SME
reklama

Audi už čoskoro začne predávať najvýkonnejšie naftové SUV

Prvá S verzia modelu Q7 využíva naftový agregát prepĺňaný elektrickým kompresorom, ktorý dopĺňa mechanické bi-turbo.

(Zdroj: Audi)

Pohonná jednotka 4,0 TDI bole pre potreby nového Audi SQ7 kompletne prepracovaná. Vyvinie maximálny výkon 320 kW (435 k) a krútiaci moment 900 Nm, čo umožní vozidlu zrýchliť z pokoja na 100 km/h za 4,8 sekundy.Na papieri by sa veľké SUV malo uspokojiť v priemere aj s 7,2 litrami nafty na 100 km jazdy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zásadnou novinkou je prepĺňanie elektrickým kompresorom (EPC), ktorý nie je závislý od aktuálnych otáčok spaľovacieho motora. Kompresor pomáha dvom klasickým turbám v nízkych otáčkach a riadi ho napäťová sústava 48 V. Elektromotor kompresora môže vyvinúť maximálny výkon 7kW. Napájaný je zo samostatnej lithium-ion batérie, ktorá je s klasickým 12V okruhom vozidla prepojený cez menič DC/DC. Sústava s napätím 48V slúži aj pre napájania aktívnych stabilizátorov vozidla, ktoré minimalizujú náklony karosérie počas ostrých prejazdov zákrutami. Celý systém je schopný ponúknuť výkon až 13 kW.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Systém aktívnych stabilizátorov znižuje okrem náklonov vozidl a aj celkovú nedotáčavosť spôsobenú vyššou váhou na prednej náprave a zvyšuje účinnosť adaptívneho podvozka vozidla. Podľa slov predstaviteľov automobilky je vozidlo oveľa stabilnejšie, schopné dosiahnuť vyššie priečne zrýchlenie a celkovo pôsobí mimoriadne športovo.

Základnú cenu športového SUV stanovilo Audi pre nemecký trh tesne pod hranicou 90.000 eur. Obsahuje rozšírenú základnú výbavu, do ktorej patrí aj adaptívne vzduchové pruženie, LED svetlomety, alarm, športové, elektricky nastavované a vyhrievané sedadlá v kombinácii koža-alcantara, 20-palcové kolesá z ľahkých zliatin a mnoho ďalších doplnkov.

Za príplatok je možné Audi SQ7 vybaviť aj balíkom s troma prvkami: systémom pohonu quattro so športovým diferenciálom, systémom natáčania zadných kolies a novým systémom aktívnych stabilizátorov. Novinka sa na nemeckom trhu objaví v polovici mája.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 430
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 549
  3. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 11 249
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 11 031
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 778
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 569
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 8 073
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 193
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Jozef Varga: Krkavci / 48. /
  2. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  3. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  4. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  5. Martin Škopec Antal: Pokus o zjednotenie spoločnosti je utopickým blúznením
  6. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  7. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  8. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 47 056
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 678
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 490
  4. Juraj Kumičák: Kolaborant 9 471
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 402
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 397
  7. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 7 690
  8. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 7 670
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu