TEST: Mitsubishi Outlander zdedilo pohon 4x4 po modeli Lancer Evo

Výrazne modernizovaný Outlander nevyniká reálnou spotrebou. Potešil správaním pohonu všetkých kolies.

Pohon všetkých kolies S-AWC robí z Outlandera ľahko ovládateľný model.(Zdroj: Ján Krošlák)

Mitsubishi predstavilo modernizovaný Outlander ešte počas jesene minulého roka. Automobilka od začiatku zdôrazňuje, že v prípade Outlanderu nejde o bežný facelift. Zmien je totiž na pomery modernizácie viac a sú pomerne výrazné.

Vynovený model získal prepracovanú prednú časť, zhodujúcu sa s vizuálnou identitou Mitsubishi, dynamický štít (Dynamic Shield). Novinkou sú aj výborné LED svetlá. Ich účinok je vynikajúci, produkujú príjemné svetlo a dobre osvietia aj okolie cesty.

Novinkou sú rovnako aj zadné svetlá, bočné ochranné lišty a zadný nárazník. Outlander narástol do dĺžky až o 40 mm, rázvor náprav však ostal zachovaný. Najvýraznejšie sa pod zväčšenie auta podpísal predný previs (+35 mm).

Článok pokračuje pod video reklamou

Podstatným vylepšením testovanej sedemmiestnej verzie prešiel pohon všetkých kolies. Outlander zdedil technológiu 4x4 S-AWC z modelu Lancer Evolution. Spoľahlivo pracuje  nielen v teréne, ale aj v zákrutách.

Pri nájazde do zákruty pomáha smerovať auto pribrzdením vnútorného kolesa, následne presmeruje krútiaci moment výraznejšie na kolesá zadnej nápravy.

Systém S-AWC ovláda spojku predného aktívneho diferenciálu a rozdeľuje krútiaci moment medzi ľavé a pravé koleso. My sme túto funkciu vyskúšali v bezpečí snehom pokrytého otvoreného priestoru.

Ochota zatočiť do zákruty bola zjavná. Aj pri stlačení plynu na podlahu systém nepúšťa zbytočne veľa krútiaceho momentu na predné kolesá. Radšej im nechá priestor na to, aby nasmerovali auto požadovaným smerom. Preklzujúce zadné kolesá následne dodajú autu požadované pretáčavé správanie – vozidlo zavlní zadkom a správaním sa približuje k autám s poháňaným zadným náhonom.

Popritom však ostáva dobre ovládateľné a prípadný šmyk nevyžaduje tak presne načasovanú kontru, ako je tomu v autách s poháňanou zadnou nápravou. Aj keď sa s pohonom 4x4 S-AWC dá pri troche snahy zabaviť, skôr ako na zábavu je kompromis jeho nastavenia posunutý smerom k bezpečnosti.

Svedčí o tom aj fakt, že práca s plynovým pedálom bola v tomto prípade druhoradá. Stačí dať tehlu na pedál a na voľnej zasneženej ploche sa dá auto ovládať výlučne volantom. Udržíte ho pritom v prijateľných priestorových aj rýchlostných mantineloch.

Pri bláznení na snehu automatická prevodovka neprekáža až tak, ako by sa očakávalo. Stačia však dve minúty non-stop na plný plyn a dôjde k prehriatiu pohonu všetkých kolies, na čo šoféra upozorní hlásenie palubného počítača.

Novinkou v aute je aj nový dizajn volantu. Do ruky pasuje dobre, ale prekážalo nám usporiadanie tlačidiel na ňom. Konkrétne umiestnenie tlačidla na zapnutie hlasového ovládania. Omylom sme ho pravidelne dlaňou zapli pri riešení krízovej situácie. V momente, keď šofér zrovnáva auto pri šmyku, sa  v aute ozve hlas, vyzývajúci na zadanie hlasových pokynov.

Interiér testovanej výbavy Instyle pôsobí hodnotne. Nechýba v ňom koža, imitácia dreva a dotykový displej. Nám priestor na sedenie vzadu plne postačoval, dve vyššie osoby  za sebou však nebudú sedieť úplne pohodlne.

