Automobilka Volvo sa na výraznejšie rozšírenie svojej ponuky o elektrifikované vozidlá pripravuje posledných päť rokov. Vyvinula napríklad dve nové platformy – SPA (Scalable Product Architecture) a CMA (Compact Modular Architecture). Platforma SPA je určená pre väčšie modely radu 90 a 60, kým CMA bude už čoskoro základom vozidiel 40-tkového radu. Obe sú pritom schopné prijať hybridné, ale tiež plne elektrické pohonné ústrojenstvo.
Volvo sa aj vďaka tomu cíti byť pripravené na to, aby do roku 2025 dosiahlo na métu milión predaných elektrifikovaných vozidiel. Pôjde teda o obdobie 13-tich rokov, keďže vôbec prvým hybridom značky sa v roku 2012 stalo kombi V60 Diesel Plug-in Hybrid.
Dopomôcť k naplneniu daného cieľa má stratégia, v rámci ktorej automobilka ponúkne pri každom modeli minimálne dve hybridné verzie a v roku 2019 predstaví svoj prvý elektromobil. Už v októbri vyjadrila presvedčenie, že do roku 2020 budú elektrifikované vozidlá tvoriť 10 percent jej globálneho predaja.
Švédska spoločnosť sa tak pridáva k ďalším výrobcom automobilov, ktorí už skôr avizovali smelé predajné plány v tomto segmente. Zo všetkých spomeňme koncern Renault-Nissan Alliance s minuloročnou bilanciou 302-tisíc predaných vozidiel s elektrickým pohonom a cieľom do konca marca 2017 prekonať hranicu 1,5 milióna kusov.