SME

Modernizovaný Volkswagen Amarok prichádza s trojlitrovým šesťvalcom

Dieselový motor sa najprv predstaví vo svojej vrcholnej verzii s výkonom 165 kW a maximálnym krútiacim momentom 550 Nm.

Volkswagen AmarokVolkswagen Amarok (Zdroj: Volkswagen)

Volkswagen Amarok podstúpil modernizáciu, ktorá sa najvýraznejšie dotkla jeho pohonného ústrojenstva. Aktuálne je najvýkonnejším variantom pick-upu štvorvalec 2,0 BiTDI s výkonom 132 kW a krútiacim momentom 420 Nm. Už od jesene to však platiť nebude. Novou pýchou Amaroku sa má stať vidlicový šesťvalec so zdvihovým objemom 3,0 l.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dieselový motor sa najprv predstaví vo svojej vrcholnej verzii s výkonom 165 kW a maximálnym krútiacim momentom 550 Nm dostupným už pri 1500 ot./min. Neskôr pribudnú aj slabšie agregáty produkujúce 120 kW a 150 kW. Sila poputuje štandardne na zadné kolesá, avšak v ponuke nemôže chýbať ani systém 4Motion.

SkryťVypnúť reklamu

V kombinácii so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou pôjde o pohon zadných kolies s pripájateľnou prednou nápravou, kým v spojení s 8-stupňovou automatickou prevodovkou treba počítať so stálym pohonom všetkých kolies s medzinápravovým diferenciálom Torsen. 

Amarok s výkonom 165 kW a samočinnou prevodovkou má mať podľa výrobcu kombinovanú spotrebu 7,6 l/100 km. Dopomôže k tomu aj dlhý prevod najvyššieho stupňa.

Inovovaný model po novom utiahne príves s hmotnosťou do 3,5 tony. Súčasťou výbavy je už multikolízna brzda a posilňovač riadenia Servotronic s účinkom závislým na rýchlosti. Najsilnejšiu verziu zabrzdia väčšie brzdové kotúče. 

Navonok dostal pick-up pozmenenú prednú časť s prepracovaným nárazníkom a svetlometmi. V interiéri sa môžeme tešiť na inovovanú prístrojovú dosku a nové ergonomické sedadlá, fotografie z kabíny však zatiaľ Volkswagen nezverejnil.

SkryťVypnúť reklamu

Pri vstupe na trh sa bude Amarok predávať v špeciálnej edícii Aventura so športovým rámom za kabínou. Vybavený bude tiež 20-palcovými kolesami z ľahkej zliatiny, zadnou kamerou, parkovacími senzormi a bi-xenónovými svetlometmi. Denné svietenie zabezpečí LED technológia, rovnako ako osvetlenie registračnej značky a bočných prahov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 16 328
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 467
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 208
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 159
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 756
  6. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 732
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 684
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 930
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Peter Lacina: Toskánsko za humnami: Spring '25
  2. Eva Bachletová: Naše svetlo
  3. Štefan Šturdzík: Hamas vs Izrael.
  4. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  5. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  6. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  7. Vladimír Bojničan: Malé zamyslenie sa na “Veľkú noc”
  8. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 33 343
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 831
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 411
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 828
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 402
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 114
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 277
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 245
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu