Vyšetrovatelia emisnej kauzy objavili tepelné okno

Špeciálny režim riadiacej jednotky má chrániť katalyzátor pred hrdzou, v skutočnosti sa ním obchádzajú emisné limity.

(Zdroj: SITA/AP)

Nemecký úrad pre motorové vozidlá testoval 53 vozidiel v súvislosti s emisnou kauzou a objavil ďalšie spôsoby, akými automobilky obchádzajú prísne emisné normy. Pre Reuters to oznámil nemecký minister dopravy Alexander Dobrindt.

Značky ako Volkswagen, Audi, Porsche, Opel aj Mercedes-Benz majú riadiace jednotky naftových motorov nastavené na tzv. tepelné okno. Tepelné okno je režim riadiacej jednotky, ktorý má slúžiť pri nízkych teplotách a studených štartoch, aby zabránil korózií motora a katalyzátora kvôli vode, ktorá môže v nezohriatom motore skondenzovať.

Počas tepelného okna riadiaca jednotka nastaví motor tak, aby bežal na vyšší výkon a slabší účinok katalyzátora. Vďaka tomu majú autá v tepelnom okne vyšší výkon a nespotrebúvajú aditívum AdBlue - na úkor toho, že vtedy neplnia limity emisií oxidov dusíka.

Problémom je, že automobilky začali režim tepelného okna zneužívať. Riadiace jednotky jedného výrobcu boli nastavené tak, že do normálneho režimu prešli až pri vonkajšej teplote nad 18° C.

Rozdiel oproti riadiacim jednotkám naftových motorov Volkswagen, ktoré emisnú kauzu spustili je v tom, že režim tepelného okna je viazaný na konkrétne teploty. Volkswagen, naopak, používal riadiace jednotky so špeciálnym režimom používaným len počas laboratórnych testov.

Minister dopravy Dobrindt povedal, že nemecké automobilky zvolajú 630 000 áut s naftovými motormi kvôli úprave softvéru riadiacej jednotky. Komisia vyšetrujúca kauzu emisí má naďalej vyvíjať tlak na výrobcov, aby obmedzili používanie tepelného okna.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  3. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  4. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  5. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  8. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  9. Kam do tepla v januári?
  10. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  4. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  5. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  6. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  7. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  8. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  9. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  10. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  1. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 6 301
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 018
  3. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 827
  4. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 3 201
  5. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 2 783
  6. Kam do tepla v januári? 2 549
  7. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 296
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 213
  9. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 1 529
  10. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 1 472

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Harabin má k prezidentskej petícii bližšie, ako priznáva

Čím viac hlasov, tým ľahšie rozhodovanie o kandidatúre, tvrdí konšpirátor a bývalý minister spravodlivosti. Zneužitia svojich údajov sa nebojí.

Neprehliadnite tiež

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.

Ako James Bond. Pozrite sa, aké rôzne funkcie auta môžete ovládať cez mobil

Všetky autá musia byť pripojené do mobilnej siete, automobilky to využívajú.

Starý Land Rover Defender sa na chvíľu vráti do výroby

Za najrýchlejšiu verziu v histórii zaplatí záujemca minimálne 180-tisíc eur.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.