Modernizovaný Volkswagen Amarok prichádza s trojlitrovým šesťvalcom

Dieselový motor sa najprv predstaví vo svojej vrcholnej verzii s výkonom 165 kW a maximálnym krútiacim momentom 550 Nm.

Volkswagen Amarok(Zdroj: Volkswagen)

Volkswagen Amarok podstúpil modernizáciu, ktorá sa najvýraznejšie dotkla jeho pohonného ústrojenstva. Aktuálne je najvýkonnejším variantom pick-upu štvorvalec 2,0 BiTDI s výkonom 132 kW a krútiacim momentom 420 Nm. Už od jesene to však platiť nebude. Novou pýchou Amaroku sa má stať vidlicový šesťvalec so zdvihovým objemom 3,0 l.

Dieselový motor sa najprv predstaví vo svojej vrcholnej verzii s výkonom 165 kW a maximálnym krútiacim momentom 550 Nm dostupným už pri 1500 ot./min. Neskôr pribudnú aj slabšie agregáty produkujúce 120 kW a 150 kW. Sila poputuje štandardne na zadné kolesá, avšak v ponuke nemôže chýbať ani systém 4Motion.

V kombinácii so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou pôjde o pohon zadných kolies s pripájateľnou prednou nápravou, kým v spojení s 8-stupňovou automatickou prevodovkou treba počítať so stálym pohonom všetkých kolies s medzinápravovým diferenciálom Torsen. 

Amarok s výkonom 165 kW a samočinnou prevodovkou má mať podľa výrobcu kombinovanú spotrebu 7,6 l/100 km. Dopomôže k tomu aj dlhý prevod najvyššieho stupňa.

Inovovaný model po novom utiahne príves s hmotnosťou do 3,5 tony. Súčasťou výbavy je už multikolízna brzda a posilňovač riadenia Servotronic s účinkom závislým na rýchlosti. Najsilnejšiu verziu zabrzdia väčšie brzdové kotúče. 

Navonok dostal pick-up pozmenenú prednú časť s prepracovaným nárazníkom a svetlometmi. V interiéri sa môžeme tešiť na inovovanú prístrojovú dosku a nové ergonomické sedadlá, fotografie z kabíny však zatiaľ Volkswagen nezverejnil.

Pri vstupe na trh sa bude Amarok predávať v špeciálnej edícii Aventura so športovým rámom za kabínou. Vybavený bude tiež 20-palcovými kolesami z ľahkej zliatiny, zadnou kamerou, parkovacími senzormi a bi-xenónovými svetlometmi. Denné svietenie zabezpečí LED technológia, rovnako ako osvetlenie registračnej značky a bočných prahov.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  4. Moskva alebo Petrohrad?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  8. Nový Jaguar XF Sportbrake
  9. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  10. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  1. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  2. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  3. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  4. Modern luxury next to the Blue Church
  5. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  6. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  9. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  10. HB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  1. Moskva alebo Petrohrad? 8 829
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 198
  3. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 3 044
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 182
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 506
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 375
  7. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 278
  8. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 132
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 117
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 075

Téma: Autá Volkswagen


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Bratislavu zradila doprava aj kultúrna uzavretosť, hovoria experti

Niekto mohol akceptovať, že pre Bratislavu je hlavné letisko Viedeň, niekto to akceptovať nemusel, vraví šéf portálu euractiv Radovan Geist.

KOMENTÁRE

Prečo by sa mali Slováci začať báť Čechov

Slovensko bude musieť vynaložiť viac úsilia a vynaliezavosti, aby ho Brusel v zhluku „podivných“ demokracií na východ od Nemecka rozpoznal

SVET

Slovensko neuspelo v boji o sídlo Európskej liekovej agentúry

Bratislava nezískala sídlo EMA, bola na štvrtej nepostupovej pozícii.

Neprehliadnite tiež

Renault po cestách už jazdí s autom pre rok 2023

Experimentálny koncept ukazuje, ako budú vyzerať Renaulty o niekoľko rokov.

Londýnske autobusy budú jazdiť na kávu

Už dnes jazdia na použitý olej na varenie či loj zo spracovaného mäsa.

Ford predstavil šiltovku pre kamionistov, ktorá má zachraňovať životy

Keď je vodič unavený, šiltovka zabliká a zavibruje.

Britskí vodiči sa neboja šoférovať so zhoršeným zrakom

Oční lekári navrhujú povinné vyšetrenia.