Nový dieselový motor Fordu poženie najprv úžitkové, neskôr aj osobné autá

Novinka spĺňa výkonové, emisné i zvukové požiadavky na moderný naftový agregát. V plnom rozsahu nahradí starší 2,2-litrový TDCi.

(Zdroj: Ford)

Na autosalóne úžitkových vozidiel v britskom meste Birmingham mali minulý týždeň svetovú premiéru nové úžitkové vozidlá automobilky Ford - Transit a Transit Custom, ktoré poháňa nový dvojlitrový vznetový motor Ford EcoBlue.

Rad vznetových motorov EcoBlue od spoločnosti Ford bude poháňať budúce osobné a úžitkové vozidlá značky Ford, pričom ich výkon sa bude pohybovať v rozmedzí 100 k až 240 k. Medzi prínosy nového motora má patriť zvýšená odolnosť pri práci v extrémne nízkych otáčkach, tichší chod, nižšie emisie, turbodúchadlo s krátkou zotrvačnosťou a ďalšie novinky.

Univerzálny dvojlitrový motor Ford EcoBlue, ktorý vyvinuli tímy spoločnosti Ford vo Veľkej Británii a Nemecku, bude spočiatku v ponuke v úžitkových vozidlách vo výkonnostných verziách 74 kW (105 k), 96 kW (130 k) a 125 kW (170 k). Motor však dokáže vyvinúť aj viac ako 200 konských síl, takže neskôr ním budú vybavené aj osobné automobily značky Ford – a to spoločne s ďalšími novými motormi radu EcoBlue, vrátane 1,5 litrového variantu.

Nový agregát splní aj budúce európske emisné požiadavky, pretože má podporu štandardizovaného systému selektívnej katalytickej redukcie. Ford sľubuje, že zvukový prejav motora a množstvo vibrácií je na úrovni motorov určených pre osobné vozidlá. Nový motor emituje pri voľnobehu údajne len polovicu akustickej energie ako 2,2-litrový vznetový motor TDCi.

Výkon motora bol preskúšaný v podmienkach ekvivalentných vzdialenosti 5,5 milióna kilometrov v rámci skúšok odolnosti, ktorých súčasťou bolo 400 000 km v rukách reálnych zákazníkov.

Porovnanie motorov

Nový 2,0-litrový motor Ford EcoBlue

Predchádzajúci 2,2-litrový motor TDCi

Nárast výkonu/krútiaceho momentu

105 k/360 Nm

100 k/310 Nm

+5 k/+50 Nm

130 k/385 Nm

125 k/350 Nm

+5 k/+35 Nm

170 k/405 Nm

155 k/385 Nm

+15 k/+20 Nm

Koncom roka 2016 bude pre úžitkový model Transit na objednávanie k dispozícii aj šesťstupňová automatická prevodovka namiesto manuálnej a model Transit Custom Kombi môže ťažiť aj z pneumatického odpruženia zadnej nápravy.

Modely Transit a Transit Custom využívajú kamerovú a radarovú technológiu, ktorú majú spoločnú s najnovšími osobnými automobilmi Ford Mondeo a S-MAX, a vďaka nej si môžu zákazníci oboch modelov objednať aj prednárazový bezpečnostný systém s funkciou detekcie chodcov, adaptívny tempomat i systém rozpoznávania dopravných značiek.

Pri jazde vodičovi môže pomôcť aj stabilizačný systém na ochranu pred bočným vetrom, automatické zníženie rýchlosti pri jazde v zákrute a stabilizačný systém proti prevráteniu.

V interiéri nechýba Ford SYNC 2 s hlasovou aktiváciou, novou šesťpalcovou farebnou dotykovou obrazovkou s vysokým rozlíšením, ktorého súčasťou je funkcia hlasového ovládania audiosystému, navigácie a mobilných telefónov.

Na vozidlách Transit Custom vybavených systémom konektivity SYNC je súčasťou štandardnej výbavy nový štvorpalcový farebný displej, ktorý nastupuje na miesto doterajšej 3,5-palcovej obrazovky.

Modernizované modely Transit a Transit Custom ponúkajú prevádzkovateľom úžitkových vozidiel ten istý rad variantov, vrátane rôznej výšky strechy či veľkosti rázvoru, široký výber možností celkovej hmotnosti vozidla, ako aj karosérie vo verzii dodávky, kombi či dvojitej kabíny.

Vodiči modelu Transit môžu siahnuť po verzii s pohonom predných kolies, zadných kolies alebo s inteligentným pohonom všetkých kolies, ako aj po karosérii vo verzii podvozka s kabínou alebo minibusu.

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  4. Top First moment dovolenky na leto 2018
  5. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  6. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  7. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok
  8. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a.
  9. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať
  10. Slováci triedia lepšie
  1. Ako sa zmenili autá za štvrťstoročie?
  2. Accessible Urban Living
  3. RPSP – A good intention ruined by execution
  4. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  5. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  6. Riešenia pre hnedú planétu
  7. Veľtrh vzdelávania v Srbsku
  8. Exkurzia študijných programov AKP a PSA SvF STU v Bratislave
  9. Top First moment dovolenky na leto 2018
  10. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 16 175
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 6 658
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 5 349
  4. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 3 124
  5. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 424
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 912
  7. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 659
  8. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 1 606
  9. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová 1 478
  10. Slováci triedia lepšie 1 145

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Rok 1992: Bleskový rozvod a každý iným smerom. Ako si nás Mečiar s Klausom delili

Rozdelenie Českej a Slovenskej federatívnej republiky nebolo ani zďaleka ľahké.

EKONOMIKA

V roku 2060 pôjdu Dáni na dôchodok ako 74-roční. Kedy Slováci?

Súčasný limit im vzrastie o deväť rokov.

ŠPORT

Ramsay: Či Slovensko nevypadne do béčka? To nemôžem sľúbiť

Tréner chce naučiť hokejistov hrať s rozumom.

KOMENTÁRE

SME vás prevedie cez štvrťstoročie

Významné dni si pamätáme aj cez vlastné príbehy.

Neprehliadnite tiež

Škoda Superb Sportline je ako klaun v obleku (test)

Vďaka upravenému pruženiu ešte lepšie sedí na cestách.

Londýnske čierne taxíky začali jazdiť na elektrinu

Na jedno nabitie prejdú 130 kilometrov, potom sa zapne vstavaný generátor.

Seat Arona patrí k najlepším malým crossoverom (test)

Malé SUV od Seatu vyniká jazdnou dynamikou v segmente, kde by sme ju väčšinou hľadali len ťažko.

Ako prevážať vianočný stromček na aute, aby neuletel

Pri nesprávnom prevážaní nákladu vám hrozí pokuta vo výške päťdesiat eur.