Druhá generácia Renaultu Koleos využíva techniku Nissanu X-Trail

Ponuka motorizácie zahŕňa tri zážihové a dva vznetové motory vo výkonom rozpätí od 96 kW do 127 kW.

Renault Koleos(Zdroj: Renault)

Prvá generácia modelu Koleos, ktorá sa vyrába od roku 2007, si najmä v Európe veľa fanúšikov nezískala. Z 300-tisíc doteraz predaných kusov viac ako 70 percent pripadá na trhy mimo starého kontinentu. Čakalo sa preto, či francúzska automobilka siahne v prípade druhej generácie tohto veľkého SUV po inom mene. Nič také sa napokon nekonalo. Novinka, ktorá sa v portfóliu značky radí nad model Kadjar, zostáva pri svojom názve, mala by však podľa prvých informácii ponúknuť vyššiu kvalitu.

Jej exteriér, ktorým pripomína sedan Talisman, prekvapením nie je, veď už minulý týždeň unikla na verejnosť prvá oficiálna snímka. Teraz, po svetovej premiére na autosalóne v Pekingu, si vozidlo môžeme obzrieť detailnejšie zo všetkých uhlov.

Týka sa to aj interiéru, ktorý tiež našiel inšpiráciou v súčasných modeloch automobilky. Oproti bežným sedanom disponuje podľa Renaultu o 150 mm vyššou pozíciu sedenia. Automobilka tiež sľubuje 289 mm priestor pred kolenami pasažierov na zadných sedadlách. Základom technologického vybavenia je multimediálny systém R-Link 2 so 7-palcovou horizontálnou alebo 8,7-palcovou vertikálnou dotykovou obrazovkou.

Pomocou neho je možné ovládať nielen navigáciu či audio, ale aj širokú škálu jazdných "pomocníkov" od rozpoznávania dopravných značiek či autonómneho núdzového brzdenia, až po asistenta sledovania bdelosti vodiča. V závislosti na trhu nemusí vo výbave chýbať ani vyhrievaný volant a čelné sklo.

Päťmiestne SUV využíva aliančnú platformu CMF-C/D, na ktorej stojí napríklad aj Nissan X-Trail, s ktorým by malo zdieľať väčšinu techniky. Koleos v porovnaní s predchodcom narástol do dĺžky na súčasných 4670 mm, kým rázvor dosahuje 2710 mm. So svetlou výškou 213 mm a nájazdovými uhlami 19 stupňov vpredu a 26 stupňov vzadu by nemusel mať problémy ani mimo spevnených ciest. Počítať môžete s objemom batožinového priestoru 624 litrov.

Ponuka motorizácie zahŕňa tri zážihové a dva vznetové motory vo výkonom rozpätí od 96 kW do 127 kW. O prenos sily sa postará 6-stupňová manuálna prevodovka alebo bezstupňový automat X-tronic. Súčasťou výbavy bude aj pohon všetkých kolies, ktorý umožní prepínať medzi režimami 2WD, 4WD Auto a 4WD Lock.

Nový Koleos bude postupne dostupný až v 80-tich krajinách. Závod v čínskom Wuhane bude zásobovať tamojší trh, do zvyšku sveta poputuje Koleos z juhokórejského Busanu. Prvé kusy sa do Európy dostanú začiatkom budúceho roka.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 11 345
  2. Moskva alebo Petrohrad? 7 425
  3. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 3 979
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 2 531
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 249
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 130
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 987
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 664
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 522
  10. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 307

Téma: Renault


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Alternatívu nepotrebuje iba Smer, ale aj SaS

Žasneme nad tým, ako sa na Slovensku v radoch stúpencov opozície znížili nároky.

DOMOV

Lesník: Tetrov z lesov nemizne preto, že tam ťažíme

Ján Vrbenský hovorí, že za holé časti môžu kalamity.

PLUS

Ako skutočne vyzerá porucha, ktorú má detektív Monk

Dá sa žiť s ustavičným strachom?

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.