Podvodný softvér Volkswagenu vymyslelo Audi už v roku 1999

Volkswagen ho do svojich modelov začal inštalovať o šesť rokov neskôr, keď bojoval s tým, ako stlačiť emisie oxidov dusíka pod povolenú hranicu.

(Zdroj: Ilustračné - TASR/AP)

Podvodný software, ktorý použil Volkswagen v snahe zlepšiť výsledky emisných testov svojich dieslových motorov, nepochádza pôvodne z dielne tejto automobilky. Za jeho vznikom stojí Audi, ktoré ho však nikdy nevyužilo. Informoval o tom nemecký ekonomický denník Handelsblatt, odvolávajúc sa na nemenované zdroje z prostredia prémiovej značky.

Inžinieri Audi vyvinuli software schopný vypnúť určité funkcie motora ešte v roku 1999. Volkswagen ho do svojich modelov začal inštalovať o šesť rokov neskôr, keď bojoval s tým, ako stlačiť emisie oxidov dusíka pod povolenú hranicu pri zachovaní požadovaných dynamických vlastností.

Dôvodom boli emisné normy v USA, ktoré sú pre naftové motory výrazne prísnejšie ako tie v EÚ. Jediná legálna možnosť, ako prejsť americkými testami a pritom zachovať rovnaké parametre motora, bola inštalácia tzv. selektívnej katalytickej redukcie - vstrekovania aditíva AdBlue. To by však dieselové motory predražilo a znížilo ich atraktívnosť.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Ktorá automobilka zorganizovala túto zvolávaciu akciu? (Kvíz)

Obe automobilky odmietli na tieto informácie reagovať s odôvodnením, že čakajú na výsledky prebiehajúceho vyšetrovania americkou firmou Jones Day. Tie by sme mali spoznať do konca apríla. Dnes pritom uplynie posledný termín, dokedy musí Volkswagen predstaviť americkým úradom  konečné a spoľahlivé riešenie pre motory TDI na tamojšom trhu, ktoré disponujú podvodným softwarom.

Aféra Dieselgate vypukla v septembri minulého roka v USA potom, ako sa Volkswagen priznal k vzneseným obvineniam, že do automobilov s dieslovým motorom inštaloval software s cieľom zakryť počas testovania nezákonne vysoké emisie oxidov dusíka. Ukázalo sa, že problém sa globálne týka približne 11-tich miliónov vozidiel koncernu.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  3. Rastie nám pokrivená generácia?
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  10. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  1. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  2. Detské zúbky sú veda
  3. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Rastie nám pokrivená generácia?
  6. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  7. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  8. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  10. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 15 221
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 10 690
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 4 012
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 3 192
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 2 015
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 441
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 286
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 167
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 145
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 640

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan: Bol som zmierený s tým, že nevyhrám

Slovenský cyklista dokázal to, čo sa ešte nikdy nikomu nepodarilo.

KOMENTÁRE

Až teraz si Merkelová začína budovať svoj odkaz

Bude to ona, kto bude ovládať nemeckú aj európsku politiku.

Neprehliadnite tiež

Nová Kia Stonic osloví tínedžera aj dôchodcu (prvá jazda)

Do predaja sa na Slovensku dostane 14. októbra.

Malá XC40 so sebou prináša veľké zmeny

Volvo predstavilo svoje najmenšie SUV, prináša hneď niekoľko noviniek

Šéf marketingu BMW Ian Robertson: Ďalšiu Čínu už na Zemi nenájdeme

Pre Jozefa Kabaňa majú v BMW prichystané veľké výzvy.

Anketa o Svetové auto roka 2018 sa ponesie v znamení SUV

Posledný ročník vyhral Jaguar F-Pace, tento rok SUV tvoria viac než polovicu nominovaných.