Kauza Takata: Chybných je ďalších 35 až 40 miliónov airbagov

Počet nebezpečných airbagov určených na opravu sa takto viac ako zdvojnásobí. Za ich zlyhaniami stojí kombinácia viacerých faktorov.

Japonská spoločnosť Takata musí opraviť ďalších minimálne 35 miliónov airbagov.(Zdroj: SITA/AP)

Najväčšia zvolávacia akcia v dejinách automobilizmu sa stáva ešte rozsiahlejšou. Americkí regulátori oznámili, že japonská spoločnosť Takata bude musieť zvolať v USA ďalších 35 až 40 miliónov chybných airbagov.

Ich celkový počet sa tak viac ako zdvojnásobí, keďže doteraz sa aféra v USA dotkla takmer 29 miliónov nafukovačov airbagov v 24-och miliónoch vozidiel od štrnástich výrobcov. Vo zvyšku sveta bolo zatiaľ zvolaných približne sedem miliónov automobilov.

Vyšetrovanie v minulosti odhalilo, že sa zlyhaniami stojí kombinácia viacerých faktorov, predovšetkým však prenikanie vlhkosti a výkyvy teplôt, ktoré negatívne vplývajú na nestabilný dusičnan amónny využitý v airbagoch ako hnací plyn.

Airbagy sa v dôsledku toho pri nehode nenafúknu normálne, ale explodujú a do okolia vymrštia kusy kovu. Tie spôsobili už najmenej jedenásť úmrtí a zranili viac ako sto ľudí.

Doposiaľ bolo podľa amerického Národného úradu pre bezpečnosť cestnej premávky (NHTSA) opravených v USA približne 8,1 milióna airbagov. Pritom ten istý úrad vydal v apríli vyhlásenie, že v USA je stále potrebné vymeniť zhruba 85 miliónov, pokiaľ Takata nedokáže, že sú bezpečné.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 11 017
  2. Moskva alebo Petrohrad? 7 490
  3. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 3 788
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 2 479
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 241
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 138
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 994
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 677
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 525
  10. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 285

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Alternatívu nepotrebuje iba Smer, ale aj SaS

Žasneme nad tým, ako sa na Slovensku v radoch stúpencov opozície znížili nároky.

DOMOV

Lesník: Tetrov z lesov nemizne preto, že tam ťažíme

Ján Vrbenský hovorí, že za holé časti môžu kalamity.

PLUS

Ako skutočne vyzerá porucha, ktorú má detektív Monk

Dá sa žiť s ustavičným strachom?

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.