Recenzia čitateľa: Audi A4 2,0 TSI trápi vysoká spotreba oleja

Aj základné Audi A4 vyniká na dlhých cestách. Strohá výbava sa ale k prémiovému autu nehodí.

(Zdroj: Erik Madara)

Jedného dňa šéf kúpil do firmy Audi A4 a ja som konečne mohol najazdiť pár desiatok tisíc kilometrov na takmer novom prémiovom aute. A konečne zistiť, čo všetci tí ľudia na nich vidia, kde sú tie veľké rozdiely oproti "obyčajným" autám, na ktorých som jazdil dovtedy.

Písal sa rok 2012. Naša Audi vyrobená v r. 2009 mala motor 2.0 TFSI s výkonom 132 kW/320 Nm, manuálnu 6-stupňovú prevodovku, pohon prednej nápravy a v podstate základnú výbavu. Je neskutočné, za čo všetko si Audi dokáže účtovať príplatok.

Žiadne LED denné svietenie, žiadne xenóny, ovládanie rádia na volante, žiadne MP3 a USB... Základnej A4 chýbalo dokonca aj sklápanie zadných sedadiel.

Konzervatívny dizajn a chudobná základná výbava

Napíšte nám o vašom vozidle.

Predstavte ho čitateľom AUTOsme.sk. Čo o svojom aute napísať?

Kliknite SEM

Informácie o aute alebo motorke spolu s fotkami pošlite na e-mailovú adresu auto@smeonline.sk.

Auto vyzerá pekne jednoducho a uhladene. Nikto sa za ním síce neotočí, ale pôsobí veľmi solídne a konzeratívne. Niekto tvrdí, že jej dizajn je nemecky nudný a má možno pravdu - ja mám tiež radšej autá, ktoré aspoň trochu vyčnievajú z davu. Ale myslím si, že mnohým ľuďom - podnikateľom a manažérom - presne takýto uniformný dizajn vyhovuje.

Po nasadnutí som si najprv všimol perfektný posed za volantom. Takto nejako si predstavujem ideálnu pozíciu, veľmi pohodlné sedenie ako stvorené na dlhé trasy. Obzerám si interiér a moje dojmy sú rozpačité. Je pekný, aj keď na môj vkus trochu nudný a fádny. Kombinácia čiernej a sivej tomuto pocitu určite nepomáha.

Kabína je veľmi kvalitne spracovaná a robustná, človek sa v tomto aute cíti naozaj bezpečne. Sklamalo ma však použitie niektorých materiálov. Najmä zlá imitácia hliníka, ktorá je v skutočnosti lacný tenký plast. V prémiovom aute toto nemá čo hľadať. Aj keď je táto imitácia vyhradená pre základnú výbavu, v Audi by som ju nečakal.

Ideme sa zoznámiť s palubnými funkciami. Palubný počítač, klíma - katastrofa. Totálny chaos. Na ovládanie klimatizácie snáď potrebujete osobitné školenie. Rôzne nič nehovoriace znaky si nakreslite a popíšte na papierik a nalepte si ho na palubovku. Celé ovládanie je zbytočne komplikované, neprehľadné a totálne chaotické, nepochopiteľné.

V interiéri je ticho v každej rýchlosti

Po naštartovaní som si ako prvé všimol ticho. Vybehnem na diaľnicu a - stále ticho. V rýchlosti 150 km/h - ticho. Ukážkové odhlučnenie motora aj podvozka, utlmený je aj aerodynamický hluk.

Podvozok je ideálny kompromis, dostatočne tuhý a pritom naozaj pohodlný. V kombinácii s veľmi pohodlnými sedačkami a ideálnym posedom je A4 perfektné auto na dlhé a komfortné cestovanie. Nie je to žiadny rezač zákrut, sú sedany, ktoré to vedia lepšie, ale na diaľnici je dokonalé.

Motor je tichý, pružný, skvele sprevodovaný a má vynikajúcu spotrebu - ak človek chce. Spotreba tohoto motora veľmi závisí od štýlu jazdy. Dokázal som jazdiť za fantastických 7 litrov na 100 kilometrov. Pravdou však je, že v meste som jazdil len minimálne.

Som síce zástanca atmosférických motorov (hlavne v športových autách), ale A4 nie je auto na bláznenie na okreskách a okruhoch. Preto mi neprekážalo, že nemá okamžité reakcie na plyn a lineárny priebeh výkonu. Maličká turbodiera je stále prítomná a toto auto ťahá hlavne v strednom pásme otáčok. Točiť nad 5000 ot./min. nemá zmysel. V športovom aute by mi to prekážalo, ale tu nie - bežný vodič sa nad týmto ani nepozastaví.

