Mercedes-AMG E 43 4MATIC: športový sedan porazí stovku za päť sekúnd

Model s trojlitrovým motorom V6 biturbo bude od septembra 2016 predstavovať špičkovú motorizáciu podnikateľského sedanu.

Nová trieda Mercedesu E dorazila na trh len začiatkom tohto roka. Divízia Mercedes-AMG pripravila pre športovo orientovaných zákazníkov exkluzívny model E 43 4MATIC.

Športový vzhľad zdôrazňujú  t ri veľké otvory v spojleri predného nárazníka  a zároveň zabezpečujú aj optimálne prúdenie vzduchu smerom k chladičom. Zvýraznenie poskytujú aj dve priečne plutvy na vonkajších chladiacich otvoroch. Automobilu nechýbajú veľké 19-palcové disky kolies AMG z ľahkej zliatiny odeté čiastočne do čierneho laku. V zadnej časti zaujmú dve pochrómované koncovky výfuku v čiernom naznačenom difúzore.

Interiér potvrdzuje dynamický smer nového modelu E 43 4MATIC individuálnymi detailami. Športové sedadlá so zvýšeným bočným vedením majú podržať vodiča i spolujazdnca pri ostrom spôsobe jazdy. Dva virtuálne okrúhle prístroje v tvare tubusov, multifunkčný farebný displej s uhlopriečkou 11,4 cm a stupnica do 280 km/h so vzhľadom šachovnicovej zástavy majú ďalej podporiť športovú atmosféru "na palube".

Výkon šesťvalca s objemom tri litre v modeli E 43 4MATIC zvýšila značka Mercedes-AMG pomocou dvoch väčších turbodúchadiel a softvérových úprav o 25 kW (34 k) na 295 kW (401 k). Maximálny krútiaci moment 520 Nm je k dispozícii od otáčok 2.500/min. Pohonná jednotka spolupracuje s automatickou prevodovkou 9G-TRONIC so skrátenými časmi radenia.  Funkcia medziplynu v jazdných programoch Sport a Sport Plus má ešte viac zvýšiť jazdný zážitok.

Automobil zrýchli z pokoja na 100 km/h za 4,6 sekundy a šprint ručičky po stupnici zastaví elektronika po dosiahnutí rýchlosti 250 km/h.

S cieľom dosiahnuť vyššiu agilnosť, neutrálnejšie jazdné vlastnosti v zákrutách a vyššiu trakciu aj pri ostrom štýle jazdy, inžinieri z Affalterbachu vyvinuli osobitný športový podvozok na báze viackomorového vzduchového pruženia. Prispôsobené adaptívne tlmenie možno nastaviť v troch stupňoch Comfort, Sport a Sport Plus. 

Sériový pohon všetkých kolies AMG Performance 4MATIC rozdeľuje krútiaci moment v pomere 31 % na prednú a 69 % na zadnú nápravu. Nový systém je riešený samostatnou prírubou prevodovky 9G-TRONIC. Na starších generáciách vozidiel bola rozdeľovacia prevodovka integrovaná do 7G-TRONIC PLUS. Nové prírubové riešenie zjednodušuje úpravu rozdeľovania momentu pre jednotlivé modely a umožňuje tak individuálnejšie riešenia jednotlivých konštrukčných radov.

Brzdová sústava s brzdovými kotúčmi z kompozitného materiálu a s vnútorným vetraním by mala spomaliť športový sedan spoľahlivo a rýchlo. Na prednej náprave sú použité perforované kotúče veľkosti 360 mm x 36 mm so 4-piestikovými pevnými strmeňmi . Na zadnej náprave 360 x 26 mm s 1 piestikovými plávajúcimi strmeňmi.

Nový Mercedes-AMG E 43 4MATIC oslávil svoju svetovú premiéru v marci 2016 na New York International Auto Show. Do predaja sa dostane 20. júna s prvými dodávkami v priebehu septembra tohto roka.

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  4. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  5. Splnený sen
  6. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne
  7. Majte všetky svoje účty za energie pod kontrolou
  8. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur
  9. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman
  10. Koniec štátnym príspevkom pre mladých
  1. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  2. Ako na refinancovanie hypotéky
  3. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  4. Splnený sen
  5. Majte všetky svoje účty za energie pod kontrolou
  6. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne
  7. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  8. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur
  9. Títo Slováci sa rozhodli zveľadiť svoje okolie
  10. Chceme sa dívať na svet zdravými očami detí
  1. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 10 201
  2. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman 6 230
  3. 3 slovenské projekty, ktoré sa nestratia ani vo svete 2 545
  4. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 2 431
  5. Títo Slováci sa rozhodli zveľadiť svoje okolie 2 407
  6. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 2 177
  7. Zaparkujte tak, aby ste s vaším vozidlom odišli vy, a nie iný 1 860
  8. Koniec štátnym príspevkom pre mladých 1 641
  9. Splnený sen 1 248
  10. Na bratislavskom nábreží vznikla Zóna tolerancie 1 195

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Bývalá opatrovateľka: Bol to prázdny život, nedalo sa to vydržať

Agentúry zneužívajú vodičov aj opatrovateľky, tvrdí bývalá opatrovateľka v Rakúsku Angelika Horňáková.

KOMENTÁRE

Kurz si vyberá kurz

Kurz možno bude tvrdiť, že si vzal od radikálov len toľko, aby nevládli oni.

Neprehliadnite tiež

Tesla prepúšťa pracovníkov, výroba Modelu 3 zaostáva za prognózou

Z linky Modelu S tento týždeň odišlo 400 až 700 zamestnancov.

Pre opravu Špitálskej uzatvárajú križovatku s Mickiewiczovou

Uzávierka sa dotkne liniek 207, 208, N53 a N70.

Ako správne používať hmlovky? Zapínať ich môžete, ale nemusíte

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkcie, treba nad nimi premýšľať osobitne

Robustné SUV Mitshubishi Outlander degraduje slabý motor (test)

Populárne japonské SUV vyniká v teréne, no začína sa na ňom odrážať jeho vek.