Fiat Chrysler nebol pre Google prvou voľbou

Google vyvíja softvér pre autonómne autá už sedem rokov, no automobilového partnera našiel až teraz. Dôvodom sú obavy o bezpečnosť dát.

Chrysler Pacifica(Zdroj: FCA)

O tom, že Google chce pri vývoji technológií pre autonómne vozidlá spojiť sily s niektorou z etablovaných automobiliek, sa špekulovalo dlhšie. Chýry sa napokon potvrdili podpísaním dohody s koncernom Fiat-Chrysler Automobiles (FCA). Ide o prvé partnerstvo Googlu s automobilkou.

FCA však nebola prvá automobilka, ktorú Google oslovil. Podľa správy Bloombergu rokoval Google najprv s General Motors, no táto spolupráca sa nakoniec neuskutočnila. Dôvodom má byť, že strany sa nedokázali dohodnúť na tom, kto bude vlastniť technológie a zozbierané dáta.

Spor o ochrane dát je tiež dôvodom, prečo žiadneho automobilového partnera nemá Apple. Minulý rok rokovania o možnej spolupráci ukončilo BMW, začiatkom tohto roku koncern Daimler (Mercedes-Benz). “Apple chce mať auto prepojené s ich cloudovým softvérom, no pre nemecké automobilky je ochrana dát zákazníkov kľúčovým prvom ich stratégií budúcnosti,” píše Handelsblatt.

Budúcnosť sú minivany

V rámci schváleného projektu budú inžinieri oboch spoločností pracovať na tom, aby upravili minivan Chrysler Pacifica a zakomponovali doňho systém autonómneho riadenia, ktorý testuje Google. Firma skúša technológiu budúcnosti už sedem rokov, no až doposiaľ to bolo výlučne vo vlastnej réžii.

Počas tohto obdobia stihli jej autonómne vozidlá najazdiť viac ako 2,7 milióna testovacích kilometrov na verejných komunikáciách. Za doterajší vrchol snaženia spoločnosti môžeme považovať zhotovenie vlastného prototypu v roku 2014.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Google vyrobil auto bez volantu, pedálov a spätných zrkadiel

Úlohou konštruktérov teraz je upraviť minivan tak, aby bol schopný prijať techniku Googlu. FCA vyrobí spolu sto kusov prispôsobeného modelu, ktoré softvérový gigant vybaví potrebnými senzormi a počítačovým systémom.

Autonómne autá znížia úmrtnosť na cestách o 94 %

Podľa zverejnených informácií, až 94 percent smrteľných úrazov na amerických cestách je spôsobených ľudským faktorom. Cieľom Googlu je tieto nelichotivé štatistiky vylepšiť a zároveň dopraviť pasažierov z jedného miesta na druhé jednoduchým stlačením tlačidla.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Autonómnym autám volant možno ostane

"Možnosť užšej spolupráce s inžiniermi FCA urýchli naše úsilie vyvinúť plne autonómne vozidlo, ktoré by urobilo cesty bezpečnejšími a zlepšilo mobilitu ľudí, ktorí nemôžu šoférovať," uviedol riaditeľ Google Self-Driving Car Project John Krafcik.

Vozidlá s autopilotom skúša Google aj v týchto dňoch na cestách štyroch miest USA. Autonómny Chrysler Pacifica sa k nim pridá až potom, ako sa osvedčí na testovacej trati v Kalifornii. Ešte predtým však musí vôbec vzniknúť.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Chrysler Pacifica: rodinný van, ktorý môžeme Američanom závidieť

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 664
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 968
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 106
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 824
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 669
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 446
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 098
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 020
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 857
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 472

Téma: Autonómne autá a budúcnosť dopravy


Článok je zaradený aj do ďalších tém Umelá inteligencia, Google

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

KOMENTÁRE

Úrad, ktorý by Slovensku zdvihol reputáciu

To, že prípadný úspech vláda zneužije na marketing, je rub príbehu.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.