SME
reklama

Platí ešte stále - výhra v nedeľu, predaj v pondelok?

Skôr než účasť na pretekoch na Slovakiaringu pomôžu automobilkám zľavy v súvislosti s autosalónom.

(Zdroj: Marián Bazala)

Tento víkend o body v šampionáte WTCC na Slovakiaringu zabojovala priam absurdná kombinácia značiek - Chevrolet, Citroën, Honda, Lada a Volvo. Zmysel ich účasti na motoršportovom podujatí však hľadáme len ťažko.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Hoci súťaženie na okruhoch či nespevnených cestách je pre automobilky vecou prestíže, z tej sa ešte nikto nenajedol. Súťažiace tímy by preto mali vedieť zhodnotiť svoje úspechy na trati aj úspechmi v showroomoch.

Vieme si predstaviť, prečo sa do pretekov cestných áut pustila Honda, ktorá má v ponuke relatívne nový Civic Type R. A Volvo zas chce spropagovať svoje športové vozidlá Polestar (Polestar vznikla ako nezávislá tuninogvá spoločnosť a automobilka ju minulý rok kúpila.)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Predávalo sa v pondelok?

Americká legenda ešte z päťdesiatych rokov minulého storočia hovorí, že tá automobilka, ktorá cez víkend vyhrala preteky NASCAR na miestnom okruhu, zaznamenala zvýšenie návštev - a predajov - vo svojich predajniach v okolí tohto okruhu. Ešte z tej doby pochádza porekadlo "win on sunday, sell on monday" - výhra v nedeľu, predaj v pondelok.

Podľa prieskumu spoločnosti Foresight Research z roku 2009-2010 majú v USA automobilové preteky vplyv na predaje. Až 10 % z tých, ktorí si kúpili nové auto, navštívilo v 12 mesiacoch pred kúpou aspoň jedno motoršportové podujatie; 25 % z nich ho sledovalo v televízii. (Priemerný počet sledovaných pretekov v televízii je 11 ročne.)

Ešte dôležitejší sú však podľa štúdie opinion leaderi - automobiloví nadšenci, ktorí sledujú motoristické športy a na ktorých sa laici obracajú s pomocou pri kúpe auta.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zľava rozhodne skôr ako trofej

Prieskum tak ukazuje že predsa je dnes pre automobilky dôležitejšie budovanie imidžu než konkrétny predaj na základe konkrétneho víťazstva. Opinion leaderi v USA vraj ročne rozdajú až 25 odporúčaní - a na tie vplýva nielen samotný pretek, ktorý prebieha na trati, ale aj dianie okolo tribún. Pre automobilku tak môže byť promo stánok v paddocku rovnako dôležitý, než samotný výsledok podujatia.

Otázne je, či bude mať slovenské kolo WTCC nejaký efekt. Z piatich súťažiacich automobiliek sa Chevrolet u nás nepredáva vôbec, Lada len bez oficiálneho zastúpenia. Volvo hlási rekordné predaje už od minulého roku a Citroënu a Honde skôr pomôžu zľavy a akciové ponuky pri príležitosti bratislavského autosalónu.

 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Ak chcete byť bohatší, musíte nad peniazmi rozmýšľať
  4. Daň z cukru zasiahne sociálne slabších a ohrozí výrobu sirupov
  5. Vyhnúť sa plateniu daní? Drzý gróf v Apúlii to vyriešil svojsky
  6. Exportujete do zahraničia? Poistite si svoje pohľadávky
  7. Práca snov? Prihlás sa na prácu sprievodcu v BUBO
  8. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  1. Ak chcete byť bohatší, musíte nad peniazmi rozmýšľať
  2. Exportujete do zahraničia? Poistite si svoje pohľadávky
  3. Vyhnúť sa plateniu daní? Drzý gróf v Apúlii to vyriešil svojsky
  4. Práca snov? Prihlás sa na prácu sprievodcu v BUBO
  5. Daň z cukru zasiahne sociálne slabších a ohrozí výrobu sirupov
  6. Deň narcisov už po piatykrát v dm
  7. Nissan Qashqai: Facelift prináša množstvo inovatívnych vylepšení
  8. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 762
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 8 669
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 5 210
  4. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy 4 099
  5. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 120
  6. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím 2 916
  7. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike 2 386
  8. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte 2 256
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Asociácia dôchodkových správcovských spoločností: Fakty sú neúprosné. Slovenská populácia nezadržateľne starne
  2. Věra Tepličková: Ak Huliak hulí, je to celkom normálne, ak hulí do črepníka...
  3. Lucia Nicholsonová: List rastlinke, do ktorej sa vyfajčil Huliak
  4. Ján Šeďo: "Krásne" tričko v E-shope za príspevok na muníciu pre Ukrajinu.
  5. Irena Šimuneková: Červená studňa –Paradajs - Tanád – Ottergrund - Červená studňa časť 2..
  6. Marek Mačuha: O dôchodcoch bez emócií
  7. Viktor Pamula: Súdna rada bez predsedu
  8. Marek Strapko: Ja mám základné vzdelanie!!!
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 100 099
  2. Lucia Nicholsonová: List zápasníkovi Véghovi 80 503
  3. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 41 318
  4. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 34 007
  5. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 31 407
  6. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 643
  7. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí? 18 889
  8. Lucia Nicholsonová: List ministerke s hollywoodskym úsmevom 12 846
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťZatvoriť reklamu