Mercedes-AMG E 43 4MATIC: športový sedan porazí stovku za päť sekúnd

Model s trojlitrovým motorom V6 biturbo bude od septembra 2016 predstavovať špičkovú motorizáciu podnikateľského sedanu.

Nová trieda Mercedesu E dorazila na trh len začiatkom tohto roka. Divízia Mercedes-AMG pripravila pre športovo orientovaných zákazníkov exkluzívny model E 43 4MATIC.

Športový vzhľad zdôrazňujú  t ri veľké otvory v spojleri predného nárazníka  a zároveň zabezpečujú aj optimálne prúdenie vzduchu smerom k chladičom. Zvýraznenie poskytujú aj dve priečne plutvy na vonkajších chladiacich otvoroch. Automobilu nechýbajú veľké 19-palcové disky kolies AMG z ľahkej zliatiny odeté čiastočne do čierneho laku. V zadnej časti zaujmú dve pochrómované koncovky výfuku v čiernom naznačenom difúzore.

Interiér potvrdzuje dynamický smer nového modelu E 43 4MATIC individuálnymi detailami. Športové sedadlá so zvýšeným bočným vedením majú podržať vodiča i spolujazdnca pri ostrom spôsobe jazdy. Dva virtuálne okrúhle prístroje v tvare tubusov, multifunkčný farebný displej s uhlopriečkou 11,4 cm a stupnica do 280 km/h so vzhľadom šachovnicovej zástavy majú ďalej podporiť športovú atmosféru "na palube".

Výkon šesťvalca s objemom tri litre v modeli E 43 4MATIC zvýšila značka Mercedes-AMG pomocou dvoch väčších turbodúchadiel a softvérových úprav o 25 kW (34 k) na 295 kW (401 k). Maximálny krútiaci moment 520 Nm je k dispozícii od otáčok 2.500/min. Pohonná jednotka spolupracuje s automatickou prevodovkou 9G-TRONIC so skrátenými časmi radenia.  Funkcia medziplynu v jazdných programoch Sport a Sport Plus má ešte viac zvýšiť jazdný zážitok.

Automobil zrýchli z pokoja na 100 km/h za 4,6 sekundy a šprint ručičky po stupnici zastaví elektronika po dosiahnutí rýchlosti 250 km/h.

S cieľom dosiahnuť vyššiu agilnosť, neutrálnejšie jazdné vlastnosti v zákrutách a vyššiu trakciu aj pri ostrom štýle jazdy, inžinieri z Affalterbachu vyvinuli osobitný športový podvozok na báze viackomorového vzduchového pruženia. Prispôsobené adaptívne tlmenie možno nastaviť v troch stupňoch Comfort, Sport a Sport Plus. 

Sériový pohon všetkých kolies AMG Performance 4MATIC rozdeľuje krútiaci moment v pomere 31 % na prednú a 69 % na zadnú nápravu. Nový systém je riešený samostatnou prírubou prevodovky 9G-TRONIC. Na starších generáciách vozidiel bola rozdeľovacia prevodovka integrovaná do 7G-TRONIC PLUS. Nové prírubové riešenie zjednodušuje úpravu rozdeľovania momentu pre jednotlivé modely a umožňuje tak individuálnejšie riešenia jednotlivých konštrukčných radov.

Brzdová sústava s brzdovými kotúčmi z kompozitného materiálu a s vnútorným vetraním by mala spomaliť športový sedan spoľahlivo a rýchlo. Na prednej náprave sú použité perforované kotúče veľkosti 360 mm x 36 mm so 4-piestikovými pevnými strmeňmi . Na zadnej náprave 360 x 26 mm s 1 piestikovými plávajúcimi strmeňmi.

Nový Mercedes-AMG E 43 4MATIC oslávil svoju svetovú premiéru v marci 2016 na New York International Auto Show. Do predaja sa dostane 20. júna s prvými dodávkami v priebehu septembra tohto roka.

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  2. Čo prinieslo tohtoročné Záhradnícke fórum?
  3. Diplomaciu v praxi na EU v BA otvorila veľvyslankyňa Nórska
  4. Študenti z rôznych kútov sveta prichádzajú študovať na EU v BA
  5. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  6. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  7. Montážne konferencie - Novinky aj vzdelávanie o suchej výstavbe
  8. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  9. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  10. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 8 984
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 472
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 885
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 823
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 479
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 718
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 361
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 277
  9. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 4 078
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 781

Hlavné správy zo Sme.sk

AUTO

Zamestnanci pracujúci v Googli na roboaute: odišli sme, lebo nám platili príliš veľa

Ľudia z projektu Waymo si nechali vyplatiť obrovské prémie a prešli ku konkurencii.

EKONOMIKA

Ľudia ju zbierajú pri lese, jej pestovanie podporí štát

Štát chce podporiť ovocie, ktoré na Slovensku pestuje len zopár ľudí.

PRIMÁR

Experimentálna liečba zastavila sklerózu multiplex na päť rokov

Pomôcť môže transplantácia kmeňových buniek.

DOMOV

Tresty v kauze Čistý deň chýbajú

Resocializačné zariadenie v Galante vyčkáva s prevzatím rozhodnutia o akreditácii.

Neprehliadnite tiež

Mercedesy sa budú vyrábať už aj v Rusku

Výroba má v novom závode neďaleko Moskvy odštartovať v roku 2019.

Autosalón Ženeva 2017: Pozrite si prehľad najočakávanejších noviniek

Vo svetovej premiére sa v Ženeve ukáže Honda Civic Type R, Seat Ibiza, Subaru XV, Suzuki Swift či Volkswagen Arteon.

Nie v každej hmle treba zapnúť hmlovky

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkcie. Treba nad nimi premýšľať osobitne a nezapínať jedny naraz s druhými.

Zamestnanci pracujúci v Googli na roboaute: odišli sme, lebo nám platili príliš veľa

Ľudia z projektu Waymo si nechali vyplatiť obrovské prémie a prešli ku konkurencii.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop