Podvodný softvér Volkswagenu vymyslelo Audi už v roku 1999

Volkswagen ho do svojich modelov začal inštalovať o šesť rokov neskôr, keď bojoval s tým, ako stlačiť emisie oxidov dusíka pod povolenú hranicu.

(Zdroj: Ilustračné - TASR/AP)

Podvodný software, ktorý použil Volkswagen v snahe zlepšiť výsledky emisných testov svojich dieslových motorov, nepochádza pôvodne z dielne tejto automobilky. Za jeho vznikom stojí Audi, ktoré ho však nikdy nevyužilo. Informoval o tom nemecký ekonomický denník Handelsblatt, odvolávajúc sa na nemenované zdroje z prostredia prémiovej značky.

Inžinieri Audi vyvinuli software schopný vypnúť určité funkcie motora ešte v roku 1999. Volkswagen ho do svojich modelov začal inštalovať o šesť rokov neskôr, keď bojoval s tým, ako stlačiť emisie oxidov dusíka pod povolenú hranicu pri zachovaní požadovaných dynamických vlastností.

Dôvodom boli emisné normy v USA, ktoré sú pre naftové motory výrazne prísnejšie ako tie v EÚ. Jediná legálna možnosť, ako prejsť americkými testami a pritom zachovať rovnaké parametre motora, bola inštalácia tzv. selektívnej katalytickej redukcie - vstrekovania aditíva AdBlue. To by však dieselové motory predražilo a znížilo ich atraktívnosť.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Ktorá automobilka zorganizovala túto zvolávaciu akciu? (Kvíz)

Obe automobilky odmietli na tieto informácie reagovať s odôvodnením, že čakajú na výsledky prebiehajúceho vyšetrovania americkou firmou Jones Day. Tie by sme mali spoznať do konca apríla. Dnes pritom uplynie posledný termín, dokedy musí Volkswagen predstaviť americkým úradom  konečné a spoľahlivé riešenie pre motory TDI na tamojšom trhu, ktoré disponujú podvodným softwarom.

Aféra Dieselgate vypukla v septembri minulého roka v USA potom, ako sa Volkswagen priznal k vzneseným obvineniam, že do automobilov s dieslovým motorom inštaloval software s cieľom zakryť počas testovania nezákonne vysoké emisie oxidov dusíka. Ukázalo sa, že problém sa globálne týka približne 11-tich miliónov vozidiel koncernu.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  2. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  3. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  4. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  5. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  6. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  7. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  8. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  9. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  10. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  1. Ako efektívne využiť podlahové kúrenie?
  2. Samsung Galaxy S8: smartfón s výnimočným displejom
  3. Túžite byť matkou, ale nedarí sa? Poďme hľadať dôvody!
  4. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  5. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  6. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  7. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  8. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  9. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  10. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  1. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 7 540
  2. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 6 323
  3. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 6 209
  4. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 138
  5. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 6 035
  6. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 5 621
  7. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 4 682
  8. 5 krokov k vlastnému bývaniu 4 189
  9. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy 3 771
  10. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 2 799

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop