Koniec downsizingu? VW pripravuje novú generáciu TSI motorov

Motor 1.4 TSI nahradí objemnejší agregát. Či z toho bude trend, alebo len jednorazová záležitosť, ukáže budúcnosť.

TSI motor VW.(Zdroj: VW)

Volkswagen zverejnil prvé informácie o svojom benzínovom turbomotore TSI budúcej generácie mesiac pred jeho oficiálnym predstavením na podujatí Vienna Motor Symposium.

Novinka s kódovým označením EA2111 má priniesť nižšie emisie, spotrebu a vyšší výkon. Ide o tradičné papierové zlepšenia, ktoré nové generácie pohonných jednotiek vždy prinesú.

Keďže sa však s nástupom nových pravidiel konečne zvyšuje tlak na reálnu spotrebu/emisie, tak chceme veriť, že v prípade nových agregátov nejde automobilkám v prvom rade o prispôsobenie sa pravidlám meracieho cyklu, ale o reálne zníženie spotreby.

Novinka má ponúknuť širšie výkonové “okno“. Dostatočný ťah motora má byť po novom dostupný už od 1300 otáčok. V priemere má spotreba klesnúť až o 1 liter na 100 km.

Pre dosiahnutie týchto parametrov aplikoval VW viacero vylepšení. Jedným z nich je turbo s variabilnou geometriou lopatiek, ktoré doteraz automobilka v prípade zážihových pohonných jednotiek nepoužívala. 

Motor dostane aj novú technológiu priameho vstrekovania, využívajúcu zúžený driek telesa trysky na 6 mm. Tryska pracuje s tlakom 350 bar. V praxi to má priniesť aj lepšie reakcie motora a nižšie emisie CO2.

Agregát má spĺňať emisné normy, platné od roku 2020. Podľa nich nemajú emisie CO2 prekročiť hodnotu 95 g/km. Prvý z novej generácie agregátov začne koncern využívať koncom tohto roka.

Zaujímavé je, že v tomto prípade pôjde o presný opak downsizingu. Motor 1.4 TSI bude totiž nahradený objemnejším 1.5 TSI. Či z toho bude trend, alebo len jednorazová záležitosť si v tejto chvíli netrúfneme odhadnúť. Novinka sa pravdepodobne objaví najskôr v modeloch Golf a Polo.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  9. Top First moment dovolenky na leto 2018
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  3. Vianočný bázar chalaňov
  4. Vianočné mecheche 2017
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  7. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  8. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  9. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  10. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 27 413
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 6 953
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 815
  4. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 2 907
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 688
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 426
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 383
  8. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 325
  9. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 1 109
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 979

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Obľúbenejší ako Maradona v Neapole nikto nebol. Hamšík dokázal nevídanú vec

Slovák Marek Hamšík vyrovnal klubový rekord Diega Maradonu.

SVET

Brexit pokračuje. Druhá fáza môže skončiť aj referendom

Začínajú najväčšie obchodné rokovania histórie.

KOMENTÁRE

Pointou lyžovačky nie je obrat vlekárov

Keby sa Smer držal v týchto limitoch, žili by sme v šťastnej krajine.

EKONOMIKA

Premiér Fico otáča, odchod do penzie má dostať strop

V roku 2012 štát nastavil vek odchodu do dôchodku na strednú dĺžku dožitia.

Neprehliadnite tiež

Čo je to norma i-Size a ako si mám vybrať autosedačku (otázky a odpovede)

Budúci rok možno zakážu predaj starších sedačiek.

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.

Študenti z STU postavili auto so zrýchlením superšportu

Cenový odhad tohtoročného modelu je vyše 120-tisíc eur.