Elektromobil BMW i3 by mohol byť od leta o niečo konkurencieschopnejší. K verzii i3 (60 Ah), ktorá je na trhu približne dva roky, totiž pribudne nová s dlhším dojazdom. Ten sa podarilo dosiahnuť zvýšením kapacity akumulátora bez toho, aby sa zmenili jeho rozmery.
Novinka BMW i3 (94 Ah) ťaží z vyššej energetickej hustoty Li-ion článkov. Batérie tak disponujú kapacitou 33 kWh (zlepšenie o 11 kWh) a zabezpečia o viac ako o 50 percent dlhší dojazd v porovnaní s aktuálne ponúkaným modelom. To znamená, že elektromobil zvládne podľa štandardného NEDC cyklu na jedno nabitie 300 km namiesto terajších 190 km. V reálnom živote, kde je nutné počítať aj s výkyvmi počasia a zapnutou klimatizáciou či kúrením, sľubuje výrobca dojazd na úrovni 200 km.
Elektromotor produkuje 125 kW, takže v tomto smere k zmenám nedošlo. Kvôli inovovaným batériám je však vozidlo ťažšie o 50 kg a na stovku zrýchli za 7,3 s, teda o desatinu sekundy pomalšie ako je tomu teraz. Spotreba elektrickej energie má byť o 0,3 kWh nižšia, takže sa dostávame na hodnotu 12,6 kWh/100 km.
V ponuke automobilky naďalej zostáva aj verzia so slabším akumulátorom a variant Range Extender. Ten bude dostupný pri oboch typoch batérií a využívajúc 2-valcový benzínový motor ako generátor elektrickej energie poskytne ešte 150 km jazdy navyše.
Spolu s novou verziou BMW predstavilo aj výkonnejšie nabíjacie stanice pre domáce využitie. Nový systém rýchlonabíjania striedavým prúdom umožní nabiť i3 (94 Ah) za menej ako tri hodiny. Z bežnej zásuvky sa akumulátor nabije za 10 hodín.