Audi TT RS: najvýkonnejšie TT zrýchli na stovku za 3,7 sekundy

Prvýkrát sa v sériovo vyrábanom modeli značky objavujú zadné svetlá využívajúce technológiu Matrix OLED, treba si však za ne priplatiť.

Audi TT RS Coupé(Zdroj: Audi)

Tretia generácia Audi TT sa dočkala svojej najostrejšej RS verzie, a to hneď v oboch vyrábaných karosárskych variantoch. Audi TT RS Coupé aj Audi TT RS Roadster naďalej ženie dopredu oceňovaný prepĺňaný päťvalec 2,5 TFSI, ktorý však prešiel modernizáciou.

Motor je vďaka využitiu celohliníkového bloku ľahší, ale najmä poskytuje výkon 294 kW (400 koní). Najnovšie TT RS tak má o 44 kW viac ako predchodca. Maximálny krútiaci moment 480 Nm je dostupný medzi 1700 a 5850 otáčkami. Sila je rozdeľovaná na všetky štyri kolesá kam putuje cez 7-rýchlostnú dvojspojkovú prevodovku a viaclamelovú spojku.

Článok pokračuje pod video reklamou

Kupé zrýchli z nuly na 100 km/h za 3,7 sekundy, kabriolet za 3,9 sekundy. Obmedzenie najvyššej rýchlosti môže byť za príplatok posunuté z 250 km/h na 280 km/h.

Samozrejmosťou je znížený športový podvozok, ktorý môže byť vybavený adaptívnymi magnetickými tlmičmi. Základom sú 19-palcové kolesá, ale model môže jazdiť aj na kovaných 20-palcových s karbónovo-keramickými brzdami vpredu. K dispozícii sú štyri jazdné režimy – comfort, auto, dynamic a individual, upravujúce nastavenie riadenia, prevodovky či motora.

Prvýkrát sa v sériovo vyrábanom modeli Audi objavujú zadné svetlá využívajúce technológiu Matrix OLED, treba si však za ne priplatiť. Inak sú štandardom vpredu aj vzadu LED svetlomety. Plátennú strechu pri verzii roadster je možné ovládať aj za jazdy pri rýchlosti do 50 km/h.

Z hľadiska dizajnu dostal model do vienka tradičné športové úpravy, ktoré sa prejavili na prednom nárazníku, maske mriežky chladiča, prahoch, zadnom spojleri či koncovkách výfuku.

Športovo ladený interiér zas akcentujú okrem volantu s tlačidlami pre naštartovanie motora a ovládanie voliča jazdných režimov, aj sedadlá a ozdobné prvky z hliníka alebo karbónu. Digitálny prístrojový panel s 12,3-palcovým displejom zobrazí okrem bežných informácií aj údaje o tlaku v pneumatikách, krútiacom momente a pôsobiacom zrýchlení.

Svetovú premiéru si TT RS odkrútil na autosalóne v Pekingu a jeho predaj v Európe začne na jeseň. Poznáme zatiaľ len ceny pre nemecký trh, ktoré v prípade kupé začínajú na sume 66 400 eur, kým za kabriolet si Audi vypýta minimálne 69 200 eur.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 35 474
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 23 568
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 16 275
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 15 867
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 607
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 501
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 4 688
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 507
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 2 933
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 663

Téma: Audi


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Môj dom, môj hrad. Sternbergovci si to môžu povedať už 800 rokov

So súrodencami sa tu pretekali na trojkolkách, pre miestnych robili omše. Na súkromnom hrade Český Šternberk hradný pán stále býva.

SVET

Únia zatvára hranice. Opúšťa tým myšlienky Schengenu

Z núdzových opatrení sa stávajú dlhodobé.

PLUS

Prísne tajné. Ako sa zrodila najhoršia zbraň v dejinách

Ako sa vznikla najhoršia zbraň ľudstva.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.