Volkswagen sa naplno sústredí na rozvoj ponuky vozidiel typu SUV. Na autosalóne v Číne ukázal verejnosti koncept veľkého SUV s názvom T-Prime GTE, ktorý by sa mal postaviť na vrchol ponuky značky a "zatieniť" aj model Touareg.
Koncept T-Prime Concept GTE stojí na modulárnej platforme koncernu Volkswagen, pre pozdĺžne uložené pohonné jednotky i prevodovky. Automobil s celkovou dĺžkou 5.070 mm je o 171 mm dlhší ako model Touareg (4.899 mm). Vystavený koncept obsahoval v druhom rade dve samostatné kreslá pre pasažierov.
Rozmerovo ide v podstate o derivát koncernového modelu Audi Q7, ktorý je v súčasnosti dlhý 5.052 mm. Pripomína ho dokonca aj siluetou profilu.
Dizajn exteriéru je o niečo odvážnejší ako sme na pomery Volkswagenu zvyknutí. Kombinuje prvky klasických modelov ako napr. Passat a hybridných verzií modelu Golf.

Vo vnútri čaká na posádku strohý technokratický dizajn s veľkými digitálnymi zobrazovacími panelmi, ktoré v podstate celkom nahrádzajú konvenčné tlačidlá. Podľa dostupných informácií má Volkswagen v pláne tento typ ovládania a zobrazovania začať využívať od budúceho roka. V interiéri konceptu absentuje aj klasický volič prevodovky vo forme páky.
Koncept T-Prime Concept GTE poháňa hybridná sústava typu plug-in (dobíjanie batérií aj zo siete) s celkovým systémovým výkonom 276 kW (375 k) a krútiacim momentom 700 Nm. Techniku pohonu tvorí elektromotor s výkonom 100 kW (134 k) a krútiacim momentom 350 Nm, osadený do útrob osemstupňovej automatickej prevodovky. Rolu spaľovacieho agregátu zastupuje dvojlitrový prepĺňaný štvorvalec s výkonom 185 kW (252 k) a krútiacim momentom 370 Nm.

Automobil disponuje permanentným pohonom všetkých štyroch kolies v klasickom prevedení so spojovacím hriadeľom a diferenciálom s obmedzenou svornosťou. Pri využití maximálneho potenciálu vozidlo zrýchli z pokoja na rýchlosť 100 km/h za rovných šesť sekúnd a môže dosiahnuť maximálnu rýchlosť 224 km/h.
Zabudovaný lithium-ion akumulátor s kapacitou 14,1 kWh je možné nabíjať s klasickej elektrickej siete (220 V). Celkom „prázna“ batéria nadobudne plný potenciál za približne osem hodín nabíjania. Pri využití rýchlonabíjačky s výkonom 7,2 kW je čas skrátený na 2,5 hodiny.
Produkčnú verziu nového veľkého SUV, ktoré rozšíri súčasnú ponuku značky, predstaví automobilku už na jeseň tohto roku.