Autopilot Tesly znižuje riziko nehody na polovicu

Automobilka hlási, že jej autá prešli už 75 miliónov kilometrov v poloautonómnom režime.

(Zdroj: Tesla)

Systém Autopilot, ktorým sú vybavené elektromobily Tesla, znižuje riziko dopravnej nehody o 50%. Vyhlásil to riaditeľ Tesly Elon Musk v rozhovore s nórskym ministrom dopravy Ketilom Solvik-Olsenom.

"Pravdepodobnosť, že budete mať nehodu, je o 50 % nižšia, ak máte zapnutý Autopilot - aj v našej prvej verzii. Pod dopravnou nehodou pritom chápeme kolíziu, pri ktorej sú aktivované airbagy," povedal Musk.

Súčasná verzia Autopilotu je tzv. poloautonómny systém, ktorý kombinuje adaptívny tempomat a systém na udržiavanie v jazdnom pruhu. Za vedenie auta je stále zodpovedný vodič; na rozdiel od áut iných značiek ho však Tesla nenúti držať sa volantu.

Pripomíname, že dôvodom, prečo v Tesle môžete pustiť volant, je odvaha automobilky, nie nutne jej technologická prevaha. Tesla používa systém vyvinutý spoločnosťou Mobileye - tak, ako aj mnohí iní výrobcovia.

Autopilot Tesly sleduje dianie okolo celého auta a dokáže zabrániť aj nárazu zboku.

Tvrdenie, že Autopilot je bezpečnejší, Musk opiera o dáta zo 75 miliónov kilometrov, ktoré najazdili zákazníci Tesly s aktivovaným Autopilotom od jeho spustenia v októbri 2015. Na to, aby mohla automobilka prejsť na druhú generáciu Autopilota - plne autonómne riadenie - musia jej autá najazdiť bez sásahu vodiča niekoľko miliárd kilometrov.

Elon Musk sa opakovane vyjadril, že Tesla prinesie plne autonómne auto do dvoch, najviac troch rokov. Naznačil tiež, že automobilka pripravuje vlastnú službu mobility, ktorá by mala nahradiť verejnú dopravu menšími autonómnymi "taxíkmi", ktoré si budú zákazníci objednávať na konkrétnu jazdu.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  5. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  6. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  7. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  8. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  9. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  10. Rastie nám pokrivená generácia?
  1. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  2. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  7. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  8. Detské zúbky sú veda
  9. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  10. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 7 619
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 3 148
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 651
  4. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 2 518
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 925
  6. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 158
  7. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 153
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 146
  9. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 975
  10. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 935

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Obchody už nechcú zbytočne vyhadzovať potraviny

Reťazce vyhadzujú tony potravín, mnohé končia v koši zbytočne.

Čo je nové na SME

Ftáčnik, Frešo, Droba a Kusý. Kandidáti na župana budú odpovedať na vaše otázky

SMEnaživo: Príďte diskutovať s kandidátmi na bratislavského župana.

Neprehliadnite tiež

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole?

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole? (riešenie)

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Nový vynález môže výrazne zlepšiť opravu výtlkov

Mestá by ušetrili na drahej údržbe ciest aj na čase opráv.

Autá z emisnej kauzy ročne spôsobujú 5-tisíc úmrtí, hovorí nová štúdia

Štyrom pätinám úmrtí by sa dalo zabrániť, keby sme jazdili na benzín.