Nový dieselový motor Fordu poženie najprv úžitkové, neskôr aj osobné autá

Novinka spĺňa výkonové, emisné i zvukové požiadavky na moderný naftový agregát. V plnom rozsahu nahradí starší 2,2-litrový TDCi.

(Zdroj: Ford)

Na autosalóne úžitkových vozidiel v britskom meste Birmingham mali minulý týždeň svetovú premiéru nové úžitkové vozidlá automobilky Ford - Transit a Transit Custom, ktoré poháňa nový dvojlitrový vznetový motor Ford EcoBlue.

Rad vznetových motorov EcoBlue od spoločnosti Ford bude poháňať budúce osobné a úžitkové vozidlá značky Ford, pričom ich výkon sa bude pohybovať v rozmedzí 100 k až 240 k. Medzi prínosy nového motora má patriť zvýšená odolnosť pri práci v extrémne nízkych otáčkach, tichší chod, nižšie emisie, turbodúchadlo s krátkou zotrvačnosťou a ďalšie novinky.

Univerzálny dvojlitrový motor Ford EcoBlue, ktorý vyvinuli tímy spoločnosti Ford vo Veľkej Británii a Nemecku, bude spočiatku v ponuke v úžitkových vozidlách vo výkonnostných verziách 74 kW (105 k), 96 kW (130 k) a 125 kW (170 k). Motor však dokáže vyvinúť aj viac ako 200 konských síl, takže neskôr ním budú vybavené aj osobné automobily značky Ford – a to spoločne s ďalšími novými motormi radu EcoBlue, vrátane 1,5 litrového variantu.

Nový agregát splní aj budúce európske emisné požiadavky, pretože má podporu štandardizovaného systému selektívnej katalytickej redukcie. Ford sľubuje, že zvukový prejav motora a množstvo vibrácií je na úrovni motorov určených pre osobné vozidlá. Nový motor emituje pri voľnobehu údajne len polovicu akustickej energie ako 2,2-litrový vznetový motor TDCi.

Výkon motora bol preskúšaný v podmienkach ekvivalentných vzdialenosti 5,5 milióna kilometrov v rámci skúšok odolnosti, ktorých súčasťou bolo 400 000 km v rukách reálnych zákazníkov.

Porovnanie motorov

Nový 2,0-litrový motor Ford EcoBlue

Predchádzajúci 2,2-litrový motor TDCi

Nárast výkonu/krútiaceho momentu

105 k/360 Nm

100 k/310 Nm

+5 k/+50 Nm

130 k/385 Nm

125 k/350 Nm

+5 k/+35 Nm

170 k/405 Nm

155 k/385 Nm

+15 k/+20 Nm

Koncom roka 2016 bude pre úžitkový model Transit na objednávanie k dispozícii aj šesťstupňová automatická prevodovka namiesto manuálnej a model Transit Custom Kombi môže ťažiť aj z pneumatického odpruženia zadnej nápravy.

Modely Transit a Transit Custom využívajú kamerovú a radarovú technológiu, ktorú majú spoločnú s najnovšími osobnými automobilmi Ford Mondeo a S-MAX, a vďaka nej si môžu zákazníci oboch modelov objednať aj prednárazový bezpečnostný systém s funkciou detekcie chodcov, adaptívny tempomat i systém rozpoznávania dopravných značiek.

Pri jazde vodičovi môže pomôcť aj stabilizačný systém na ochranu pred bočným vetrom, automatické zníženie rýchlosti pri jazde v zákrute a stabilizačný systém proti prevráteniu.

V interiéri nechýba Ford SYNC 2 s hlasovou aktiváciou, novou šesťpalcovou farebnou dotykovou obrazovkou s vysokým rozlíšením, ktorého súčasťou je funkcia hlasového ovládania audiosystému, navigácie a mobilných telefónov.

Na vozidlách Transit Custom vybavených systémom konektivity SYNC je súčasťou štandardnej výbavy nový štvorpalcový farebný displej, ktorý nastupuje na miesto doterajšej 3,5-palcovej obrazovky.

Modernizované modely Transit a Transit Custom ponúkajú prevádzkovateľom úžitkových vozidiel ten istý rad variantov, vrátane rôznej výšky strechy či veľkosti rázvoru, široký výber možností celkovej hmotnosti vozidla, ako aj karosérie vo verzii dodávky, kombi či dvojitej kabíny.

Vodiči modelu Transit môžu siahnuť po verzii s pohonom predných kolies, zadných kolies alebo s inteligentným pohonom všetkých kolies, ako aj po karosérii vo verzii podvozka s kabínou alebo minibusu.

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  4. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  5. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  6. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  7. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Rastie nám pokrivená generácia?
  10. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  1. Poslanec Borguľa žiada vládu o podporu pre Bratislavu
  2. Otvorenie akademického roka 2017/2018 na EU v Bratislave
  3. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  4. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  5. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  6. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  7. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  8. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  9. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  10. Detské zúbky sú veda
  1. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 5 933
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 5 303
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 2 988
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 504
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 512
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 376
  7. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 1 371
  8. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície? 1 141
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 958
  10. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni. 882

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Muž žijúci so ženským srdcom. Najťažšia bola rekonvalescencia

Transplantácia orgánov sa ukazuje ako otázka niekoľkých rokov. Vhodné srdce pre Jana Škrlanta sa však našlo už po šiestich týždňoch.

ŠPORT

Legenda Merckx o Saganovi: Súperi mu len nahrávajú

Merckx nevidel na MS poriadne preteky.

BRATISLAVA

Rušiť gymnáziá, prihlasovať ľudí? Kandidáti povedali, čo chcú s Bratislavou

V SME Naživo diskutovali Ftáčnik, Frešo, Droba a Kusý.

KOMENTÁRE

Macron otvoril témy, riešenia sa budú tvoriť

O žiadne veľké integračné manévre nejde.

Neprehliadnite tiež

Pozrite si 30 najpredávanejších áut v Európe za prvý polrok

Úspech zaznamenal Volkswagen Tiguan aj Citroen C3.

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole?

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole? (riešenie)

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Nový vynález môže výrazne zlepšiť opravu výtlkov

Mestá by ušetrili na drahej údržbe ciest aj na čase opráv.