Volkswagen Amarok podstúpil modernizáciu, ktorá sa najvýraznejšie dotkla jeho pohonného ústrojenstva. Aktuálne je najvýkonnejším variantom pick-upu štvorvalec 2,0 BiTDI s výkonom 132 kW a krútiacim momentom 420 Nm. Už od jesene to však platiť nebude. Novou pýchou Amaroku sa má stať vidlicový šesťvalec so zdvihovým objemom 3,0 l.
Dieselový motor sa najprv predstaví vo svojej vrcholnej verzii s výkonom 165 kW a maximálnym krútiacim momentom 550 Nm dostupným už pri 1500 ot./min. Neskôr pribudnú aj slabšie agregáty produkujúce 120 kW a 150 kW. Sila poputuje štandardne na zadné kolesá, avšak v ponuke nemôže chýbať ani systém 4Motion.

V kombinácii so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou pôjde o pohon zadných kolies s pripájateľnou prednou nápravou, kým v spojení s 8-stupňovou automatickou prevodovkou treba počítať so stálym pohonom všetkých kolies s medzinápravovým diferenciálom Torsen.
Amarok s výkonom 165 kW a samočinnou prevodovkou má mať podľa výrobcu kombinovanú spotrebu 7,6 l/100 km. Dopomôže k tomu aj dlhý prevod najvyššieho stupňa.
Inovovaný model po novom utiahne príves s hmotnosťou do 3,5 tony. Súčasťou výbavy je už multikolízna brzda a posilňovač riadenia Servotronic s účinkom závislým na rýchlosti. Najsilnejšiu verziu zabrzdia väčšie brzdové kotúče.
Navonok dostal pick-up pozmenenú prednú časť s prepracovaným nárazníkom a svetlometmi. V interiéri sa môžeme tešiť na inovovanú prístrojovú dosku a nové ergonomické sedadlá, fotografie z kabíny však zatiaľ Volkswagen nezverejnil.
Pri vstupe na trh sa bude Amarok predávať v špeciálnej edícii Aventura so športovým rámom za kabínou. Vybavený bude tiež 20-palcovými kolesami z ľahkej zliatiny, zadnou kamerou, parkovacími senzormi a bi-xenónovými svetlometmi. Denné svietenie zabezpečí LED technológia, rovnako ako osvetlenie registračnej značky a bočných prahov.