Pohonná jednotka 4,0 TDI bole pre potreby nového Audi SQ7 kompletne prepracovaná. Vyvinie maximálny výkon 320 kW (435 k) a krútiaci moment 900 Nm, čo umožní vozidlu zrýchliť z pokoja na 100 km/h za 4,8 sekundy.Na papieri by sa veľké SUV malo uspokojiť v priemere aj s 7,2 litrami nafty na 100 km jazdy.
Zásadnou novinkou je prepĺňanie elektrickým kompresorom (EPC), ktorý nie je závislý od aktuálnych otáčok spaľovacieho motora. Kompresor pomáha dvom klasickým turbám v nízkych otáčkach a riadi ho napäťová sústava 48 V. Elektromotor kompresora môže vyvinúť maximálny výkon 7kW. Napájaný je zo samostatnej lithium-ion batérie, ktorá je s klasickým 12V okruhom vozidla prepojený cez menič DC/DC. Sústava s napätím 48V slúži aj pre napájania aktívnych stabilizátorov vozidla, ktoré minimalizujú náklony karosérie počas ostrých prejazdov zákrutami. Celý systém je schopný ponúknuť výkon až 13 kW.

Systém aktívnych stabilizátorov znižuje okrem náklonov vozidl a aj celkovú nedotáčavosť spôsobenú vyššou váhou na prednej náprave a zvyšuje účinnosť adaptívneho podvozka vozidla. Podľa slov predstaviteľov automobilky je vozidlo oveľa stabilnejšie, schopné dosiahnuť vyššie priečne zrýchlenie a celkovo pôsobí mimoriadne športovo.
Základnú cenu športového SUV stanovilo Audi pre nemecký trh tesne pod hranicou 90.000 eur. Obsahuje rozšírenú základnú výbavu, do ktorej patrí aj adaptívne vzduchové pruženie, LED svetlomety, alarm, športové, elektricky nastavované a vyhrievané sedadlá v kombinácii koža-alcantara, 20-palcové kolesá z ľahkých zliatin a mnoho ďalších doplnkov.
Za príplatok je možné Audi SQ7 vybaviť aj balíkom s troma prvkami: systémom pohonu quattro so športovým diferenciálom, systémom natáčania zadných kolies a novým systémom aktívnych stabilizátorov. Novinka sa na nemeckom trhu objaví v polovici mája.