Koniec downsizingu? VW pripravuje novú generáciu TSI motorov

Motor 1.4 TSI nahradí objemnejší agregát. Či z toho bude trend, alebo len jednorazová záležitosť, ukáže budúcnosť.

TSI motor VW.(Zdroj: VW)

Volkswagen zverejnil prvé informácie o svojom benzínovom turbomotore TSI budúcej generácie mesiac pred jeho oficiálnym predstavením na podujatí Vienna Motor Symposium.

Novinka s kódovým označením EA2111 má priniesť nižšie emisie, spotrebu a vyšší výkon. Ide o tradičné papierové zlepšenia, ktoré nové generácie pohonných jednotiek vždy prinesú.

Keďže sa však s nástupom nových pravidiel konečne zvyšuje tlak na reálnu spotrebu/emisie, tak chceme veriť, že v prípade nových agregátov nejde automobilkám v prvom rade o prispôsobenie sa pravidlám meracieho cyklu, ale o reálne zníženie spotreby.

Novinka má ponúknuť širšie výkonové “okno“. Dostatočný ťah motora má byť po novom dostupný už od 1300 otáčok. V priemere má spotreba klesnúť až o 1 liter na 100 km.

Pre dosiahnutie týchto parametrov aplikoval VW viacero vylepšení. Jedným z nich je turbo s variabilnou geometriou lopatiek, ktoré doteraz automobilka v prípade zážihových pohonných jednotiek nepoužívala. 

Motor dostane aj novú technológiu priameho vstrekovania, využívajúcu zúžený driek telesa trysky na 6 mm. Tryska pracuje s tlakom 350 bar. V praxi to má priniesť aj lepšie reakcie motora a nižšie emisie CO2.

Agregát má spĺňať emisné normy, platné od roku 2020. Podľa nich nemajú emisie CO2 prekročiť hodnotu 95 g/km. Prvý z novej generácie agregátov začne koncern využívať koncom tohto roka.

Zaujímavé je, že v tomto prípade pôjde o presný opak downsizingu. Motor 1.4 TSI bude totiž nahradený objemnejším 1.5 TSI. Či z toho bude trend, alebo len jednorazová záležitosť si v tejto chvíli netrúfneme odhadnúť. Novinka sa pravdepodobne objaví najskôr v modeloch Golf a Polo.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 10 825
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 344
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 199
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 2 141
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 817
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 590
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 501
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 196
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 853
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 795

Hlavné správy zo Sme.sk

SPIŠ KORZÁR

Deň, ktorý navždy zmenil Vysoké Tatry. Takto to vyzeralo pred trinástimi rokmi

Víchrica zničila 19. novembra 2004 až 12-tisíc hektárov lesa.

TECH

Vo vesmíre znie strašidelné pískanie. Vedci zistili, odkiaľ pochádza

Väčšina častíc je zachytená v pásoch.

ŠPORT

Kaddáfí zachránil nemecký klub. Niečo za to však chcel

Nemecký hokejový tím zachránil diktátor.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.