SME

Premiéra pri jazere, rekord na Nürburgringu. Zoznámte sa s VW Golf GTI Clubsport S

Nemecká automobilka si dala vskutku štýlový darček k oslavám 40-teho výročia vzniku legendárneho ostrého hatchbacku.

Volkswagen Golf GTI Clubsport SVolkswagen Golf GTI Clubsport S (Zdroj: Volkswagen)

Honda Civic Type R už nie je držiteľom najrýchlejšieho času na okruhu Nürburgring v kategórii vozidiel s predným pohonom. Na čele tabuliek ju strieda Volkswagen Golf GTI Clubsport S, ktorý zažíva svetovú premiéru v týchto dňoch na 35. ročníku výstavy GTI Treffen pri rakúskom jazere Wörthersee.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nemecká automobilka si tak dala vskutku štýlový darček k oslavám 40-teho výročia vzniku legendárneho ostrého hatchbacku Golf GTI. Napokon aj jeho historicky najvýkonnejšia verzia Clubsport S má byť pripomienkou tohto jubilea. Vyrobí sa jej len 400 kusov, z čoho rovná stovka je určená výlučne pre nemecký trh.

SkryťVypnúť reklamu

Pod kapotou agilného modelu pracuje prepĺňaný štvorvalec 2.0 TSI s výkonom 228 kW a krútiacim momentom 380 Nm medzi 1700 a 5300 ot./min. Spárovaný je výhradne so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a Clubsport S vďaka nemu akceleruje na stovku za 5,8 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 265 km/h.

Tento potenciál na okruhu Nürburgring naplno využil nemecký jazdec Benny Leuchter. Dosiahnutým časom 7:49,21 min zlepšil dovtedajší rekord Hondy na 20,832 km dlhom Nordschleife o 1,42 sekundy.

Načítavam video...

K výbornému výsledku okrem vysokého výkonu dopomohlo, že automobil je o 30 kg ľahší ako verzia Golf GTI Clubsport. Z vozidla totiž zmizli nielen zadné sedadlá, ale napríklad aj lakťová opierka, väčšina zvukovej izolácie a pôvodný akumulátor nahradil menší.

Navyše, zvolený jazdný režim Individual bol prispôsobený špecifickým podmienkam na trati. Riadenie a motor sa nachádzali v móde Race, kým adaptívne tlmiče v móde Comfort. Vylepšeniam sa nevyhli ani brzdy a podvozok.

Autá Volkswagen

Toyota Yaris ponúka v B segmente cenovo najdostupnejší hybrid.

V ponuke je čoraz viac elektromobilov.


Oliver Varchol 38
Výroba elektrického modelu Volkswagen ID.3 v závode v Drážďanoch.

Ide o 20-tisíc ľudí z plánovaných 35-tisíc do roku 2030.


TASR 2
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Finančná gramotnosť? Väčšina netuší, čo by sa stalo, keby zomrel ich partner
  2. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  3. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  4. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  5. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  6. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  7. Ako premeniť 50 € mesačne na desiatky tisíc – VELTY portfóliá
  8. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská
  1. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  2. Študenti sa učili od najlepších šéfkuchárov na Slovensku
  3. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  4. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  5. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  6. Riaditeľ Budvaru: Ľudia poznajú rozdiel. Poctivý ležiak chce čas
  7. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  8. Najlepšia odmena za vysvedčenie? Kniha
  1. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 20 378
  2. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská 10 681
  3. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu? 9 858
  4. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov 9 078
  5. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 7 645
  6. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom 5 707
  7. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou 5 347
  8. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 4 715
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Júlia Piraňa Mikolášiková: Profilová akcia čurillovcov uviazla na súde. V kauze Judáš sudca nekoná viac ako rok (+ audio verzia)
  2. Eva Bachletová: Leto ako z katalógu!
  3. Lukáš Čelinák: Robert Fico a jeho cesta k totalite – ako sa zo Slovenska stáva pestúnsky štát
  4. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka?
  5. Marcel Rebro: Začalo ďalších 7 dní bez vojny
  6. Anton Kovalčík: Vatikán a iné štáty v Druhej svetovej. Maďarsko.
  7. Dalibor Eštočák: Ako ma Putin chce zabiť II.
  8. David Talian: Ako má učiť ten, kto sa sám bojí známky?
  1. Elena Antalová: Smutný a radostný odkaz pánovi Františkovi Mikloškovi 20 309
  2. Ivan Mlynár: Ako smerácke ku..y ( myslím kurzy ), odhalili korupciu rodiny Šimečkovcov a poslanca KDH Františka Majerského. 11 853
  3. Peter Franek: Výzva pre poslancov a voličov KDH. 8 109
  4. Rado Surovka: Nie dôchodcovia, ale Ficovlády zruinovali Slovensko 7 441
  5. Ján Lopušek: List štyrom predsedom: Michal, Milan, Braňo a Jaro 6 833
  6. Milan Polician: Quiet quitting v ekonomike: keď firmy odchádzajú potichu 6 475
  7. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 5 684
  8. Vlado Jakubkovič: Muž je muž, žena je žena ... a Slovensko je v ... 4 739
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka?
  2. Marcel Rebro: Začalo ďalších 7 dní bez vojny
  3. Marcel Rebro: Ukrajina krváca aj za nás. Len my zatvárame oči
  4. Marian Nanias: Jadrová energia – pozor na (nerozumných) politikov.
  5. Radko Mačuha: Tiso získal vďaka kolaborácii s Hitlerom Slovenskú štátnosť.
  6. Marcel Rebro: Ruské útoky na civilné ciele: Zámerné barbarstvo 21. storočia
  7. Radko Mačuha: Mám iba dve pohlavia: mužské a ženské.
  8. Marcel Rebro: Ukrajinský sniper: zabiť nepriateľa je bonus
SkryťZatvoriť reklamu