Ponuku Volkswagenu rozšíri SUV vo veľkosti Audi Q7

Už na jeseň tohto roka predstaví značka produkčnú verziu vozidla vychádzajúce z konceptu T-Prime Concept GTE.

(Zdroj: Volkswagen)

Volkswagen sa naplno sústredí na rozvoj ponuky vozidiel typu SUV. Na autosalóne v Číne ukázal verejnosti koncept veľkého SUV s názvom T-Prime GTE, ktorý by sa mal postaviť na vrchol ponuky značky a "zatieniť" aj model Touareg.

Koncept T-Prime Concept GTE stojí na modulárnej platforme koncernu Volkswagen, pre pozdĺžne uložené pohonné jednotky i prevodovky. Automobil s celkovou dĺžkou 5.070 mm je o 171 mm dlhší ako model Touareg (4.899 mm). Vystavený koncept obsahoval v druhom rade dve samostatné kreslá pre pasažierov.

Rozmerovo ide v podstate o derivát koncernového modelu Audi Q7, ktorý je v súčasnosti dlhý 5.052 mm. Pripomína ho dokonca aj siluetou profilu.

Dizajn exteriéru je o niečo odvážnejší ako sme na pomery Volkswagenu zvyknutí. Kombinuje prvky klasických modelov ako napr. Passat a hybridných verzií modelu Golf.

Vo vnútri čaká na posádku strohý technokratický dizajn s veľkými digitálnymi zobrazovacími panelmi, ktoré v podstate celkom nahrádzajú konvenčné tlačidlá. Podľa dostupných informácií má Volkswagen v pláne tento typ ovládania a zobrazovania začať využívať od budúceho roka. V interiéri konceptu absentuje aj klasický volič prevodovky vo forme páky.

Koncept T-Prime Concept GTE poháňa hybridná sústava typu plug-in (dobíjanie batérií aj zo siete) s celkovým systémovým výkonom 276 kW (375 k) a krútiacim momentom 700 Nm. Techniku pohonu tvorí elektromotor s výkonom 100 kW (134 k) a krútiacim momentom 350 Nm, osadený do útrob osemstupňovej automatickej prevodovky. Rolu spaľovacieho agregátu zastupuje dvojlitrový prepĺňaný štvorvalec s výkonom 185 kW (252 k) a krútiacim momentom 370 Nm.

Automobil disponuje permanentným pohonom všetkých štyroch kolies v klasickom prevedení so spojovacím hriadeľom a diferenciálom s obmedzenou svornosťou. Pri využití maximálneho potenciálu vozidlo zrýchli z pokoja na rýchlosť 100 km/h za rovných šesť sekúnd a môže dosiahnuť maximálnu rýchlosť 224 km/h.

Zabudovaný lithium-ion akumulátor s kapacitou 14,1 kWh je možné nabíjať s klasickej elektrickej siete (220 V). Celkom „prázna“ batéria nadobudne plný potenciál za približne osem hodín nabíjania. Pri využití rýchlonabíjačky s výkonom 7,2 kW je čas skrátený na 2,5 hodiny.

Produkčnú verziu nového veľkého SUV, ktoré rozšíri súčasnú ponuku značky, predstaví automobilku už na jeseň tohto roku.

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 10 057
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 585
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 343
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 2 062
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 898
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 829
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 685
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 260
  9. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 185
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 871

Téma: SUV


Článok je zaradený aj do ďalších tém Audi, Autá Volkswagen

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Kaddáfí zachránil nemecký klub. Niečo za to však chcel

Nemecký hokejový tím zachránil líbyjský diktátor pred krachom.

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.