SME

Peugeot pokračuje v nastúpenom trende, zverejnil reálnu spotrebu ďalšieho modelu

Najnovšie na verejných komunikáciách zmeral spotrebu crossoveru 2008 pri využití štyroch motorizácií s manuálnou prevodovkou.

Peugeot zmeral spotrebu modelu 2008 v reálnej premávkePeugeot zmeral spotrebu modelu 2008 v reálnej premávke (Zdroj: Peugeot)

Značky koncernu PSA ako prvé z európskych výrobcov zverejnili pred časom reálne spotreby troch svojich vozidiel v snahe poskytnúť zákazníkom hodnovernejšie čísla ako sú tie získavané metodikou NEDC. Tak trochu prekvapujúca iniciatíva ukázala, o koľko je vyššia priemerná spotreba modelov Peugeot 308, Citroën C4 GrandPicasso a DS3 s motorom 1.6 BlueHDi, ak testovanie prebieha v bežnej premávke a nie v laboratórnych podmienkach.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prečítajte si tiež: Koncern PSA zverejnil reálne spotreby troch svojich modelov, nasledovať budú ďalšie Čítajte 

Peugeot v nastúpenom trende pokračuje a najnovšie na verejných komunikáciách zmeral spotrebu crossoveru 2008 pri využití štyroch motorizácií s manuálnou prevodovkou. Ukázalo sa, že realite sú najviac vzdialené katalógové hodnoty spotreby uvádzané pri silnejšej verzii benzínového motoru 1.2 PureTech. Spotreba v tomto prípade narástla o takmer 50 percent.

SkryťVypnúť reklamu

Pomerne veľký rozdiel bol zaznamenaný aj pri naftovom agregáte 1.6 BlueHDi s výkonom 88 kW, resp. 73 kW. V oboch prípadoch môžeme hovoriť o približne 40 percent vyššej spotrebe. Z tohto hľadiska najlepšie obstál slabší z dvojice benzínových agregátov.

 1,6 BlueHDi (88 kW)1,6 BlueHDi (73 kW)1,2 PureTech (88 kW)1,2 PureTech (60 kW)
Spotreba nameraná v reálnej premávke (l/100 km)5,25,27,16,3
Spotreba podľa metodiky NEDC (l/100 km)3,73,74,84,9

Meralo sa systémom PEMS a to pod dohľadom mimovládnych organizácií Transport & Environment, France Nature Environment a Bureau Veritas. Crossover absolvoval takmer sto kilometrov dlhú trasu, v rámci ktorej prešiel 31,1 km po diaľnici, 39,7 km po cestách mimo mesto a 25,5 km po mestských komunikáciách.

Za volantom sedeli profesionálni aj amatérski vodiči, ani v jednom z prípadov pritom vraj nešlo o zamestnancov automobilky. Súčasťou testu bol tiež studený štart, no výsledky logicky ovplyvnili aj faktory ako sila vetra, štýl jazdy či hustota premávky. Posledné dva spomenuté faktory mohli spôsobiť aj prerušenie merania v prípade, ak sa dostali do extrému.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 233
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 12 313
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 601
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 159
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 915
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 427
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 287
  8. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 138
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Zuzana Valachovičová: Plasty. Plasty? Plasty!
  2. Štefan Šturdzík: Kúpele Brusno
  3. Ján Chomík: Medzi vierou a pózou
  4. Martin Sukupčák: Požičiam Tatrabanke, a.s. 3 000€
  5. Vladimír Bojničan: Náboženský infantilizmus ako náš veľký civilizačný problém
  6. Dušan Koniar: A čo robil zatiaľ Gary?
  7. Juraj Tušš: Úroveň politiky a psychika ľudí na Slovensku
  8. Viktor Pamula: Posledný návrat k hodnotiacej konferencií SFPA
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 811
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 29 500
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 20 865
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 731
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 18 914
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 959
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 403
  8. Ivan Mlynár: Nové útoky Roberta Fica na Jána Čurillu, môžu úzko súvisieť s Mona Lysou, alebo so sochou Michelangelovho Dávida. 8 716
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu