Kauza Takata: Chybných je ďalších 35 až 40 miliónov airbagov

Počet nebezpečných airbagov určených na opravu sa takto viac ako zdvojnásobí. Za ich zlyhaniami stojí kombinácia viacerých faktorov.

Japonská spoločnosť Takata musí opraviť ďalších minimálne 35 miliónov airbagov.(Zdroj: SITA/AP)

Najväčšia zvolávacia akcia v dejinách automobilizmu sa stáva ešte rozsiahlejšou. Americkí regulátori oznámili, že japonská spoločnosť Takata bude musieť zvolať v USA ďalších 35 až 40 miliónov chybných airbagov.

Ich celkový počet sa tak viac ako zdvojnásobí, keďže doteraz sa aféra v USA dotkla takmer 29 miliónov nafukovačov airbagov v 24-och miliónoch vozidiel od štrnástich výrobcov. Vo zvyšku sveta bolo zatiaľ zvolaných približne sedem miliónov automobilov.

Vyšetrovanie v minulosti odhalilo, že sa zlyhaniami stojí kombinácia viacerých faktorov, predovšetkým však prenikanie vlhkosti a výkyvy teplôt, ktoré negatívne vplývajú na nestabilný dusičnan amónny využitý v airbagoch ako hnací plyn.

Článok pokračuje pod video reklamou

Airbagy sa v dôsledku toho pri nehode nenafúknu normálne, ale explodujú a do okolia vymrštia kusy kovu. Tie spôsobili už najmenej jedenásť úmrtí a zranili viac ako sto ľudí.

Doposiaľ bolo podľa amerického Národného úradu pre bezpečnosť cestnej premávky (NHTSA) opravených v USA približne 8,1 milióna airbagov. Pritom ten istý úrad vydal v apríli vyhlásenie, že v USA je stále potrebné vymeniť zhruba 85 miliónov, pokiaľ Takata nedokáže, že sú bezpečné.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  6. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 36 907
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 787
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 017
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 707
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 153
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 6 011
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 644
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 586
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 350
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 759

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kaliňáka k únosu Vietnamca doteraz nikto nevypočul

Bývalého ministra vnútra ani nepredvolali.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Prečo sa gang financovaný Kremľom usídlil na Slovensku

Aké je posolstvo Nočných vlkov u nás.

ŠPORT

Šliapať v úniku? Je to nudné, vraví Sagan

Cez víkend nelenil. Majster sveta najazdil za dva dni dvesto kilometrov v únikoch.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.