SME
Nedeľa, 25. september, 2022 | Meniny má Vladislav

Nový dieselový motor Fordu poženie najprv úžitkové, neskôr aj osobné autá

Novinka spĺňa výkonové, emisné i zvukové požiadavky na moderný naftový agregát. V plnom rozsahu nahradí starší 2,2-litrový TDCi.

(Zdroj: Ford)

Na autosalóne úžitkových vozidiel v britskom meste Birmingham mali minulý týždeň svetovú premiéru nové úžitkové vozidlá automobilky Ford - Transit a Transit Custom, ktoré poháňa nový dvojlitrový vznetový motor Ford EcoBlue.

Rad vznetových motorov EcoBlue od spoločnosti Ford bude poháňať budúce osobné a úžitkové vozidlá značky Ford, pričom ich výkon sa bude pohybovať v rozmedzí 100 k až 240 k. Medzi prínosy nového motora má patriť zvýšená odolnosť pri práci v extrémne nízkych otáčkach, tichší chod, nižšie emisie, turbodúchadlo s krátkou zotrvačnosťou a ďalšie novinky.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Univerzálny dvojlitrový motor Ford EcoBlue, ktorý vyvinuli tímy spoločnosti Ford vo Veľkej Británii a Nemecku, bude spočiatku v ponuke v úžitkových vozidlách vo výkonnostných verziách 74 kW (105 k), 96 kW (130 k) a 125 kW (170 k). Motor však dokáže vyvinúť aj viac ako 200 konských síl, takže neskôr ním budú vybavené aj osobné automobily značky Ford – a to spoločne s ďalšími novými motormi radu EcoBlue, vrátane 1,5 litrového variantu.

Nový agregát splní aj budúce európske emisné požiadavky, pretože má podporu štandardizovaného systému selektívnej katalytickej redukcie. Ford sľubuje, že zvukový prejav motora a množstvo vibrácií je na úrovni motorov určených pre osobné vozidlá. Nový motor emituje pri voľnobehu údajne len polovicu akustickej energie ako 2,2-litrový vznetový motor TDCi.

SkryťVypnúť reklamu

Výkon motora bol preskúšaný v podmienkach ekvivalentných vzdialenosti 5,5 milióna kilometrov v rámci skúšok odolnosti, ktorých súčasťou bolo 400 000 km v rukách reálnych zákazníkov.

Porovnanie motorov

Nový 2,0-litrový motor Ford EcoBlue

Predchádzajúci 2,2-litrový motor TDCi

Nárast výkonu/krútiaceho momentu

105 k/360 Nm

100 k/310 Nm

+5 k/+50 Nm

130 k/385 Nm

125 k/350 Nm

+5 k/+35 Nm

170 k/405 Nm

155 k/385 Nm

+15 k/+20 Nm

Koncom roka 2016 bude pre úžitkový model Transit na objednávanie k dispozícii aj šesťstupňová automatická prevodovka namiesto manuálnej a model Transit Custom Kombi môže ťažiť aj z pneumatického odpruženia zadnej nápravy.

Modely Transit a Transit Custom využívajú kamerovú a radarovú technológiu, ktorú majú spoločnú s najnovšími osobnými automobilmi Ford Mondeo a S-MAX, a vďaka nej si môžu zákazníci oboch modelov objednať aj prednárazový bezpečnostný systém s funkciou detekcie chodcov, adaptívny tempomat i systém rozpoznávania dopravných značiek.

Pri jazde vodičovi môže pomôcť aj stabilizačný systém na ochranu pred bočným vetrom, automatické zníženie rýchlosti pri jazde v zákrute a stabilizačný systém proti prevráteniu.

SkryťVypnúť reklamu

V interiéri nechýba Ford SYNC 2 s hlasovou aktiváciou, novou šesťpalcovou farebnou dotykovou obrazovkou s vysokým rozlíšením, ktorého súčasťou je funkcia hlasového ovládania audiosystému, navigácie a mobilných telefónov.

Na vozidlách Transit Custom vybavených systémom konektivity SYNC je súčasťou štandardnej výbavy nový štvorpalcový farebný displej, ktorý nastupuje na miesto doterajšej 3,5-palcovej obrazovky.

Modernizované modely Transit a Transit Custom ponúkajú prevádzkovateľom úžitkových vozidiel ten istý rad variantov, vrátane rôznej výšky strechy či veľkosti rázvoru, široký výber možností celkovej hmotnosti vozidla, ako aj karosérie vo verzii dodávky, kombi či dvojitej kabíny.

Vodiči modelu Transit môžu siahnuť po verzii s pohonom predných kolies, zadných kolies alebo s inteligentným pohonom všetkých kolies, ako aj po karosérii vo verzii podvozka s kabínou alebo minibusu.

SkryťVypnúť reklamu

 

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Štát zvyšuje dotácie na nájomné bývanie
  2. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny
  3. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME
  4. Sledujte príjem živín u starých rodičov
  5. Najradšej by ste pri čítaní správ odleteli preč?
  6. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma?
  7. Realitný maklér v Poprade
  8. Je čas na cestovateľské plány, jeseň bude plná spoznávania
  1. Zákazníci OMV môžu vrátiť prírode kúsok lesa
  2. Štát zvyšuje dotácie na nájomné bývanie
  3. Industriálna Spilka Offices je súčasťou Týždňa zelených budov
  4. Hagyari: Som pripravený intenzívne a tvrdo pracovať
  5. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny
  6. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME
  7. Je neskutočná! Pani Milada (80) búra svojou básničkou internety
  8. XTB vyhlasuje Conora McGregora za svojho globálneho ambasádora
  1. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma? 12 382
  2. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 9 820
  3. OMV mení kuchynský olej za kávu. Teraz na celom Slovensku 3 816
  4. Najradšej by ste pri čítaní správ odleteli preč? 3 420
  5. Morca-della a Pali. Tatrakon stojí na osvedčenej klasike 2 770
  6. Rozbolí vás žalúdok zo studenej vody? Najväčšie mýty o trávení 2 722
  7. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME 2 178
  8. Viete, ktorá je najvzácnejšia komodita? Budete prekvapení! 1 766
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Dana Janebová: Svetlo pre teba
  2. Anna Miľanová: Cesta vlakom... 2022
  3. Ján Valchár: Norma na 5.300% alebo sedem mesiacov štvojdňovej operácie
  4. Daniel Jankech: Ako som prežil detstvo a mladosť bez ruského plynu.
  5. Soňa Bulbeck: Dopadne Slovensko podobne ako Libanon?
  6. Jaroslav Polaček: Robíme to čestne. Budeme v tom pokračovať
  7. Štefan Vidlár: Premyslený politický ťah?
  8. Karol Bujaček: Nepokoje v Dagestane
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 14 681
  2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 12 028
  3. Milan Removčík: Vlakom do Splitu. 6 266
  4. Martin Majzlan: Pamír, miesto kde som zanechal kus svojho srdca (+Video) 6 102
  5. Miroslav Lukáč: Viete že ruský trpaslík je najväčší na svete, ruské hodinky najrýchlejšie a Červená armáda nie je krvavočervená, ale ružová? 5 107
  6. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 4 572
  7. Tereza Krajčová: Grécke Atény 2/4 - Majestátny Acropolis, antická atmosféra v Agore a stopy Rimanov 4 479
  8. Oskar Kaman: Ako magistrát (ne)získal 1,6 milióna eur do rozpočtu 4 255
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu