TEST: Mitsubishi Outlander zdedilo pohon 4x4 po modeli Lancer Evo

Výrazne modernizovaný Outlander nevyniká reálnou spotrebou. Potešil správaním pohonu všetkých kolies.

Pohon všetkých kolies S-AWC robí z Outlandera ľahko ovládateľný model.(Zdroj: Ján Krošlák)

Mitsubishi predstavilo modernizovaný Outlander ešte počas jesene minulého roka. Automobilka od začiatku zdôrazňuje, že v prípade Outlanderu nejde o bežný facelift. Zmien je totiž na pomery modernizácie viac a sú pomerne výrazné.

Vynovený model získal prepracovanú prednú časť, zhodujúcu sa s vizuálnou identitou Mitsubishi, dynamický štít (Dynamic Shield). Novinkou sú aj výborné LED svetlá. Ich účinok je vynikajúci, produkujú príjemné svetlo a dobre osvietia aj okolie cesty.

Novinkou sú rovnako aj zadné svetlá, bočné ochranné lišty a zadný nárazník. Outlander narástol do dĺžky až o 40 mm, rázvor náprav však ostal zachovaný. Najvýraznejšie sa pod zväčšenie auta podpísal predný previs (+35 mm).

Podstatným vylepšením testovanej sedemmiestnej verzie prešiel pohon všetkých kolies. Outlander zdedil technológiu 4x4 S-AWC z modelu Lancer Evolution. Spoľahlivo pracuje  nielen v teréne, ale aj v zákrutách.

Pri nájazde do zákruty pomáha smerovať auto pribrzdením vnútorného kolesa, následne presmeruje krútiaci moment výraznejšie na kolesá zadnej nápravy.

Systém S-AWC ovláda spojku predného aktívneho diferenciálu a rozdeľuje krútiaci moment medzi ľavé a pravé koleso. My sme túto funkciu vyskúšali v bezpečí snehom pokrytého otvoreného priestoru.

Ochota zatočiť do zákruty bola zjavná. Aj pri stlačení plynu na podlahu systém nepúšťa zbytočne veľa krútiaceho momentu na predné kolesá. Radšej im nechá priestor na to, aby nasmerovali auto požadovaným smerom. Preklzujúce zadné kolesá následne dodajú autu požadované pretáčavé správanie – vozidlo zavlní zadkom a správaním sa približuje k autám s poháňaným zadným náhonom.

Popritom však ostáva dobre ovládateľné a prípadný šmyk nevyžaduje tak presne načasovanú kontru, ako je tomu v autách s poháňanou zadnou nápravou. Aj keď sa s pohonom 4x4 S-AWC dá pri troche snahy zabaviť, skôr ako na zábavu je kompromis jeho nastavenia posunutý smerom k bezpečnosti.

Svedčí o tom aj fakt, že práca s plynovým pedálom bola v tomto prípade druhoradá. Stačí dať tehlu na pedál a na voľnej zasneženej ploche sa dá auto ovládať výlučne volantom. Udržíte ho pritom v prijateľných priestorových aj rýchlostných mantineloch.

Pri bláznení na snehu automatická prevodovka neprekáža až tak, ako by sa očakávalo. Stačia však dve minúty non-stop na plný plyn a dôjde k prehriatiu pohonu všetkých kolies, na čo šoféra upozorní hlásenie palubného počítača.

Novinkou v aute je aj nový dizajn volantu. Do ruky pasuje dobre, ale prekážalo nám usporiadanie tlačidiel na ňom. Konkrétne umiestnenie tlačidla na zapnutie hlasového ovládania. Omylom sme ho pravidelne dlaňou zapli pri riešení krízovej situácie. V momente, keď šofér zrovnáva auto pri šmyku, sa  v aute ozve hlas, vyzývajúci na zadanie hlasových pokynov.

Interiér testovanej výbavy Instyle pôsobí hodnotne. Nechýba v ňom koža, imitácia dreva a dotykový displej. Nám priestor na sedenie vzadu plne postačoval, dve vyššie osoby  za sebou však nebudú sedieť úplne pohodlne.

Priestor v treťom rade je podľa očakávania núdzový. Sedadlá  po sklopení zmiznú v podlahe. Pri tomto úkone k nim treba pristúpiť cez piate dvere.

Manipulácia so sedadlami v druhom rade je jednoduchá, pokiaľ ide o ich posunutie a vytvorenie priestoru pre nastupovanie dozadu. Ich sklopenie vyžaduje až dva kroky. Najskôr sa vyklopí sedák, a potom možno sklopiť operadlo. Je takmer v jednej rovine s dnom batožinového priestoru.

Na cestách je Outlander s naftovým motorom 2,2 DI-D vhodný skôr pre pokojnejšiu jazdu. Akcelerácia, potrebná pre predbiehanie mu nechýba, ale podľa očakávania nemožno počítať so športovejšou jazdou.

Papierová spotreba 5,8 l je v tomto prípade nedosiahnuteľná. SUV si vypýtalo počas testu vždy aspoň 7,5 litra nafty na 100 km. Nejazdili sme vyslovene s cieľom čo najekonomickejšej jazdy, ale ani prehnane rýchlo.

Zvyšujúca sa rýchlosť výraznejšie zdvihne spotrebu na diaľnici a negatívne na ňu vplýva aj časté predbiehanie. Šesťstupňová automatická prevodovka za dnešným štandardom nezaostáva. Motor drží v “správnych“ otáčkach. Rýchlosť a plynulosť radenia je na slušnej úrovni.

Vynovený Outlander na nás najviac zapôsobil systémom pohonu všetkých kolies. Auto je ľahko ovládateľné a predvídateľné. Naftový agregát a jeho krútiaci moment sme ocenili najmä v teréne. Na cestách by mohol byť o chlp pružnejší a úspornejší.

Mimo cesty obmedzujú Outlander pneumatiky a dlhšie previsy karosérie. V náročnejších podmienkach, podľa očakávania, o triedu zaostáva za svojím drsnejším súrodencom, modelom L200. Pozitívom je jeho nízka základná cena 21 500 eur.

S lepšou výbavou, pohonom všetkých kolies S-AWC a naftovým motorom sa jeho cena môže vyšplhať až na takmer 38 000, ako to bolo v prípade testovaného vozidla.

 

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Mitsubishi Outlander

Verzia

Instyle 2,2 DI-D

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

21 500*/35 900/37 709

Motor

naftový, turbom prepĺňaný štvorvalec s priamym vstrekovaním Common rail; objem 2268cm3

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

110(150)/3500

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

360/1500-2750

Typ prevodovky/počet stupňov

automat/6

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca (s)

11,6

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

5,8/spotreba sa pohybovala od 7,6 do 9,6 l; najvyššia spotreba platí pre diaľnicu a rýchlosť 160 km/h, ktorú na Slovensku predpisy ani neumožňujú

Objem palivovej nádrže (l)

60

Typ a rozmer pneumatík

Nokian WR SUV3 225/55 R18

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1685/575

Objem batožinového priestoru (l)

667

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2670; 4695; 1810; 1680

*akciová cena

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 10 057
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 585
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 343
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 2 062
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 898
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 829
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 685
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 260
  9. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 185
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 871

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Kaddáfí zachránil nemecký klub. Niečo za to však chcel

Nemecký hokejový tím zachránil líbyjský diktátor pred krachom.

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.