Priestor v treťom rade je podľa očakávania núdzový. Sedadlá  po sklopení zmiznú v podlahe. Pri tomto úkone k nim treba pristúpiť cez piate dvere.

Manipulácia so sedadlami v druhom rade je jednoduchá, pokiaľ ide o ich posunutie a vytvorenie priestoru pre nastupovanie dozadu. Ich sklopenie vyžaduje až dva kroky. Najskôr sa vyklopí sedák, a potom možno sklopiť operadlo. Je takmer v jednej rovine s dnom batožinového priestoru.

Na cestách je Outlander s naftovým motorom 2,2 DI-D vhodný skôr pre pokojnejšiu jazdu. Akcelerácia, potrebná pre predbiehanie mu nechýba, ale podľa očakávania nemožno počítať so športovejšou jazdou.

Papierová spotreba 5,8 l je v tomto prípade nedosiahnuteľná. SUV si vypýtalo počas testu vždy aspoň 7,5 litra nafty na 100 km. Nejazdili sme vyslovene s cieľom čo najekonomickejšej jazdy, ale ani prehnane rýchlo.

Zvyšujúca sa rýchlosť výraznejšie zdvihne spotrebu na diaľnici a negatívne na ňu vplýva aj časté predbiehanie. Šesťstupňová automatická prevodovka za dnešným štandardom nezaostáva. Motor drží v “správnych“ otáčkach. Rýchlosť a plynulosť radenia je na slušnej úrovni.

Vynovený Outlander na nás najviac zapôsobil systémom pohonu všetkých kolies. Auto je ľahko ovládateľné a predvídateľné. Naftový agregát a jeho krútiaci moment sme ocenili najmä v teréne. Na cestách by mohol byť o chlp pružnejší a úspornejší.

Mimo cesty obmedzujú Outlander pneumatiky a dlhšie previsy karosérie. V náročnejších podmienkach, podľa očakávania, o triedu zaostáva za svojím drsnejším súrodencom, modelom L200. Pozitívom je jeho nízka základná cena 21 500 eur.

S lepšou výbavou, pohonom všetkých kolies S-AWC a naftovým motorom sa jeho cena môže vyšplhať až na takmer 38 000, ako to bolo v prípade testovaného vozidla.

 

Z testovacieho zápisníka

Značka a model

Mitsubishi Outlander

Verzia

Instyle 2,2 DI-D

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

21 500*/35 900/37 709

Motor

naftový, turbom prepĺňaný štvorvalec s priamym vstrekovaním Common rail; objem 2268cm3

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

110(150)/3500

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

360/1500-2750

Typ prevodovky/počet stupňov

automat/6

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca (s)

11,6

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

5,8/spotreba sa pohybovala od 7,6 do 9,6 l; najvyššia spotreba platí pre diaľnicu a rýchlosť 160 km/h, ktorú na Slovensku predpisy ani neumožňujú

Objem palivovej nádrže (l)

60

Typ a rozmer pneumatík

Nokian WR SUV3 225/55 R18

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1685/575

Objem batožinového priestoru (l)

667

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2670; 4695; 1810; 1680

*akciová cena

 

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Jadrové vŕtanie je zárukou rýchlosti, presnosti a bezprašnosti
  2. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  3. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  4. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  6. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  7. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  8. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  9. Arca Brokerage House s výrazným nárastom aktív pod správou
  10. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  1. Jadrové vŕtanie je zárukou rýchlosti, presnosti a bezprašnosti
  2. Tepelné hospodárstvo Moldava plánuje preinvestovať 600 tisíc eur
  3. Do you need to unwind after a stressful week at work?
  4. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  5. MiddleCap Equity Partners a Mayfair Assets ukončili fúziu
  6. Súboj olympionikov na Malom Dunaji
  7. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  8. Dvojitý diplom medzi EU v Bratislave a UNWE v Sofii
  9. Ustanovujúce valné zhromaždenie Alumni klubu EU v Bratislave
  10. Kreditná karta – áno alebo nie
  1. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 10 120
  2. Kreditná karta – áno alebo nie 8 065
  3. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 7 969
  4. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou 5 848
  5. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina? 5 733
  6. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 5 724
  7. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 5 163
  8. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 5 112
  9. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 4 383
  10. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 3 884