SME

Mercedes-AMG E 43 4MATIC: športový sedan porazí stovku za päť sekúnd

Model s trojlitrovým motorom V6 biturbo bude od septembra 2016 predstavovať špičkovú motorizáciu podnikateľského sedanu.

Nová trieda Mercedesu E dorazila na trh len začiatkom tohto roka. Divízia Mercedes-AMG pripravila pre športovo orientovaných zákazníkov exkluzívny model E 43 4MATIC.

Športový vzhľad zdôrazňujú  t ri veľké otvory v spojleri predného nárazníka  a zároveň zabezpečujú aj optimálne prúdenie vzduchu smerom k chladičom. Zvýraznenie poskytujú aj dve priečne plutvy na vonkajších chladiacich otvoroch. Automobilu nechýbajú veľké 19-palcové disky kolies AMG z ľahkej zliatiny odeté čiastočne do čierneho laku. V zadnej časti zaujmú dve pochrómované koncovky výfuku v čiernom naznačenom difúzore.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Interiér potvrdzuje dynamický smer nového modelu E 43 4MATIC individuálnymi detailami. Športové sedadlá so zvýšeným bočným vedením majú podržať vodiča i spolujazdnca pri ostrom spôsobe jazdy. Dva virtuálne okrúhle prístroje v tvare tubusov, multifunkčný farebný displej s uhlopriečkou 11,4 cm a stupnica do 280 km/h so vzhľadom šachovnicovej zástavy majú ďalej podporiť športovú atmosféru "na palube".

Výkon šesťvalca s objemom tri litre v modeli E 43 4MATIC zvýšila značka Mercedes-AMG pomocou dvoch väčších turbodúchadiel a softvérových úprav o 25 kW (34 k) na 295 kW (401 k). Maximálny krútiaci moment 520 Nm je k dispozícii od otáčok 2.500/min. Pohonná jednotka spolupracuje s automatickou prevodovkou 9G-TRONIC so skrátenými časmi radenia.  Funkcia medziplynu v jazdných programoch Sport a Sport Plus má ešte viac zvýšiť jazdný zážitok.

SkryťVypnúť reklamu

Automobil zrýchli z pokoja na 100 km/h za 4,6 sekundy a šprint ručičky po stupnici zastaví elektronika po dosiahnutí rýchlosti 250 km/h.

S cieľom dosiahnuť vyššiu agilnosť, neutrálnejšie jazdné vlastnosti v zákrutách a vyššiu trakciu aj pri ostrom štýle jazdy, inžinieri z Affalterbachu vyvinuli osobitný športový podvozok na báze viackomorového vzduchového pruženia. Prispôsobené adaptívne tlmenie možno nastaviť v troch stupňoch Comfort, Sport a Sport Plus. 

Sériový pohon všetkých kolies AMG Performance 4MATIC rozdeľuje krútiaci moment v pomere 31 % na prednú a 69 % na zadnú nápravu. Nový systém je riešený samostatnou prírubou prevodovky 9G-TRONIC. Na starších generáciách vozidiel bola rozdeľovacia prevodovka integrovaná do 7G-TRONIC PLUS. Nové prírubové riešenie zjednodušuje úpravu rozdeľovania momentu pre jednotlivé modely a umožňuje tak individuálnejšie riešenia jednotlivých konštrukčných radov.

SkryťVypnúť reklamu

Brzdová sústava s brzdovými kotúčmi z kompozitného materiálu a s vnútorným vetraním by mala spomaliť športový sedan spoľahlivo a rýchlo. Na prednej náprave sú použité perforované kotúče veľkosti 360 mm x 36 mm so 4-piestikovými pevnými strmeňmi . Na zadnej náprave 360 x 26 mm s 1 piestikovými plávajúcimi strmeňmi.

Nový Mercedes-AMG E 43 4MATIC oslávil svoju svetovú premiéru v marci 2016 na New York International Auto Show. Do predaja sa dostane 20. júna s prvými dodávkami v priebehu septembra tohto roka.

 

Mercedes-Benz

Súvisiace témy: Sedany
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja
  2. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri
  3. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku
  4. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť
  5. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte
  6. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život
  7. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť
  8. Máš jedno euro navyše? Pripoj sa do potravinovej zbierky
  1. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja
  2. Rady pre začínajúcich podnikateľov: na čo nezabudnúť pri štarte
  3. Filantropia slovenských milionárov s tichým vplyvom
  4. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  5. LESY SR otvorili novú predajňu Lesníckych pochúťok
  6. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri
  7. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku
  8. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život
  1. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte 13 397
  2. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život 7 034
  3. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku 4 709
  4. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť 4 385
  5. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť 3 306
  6. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok. 2 994
  7. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja 2 600
  8. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri 2 431
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Julius Kravjar: Slovenské vody liečivé (2)
  2. Júlia Piraňa Mikolášiková: Vražda na ostrove Molat: zlato, cudzie DNA a nájdená loď. Podozrivý Slovák ostáva vo väzbe
  3. Katarina Strakova: Obecná kasa v Sklenom sa nekontrolovane otvára, ale nie občanom
  4. Vladimír Bačišin: Akú mala, takú vysokú školu dala (3)
  5. Vladimír Čuchran: Invazné všeličo. Votrelec. Okupant...
  6. Andrea Podešvová: Vitajte v herni menom Slovensko
  7. Dada Vozáriková: Stanovačka v kamennej púšti Írska
  8. Vladimír Čuchran: Blb, blbí a blbší na stoličkách najvyšších
  1. Anna Brawne: Pán riaditeľ SIS, klamete alebo máte problémy s pamäťou? 13 693
  2. Rado Surovka: Prečo Fico vyhrá voľby v r.2027. 11 476
  3. Ivan Čáni: Súdruh Blaha nie je rozhodne žiadne neviniatko, ale toto si ani on nezaslúži. 7 674
  4. Anna Brawne: Drahý Peter, v každej normálnej krajine, by ste vy, tým vedcom, nemohli robiť ani vrátnika! 6 502
  5. Veronika Michalčíková: S KST na neprístupných miestach Belianskych Tatier. Sú to celkom fajn ľudia 5 616
  6. Ján Valchár: Palivová kríza v Rusku bujnie 5 322
  7. Angelika Herčková: V sociálnych službách nás majú za handry nielen vládni predstavitelia, ale aj rodinní príbuzní? 5 319
  8. Ján Valchár: Čo to, čo to? Žeby ďalšia rafinéria? 4 936
  1. Radko Mačuha: Desať prikázaní Glücka.
  2. Marcel Rebro: Týždeň ticha uprostred vojny
  3. Roman Kebísek: Timravinu novelu Hrdinovia uhorské úrady scenzurovali. Rukopis je nezvestný
  4. Věra Tepličková: Aj ja som za bundy alebo Ako Glück riešil, riešil, až vyriešil kriminalitu
  5. Radko Mačuha: Skúsme pochopiť Slovensko.
  6. Dušan Koniar: Ak je Únia v prdeli, kto je tá šťastná mrľa z nej trčiaca?
  7. Marcel Rebro: Pošli Vianoce deťom do ostreľovaného mesta
  8. Roman Kebísek: Ako sa správa stoický filozof? Marcus Aurelius o tom písal pri Hrone
SkryťZatvoriť reklamu