Z prvej generácie BMW X1 automobilka celosvetovo predala vyše 800.000 kusov, pričom takmer 200.000 v Číne. Približne 140.000 kusov bolo vyrobených miestnym závodom Tiexi spoločnosti BMW Brilliance. Špeciálne pre Čínu preto BMW vyvinulo novú generáciu BMW X1 s predĺženým rázvorom.
„Čínska X jednotka“ sa môže pochváliť väčšími rozmermi a vyšším posedom vodiča i spolujazdca.
Nové BMW X1 s predĺženým rázvorom pripravil výrobca s troma motorizáciami. BMW X1 sDrive18Li je poháňané benzínovým trojvalcovým motorom s výkonom 100 kW (136 k). Modely BMW X1 sDrive20Li a BMW X1 xDrive20Li poháňa štvorvalcový benzínový motor s výkonom 141 kW (192 k), zatiaľ čo ďalší štvorvalec produkujúci maximálny výkon 170 kW (231 k) poháňa BMW X1 xDrive25Li.

Trojvalcový motor pod kapotou nového BMW X1 sDrive18Li je štandardne spojený so šesťstupňovou prevodovkou Steptronic. V prípade ostatných verzií je štandardom osemstupňová prevodovka Steptronic.
Nové BMW X1 s predĺženým rázvorom je dostupné s dizajnovými balíkmi xLine a SportLine so všetkými variantmi motorov a konfiguráciami pohonu.
Automobil je dlhý 4,56 metra, široký 1,82 metra a vysoký 1,62 metra. V porovnaní so svojím predchodcom narástol nový model do dĺžky o 8 centimetrov, do šírky o 2 centimetre a do výšky približne o 4 centimetre.
Batožinový priestor nového BMW X1 s predĺženým rázvorom má objem medzi 465 až 675 litrami v závislosti od polohy zadnej lavice. Sklopenie operadla zadných sedadiel deleného v pomere 40:20:40 umožňuje zväčšiť prepravnú kapacitu až na 1 650 litrov.
Spoločnosť BMW pre potreby predĺženej verzie BMW X1 preparacovala pôvodný podvozok. Ľahká konštrukcia s vysokým podielom hliníka a vysokopevnostnej ocele zvýšila tuhosť a zároveň znížila hmotnosť vozidla. Predĺžená verzia BMW X1 je vybavená posilňovačom riadenia Servotronic s premenlivým účinkom v závislosti od rýchlosti, ale aj dynamickým riadením tlmičov. Všetky varianty modelu štandardne jazdia na pneumatikách typu run-flat.