SME
Piatok, 7. máj, 2021 | Meniny má MonikaKrížovkyKrížovky

Ponuku Volkswagenu rozšíri SUV vo veľkosti Audi Q7

Už na jeseň tohto roka predstaví značka produkčnú verziu vozidla vychádzajúce z konceptu T-Prime Concept GTE.

(Zdroj: Volkswagen)

Volkswagen sa naplno sústredí na rozvoj ponuky vozidiel typu SUV. Na autosalóne v Číne ukázal verejnosti koncept veľkého SUV s názvom T-Prime GTE, ktorý by sa mal postaviť na vrchol ponuky značky a "zatieniť" aj model Touareg.

Koncept T-Prime Concept GTE stojí na modulárnej platforme koncernu Volkswagen, pre pozdĺžne uložené pohonné jednotky i prevodovky. Automobil s celkovou dĺžkou 5.070 mm je o 171 mm dlhší ako model Touareg (4.899 mm). Vystavený koncept obsahoval v druhom rade dve samostatné kreslá pre pasažierov.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Rozmerovo ide v podstate o derivát koncernového modelu Audi Q7, ktorý je v súčasnosti dlhý 5.052 mm. Pripomína ho dokonca aj siluetou profilu.

Dizajn exteriéru je o niečo odvážnejší ako sme na pomery Volkswagenu zvyknutí. Kombinuje prvky klasických modelov ako napr. Passat a hybridných verzií modelu Golf.

Vo vnútri čaká na posádku strohý technokratický dizajn s veľkými digitálnymi zobrazovacími panelmi, ktoré v podstate celkom nahrádzajú konvenčné tlačidlá. Podľa dostupných informácií má Volkswagen v pláne tento typ ovládania a zobrazovania začať využívať od budúceho roka. V interiéri konceptu absentuje aj klasický volič prevodovky vo forme páky.

Koncept T-Prime Concept GTE poháňa hybridná sústava typu plug-in (dobíjanie batérií aj zo siete) s celkovým systémovým výkonom 276 kW (375 k) a krútiacim momentom 700 Nm. Techniku pohonu tvorí elektromotor s výkonom 100 kW (134 k) a krútiacim momentom 350 Nm, osadený do útrob osemstupňovej automatickej prevodovky. Rolu spaľovacieho agregátu zastupuje dvojlitrový prepĺňaný štvorvalec s výkonom 185 kW (252 k) a krútiacim momentom 370 Nm.

Skryť Vypnúť reklamu

Automobil disponuje permanentným pohonom všetkých štyroch kolies v klasickom prevedení so spojovacím hriadeľom a diferenciálom s obmedzenou svornosťou. Pri využití maximálneho potenciálu vozidlo zrýchli z pokoja na rýchlosť 100 km/h za rovných šesť sekúnd a môže dosiahnuť maximálnu rýchlosť 224 km/h.

Zabudovaný lithium-ion akumulátor s kapacitou 14,1 kWh je možné nabíjať s klasickej elektrickej siete (220 V). Celkom „prázna“ batéria nadobudne plný potenciál za približne osem hodín nabíjania. Pri využití rýchlonabíjačky s výkonom 7,2 kW je čas skrátený na 2,5 hodiny.

Produkčnú verziu nového veľkého SUV, ktoré rozšíri súčasnú ponuku značky, predstaví automobilku už na jeseň tohto roku.

 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tatra banka ako prvá banka na Slovensku vydala zelené dlhopisy
  2. Ako sa dostať do formy? Padel je ako tenis, no ďaleko zábavnejší
  3. Príbehy investorov: Na čo si dávať pozor?
  4. Pätnásť gréckych ostrovov, kde strávite skvelú letnú dovolenku
  5. Najkrajší darček? Nielen maminy poteší večer plný dobrej hudby
  6. SME.sk prináša nové Prémiové predplatné
  7. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe
  8. Televízory budúcnosti: Keď sa skĺbi umenie so sci-fi
  9. Prečo držia Slováci peniaze na účtoch, keď im nezarábajú?
  10. O pro-agingu so Soňou Müllerovou, Deň matiek a ekošpeciál
  1. Blíži sa Deň matiek. Pripravme im raňajky ako pre kráľovnú
  2. Pätnásť gréckych ostrovov, kde strávite skvelú letnú dovolenku
  3. Jarná očista organizmu – ako sa do nej pustiť naplno?
  4. Ako sa dostať do formy? Padel je ako tenis, no ďaleko zábavnejší
  5. Kancelársky trh ožíva, potvrdzuje to aj najväčší developer
  6. Najkrajší darček? Nielen maminy poteší večer plný dobrej hudby
  7. SME.sk prináša nové Prémiové predplatné
  8. Televízory budúcnosti: Keď sa skĺbi umenie so sci-fi
  9. Prečo držia Slováci peniaze na účtoch, keď im nezarábajú?
  10. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe
  1. Zaočkovaní dostávajú pivo zdarma alebo 350 eur 58 070
  2. Ste finančný guru? Otestujte sa a investujte s mobilom 18 815
  3. Deti sa počas pandémie vrátili dozadu, hovorí pedagogička 15 207
  4. Prečo držia Slováci peniaze na účtoch, keď im nezarábajú? 13 482
  5. Máte 30 a začínate investovať? Týchto 6 vecí potrebujete vedieť 8 422
  6. Zaujímavé príležitosti po kríze. Analytici radia, kam investovať 7 756
  7. Čo ľuďom chýba počas práce z domu najviac? Káva to nie je 7 564
  8. Minerálky pod lupou. Kedy nám škodia a kedy prospievajú? 7 384
  9. Investuje od dvanástich. Najväčší rast dosiahol o 1 600 percent 7 279
  10. SME Elektromobilita: Ako nabíjať? Aký majú dojazd? 6 965
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Mesto Svidník.

Bytovú krízu berú na východe do vlastných rúk.

19 h
Vakcína proti covidu od AstraZeneca.

Úmrtie už u nás spôsobil aj Pfizer.

3 h
Ministerka Kolíková

Ministerka má podporu SaS aj Sme rodina.

4 h
Výber šéfredaktorky - Beata Balogová

Beata Balogová vám prináša víťazné články vydavateľstva Petit Press.

1 h

Nikomu nepríde divné, že Hríb ako novinár vo svojej krčme dovolí politikom veci, ktoré nedovolí bežným ľuďom?

Neprehliadnite tiež

Generálny riaditeľ trnavskej automobilky Stellantis Martin Dzama odovzdáva kľúče od milióntej C3 slovenskej majiteľke.

Výrobu modelu prvýkrát spustili v novembri 2016.

5 h
Renault Arkana

Má dlhší rázvor kolies než Octavia a veľký 513-litrový kufor.

6. máj
Elektrický Citroën ë-C4 a Citroën C4 s naftovým motorom.

Cenový rozdiel oboch áut je čoraz menší.

5. máj
Škoda Fabia

Nechýba veľký kufor a bohatá výbava.

4. máj