SME
Streda, 7. december, 2022 | Meniny má Ambróz

Podvodný softvér Volkswagenu vymyslelo Audi už v roku 1999

Volkswagen ho do svojich modelov začal inštalovať o šesť rokov neskôr, keď bojoval s tým, ako stlačiť emisie oxidov dusíka pod povolenú hranicu.

(Zdroj: Ilustračné - TASR/AP)

Podvodný software, ktorý použil Volkswagen v snahe zlepšiť výsledky emisných testov svojich dieslových motorov, nepochádza pôvodne z dielne tejto automobilky. Za jeho vznikom stojí Audi, ktoré ho však nikdy nevyužilo. Informoval o tom nemecký ekonomický denník Handelsblatt, odvolávajúc sa na nemenované zdroje z prostredia prémiovej značky.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Inžinieri Audi vyvinuli software schopný vypnúť určité funkcie motora ešte v roku 1999. Volkswagen ho do svojich modelov začal inštalovať o šesť rokov neskôr, keď bojoval s tým, ako stlačiť emisie oxidov dusíka pod povolenú hranicu pri zachovaní požadovaných dynamických vlastností.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Dôvodom boli emisné normy v USA, ktoré sú pre naftové motory výrazne prísnejšie ako tie v EÚ. Jediná legálna možnosť, ako prejsť americkými testami a pritom zachovať rovnaké parametre motora, bola inštalácia tzv. selektívnej katalytickej redukcie - vstrekovania aditíva AdBlue. To by však dieselové motory predražilo a znížilo ich atraktívnosť.

Prečítajte si tiež: Ktorá automobilka zorganizovala túto zvolávaciu akciu? (Kvíz) Čítajte 

Obe automobilky odmietli na tieto informácie reagovať s odôvodnením, že čakajú na výsledky prebiehajúceho vyšetrovania americkou firmou Jones Day. Tie by sme mali spoznať do konca apríla. Dnes pritom uplynie posledný termín, dokedy musí Volkswagen predstaviť americkým úradom  konečné a spoľahlivé riešenie pre motory TDI na tamojšom trhu, ktoré disponujú podvodným softwarom.

Aféra Dieselgate vypukla v septembri minulého roka v USA potom, ako sa Volkswagen priznal k vzneseným obvineniam, že do automobilov s dieslovým motorom inštaloval software s cieľom zakryť počas testovania nezákonne vysoké emisie oxidov dusíka. Ukázalo sa, že problém sa globálne týka približne 11-tich miliónov vozidiel koncernu.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vianočný darček na celý život. Darujte návod k vlastnému telu
  2. Aby na Vianoce nič nechýbalo
  3. Fénix - Kultúrna pamiatka roka 2023: Keď história opäť ožíva
  4. Nový vlakový cestovný poriadok z vášho regiónu v denníku SME
  5. Kríza ako odrazový mostík slovenských startupov
  6. Píše analytik Martiška: Čo prinesie rok 2023 v ekonomike?
  7. Štvrtý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  8. Vyberte si knihy s príbehom. Čo sa oplatí čítať na Vianoce?
  1. Auto do 14-tisíc už nekúpite. Zvážte radšej prenájom
  2. Aby na Vianoce nič nechýbalo
  3. Helenky prichádzajú na svetlo sveta s ďalšími novými bytmi
  4. Fénix - Kultúrna pamiatka roka 2023: Keď história opäť ožíva
  5. Vianočný darček na celý život. Darujte návod k vlastnému telu
  6. Nový vlakový cestovný poriadok z vášho regiónu v denníku SME
  7. Kríza ako odrazový mostík slovenských startupov
  8. Šariš ľuďom pomáha regiónu už takmer 20 rokov
  1. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás 15 689
  2. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie 7 601
  3. TRNKA: Esetov veľa nevznikne a ani ten jeden nemá Slovensko istý 5 832
  4. Vyberte si knihy s príbehom. Čo sa oplatí čítať na Vianoce? 4 974
  5. Deti cestujú do exotiky zadarmo 4 269
  6. Štvrtý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME 3 183
  7. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to 3 092
  8. Nový vlakový cestovný poriadok z vášho regiónu v denníku SME 2 708
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Borgward BX7 predstavený v roku 2015.

Veriteľom dlhuje stovky miliónov eur.


20 h
Ilustračné foto.

NDS podpísala kontrakt s dodávateľom, minister dopravy uvažuje o alternatíve pre vodičov.


2. dec
Ilustračná snímka.

Európske a ázijské automobilky na politické riešenie nečakajú.


1. dec
Kia Sportage je tento rok najžiadanejším SUV na Slovensku.

Jednotkou je Kia Sportage.


2. dec

Blogy SME

  1. Miroslav Haviar: A čo takto kráľovstvo?
  2. Vladimír Čuchran: Takový schody do nebe... (na košický magistrát)
  3. Štefan Vidlár: Skaza vojny
  4. Irena Šimuneková: Fotohrátky 17.
  5. Anton Kaiser: Druhá adventná nedeľa
  6. Ján Valchár: Veľké problémy malého Macka Pú. Intro.
  7. Peter Maroncik: Riaditeľské kvóty pre ženy nie sú teda diskrimináciou?
  8. Štefan Vidlár: Husárský kúsek
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 40 416
  2. Věra Tepličková: Ako som cestovala vlakom 11 825
  3. Věra Tepličková: K zubárovi lacnejšie, len keď si dáte vyšetriť pipíka 5 770
  4. Ján Valchár: Prvý decembrový blog alebo láska je láska 3 291
  5. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 3 014
  6. Post Bellum SK: Poprava sa konala 3. decembra 1952 v ranných hodinách 2 909
  7. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi I. 2 203
  8. Ján Valchár: Defekácia Putina a ruské nádielky Svätého Nikolaja 1 982
  1. Monika Nagyova: Trapas na Bibliotéke
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 52. - Arktída - Expedícia na lodi Zaria do Sannikovovej zeme (1900 - 1902)
  3. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  4. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  5. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  6. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  7. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
SkryťZatvoriť reklamu