SME
Streda, 17. august, 2022 | Meniny má Milica

Vyšetrovatelia emisnej kauzy objavili tepelné okno

Špeciálny režim riadiacej jednotky má chrániť katalyzátor pred hrdzou, v skutočnosti sa ním obchádzajú emisné limity.

(Zdroj: SITA/AP)

Nemecký úrad pre motorové vozidlá testoval 53 vozidiel v súvislosti s emisnou kauzou a objavil ďalšie spôsoby, akými automobilky obchádzajú prísne emisné normy. Pre Reuters to oznámil nemecký minister dopravy Alexander Dobrindt.

Značky ako Volkswagen, Audi, Porsche, Opel aj Mercedes-Benz majú riadiace jednotky naftových motorov nastavené na tzv. tepelné okno. Tepelné okno je režim riadiacej jednotky, ktorý má slúžiť pri nízkych teplotách a studených štartoch, aby zabránil korózií motora a katalyzátora kvôli vode, ktorá môže v nezohriatom motore skondenzovať.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Počas tepelného okna riadiaca jednotka nastaví motor tak, aby bežal na vyšší výkon a slabší účinok katalyzátora. Vďaka tomu majú autá v tepelnom okne vyšší výkon a nespotrebúvajú aditívum AdBlue - na úkor toho, že vtedy neplnia limity emisií oxidov dusíka.

Problémom je, že automobilky začali režim tepelného okna zneužívať. Riadiace jednotky jedného výrobcu boli nastavené tak, že do normálneho režimu prešli až pri vonkajšej teplote nad 18° C.

Rozdiel oproti riadiacim jednotkám naftových motorov Volkswagen, ktoré emisnú kauzu spustili je v tom, že režim tepelného okna je viazaný na konkrétne teploty. Volkswagen, naopak, používal riadiace jednotky so špeciálnym režimom používaným len počas laboratórnych testov.

Minister dopravy Dobrindt povedal, že nemecké automobilky zvolajú 630 000 áut s naftovými motormi kvôli úprave softvéru riadiacej jednotky. Komisia vyšetrujúca kauzu emisí má naďalej vyvíjať tlak na výrobcov, aby obmedzili používanie tepelného okna.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  2. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  3. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
  4. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  5. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  6. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  7. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  8. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  1. Čakáte bábätko? Union má preň nachystané veľké množstvo výhod
  2. Agrokomplex 2022
  3. 365.bank si naďalej upevňuje svoju pozíciu plnoformátovej banky
  4. FoodCycler definitívne skoncuje s muškami v kuchyni
  5. Nadácia COOP Jednota pomáha dlhodobo chorým pacientom
  6. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  7. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  8. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  1. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur 30 842
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 23 043
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 14 625
  4. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 8 268
  5. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu 5 352
  6. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom. 3 868
  7. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás 3 312
  8. Zdravo a chutne. Vyskúšajte recepty šéfkuchára Jara Žídeka 2 480
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Alec Baldwin

FBI vie, ako kameramanka zomrela, pre SME o tom hovorí Petr Jákl.


3 h
Kollár, Holý a Krajniak predstavujú cenovú mapu nájomných bytov

Sme rodina predstavila cenové mapy.


19 h
Peter Schutz.

Generácia postmečiarovskej obnovy bola o tri poschodia dospelejšia a kvalitnejšia.


16. aug
Ukrajinský vojak.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 5 ďalší 16 h

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Celé zle, či?
  2. Kristína Jakubičková: Zmena klímy spustoší životné prostredie, v spoločnosti dielo skazy završujú osoby s črtami sociopatie či psychopatie
  3. Štefan Vidlár: Krém de la Krym
  4. Norbert Kaník: Heger má poslednú šancu!
  5. Slovenské národné stredisko pre ľudské práva: Ďalší Miloslavov?
  6. Sabina Rehušová: Nájdu lídri Kosova a Srbska v Bruseli spoločnú reč?
  7. Ján Škerko: Z Kuiperovho pásu slovenskej politiky sa vynára nová strana a začína pôsobiť svojou gravitáciou
  8. Zuzana Valachovičová: Súľovské skaly
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 17 970
  2. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 7 191
  3. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 6 367
  4. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov? 3 994
  5. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3 3 830
  6. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 3 702
  7. Ján Valchár: Ubjegáj, zájčik, ubjegáj! 3 628
  8. Tereza Krajčová: Severné Poľsko: Očarujúci Gdansk, piesočné pláže Sopotu a moderná Gdyňa 3 509
  1. Jiří Ščobák: Fungujú sankcie proti Rusku? Nečaká krach aj nás?
  2. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  4. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
SkryťZatvoriť reklamu