Vyšetrovatelia emisnej kauzy objavili tepelné okno

Špeciálny režim riadiacej jednotky má chrániť katalyzátor pred hrdzou, v skutočnosti sa ním obchádzajú emisné limity.

(Zdroj: SITA/AP)

Nemecký úrad pre motorové vozidlá testoval 53 vozidiel v súvislosti s emisnou kauzou a objavil ďalšie spôsoby, akými automobilky obchádzajú prísne emisné normy. Pre Reuters to oznámil nemecký minister dopravy Alexander Dobrindt.

Značky ako Volkswagen, Audi, Porsche, Opel aj Mercedes-Benz majú riadiace jednotky naftových motorov nastavené na tzv. tepelné okno. Tepelné okno je režim riadiacej jednotky, ktorý má slúžiť pri nízkych teplotách a studených štartoch, aby zabránil korózií motora a katalyzátora kvôli vode, ktorá môže v nezohriatom motore skondenzovať.

Počas tepelného okna riadiaca jednotka nastaví motor tak, aby bežal na vyšší výkon a slabší účinok katalyzátora. Vďaka tomu majú autá v tepelnom okne vyšší výkon a nespotrebúvajú aditívum AdBlue - na úkor toho, že vtedy neplnia limity emisií oxidov dusíka.

Problémom je, že automobilky začali režim tepelného okna zneužívať. Riadiace jednotky jedného výrobcu boli nastavené tak, že do normálneho režimu prešli až pri vonkajšej teplote nad 18° C.

Rozdiel oproti riadiacim jednotkám naftových motorov Volkswagen, ktoré emisnú kauzu spustili je v tom, že režim tepelného okna je viazaný na konkrétne teploty. Volkswagen, naopak, používal riadiace jednotky so špeciálnym režimom používaným len počas laboratórnych testov.

Minister dopravy Dobrindt povedal, že nemecké automobilky zvolajú 630 000 áut s naftovými motormi kvôli úprave softvéru riadiacej jednotky. Komisia vyšetrujúca kauzu emisí má naďalej vyvíjať tlak na výrobcov, aby obmedzili používanie tepelného okna.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  3. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  4. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  5. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  6. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  7. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  8. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  9. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  10. Top First moment dovolenky na leto 2018
  1. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  2. Vianočný bázar chalaňov
  3. Vianočné mecheche 2017
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  5. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  6. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  7. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  8. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  9. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  10. Rekonštrukcia v zime? Prečo nie?
  1. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 7 283
  2. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 6 080
  3. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 3 839
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 2 305
  5. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 2 198
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018 2 014
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 917
  8. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 1 792
  9. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť 1 666
  10. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 330

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

S elektronickým receptom riskuje pacient tour po lekárňach

Čítačku kariet, ktorú potrebujú, aby sa pripojili do elektronického systému receptov, stále nemá 40 percent lekárnikov. Termíny už tlačia.

Neprehliadnite tiež

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.

Študenti z STU postavili auto so zrýchlením superšportu

Cenový odhad tohtoročného modelu je vyše 120-tisíc eur.

Fiat Punto dostal nula hviezdičiek za bezpečnosť, najhoršie hodnotenie v histórii

Sklamali aj viaceré modely, ktoré v základnej výbave dostali iba tri z piatich hviezdičiek za bezpečnosť.

Autá dostanú novú povinnú výbavu: núdzové volanie eCall

Každé auto si bude vedieť privolať sanitku v prípade nehody.