VIEDEŇ. BMW na 37. ročníku konferencie Vienna Motor Symposium odhalilo nový radový šesťvalec 3,0 l so štyrmi turbodúchadlami. Agregát postupne nahradí v ponuke súčasný vrchol medzi naftovými motormi značky - radový šesťvalec 50d s troma turbami. Prvým vozidlom, v ktorom sa objaví, má byť limuzína 750d xDrive.
Novinka dosahuje výkon 294 kW (400 koní) pri 4000 až 4400 ot./min a krútiaci moment 760 Nm dostupný v rozsahu 2000 až 3000 otáčok. Oproti jednotke, z ktorej vychádza, tak došlo k zlepšeniu o 14 kW (19 k) a 20 Nm, stále však nedosahuje parametre nového štvorlitrového osemvalca od Audi (320 kW/435 k, 900 Nm).

Popri maximálnej rýchlosti obmedzenej na obligátnych 250 km/h, sa očakáva zrýchlenie z nuly na stovku na úrovni 4,5 s. O prenos sily sa postará 8-stupňová automatická prevodovka ZF.
K zlepšeniu nedošlo len z hľadiska výkonu, ale aj v oblasti spotreby paliva, kde BMW sľubuje pokles o päť percent. Iným pozitívom motora využívajúceho dve nízkotlakové a dve vysokotlakové turbodúchadlá sú vraj aj nižšie náklady na výrobu. Zmeny sa na druhej strane neprejavia na vyššej hmotnosti.