Platí ešte stále - výhra v nedeľu, predaj v pondelok?

Skôr než účasť na pretekoch na Slovakiaringu pomôžu automobilkám zľavy v súvislosti s autosalónom.

(Zdroj: Marián Bazala)

Tento víkend o body v šampionáte WTCC na Slovakiaringu zabojovala priam absurdná kombinácia značiek - Chevrolet, Citroën, Honda, Lada a Volvo. Zmysel ich účasti na motoršportovom podujatí však hľadáme len ťažko.

Hoci súťaženie na okruhoch či nespevnených cestách je pre automobilky vecou prestíže, z tej sa ešte nikto nenajedol. Súťažiace tímy by preto mali vedieť zhodnotiť svoje úspechy na trati aj úspechmi v showroomoch.

Vieme si predstaviť, prečo sa do pretekov cestných áut pustila Honda, ktorá má v ponuke relatívne nový Civic Type R. A Volvo zas chce spropagovať svoje športové vozidlá Polestar (Polestar vznikla ako nezávislá tuninogvá spoločnosť a automobilka ju minulý rok kúpila.)

Predávalo sa v pondelok?

Americká legenda ešte z päťdesiatych rokov minulého storočia hovorí, že tá automobilka, ktorá cez víkend vyhrala preteky NASCAR na miestnom okruhu, zaznamenala zvýšenie návštev - a predajov - vo svojich predajniach v okolí tohto okruhu. Ešte z tej doby pochádza porekadlo "win on sunday, sell on monday" - výhra v nedeľu, predaj v pondelok.

Podľa prieskumu spoločnosti Foresight Research z roku 2009-2010 majú v USA automobilové preteky vplyv na predaje. Až 10 % z tých, ktorí si kúpili nové auto, navštívilo v 12 mesiacoch pred kúpou aspoň jedno motoršportové podujatie; 25 % z nich ho sledovalo v televízii. (Priemerný počet sledovaných pretekov v televízii je 11 ročne.)

Ešte dôležitejší sú však podľa štúdie opinion leaderi - automobiloví nadšenci, ktorí sledujú motoristické športy a na ktorých sa laici obracajú s pomocou pri kúpe auta.

Zľava rozhodne skôr ako trofej

Prieskum tak ukazuje že predsa je dnes pre automobilky dôležitejšie budovanie imidžu než konkrétny predaj na základe konkrétneho víťazstva. Opinion leaderi v USA vraj ročne rozdajú až 25 odporúčaní - a na tie vplýva nielen samotný pretek, ktorý prebieha na trati, ale aj dianie okolo tribún. Pre automobilku tak môže byť promo stánok v paddocku rovnako dôležitý, než samotný výsledok podujatia.

Otázne je, či bude mať slovenské kolo WTCC nejaký efekt. Z piatich súťažiacich automobiliek sa Chevrolet u nás nepredáva vôbec, Lada len bez oficiálneho zastúpenia. Volvo hlási rekordné predaje už od minulého roku a Citroënu a Honde skôr pomôžu zľavy a akciové ponuky pri príležitosti bratislavského autosalónu.

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  2. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  4. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  5. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  6. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  7. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  8. Inteligencia vo všetkom
  9. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  10. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku
  1. Ako efektívne využiť podlahové kúrenie?
  2. Samsung Galaxy S8: smartfón s výnimočným displejom
  3. Túžite byť matkou, ale nedarí sa? Poďme hľadať dôvody!
  4. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  5. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  6. Nové investičné projekty v Schladmingu s výhľadom na zjazdovku
  7. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  8. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  9. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  10. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  1. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 8 198
  2. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy 7 948
  3. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 7 343
  4. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 7 223
  5. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 093
  6. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 5 302
  7. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 5 040
  8. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 3 650
  9. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť 3 074
  10. 5 krokov k vlastnému bývaniu 2 905

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Kuriózny zločin spred 50 rokov ožíva vďaka novinárovi Romanovi Kaliskému

Vlastnú susedu chcela utopiť v odpadovej šachte, napokon dostala 6 rokov.

ŠPORT

Šupler: Keď sme boli v céčku, každý chcel ísť na MS. Dnes je situácia iná

Je ešte skoro, vraví Šupler o hráčoch do 18 rokov.

DOMOV

Viezli sme sa po trase, po ktorej Remiáš prešiel naposledy

Uplynulo 21 rokov od smrti Remiáša.

TECH

Objavili prepojenie medzi autizmom u vnúčat a fajčením v tehotenstve

Fajčenie môže ohroziť aj vaše vnúčatá.

Neprehliadnite tiež

Peugeot zverejnil slovenské ceny sedemmiestneho SUV 5008, začína na 21 790 eurách

Automobilka sa netají tým, že 5008 ide po krku Škode Kodiaq.

AKTUALIZOVANÉ

Zápcha z Bratislavy po Blatné vodičov zdržala na skoro dve hodiny

V hlavnom meste sa stali viaceré nehody, v Čadci zalialo cesty.

Počas víkendu polícia uzavrie úsek diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou

Nad diaľnicou budú osádzať nosníky novej križovatky Blatné.

Škoda predstavuje SUV Karoq, nástupcu Yetiho

Prekapotovaný Seat Ateca dostal najmodernejšie technológie.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop