Podvodný softvér Volkswagenu vymyslelo Audi už v roku 1999

Volkswagen ho do svojich modelov začal inštalovať o šesť rokov neskôr, keď bojoval s tým, ako stlačiť emisie oxidov dusíka pod povolenú hranicu.

(Zdroj: Ilustračné - TASR/AP)

Podvodný software, ktorý použil Volkswagen v snahe zlepšiť výsledky emisných testov svojich dieslových motorov, nepochádza pôvodne z dielne tejto automobilky. Za jeho vznikom stojí Audi, ktoré ho však nikdy nevyužilo. Informoval o tom nemecký ekonomický denník Handelsblatt, odvolávajúc sa na nemenované zdroje z prostredia prémiovej značky.

Inžinieri Audi vyvinuli software schopný vypnúť určité funkcie motora ešte v roku 1999. Volkswagen ho do svojich modelov začal inštalovať o šesť rokov neskôr, keď bojoval s tým, ako stlačiť emisie oxidov dusíka pod povolenú hranicu pri zachovaní požadovaných dynamických vlastností.

Dôvodom boli emisné normy v USA, ktoré sú pre naftové motory výrazne prísnejšie ako tie v EÚ. Jediná legálna možnosť, ako prejsť americkými testami a pritom zachovať rovnaké parametre motora, bola inštalácia tzv. selektívnej katalytickej redukcie - vstrekovania aditíva AdBlue. To by však dieselové motory predražilo a znížilo ich atraktívnosť.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Ktorá automobilka zorganizovala túto zvolávaciu akciu? (Kvíz)

Obe automobilky odmietli na tieto informácie reagovať s odôvodnením, že čakajú na výsledky prebiehajúceho vyšetrovania americkou firmou Jones Day. Tie by sme mali spoznať do konca apríla. Dnes pritom uplynie posledný termín, dokedy musí Volkswagen predstaviť americkým úradom  konečné a spoľahlivé riešenie pre motory TDI na tamojšom trhu, ktoré disponujú podvodným softwarom.

Aféra Dieselgate vypukla v septembri minulého roka v USA potom, ako sa Volkswagen priznal k vzneseným obvineniam, že do automobilov s dieslovým motorom inštaloval software s cieľom zakryť počas testovania nezákonne vysoké emisie oxidov dusíka. Ukázalo sa, že problém sa globálne týka približne 11-tich miliónov vozidiel koncernu.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  3. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  4. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  5. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  6. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  7. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018
  9. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  10. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  1. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  2. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  3. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  4. Rekonštrukcia v zime? Prečo nie?
  5. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  6. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  7. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  8. Bezplatné rozšírenie do prehliadača
  9. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť.
  10. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 3 960
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 3 907
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 672
  4. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 3 492
  5. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 2 836
  6. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 2 595
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 2 437
  8. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 1 828
  9. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 825
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 435