Red Bull testoval kryt hlavy jazdca F1 v tréningu na VC Ruska

Riešení na ochranu hlavy jazdcov F1 sme už videli niekoľko. Svoje "čelné sklo" už otestoval aj Red Bull.

Daniel Ricciardo počas voľného tréningu na Veľkej cene Ruska.(Zdroj: Red Bull Racing)

Zdá sa, že kokpit monopostu formuly 1 s ochraným krytom pre hlavu jazdca sa už čoskoro stane realitou. Diskusiu o zatvorených kokpitoch, alebo ochranných krytoch odštartoval vážny incident Felipeho Massu v roku 2009 na maďarskom okruhu Hungaroring.

Vtedajšieho jazdca tímu Ferrari zasiahla do prilby oceľová pružina, ktorá odpadla z iného monopostu. Len vďaka šťastiu nemal tento incident tragické následky.

Odvtedy sme videli niekoľko grafických návrhov, ako by mohli vyzerať monoposty s prekrytým kokpitom. Médiami svojho času prebehlo aj video testu krytu, pochádzajúceho zo stíhačky. Počas testu odolalo nárazu kolesa.

Článok pokračuje pod video reklamou

Pred začiatkom sezóny predviedlo svoje riešenie aj Ferrari. Získalo prezývku svätožiara.

Najnovším riešením je kryt z dielne tímu Red Bull. Rovnako, ako v prípade Ferrari, ani tu nejde o celkové prekrytie kokpitu. Nad hlavou jazdca ostáva otvorený priestor.

Nové "čelné sklo" dostalo názov Aeroscreen. Svoju premiéru absolvovalo dnes vo voľnom tréningu na Veľkej cene Ruska. Počas prvej kvalifikácie ho vyskúšal Daniel Ricciardo na monoposte RB12.

"V prvej kvalifikácii s tým absolvujem inštalačné* kolo", konštatoval Daniel vo štvrtok. "Som si istý, že počas tých dvoch minút dostanem veľa televízneho priestoru." 

Názory na ochranný kryt sa v prostredí F1 líšia. Zatiaľ čo Felipe Massa tieto kroky podľa očakávaní víta, skepticky sa o nich vyjadruje úradujúci majster sveta Lewis Hamilton. Uvidíme, ktorým smerom sa F1 nakoniec vydá.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 35 152
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 23 351
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 16 445
  4. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 15 420
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 728
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 404
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 5 003
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 510
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 2 837
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 673

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Môj dom, môj hrad. Sternbergovci si to môžu povedať už 800 rokov

So súrodencami sa tu pretekali na trojkolkách, pre miestnych robili omše. Na súkromnom hrade Český Šternberk hradný pán stále býva.

SVET

Únia zatvára hranice. Opúšťa tým myšlienky Schengenu

Z núdzových opatrení sa stávajú dlhodobé.

PLUS

Prísne tajné. Ako sa zrodila najhoršia zbraň v dejinách

Ako sa vznikla najhoršia zbraň ľudstva.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.