Nový dieselový motor Fordu poženie najprv úžitkové, neskôr aj osobné autá

Novinka spĺňa výkonové, emisné i zvukové požiadavky na moderný naftový agregát. V plnom rozsahu nahradí starší 2,2-litrový TDCi.

(Zdroj: Ford)

Na autosalóne úžitkových vozidiel v britskom meste Birmingham mali minulý týždeň svetovú premiéru nové úžitkové vozidlá automobilky Ford - Transit a Transit Custom, ktoré poháňa nový dvojlitrový vznetový motor Ford EcoBlue.

Rad vznetových motorov EcoBlue od spoločnosti Ford bude poháňať budúce osobné a úžitkové vozidlá značky Ford, pričom ich výkon sa bude pohybovať v rozmedzí 100 k až 240 k. Medzi prínosy nového motora má patriť zvýšená odolnosť pri práci v extrémne nízkych otáčkach, tichší chod, nižšie emisie, turbodúchadlo s krátkou zotrvačnosťou a ďalšie novinky.

Univerzálny dvojlitrový motor Ford EcoBlue, ktorý vyvinuli tímy spoločnosti Ford vo Veľkej Británii a Nemecku, bude spočiatku v ponuke v úžitkových vozidlách vo výkonnostných verziách 74 kW (105 k), 96 kW (130 k) a 125 kW (170 k). Motor však dokáže vyvinúť aj viac ako 200 konských síl, takže neskôr ním budú vybavené aj osobné automobily značky Ford – a to spoločne s ďalšími novými motormi radu EcoBlue, vrátane 1,5 litrového variantu.

Nový agregát splní aj budúce európske emisné požiadavky, pretože má podporu štandardizovaného systému selektívnej katalytickej redukcie. Ford sľubuje, že zvukový prejav motora a množstvo vibrácií je na úrovni motorov určených pre osobné vozidlá. Nový motor emituje pri voľnobehu údajne len polovicu akustickej energie ako 2,2-litrový vznetový motor TDCi.

Výkon motora bol preskúšaný v podmienkach ekvivalentných vzdialenosti 5,5 milióna kilometrov v rámci skúšok odolnosti, ktorých súčasťou bolo 400 000 km v rukách reálnych zákazníkov.

Porovnanie motorov

Nový 2,0-litrový motor Ford EcoBlue

Predchádzajúci 2,2-litrový motor TDCi

Nárast výkonu/krútiaceho momentu

105 k/360 Nm

100 k/310 Nm

+5 k/+50 Nm

130 k/385 Nm

125 k/350 Nm

+5 k/+35 Nm

170 k/405 Nm

155 k/385 Nm

+15 k/+20 Nm

Koncom roka 2016 bude pre úžitkový model Transit na objednávanie k dispozícii aj šesťstupňová automatická prevodovka namiesto manuálnej a model Transit Custom Kombi môže ťažiť aj z pneumatického odpruženia zadnej nápravy.

Modely Transit a Transit Custom využívajú kamerovú a radarovú technológiu, ktorú majú spoločnú s najnovšími osobnými automobilmi Ford Mondeo a S-MAX, a vďaka nej si môžu zákazníci oboch modelov objednať aj prednárazový bezpečnostný systém s funkciou detekcie chodcov, adaptívny tempomat i systém rozpoznávania dopravných značiek.

Pri jazde vodičovi môže pomôcť aj stabilizačný systém na ochranu pred bočným vetrom, automatické zníženie rýchlosti pri jazde v zákrute a stabilizačný systém proti prevráteniu.

V interiéri nechýba Ford SYNC 2 s hlasovou aktiváciou, novou šesťpalcovou farebnou dotykovou obrazovkou s vysokým rozlíšením, ktorého súčasťou je funkcia hlasového ovládania audiosystému, navigácie a mobilných telefónov.

Na vozidlách Transit Custom vybavených systémom konektivity SYNC je súčasťou štandardnej výbavy nový štvorpalcový farebný displej, ktorý nastupuje na miesto doterajšej 3,5-palcovej obrazovky.

Modernizované modely Transit a Transit Custom ponúkajú prevádzkovateľom úžitkových vozidiel ten istý rad variantov, vrátane rôznej výšky strechy či veľkosti rázvoru, široký výber možností celkovej hmotnosti vozidla, ako aj karosérie vo verzii dodávky, kombi či dvojitej kabíny.

Vodiči modelu Transit môžu siahnuť po verzii s pohonom predných kolies, zadných kolies alebo s inteligentným pohonom všetkých kolies, ako aj po karosérii vo verzii podvozka s kabínou alebo minibusu.

 

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  2. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  3. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  4. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  5. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  6. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  7. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  10. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou
  1. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  2. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  3. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  4. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  7. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  8. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  9. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 14 229
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 9 486
  3. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 9 244
  4. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 196
  5. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 6 085
  6. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 5 124
  7. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 5 064
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 4 998
  9. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 4 472
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 4 359

Hlavné správy zo Sme.sk

ŽENA

Chcete vyzerať atraktívnejšie? Mali by ste sa vyspať

Vedci oficiálne potvrdili, že dostatok spánku súvisí s tým, ako pôsobí náš výzor na ostatných.

KOMENTÁRE

Máme na viac, než zborovičkovaní bliakať Slovenskoooo

Slovensko má potenciál byť jednou z najlepších krajín sveta. Čo sme pre to urobili, aby sa ňou stalo?

DOMOV

Právnik z Via Iuris: Sudcovia vyslali prekvapivý signál

Vo voľbách neuspeli kandidáti reformného združenia.

DOMOV

Lunter: Strava pomohla matke z rakoviny, no šarlatánov neuznávam

Kandidát na župana šarlatánov neuznáva.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen na stretnutí fanúšikov GTI predviedol práce svojich učňov

Už desať rokov Volkswagen pravidelne ukazuje svetu projekty svojich mladých učňov.

Čo je to Atkinsonov cyklus motora a prečo majú vďaka nemu hybridy nižšiu spotrebu?

S Atkinsonovým cyklom sa v dnešných motoroch stretávame čoraz častejšie.