Autopilot Tesly znižuje riziko nehody na polovicu

Automobilka hlási, že jej autá prešli už 75 miliónov kilometrov v poloautonómnom režime.

(Zdroj: Tesla)

Systém Autopilot, ktorým sú vybavené elektromobily Tesla, znižuje riziko dopravnej nehody o 50%. Vyhlásil to riaditeľ Tesly Elon Musk v rozhovore s nórskym ministrom dopravy Ketilom Solvik-Olsenom.

"Pravdepodobnosť, že budete mať nehodu, je o 50 % nižšia, ak máte zapnutý Autopilot - aj v našej prvej verzii. Pod dopravnou nehodou pritom chápeme kolíziu, pri ktorej sú aktivované airbagy," povedal Musk.

Súčasná verzia Autopilotu je tzv. poloautonómny systém, ktorý kombinuje adaptívny tempomat a systém na udržiavanie v jazdnom pruhu. Za vedenie auta je stále zodpovedný vodič; na rozdiel od áut iných značiek ho však Tesla nenúti držať sa volantu.

Pripomíname, že dôvodom, prečo v Tesle môžete pustiť volant, je odvaha automobilky, nie nutne jej technologická prevaha. Tesla používa systém vyvinutý spoločnosťou Mobileye - tak, ako aj mnohí iní výrobcovia.

Autopilot Tesly sleduje dianie okolo celého auta a dokáže zabrániť aj nárazu zboku.

Tvrdenie, že Autopilot je bezpečnejší, Musk opiera o dáta zo 75 miliónov kilometrov, ktoré najazdili zákazníci Tesly s aktivovaným Autopilotom od jeho spustenia v októbri 2015. Na to, aby mohla automobilka prejsť na druhú generáciu Autopilota - plne autonómne riadenie - musia jej autá najazdiť bez sásahu vodiča niekoľko miliárd kilometrov.

Elon Musk sa opakovane vyjadril, že Tesla prinesie plne autonómne auto do dvoch, najviac troch rokov. Naznačil tiež, že automobilka pripravuje vlastnú službu mobility, ktorá by mala nahradiť verejnú dopravu menšími autonómnymi "taxíkmi", ktoré si budú zákazníci objednávať na konkrétnu jazdu.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  4. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  5. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  6. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  7. Splnený sen
  8. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur
  9. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne
  10. Majte všetky svoje účty za energie pod kontrolou
  1. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  2. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  3. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  4. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  5. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  6. Top Ten najviac prehliadaných vozidiel na trhu
  7. Vysoká hra o súdne trovy
  8. Pozvánka na verejnú diskusiu o obnove Pisztoryho paláca
  9. 60 rokov európskej integrácie: úspechy a výzvy
  10. Návšteva zo Southwestern University of Finance and Economics
  1. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 13 247
  2. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 13 214
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 4 746
  4. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 3 315
  5. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman 2 746
  6. Títo Slováci sa rozhodli zveľadiť svoje okolie 2 553
  7. Splnený sen 2 132
  8. 3 slovenské projekty, ktoré sa nestratia ani vo svete 1 459
  9. Zaparkujte tak, aby ste s vaším vozidlom odišli vy, a nie iný 1 239
  10. Majte všetky svoje účty za energie pod kontrolou 1 072

Hlavné správy zo Sme.sk

ŽENA

Facky, traumy, málo ľudskosti. Aj tak zobrazuje dokument slovenské pôrodníctvo

Znova sa hovorí o pôrodoch, ozývajú sa traumatizované ženy.

DOMOV

Za nástenku dostali dlhoročné tresty Janušek a Štefanov

Exministri výstavby za SNS budú jediní odsúdení.

KOMENTÁRE

Rusi majú radi teplo. Moja žena spí v ponožkách

Marc Bennetts je jedným z top pozorovateľov ruskej reality.

Neprehliadnite tiež

Jazdené auto sa samo nepredá. Ako mu pomôcť

Atraktivitu auta môžete zvýšiť už za pár eur.

Volvo spúšťa značku športových áut Polestar, prvý model je hybrid

Športový hybrid Polestar 1 prichádza s výkonom 600 koní a karbónovou karosériou.

Výber malých SUV sa stále rozrastá. Aká je ponuka na našom trhu?

Segment malých SUV je stále populárnejší, budúci rok by mali predaje pokoriť hranicu dvoch miliónov.

Japonská oceliareň klamala o kvalite kovov, diely sú v autách aj lietadlách

Rozsah škôd ani miera nedostatkov zatiaľ nie sú známe.