Mercedes-AMG E 43 4MATIC: športový sedan porazí stovku za päť sekúnd

Model s trojlitrovým motorom V6 biturbo bude od septembra 2016 predstavovať špičkovú motorizáciu podnikateľského sedanu.

Nová trieda Mercedesu E dorazila na trh len začiatkom tohto roka. Divízia Mercedes-AMG pripravila pre športovo orientovaných zákazníkov exkluzívny model E 43 4MATIC.

Športový vzhľad zdôrazňujú  t ri veľké otvory v spojleri predného nárazníka  a zároveň zabezpečujú aj optimálne prúdenie vzduchu smerom k chladičom. Zvýraznenie poskytujú aj dve priečne plutvy na vonkajších chladiacich otvoroch. Automobilu nechýbajú veľké 19-palcové disky kolies AMG z ľahkej zliatiny odeté čiastočne do čierneho laku. V zadnej časti zaujmú dve pochrómované koncovky výfuku v čiernom naznačenom difúzore.

Interiér potvrdzuje dynamický smer nového modelu E 43 4MATIC individuálnymi detailami. Športové sedadlá so zvýšeným bočným vedením majú podržať vodiča i spolujazdnca pri ostrom spôsobe jazdy. Dva virtuálne okrúhle prístroje v tvare tubusov, multifunkčný farebný displej s uhlopriečkou 11,4 cm a stupnica do 280 km/h so vzhľadom šachovnicovej zástavy majú ďalej podporiť športovú atmosféru "na palube".

Výkon šesťvalca s objemom tri litre v modeli E 43 4MATIC zvýšila značka Mercedes-AMG pomocou dvoch väčších turbodúchadiel a softvérových úprav o 25 kW (34 k) na 295 kW (401 k). Maximálny krútiaci moment 520 Nm je k dispozícii od otáčok 2.500/min. Pohonná jednotka spolupracuje s automatickou prevodovkou 9G-TRONIC so skrátenými časmi radenia.  Funkcia medziplynu v jazdných programoch Sport a Sport Plus má ešte viac zvýšiť jazdný zážitok.

Automobil zrýchli z pokoja na 100 km/h za 4,6 sekundy a šprint ručičky po stupnici zastaví elektronika po dosiahnutí rýchlosti 250 km/h.

S cieľom dosiahnuť vyššiu agilnosť, neutrálnejšie jazdné vlastnosti v zákrutách a vyššiu trakciu aj pri ostrom štýle jazdy, inžinieri z Affalterbachu vyvinuli osobitný športový podvozok na báze viackomorového vzduchového pruženia. Prispôsobené adaptívne tlmenie možno nastaviť v troch stupňoch Comfort, Sport a Sport Plus. 

Sériový pohon všetkých kolies AMG Performance 4MATIC rozdeľuje krútiaci moment v pomere 31 % na prednú a 69 % na zadnú nápravu. Nový systém je riešený samostatnou prírubou prevodovky 9G-TRONIC. Na starších generáciách vozidiel bola rozdeľovacia prevodovka integrovaná do 7G-TRONIC PLUS. Nové prírubové riešenie zjednodušuje úpravu rozdeľovania momentu pre jednotlivé modely a umožňuje tak individuálnejšie riešenia jednotlivých konštrukčných radov.

Brzdová sústava s brzdovými kotúčmi z kompozitného materiálu a s vnútorným vetraním by mala spomaliť športový sedan spoľahlivo a rýchlo. Na prednej náprave sú použité perforované kotúče veľkosti 360 mm x 36 mm so 4-piestikovými pevnými strmeňmi . Na zadnej náprave 360 x 26 mm s 1 piestikovými plávajúcimi strmeňmi.

Nový Mercedes-AMG E 43 4MATIC oslávil svoju svetovú premiéru v marci 2016 na New York International Auto Show. Do predaja sa dostane 20. júna s prvými dodávkami v priebehu septembra tohto roka.

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  2. Od septembra opäť po starom
  3. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  4. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  5. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  6. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  7. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  8. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  9. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  10. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  1. 10 vecí, ktoré môžete dostať od zdravotnej poisťovne zadarmo
  2. Úspech na Majstrovstvách sveta v Quadrathlone
  3. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  4. Od septembra opäť po starom
  5. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš?
  6. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  7. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  8. Business Smartphones Connected to Public Wi-Fi Can Be in Danger
  9. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  10. Poslanec Borguľa žiada o uvoľnenie parkoviska pre rezidentov
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 947
  2. Od septembra opäť po starom 5 050
  3. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd 4 472
  4. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom? 2 585
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 817
  6. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 1 771
  7. Ako sme jazdili v socializme 1 280
  8. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 262
  9. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 057
  10. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš? 1 026

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Odsedel si trest za protest proti okupácii ČSSR. Neľutuje

Zorjanov príbeh je ťažko uveriteľný.

KOMENTÁRE

Podomový šmejd s jadrom

Žiadna „super EÚ“ s jedným pevným jadrom sa nechystá.

EKONOMIKA

Kedy dostanete 13. a 14. plat? Fico podporil Dankov návrh

Koalícia sa zrejme dohodne na úľavách.

Neprehliadnite tiež

Ferrari nečakane nahrádza Californiu modelom Portofino

Maximálna rýchlosť sa zvýšila na 320 kilometrov za hodinu.

Legendárny mikrobus od Volkswagenu sa vráti do výroby

Prví zákazníci sa ho dočkajú v roku 2022 v podobe elektromobilu.

Apple už nechce vyrobiť autonómne vozidlo

Spoločnosť sa chce sústrediť na samotnú technológiu autonómneho riadenia.

Čínska automobilka chce kúpiť americký Jeep

Great Wall má ambíciu byť najväčším výrobcom SUV na svete.