Volvo chce do roku 2025 predať milión elektrifikovaných vozidiel

Automobilka ponúkne pri každom modeli minimálne dve hybridné verzie a v roku 2019 predstaví svoj prvý elektromobil.

Volvo chce do roku 2025 predať milión elektrifikovaných vozidiel.(Zdroj: Volvo)

Automobilka Volvo sa na výraznejšie rozšírenie svojej ponuky o elektrifikované vozidlá pripravuje posledných päť rokov. Vyvinula napríklad dve nové platformy – SPA (Scalable Product Architecture) a CMA (Compact Modular Architecture). Platforma SPA je určená pre väčšie modely radu 90 a 60, kým CMA bude už čoskoro základom vozidiel 40-tkového radu. Obe sú pritom schopné prijať hybridné, ale tiež plne elektrické pohonné ústrojenstvo.

Volvo sa aj vďaka tomu cíti byť pripravené na to, aby do roku 2025 dosiahlo na métu milión predaných elektrifikovaných vozidiel. Pôjde teda o obdobie 13-tich rokov, keďže vôbec prvým hybridom značky sa v roku 2012 stalo kombi V60 Diesel Plug-in Hybrid.

Dopomôcť k naplneniu daného cieľa má stratégia, v rámci ktorej automobilka ponúkne pri každom modeli minimálne dve hybridné verzie a v roku 2019 predstaví svoj prvý elektromobil. Už v októbri vyjadrila presvedčenie, že do roku 2020 budú elektrifikované vozidlá tvoriť 10 percent jej globálneho predaja.

Švédska spoločnosť sa tak pridáva k ďalším výrobcom automobilov, ktorí už skôr avizovali smelé predajné plány v tomto segmente. Zo všetkých spomeňme koncern Renault-Nissan Alliance s minuloročnou bilanciou 302-tisíc predaných vozidiel s elektrickým pohonom a cieľom do konca marca 2017 prekonať hranicu 1,5 milióna kusov.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 13 496
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 13 201
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 10 087
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 643
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 2 369
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 758
  7. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 488
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 456
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 260
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 943

Hlavné správy zo Sme.sk

KULTÚRA

Šéfka Bielej noci: Museli sme vysvetľovať, že nie sme rasisti

Festival vizuálneho umenia sa v Bratislave bude tretí raz.

Neprehliadnite tiež

Nová Kia Stonic osloví tínedžera aj dôchodcu (prvá jazda)

Do predaja sa na Slovensku dostane 14. októbra.

Malá XC40 so sebou prináša veľké zmeny

Volvo predstavilo svoje najmenšie SUV, prináša hneď niekoľko noviniek

Šéf marketingu BMW Ian Robertson: Ďalšiu Čínu už na Zemi nenájdeme

Pre Jozefa Kabaňa majú v BMW prichystané veľké výzvy.

Anketa o Svetové auto roka 2018 sa ponesie v znamení SUV

Posledný ročník vyhral Jaguar F-Pace, tento rok SUV tvoria viac než polovicu nominovaných.