SME
Streda, 22. január, 2020 | Meniny má Zora

Platí ešte stále - výhra v nedeľu, predaj v pondelok?

Skôr než účasť na pretekoch na Slovakiaringu pomôžu automobilkám zľavy v súvislosti s autosalónom.

(Zdroj: Marián Bazala)

Tento víkend o body v šampionáte WTCC na Slovakiaringu zabojovala priam absurdná kombinácia značiek - Chevrolet, Citroën, Honda, Lada a Volvo. Zmysel ich účasti na motoršportovom podujatí však hľadáme len ťažko.

Hoci súťaženie na okruhoch či nespevnených cestách je pre automobilky vecou prestíže, z tej sa ešte nikto nenajedol. Súťažiace tímy by preto mali vedieť zhodnotiť svoje úspechy na trati aj úspechmi v showroomoch.

Vieme si predstaviť, prečo sa do pretekov cestných áut pustila Honda, ktorá má v ponuke relatívne nový Civic Type R. A Volvo zas chce spropagovať svoje športové vozidlá Polestar (Polestar vznikla ako nezávislá tuninogvá spoločnosť a automobilka ju minulý rok kúpila.)

Článok pokračuje pod video reklamou

Predávalo sa v pondelok?

Americká legenda ešte z päťdesiatych rokov minulého storočia hovorí, že tá automobilka, ktorá cez víkend vyhrala preteky NASCAR na miestnom okruhu, zaznamenala zvýšenie návštev - a predajov - vo svojich predajniach v okolí tohto okruhu. Ešte z tej doby pochádza porekadlo "win on sunday, sell on monday" - výhra v nedeľu, predaj v pondelok.

Podľa prieskumu spoločnosti Foresight Research z roku 2009-2010 majú v USA automobilové preteky vplyv na predaje. Až 10 % z tých, ktorí si kúpili nové auto, navštívilo v 12 mesiacoch pred kúpou aspoň jedno motoršportové podujatie; 25 % z nich ho sledovalo v televízii. (Priemerný počet sledovaných pretekov v televízii je 11 ročne.)

Ešte dôležitejší sú však podľa štúdie opinion leaderi - automobiloví nadšenci, ktorí sledujú motoristické športy a na ktorých sa laici obracajú s pomocou pri kúpe auta.

Zľava rozhodne skôr ako trofej

Prieskum tak ukazuje že predsa je dnes pre automobilky dôležitejšie budovanie imidžu než konkrétny predaj na základe konkrétneho víťazstva. Opinion leaderi v USA vraj ročne rozdajú až 25 odporúčaní - a na tie vplýva nielen samotný pretek, ktorý prebieha na trati, ale aj dianie okolo tribún. Pre automobilku tak môže byť promo stánok v paddocku rovnako dôležitý, než samotný výsledok podujatia.

Otázne je, či bude mať slovenské kolo WTCC nejaký efekt. Z piatich súťažiacich automobiliek sa Chevrolet u nás nepredáva vôbec, Lada len bez oficiálneho zastúpenia. Volvo hlási rekordné predaje už od minulého roku a Citroënu a Honde skôr pomôžu zľavy a akciové ponuky pri príležitosti bratislavského autosalónu.

 

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Fixný výnos teraz až do 8 % ročne
  2. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  3. Na otočku či pár dní. Tieto výlety za hranice zvládnete hocikedy
  4. Ako budeme jesť v roku 2020? Letí výstrednosť aj ekológia
  5. First moment Turecko: Deväť hotelov len pre dospelých
  6. Viete, prečo sú dôležité ekologické predajne?
  7. Prichádza nová doba: firmy, ktoré riešia spoločenské problémy
  8. Slovenský magazín čítajú v 83 krajinách sveta. Viete, o čom je?
  9. Takto by ste sa mali správať v horách, radí horský záchranár
  10. Nové VIVO! Bratislava žne úspechy
  1. Fixný výnos teraz až do 8 % ročne
  2. Šperk, ktorý sa neodkladá do šperkovnice
  3. Hlavným partnerom súťaže Podnikateľka Slovenska sa stala BILLA
  4. Kúpeľný park Kováčová spustil predaj nových pozemkov
  5. Kúpeľný park Kováčová spustil predaj nových pozemkov
  6. Noerr advise NEI on acquisition of Kinex
  7. V košickom Kauflande pribudol nový McDonald´s
  8. Duálna akadémia: Na strednej škole sa vzdelávajú, aj zarábajú
  9. SEAT získal titul Company of the Year na CES 2020
  10. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  1. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny 19 534
  2. First moment Turecko: Deväť hotelov len pre dospelých 12 782
  3. Na otočku či pár dní. Tieto výlety za hranice zvládnete hocikedy 11 022
  4. Slovenský magazín čítajú v 83 krajinách sveta. Viete, o čom je? 10 947
  5. Takto by ste sa mali správať v horách, radí horský záchranár 10 166
  6. Tipy od sprievodkyne: Magický Marakéš vás očarí svojimi vôňami 8 260
  7. Obraz, ktorý chceli komunisti do každého bytu, ide na kreditky 8 199
  8. Miesta na Slovensku, o ktorých ste možno nevedeli 7 654
  9. Keď okolo neho kráčali, vždy spal. Čo prežívajú zachránení 7 565
  10. Vydávajú tých, ktorých sa iní báli. Vydavateľstvo Absynt 7 511

Hlavné správy zo Sme.sk

Miroslav Kriak.
Komentár Zuzany Kepplovej

Prečo majú protesty význam naozaj vždy

Antifa protesty vraj len nafúknu kotlebovcov.

Zuzana Kepplová, komentátorka denníka SME.

Mobil najbohatšieho muža sveta hackol saudskoarabský princ

Útok môže súvisieť s vraždou novinára.

Výkonný riaditeľ Amazonu Jeff Bezos.
Cynická obluda

Zákerný útok neoliberálov

Cynická obluda k aktuálne najzábavnejšej kauze slovenského internetu.

Neprehliadnite tiež

Záchranárska ulička bude povinná. Viete ako ju v kolóne vytvoriť?

Uličku vytvorte už keď vchádzate do kolóny.

Zachranárska ulička

Tatra po vyše 30 rokoch vyráža na cestu okolo sveta

Výpravy sa môže zúčastniť každý.

Špeciál 815 4x4 pre expedíciu Tatra kolem světa 2.
Honda Civic Sport Line
Škoda Fabia