V roku 2009 bol Severný pól prvýkrát v histórii pokorený s využitím kolesových vozidiel. Počin Vasilyja Elagina na dvoch obojživelných autách Yemelya inšpiroval ďalšieho Rusa, jekaterinburgského cestovateľa a konštruktéra Alexeja Makarova, ktorý naplánoval podobnú expedíciu, ale s tým rozdielom, že sa počas nej nebude spoliehať na dodávky paliva a stravy zo vzduchu a späť na pevninu sa vráti vlastnými silami a nie letecky.
Dosiahnuť tento odvážny cieľ sa v rámci projektu Transarctic Automobile Expedition pokúsi osemčlenný tím, ktorého súčasťou je aj samotný Elagin. Zostava dobrodruhov sa na cestu vyberie vo dvoch vlastnými silami vyrobených vozidlách.
Jedno z nich je už hotové a má za sebou prvé rozsiahle, a podľa tvrdení výrobcov nad očakávania úspešné, testovanie v pohorí Ural v nadmorskej výške presahujúcej 1800 m. n. m., ako aj v Karskom mori. Štvortonový Burlak zvládol nielen náročné zasnežené terény, no nezastavili ho ani ľadové kryhy a voda.
Ukázalo sa, že ľad musí byť hrubý minimálne 40 cm, aby odolal hmotnosti vozidla, čo by malo byť v súvislosti s chystanou expedíciou postačujúce. Sledovaná bola aj reakcia pneumatík na slanú morskú vodu. Automobil nakoniec absolvoval približne 120 km na ľade či vo vode a spolu má za sebou už viac ako 2800 testovacích kilometrov.
Burlak je konštruovaný tak, aby všetky zásadné komponenty boli prístupné z kabíny a tvrdé polárne podmienky tak nesťažovali prípadné opravy. Niektoré jeho časti pochádzajú z vozidiel BTR a Toyoty Land Cruiser, zatiaľ čo prevodovka a pohon všetkých kolies sú dielom Makarova a spol.
Motor s výkonom 145 koní je umiestnený v zadnej časti vozidla dlhého 6,6 m, širokého 2,9 m a vysokého 3,2 m. O pohon vo vode sa stará lodná vrtuľa. Obrovské pneumatiky s nízkym tlakom vzduchu a priemerom 175 cm sú široké 72 cm a zhotovené boli na zákazku v Číne.
Karoséria je z hliníku hrubého jeden milimeter, kým konštrukciu tvoria oceľové profily. V kabíne sa nachádzajú štyri lôžka, kuchyňa s plynovým sporákom, výlevka a sprcha. Počas testovania dokázali členovia tímu pripraviť zo snehu 30 litrov horúcej vody denne.
Makarov chce pri expedícii čerpať skúsenosti z roku 2009, kedy na inom vozidle vlastnej výroby putoval cez pohorie Ural a dosiahol najsevernejší bod euroázijského kontinentu - Mys Čeljuskin. Oproti Makaru 6x6 je však nový off-road podľa slov jeho výrobcu "väčší, ľahší, bezpečnejší a pohodlnejší." Taký by mal byť aj druhý Burlak, ktorý vyjde do terénu na budúci rok, samotná expedícia potom odštartuje v roku 2018.