Tretia generácia Audi TT sa dočkala svojej najostrejšej RS verzie, a to hneď v oboch vyrábaných karosárskych variantoch. Audi TT RS Coupé aj Audi TT RS Roadster naďalej ženie dopredu oceňovaný prepĺňaný päťvalec 2,5 TFSI, ktorý však prešiel modernizáciou.
Motor je vďaka využitiu celohliníkového bloku ľahší, ale najmä poskytuje výkon 294 kW (400 koní). Najnovšie TT RS tak má o 44 kW viac ako predchodca. Maximálny krútiaci moment 480 Nm je dostupný medzi 1700 a 5850 otáčkami. Sila je rozdeľovaná na všetky štyri kolesá kam putuje cez 7-rýchlostnú dvojspojkovú prevodovku a viaclamelovú spojku.
Kupé zrýchli z nuly na 100 km/h za 3,7 sekundy, kabriolet za 3,9 sekundy. Obmedzenie najvyššej rýchlosti môže byť za príplatok posunuté z 250 km/h na 280 km/h.
Samozrejmosťou je znížený športový podvozok, ktorý môže byť vybavený adaptívnymi magnetickými tlmičmi. Základom sú 19-palcové kolesá, ale model môže jazdiť aj na kovaných 20-palcových s karbónovo-keramickými brzdami vpredu. K dispozícii sú štyri jazdné režimy – comfort, auto, dynamic a individual, upravujúce nastavenie riadenia, prevodovky či motora.
Prvýkrát sa v sériovo vyrábanom modeli Audi objavujú zadné svetlá využívajúce technológiu Matrix OLED, treba si však za ne priplatiť. Inak sú štandardom vpredu aj vzadu LED svetlomety. Plátennú strechu pri verzii roadster je možné ovládať aj za jazdy pri rýchlosti do 50 km/h.

Z hľadiska dizajnu dostal model do vienka tradičné športové úpravy, ktoré sa prejavili na prednom nárazníku, maske mriežky chladiča, prahoch, zadnom spojleri či koncovkách výfuku.
Športovo ladený interiér zas akcentujú okrem volantu s tlačidlami pre naštartovanie motora a ovládanie voliča jazdných režimov, aj sedadlá a ozdobné prvky z hliníka alebo karbónu. Digitálny prístrojový panel s 12,3-palcovým displejom zobrazí okrem bežných informácií aj údaje o tlaku v pneumatikách, krútiacom momente a pôsobiacom zrýchlení.
Svetovú premiéru si TT RS odkrútil na autosalóne v Pekingu a jeho predaj v Európe začne na jeseň. Poznáme zatiaľ len ceny pre nemecký trh, ktoré v prípade kupé začínajú na sume 66 400 eur, kým za kabriolet si Audi vypýta minimálne 69 200 eur.