Druhá generácia Renaultu Koleos využíva techniku Nissanu X-Trail

Ponuka motorizácie zahŕňa tri zážihové a dva vznetové motory vo výkonom rozpätí od 96 kW do 127 kW.

Renault Koleos(Zdroj: Renault)

Prvá generácia modelu Koleos, ktorá sa vyrába od roku 2007, si najmä v Európe veľa fanúšikov nezískala. Z 300-tisíc doteraz predaných kusov viac ako 70 percent pripadá na trhy mimo starého kontinentu. Čakalo sa preto, či francúzska automobilka siahne v prípade druhej generácie tohto veľkého SUV po inom mene. Nič také sa napokon nekonalo. Novinka, ktorá sa v portfóliu značky radí nad model Kadjar, zostáva pri svojom názve, mala by však podľa prvých informácii ponúknuť vyššiu kvalitu.

Jej exteriér, ktorým pripomína sedan Talisman, prekvapením nie je, veď už minulý týždeň unikla na verejnosť prvá oficiálna snímka. Teraz, po svetovej premiére na autosalóne v Pekingu, si vozidlo môžeme obzrieť detailnejšie zo všetkých uhlov.

Týka sa to aj interiéru, ktorý tiež našiel inšpiráciou v súčasných modeloch automobilky. Oproti bežným sedanom disponuje podľa Renaultu o 150 mm vyššou pozíciu sedenia. Automobilka tiež sľubuje 289 mm priestor pred kolenami pasažierov na zadných sedadlách. Základom technologického vybavenia je multimediálny systém R-Link 2 so 7-palcovou horizontálnou alebo 8,7-palcovou vertikálnou dotykovou obrazovkou.

Pomocou neho je možné ovládať nielen navigáciu či audio, ale aj širokú škálu jazdných "pomocníkov" od rozpoznávania dopravných značiek či autonómneho núdzového brzdenia, až po asistenta sledovania bdelosti vodiča. V závislosti na trhu nemusí vo výbave chýbať ani vyhrievaný volant a čelné sklo.

Päťmiestne SUV využíva aliančnú platformu CMF-C/D, na ktorej stojí napríklad aj Nissan X-Trail, s ktorým by malo zdieľať väčšinu techniky. Koleos v porovnaní s predchodcom narástol do dĺžky na súčasných 4670 mm, kým rázvor dosahuje 2710 mm. So svetlou výškou 213 mm a nájazdovými uhlami 19 stupňov vpredu a 26 stupňov vzadu by nemusel mať problémy ani mimo spevnených ciest. Počítať môžete s objemom batožinového priestoru 624 litrov.

Ponuka motorizácie zahŕňa tri zážihové a dva vznetové motory vo výkonom rozpätí od 96 kW do 127 kW. O prenos sily sa postará 6-stupňová manuálna prevodovka alebo bezstupňový automat X-tronic. Súčasťou výbavy bude aj pohon všetkých kolies, ktorý umožní prepínať medzi režimami 2WD, 4WD Auto a 4WD Lock.

Nový Koleos bude postupne dostupný až v 80-tich krajinách. Závod v čínskom Wuhane bude zásobovať tamojší trh, do zvyšku sveta poputuje Koleos z juhokórejského Busanu. Prvé kusy sa do Európy dostanú začiatkom budúceho roka.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  4. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  7. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  10. Rastie nám pokrivená generácia?
  1. Poslanec Borguľa žiada vládu o podporu pre Bratislavu
  2. Otvorenie akademického roka 2017/2018 na EU v Bratislave
  3. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  4. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  5. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  6. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  7. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  8. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  9. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  10. Detské zúbky sú veda
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 5 693
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 5 484
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 3 008
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 510
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 581
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 336
  7. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 1 315
  8. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície? 1 086
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 999
  10. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 886

Téma: Renault


Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Legenda Merckx o Saganovi: Súperi mu len nahrávajú

Merckx nevidel na MS poriadne preteky.

BRATISLAVA

Rušiť gymnáziá, prihlasovať ľudí? Kandidáti povedali, čo chcú s Bratislavou

V SME Naživo diskutovali Ftáčnik, Frešo, Droba a Kusý.

SVET

Café Európa: Ako sa zmení Európa po nemeckých voľbách

Aký dopad budú mať voľby na Európu i na Slovensko? Sledujte diskusiu.

Neprehliadnite tiež

Pozrite si 30 najpredávanejších áut v Európe za prvý polrok

Úspech zaznamenal Volkswagen Tiguan aj Citroen C3.

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole?

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole? (riešenie)

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Nový vynález môže výrazne zlepšiť opravu výtlkov

Mestá by ušetrili na drahej údržbe ciest aj na čase opráv.