Audi TT RS: najvýkonnejšie TT zrýchli na stovku za 3,7 sekundy

Prvýkrát sa v sériovo vyrábanom modeli značky objavujú zadné svetlá využívajúce technológiu Matrix OLED, treba si však za ne priplatiť.

Audi TT RS Coupé(Zdroj: Audi)

Tretia generácia Audi TT sa dočkala svojej najostrejšej RS verzie, a to hneď v oboch vyrábaných karosárskych variantoch. Audi TT RS Coupé aj Audi TT RS Roadster naďalej ženie dopredu oceňovaný prepĺňaný päťvalec 2,5 TFSI, ktorý však prešiel modernizáciou.

Motor je vďaka využitiu celohliníkového bloku ľahší, ale najmä poskytuje výkon 294 kW (400 koní). Najnovšie TT RS tak má o 44 kW viac ako predchodca. Maximálny krútiaci moment 480 Nm je dostupný medzi 1700 a 5850 otáčkami. Sila je rozdeľovaná na všetky štyri kolesá kam putuje cez 7-rýchlostnú dvojspojkovú prevodovku a viaclamelovú spojku.

Kupé zrýchli z nuly na 100 km/h za 3,7 sekundy, kabriolet za 3,9 sekundy. Obmedzenie najvyššej rýchlosti môže byť za príplatok posunuté z 250 km/h na 280 km/h.

Samozrejmosťou je znížený športový podvozok, ktorý môže byť vybavený adaptívnymi magnetickými tlmičmi. Základom sú 19-palcové kolesá, ale model môže jazdiť aj na kovaných 20-palcových s karbónovo-keramickými brzdami vpredu. K dispozícii sú štyri jazdné režimy – comfort, auto, dynamic a individual, upravujúce nastavenie riadenia, prevodovky či motora.

Prvýkrát sa v sériovo vyrábanom modeli Audi objavujú zadné svetlá využívajúce technológiu Matrix OLED, treba si však za ne priplatiť. Inak sú štandardom vpredu aj vzadu LED svetlomety. Plátennú strechu pri verzii roadster je možné ovládať aj za jazdy pri rýchlosti do 50 km/h.

Z hľadiska dizajnu dostal model do vienka tradičné športové úpravy, ktoré sa prejavili na prednom nárazníku, maske mriežky chladiča, prahoch, zadnom spojleri či koncovkách výfuku.

Športovo ladený interiér zas akcentujú okrem volantu s tlačidlami pre naštartovanie motora a ovládanie voliča jazdných režimov, aj sedadlá a ozdobné prvky z hliníka alebo karbónu. Digitálny prístrojový panel s 12,3-palcovým displejom zobrazí okrem bežných informácií aj údaje o tlaku v pneumatikách, krútiacom momente a pôsobiacom zrýchlení.

Svetovú premiéru si TT RS odkrútil na autosalóne v Pekingu a jeho predaj v Európe začne na jeseň. Poznáme zatiaľ len ceny pre nemecký trh, ktoré v prípade kupé začínajú na sume 66 400 eur, kým za kabriolet si Audi vypýta minimálne 69 200 eur.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  4. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  1. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  2. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  3. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  4. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  7. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  8. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  9. Modern luxury next to the Blue Church
  10. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 6 685
  2. Moskva alebo Petrohrad? 5 940
  3. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 308
  4. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 2 544
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 292
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 2 126
  7. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 1 976
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 336
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 247
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 194

Téma: Audi


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Prečo by sa mali Slováci začať báť Čechov

Slovensko bude musieť vynaložiť viac úsilia a vynaliezavosti, aby ho Brusel v zhluku „podivných“ demokracií na východ od Nemecka rozpoznal

KOŠICE KORZÁR

Spoluhráči mu neverili. Rusnák v USA pri oslave napodobnil McGregora

Futbalista má za sebou prelomový rok.

KULTÚRA

Českú fotografiu roka vyhral Slovák. Ukázal sfanatizovaný dav

Martin Bandžák vyhral už aj v minulosti.

Neprehliadnite tiež

Škoda na veľtrhu predstavila nový elektrobus E'City

Plzenský výrobca tak reaguje na zvýšený dopyt po ekologickej doprave.

Uber má novinky pre vodičov aj cestujúcich. Spoplatní čakanie

Zákazník má dve minúty na zrušenie jazdy aj dobehnutie k autu

PSA bude v Trnave vyrábať elektromobily. Model je tajomný

Koncern PSA Groupe na Slovensku vyrába Citroën C3 a Peugeot 208.

Renault po cestách už jazdí s autom pre rok 2023

Experimentálny koncept ukazuje, ako budú vyzerať Renaulty o niekoľko rokov.