SME

Mercedes-AMG E 43 4MATIC: športový sedan porazí stovku za päť sekúnd

Model s trojlitrovým motorom V6 biturbo bude od septembra 2016 predstavovať špičkovú motorizáciu podnikateľského sedanu.

Nová trieda Mercedesu E dorazila na trh len začiatkom tohto roka. Divízia Mercedes-AMG pripravila pre športovo orientovaných zákazníkov exkluzívny model E 43 4MATIC.

Športový vzhľad zdôrazňujú  t ri veľké otvory v spojleri predného nárazníka  a zároveň zabezpečujú aj optimálne prúdenie vzduchu smerom k chladičom. Zvýraznenie poskytujú aj dve priečne plutvy na vonkajších chladiacich otvoroch. Automobilu nechýbajú veľké 19-palcové disky kolies AMG z ľahkej zliatiny odeté čiastočne do čierneho laku. V zadnej časti zaujmú dve pochrómované koncovky výfuku v čiernom naznačenom difúzore.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Interiér potvrdzuje dynamický smer nového modelu E 43 4MATIC individuálnymi detailami. Športové sedadlá so zvýšeným bočným vedením majú podržať vodiča i spolujazdnca pri ostrom spôsobe jazdy. Dva virtuálne okrúhle prístroje v tvare tubusov, multifunkčný farebný displej s uhlopriečkou 11,4 cm a stupnica do 280 km/h so vzhľadom šachovnicovej zástavy majú ďalej podporiť športovú atmosféru "na palube".

Výkon šesťvalca s objemom tri litre v modeli E 43 4MATIC zvýšila značka Mercedes-AMG pomocou dvoch väčších turbodúchadiel a softvérových úprav o 25 kW (34 k) na 295 kW (401 k). Maximálny krútiaci moment 520 Nm je k dispozícii od otáčok 2.500/min. Pohonná jednotka spolupracuje s automatickou prevodovkou 9G-TRONIC so skrátenými časmi radenia.  Funkcia medziplynu v jazdných programoch Sport a Sport Plus má ešte viac zvýšiť jazdný zážitok.

SkryťVypnúť reklamu

Automobil zrýchli z pokoja na 100 km/h za 4,6 sekundy a šprint ručičky po stupnici zastaví elektronika po dosiahnutí rýchlosti 250 km/h.

S cieľom dosiahnuť vyššiu agilnosť, neutrálnejšie jazdné vlastnosti v zákrutách a vyššiu trakciu aj pri ostrom štýle jazdy, inžinieri z Affalterbachu vyvinuli osobitný športový podvozok na báze viackomorového vzduchového pruženia. Prispôsobené adaptívne tlmenie možno nastaviť v troch stupňoch Comfort, Sport a Sport Plus. 

Sériový pohon všetkých kolies AMG Performance 4MATIC rozdeľuje krútiaci moment v pomere 31 % na prednú a 69 % na zadnú nápravu. Nový systém je riešený samostatnou prírubou prevodovky 9G-TRONIC. Na starších generáciách vozidiel bola rozdeľovacia prevodovka integrovaná do 7G-TRONIC PLUS. Nové prírubové riešenie zjednodušuje úpravu rozdeľovania momentu pre jednotlivé modely a umožňuje tak individuálnejšie riešenia jednotlivých konštrukčných radov.

SkryťVypnúť reklamu

Brzdová sústava s brzdovými kotúčmi z kompozitného materiálu a s vnútorným vetraním by mala spomaliť športový sedan spoľahlivo a rýchlo. Na prednej náprave sú použité perforované kotúče veľkosti 360 mm x 36 mm so 4-piestikovými pevnými strmeňmi . Na zadnej náprave 360 x 26 mm s 1 piestikovými plávajúcimi strmeňmi.

Nový Mercedes-AMG E 43 4MATIC oslávil svoju svetovú premiéru v marci 2016 na New York International Auto Show. Do predaja sa dostane 20. júna s prvými dodávkami v priebehu septembra tohto roka.

 

Mercedes-Benz

Súvisiace témy: Sedany
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh
  2. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne?
  3. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov
  4. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  5. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  6. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky?
  7. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava!
  8. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri
  1. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne?
  2. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh
  3. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov
  4. eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van: Šetrite náklady s elektromobilom
  5. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  6. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky?
  7. Slovenskí učitelia vyvinuli aplikáciu, ktorá šetrí hodiny práce
  8. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  1. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov 16 064
  2. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 7 296
  3. Slovenskí učitelia vyvinuli aplikáciu, ktorá šetrí hodiny práce 5 989
  4. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri 4 153
  5. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky? 3 934
  6. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava! 2 255
  7. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 1 519
  8. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár 1 157
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Vladimír Bojničan: Prečo cirkev počas SNP kolaborovala s Tisom a podporovala fašizmus – a prečo je dodnes vážnym rizikom pre našu slobodu a demokraciu
  2. Stop alibizmu: Aj minister školstva Tomáš Drucker požehnal šikane ukrajinských žiakov
  3. Braňo Ondruš: Svedectvá izraelských vojakov ako cielene vyvražďujú Palestíncov
  4. Zora Horská: Plné vrecká slovenských dôchodcov
  5. Štefan Šturdzík: Adamovské jazerá. Rybársky raj a skvelá zastávka pri cyklotrase.
  6. Danica Chames: O plnotučných obrazoch a ich štíhlej autorke
  7. Zuzana Kučminová: Modriny na duši - Keď sa minie ružová
  8. Irena Šimuneková: Rozhľadňa Šturmanka
  1. Michal Porubän: Otvorený list vedeniu Slovenskej akadémie vied 25 097
  2. Radoslav Záhumenský: Skrytý hrad na Slovensku, ktorý väčšina ľudí nikdy nenavštívi 19 082
  3. Ivan Mlynár: Zábava Roberta Fica s riskovaním našich životov neberie konca. 12 438
  4. Ivan Mlynár: Matúš Šutaj Eštok. 8 650
  5. Ján Valchár: Zaujímavé fakty okolo ruskej ropy. 8 026
  6. Ján Bilohuščin: "Svetu vládnu starí kreténi" 6 613
  7. Ján Valchár: Zaujímavé info o ruskom rafinačnom sektore 5 242
  8. Marcel Rebro: Rusko: veľmoc latrín a tankodrómov 5 186
  1. Marian Nanias: Jachtavý brat Lacko.
  2. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS
  3. Věra Tepličková: Pali a jeho Bumblebee II. - jedno z možných objasnení
  4. Věra Tepličková: Pali a jeho Bumblebee
  5. Jiří Ščobák: Ako prísť o peniaze ľahko a rýchlo
  6. Radko Mačuha: Ďalšia Britská stopa vedie do SNP.
  7. Věra Tepličková: O sviniach, potkanoch a sokoloch
  8. Post Bellum SK: Známi aj menej známi hrdinovia SNP
SkryťZatvoriť reklamu