SME
Štvrtok, 11. august, 2022 | Meniny má Zuzana

Automobilku Avia kúpil od Indov zbrojár Jaroslav Strnad

Ročne chce automobilka vyrobiť 200 až 300 nákladných vozidiel.

Avia D120.Avia D120. (Zdroj: Avia)

PRAHA, BRATISLAVA. Automobilku Avia kúpila od indickej firmy Ashok Leyland zbrojárska skupina Czechoslovak Group podnikateľa Jaroslava Strnada. Koľko za automobilku zaplatili, zatiaľ nechcela ani jedna strana komentovať.

Podľa informácií HN by sa cena mala pohybovať v nižších stovkách miliónov korún. Firma totiž nevyrába a najväčšiu hodnotu má jej značka a areál v pražských Letňanoch.

Ako uviedli české Hospodářské noviny, obe strany podpísali zmluvu vo štvrtok (21. 4.). Pre HN to potvrdil spolupracovník Jaroslava Strnada Petr Rusek. "Prvú aviu by sme chceli vyrobiť už na budúci týždeň," povedal. 

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Nie je to prvý Strnadov pokus o záchranu tradičnej českej automobilky. Už pred niekoľkými rokmi vzkriesil kopřivnickú Tatru. Na jar roku 2013 ju prevzali Strnad a podnikateľ René Matera a automobilka im momentálne zarába stovky miliónov korún. "Jednoducho nás zaujímajú známe české značky s potenciálom na trhu. Aj Tatru každý považoval za mŕtveho dinosaura a pozrite sa, ako funguje," povedal Rusek, ktorý prevzatie Tatry pripravoval a dnes sedí v čele jej predstavenstva.

V prípade Avie ale rozjazd bude predsa len pomalší. Indickí majitelia, ktorí ju získali pred 10 rokmi, mali s firmou najskôr veľké plány. Výrobu áut však nakoniec utlmili a dnes sa v Letňanoch vyrábajú len náhradné diely. "Musíme najskôr prevziať dokumentáciu a sklady. A potom príde to najťažšie - zabezpečiť nové objednávky," uviedol Rusek.

SkryťVypnúť reklamu

V budúcnosti firma plánuje výrobu 200 až 300 nákladných áut ročne. Prvé autá sa budú montovať v Letňanoch, či tam ale firma zostane dlhodobo, to Rusek zatiaľ povedať nevie. "Musíme si všetko poriadne spočítať," uviedol.

Vopred nevylučuje ani spoluprácu s Tatrou. Zatiaľ čo v Kopřivnici sa vyrábajú ťažké a stredne ťažké nákladné autá, avie patria medzi ľahké vozidlá, ktoré by mohli doplniť ponuku skupiny. "Musíme nájsť trhy, pre ktoré je to auto vhodné. V rozvinutých krajinách sa Avia hodí do miest ako vozidlo na rozvoz. Ale v rozvojovom svete môže slúžiť ako hlavné nákladné vozidlo," dodal Rusek.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  2. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  5. Prehľad a automatizácia
  6. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  7. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  8. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  1. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  2. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  3. Trenčín potrebuje nový impulz!
  4. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  5. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  6. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  7. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  8. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 13 465
  2. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 11 218
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 8 738
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 454
  5. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 6 372
  6. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 3 960
  7. Kde u nás kúpite domácke potraviny 3 955
  8. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 2 554
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Irena Šimuneková: Na výlet s deťmi - Čajka v oblakoch, salaš Vigľaš
  2. Fondee: Eva Hlavsová z Fondee: Češky sú v porovnaní so Slovenkami voči investovaniu skeptickejšie, ukázal prieskum
  3. Robert Škerko: Moja Haidukova ulica
  4. Marek Kytka: Naša nová draftová jednotka Theo Kiss ? Jeho ukážkový gól
  5. Jozo Peric: Česká národná banka po sérii zvyšovania ponechala úrokové sadzby
  6. Lucia Žárska: Aký dopad môže mať spor medzi Taiwanom a Čínou na akciové trhy?
  7. Olívia Lacenová: Okolo čínskej ekonomiky sa pomaly uťahuje slučka...
  8. Jan Pražák: Vražedná polyamorie
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 129 030
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 14 293
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 11 616
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 10 620
  5. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 313
  6. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 062
  7. Ingrid Tkáčiková: Poslanec Kuriak, ďakujem, že viem to, čo na Slovensku nechcem 3 344
  8. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 3 308
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  6. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu