislavského autosalónu.

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  4. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  6. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  7. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  2. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  6. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  7. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 12 553
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 9 453
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 052
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 390
  5. Moskva alebo Petrohrad? 2 831
  6. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 2 626
  7. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 2 336
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 2 320
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 815
  10. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 733

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Danko v dume dvoril Rusom, keď prekrúcajú ´68, mlčí

Danko je absolútne mimo reality, ohodnotil proruský sentiment šéfa slovenského parlamentu politológ Grigorij Mesežnikov.

EKONOMIKA

Analytici ukázali, v akom stave je naozaj výstavba diaľnic

Štát chce D1 do Košíc dokončiť v roku 2026. Pozrite si mapu.

REPORTÁŽ

Prežil pochod púšťou, aby si zaraftoval v Líbyi

Zostať doma, sa stáva luxusom.

Neprehliadnite tiež

Vedec, ktorý vyvíja palivá: Motory majú problémy, aké sme roky nevideli

Benzíny a nafty sa musia vyvíjať s motormi, hovorí Andreas Schäfer.

Volkswagen Polo opäť dvihlo latku vo svojej triede (test)

Trojvalec 1,0 TSI v Pole funguje najlepšie zo všetkých áut koncernu.

Do dražby evidenčných čísel sa v Emirátoch zapojil aj 12-ročný chlapec

Kúpa je dobrou investíciou do budúcnosti a mnohí neváhajú zaplatiť milióny.

Nový Aston Martin Vantage je ľahší, silnejší a rýchlejší

Najmenší model v ponuke dostane 510 koní a nový elektronický diferenciál.

Škoda na veľtrhu predstavila nový elektrobus E'City

Plzenský výrobca tak reaguje na zvýšený dopyt po ekologickej doprave.