SME

Automobilku Avia kúpil od Indov zbrojár Jaroslav Strnad

Ročne chce automobilka vyrobiť 200 až 300 nákladných vozidiel.

Avia D120.Avia D120. (Zdroj: Avia)

PRAHA, BRATISLAVA. Automobilku Avia kúpila od indickej firmy Ashok Leyland zbrojárska skupina Czechoslovak Group podnikateľa Jaroslava Strnada. Koľko za automobilku zaplatili, zatiaľ nechcela ani jedna strana komentovať.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa informácií HN by sa cena mala pohybovať v nižších stovkách miliónov korún. Firma totiž nevyrába a najväčšiu hodnotu má jej značka a areál v pražských Letňanoch.

Ako uviedli české Hospodářské noviny, obe strany podpísali zmluvu vo štvrtok (21. 4.). Pre HN to potvrdil spolupracovník Jaroslava Strnada Petr Rusek. "Prvú aviu by sme chceli vyrobiť už na budúci týždeň," povedal. 

SkryťVypnúť reklamu

Nie je to prvý Strnadov pokus o záchranu tradičnej českej automobilky. Už pred niekoľkými rokmi vzkriesil kopřivnickú Tatru. Na jar roku 2013 ju prevzali Strnad a podnikateľ René Matera a automobilka im momentálne zarába stovky miliónov korún. "Jednoducho nás zaujímajú známe české značky s potenciálom na trhu. Aj Tatru každý považoval za mŕtveho dinosaura a pozrite sa, ako funguje," povedal Rusek, ktorý prevzatie Tatry pripravoval a dnes sedí v čele jej predstavenstva.

V prípade Avie ale rozjazd bude predsa len pomalší. Indickí majitelia, ktorí ju získali pred 10 rokmi, mali s firmou najskôr veľké plány. Výrobu áut však nakoniec utlmili a dnes sa v Letňanoch vyrábajú len náhradné diely. "Musíme najskôr prevziať dokumentáciu a sklady. A potom príde to najťažšie - zabezpečiť nové objednávky," uviedol Rusek.

SkryťVypnúť reklamu

V budúcnosti firma plánuje výrobu 200 až 300 nákladných áut ročne. Prvé autá sa budú montovať v Letňanoch, či tam ale firma zostane dlhodobo, to Rusek zatiaľ povedať nevie. "Musíme si všetko poriadne spočítať," uviedol.

Vopred nevylučuje ani spoluprácu s Tatrou. Zatiaľ čo v Kopřivnici sa vyrábajú ťažké a stredne ťažké nákladné autá, avie patria medzi ľahké vozidlá, ktoré by mohli doplniť ponuku skupiny. "Musíme nájsť trhy, pre ktoré je to auto vhodné. V rozvinutých krajinách sa Avia hodí do miest ako vozidlo na rozvoz. Ale v rozvojovom svete môže slúžiť ako hlavné nákladné vozidlo," dodal Rusek.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  2. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  3. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  4. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  7. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  8. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  1. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  2. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  3. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  4. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  7. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  8. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  1. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 6 834
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 5 823
  3. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 4 443
  4. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 3 791
  5. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 3 203
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 573
  7. McDonald’s otvoril svoju prvú reštauráciu v Spišskej Novej Vsi 1 825
  8. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu 1 557
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Miroslav Daniš: Aj lepiaca páska (od Ukrajincov) vie potešiť...
  2. Štefan Šturdzík: Emisný kšeft nadobro skončil v koši.
  3. Matúš Radusovsky: Zázračný vzduch z včelieho úľa: Ako nám pomáhajú záporné ióny?
  4. Viktor Pamula: Donald Trump nie je piliérom západného sveta
  5. Zdenek Ručka: Ako zdravotne postihnutého klienta Domova sociálnych služieb pripraviť o finančné prostriedky. Časť 33. „Pravdy sú vždy dve, ale jedna z nich je lož.“
  6. Jozef Černek: Je rozumné opustiť starkú, lebo je nákladná a nemá „správne“ politické názory?
  7. Marek Tocimák: Chlieb a Hry
  8. Martin Fronk: Tragédia človeka: Maďarský Faust, ktorý vznikol na Slovensku a my o ňom takmer nič nevieme
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 22 289
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 16 117
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 14 387
  4. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 6 801
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 5 644
  6. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 260
  7. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 4 042
  8. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 3 840
  1. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  2. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  3. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  5. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  6. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  7. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  8. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
reklama
SkryťZatvoriť reklamu