Tie časy, keď človek zošliapol plyn a naozaj čakal, kým sa začalo niečo diať, sú dávno preč. Auto po zošliapnutí plynu vystrelí a človek by hádal pocitovo lepšie zrýchlenie, ako je výrobcom udávaných 7,9 sekundy. Pružnosť tohoto motora je obdivuhodná.

Auto trápi vysoká spotreba oleja

Prekážalo mi však riadenie, ktoré je - jedným slovom - tupé. Žiadna spätná väzba, komunikatívnosť, nič. Vodič nevie, čo sa deje s prednými kolesami. Výkon 180 koní a 320 Nm len na prednej náprave bez samosvorného diferenciálu je už príliš. Na druhom prevodovom stupni pri výjazde zo zákruty plný plyn ani neskúšajte. Auto to jednoducho nezvláda a riadenie nevie, čo so sebou. Kto chce jazdiť aspoň trochu dynamicky, potrebuje k tomuto motoru jednoznačne pohon 4x4.

Prevodovka je nadpriemerná. Nie je taká presná a nemá také krátke dráhy ako ponúka ponúka napríklad Honda, ale je oveľa presnejšia ako manuál na väčšine francúzskych áut. Brzdy sú výborné. K nim nemám žiadne výhrady - výborný účinok aj dávkovateľnosť.

Čo sa spoľahlivosti týka, ako prvú musím spomenúť je spotreba oleja. Motor si bez problémov vypýta liter oleja na dvetisíc kilometrov - niekedy viac, niekedy menej. V servisnej knižke som sa však dočítal, že aj liter na tisíc kilometrov je ešte v norme. Išiel som si oči vyočiť - takáto spotreba oleja je na bežnom aute s nájazdom 100 tisíc kilometrov podľa mňa neprípustná.

Auto sme kúpili pri 100-tisíc kilometroch, predalo sa pri 170-tisíc kilometroch. Počas toho sa pokazil tlakový spínač otvárania nádrže, dvakrát chybný software, raz výmena sviečkových káblov a dvakrát pokazený snímač otvárania kapoty. Posledne menovaný problém je nutné okamžite riešiť, pretože bez tohoto snímaču si neskontrolujete hladinu oleja, čo môže mať v kombinácii s jeho vysokou spotrebou fatálne následky. Výmena snímača stála 270€. Celkovo nič strašné, ale o nadpriemernej spoľahlivosti nemôže byť reč.

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  2. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  3. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  4. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  5. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  6. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  7. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  8. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  9. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  10. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  1. Túžite byť matkou, ale nedarí sa? Poďme hľadať dôvody!
  2. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  3. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  4. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  5. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  6. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  7. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  8. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  9. Poslanci dnes dali jasne najavo, že plot na námestí nechcú
  10. HB Reavis so silnými výsledkami za rok 2016
  1. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 8 295
  2. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 7 201
  3. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 116
  4. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 5 965
  5. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 5 535
  6. 5 krokov k vlastnému bývaniu 4 802
  7. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 4 558
  8. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 4 402
  9. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 3 370
  10. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 2 343

Téma: Test môjho auta


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

U. S. Steel namieta sudcov: Hovorili skôr, než mali

Majetok jedného z najväčších podnikov v krajine súd zaistil bez toho, aby to poriadne vysvetlil.

KOMENTÁRE

Severokórejská červená línia je veľmi tenká

Kľúčovú rolu v krotení diktátora Kima hrá Čína.

EKONOMIKA

Štátni plynári majú nového riaditeľa, stal sa ním bývalý šéf tajných

Generálnym riaditeľom SPP ostáva Štefan Šabík.

Neprehliadnite tiež

S Oplom Ampera-e na jedno nabitie prejdete z Bratislavy do Košíc, lepšie mu je v meste (prvá jazda)

Tesla ukázala, že elektromobil môže byť sexi. Opel nám ukázal, že elektromobil môže byť dostupný a použiteľný.

Majiteľka Tesly X žiada odškodné milión dolárov

Pri nehode začala Tesla horieť a zadné dvere ostali zablokované.

Uber chce mať do roku 2020 lietajúci taxík

Lietajúce taxi Uber bude malé lietadlo, ktoré bude vzlietať a pristávať vertikálne.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop