Peugeot pokračuje v nastúpenom trende, zverejnil reálnu spotrebu ďalšieho modelu

Najnovšie na verejných komunikáciách zmeral spotrebu crossoveru 2008 pri využití štyroch motorizácií s manuálnou prevodovkou.

Peugeot zmeral spotrebu modelu 2008 v reálnej premávke(Zdroj: Peugeot)

Značky koncernu PSA ako prvé z európskych výrobcov zverejnili pred časom reálne spotreby troch svojich vozidiel v snahe poskytnúť zákazníkom hodnovernejšie čísla ako sú tie získavané metodikou NEDC. Tak trochu prekvapujúca iniciatíva ukázala, o koľko je vyššia priemerná spotreba modelov Peugeot 308, Citroën C4 GrandPicasso a DS3 s motorom 1.6 BlueHDi, ak testovanie prebieha v bežnej premávke a nie v laboratórnych podmienkach.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Koncern PSA zverejnil reálne spotreby troch svojich modelov, nasledovať budú ďalšie

Peugeot v nastúpenom trende pokračuje a najnovšie na verejných komunikáciách zmeral spotrebu crossoveru 2008 pri využití štyroch motorizácií s manuálnou prevodovkou. Ukázalo sa, že realite sú najviac vzdialené katalógové hodnoty spotreby uvádzané pri silnejšej verzii benzínového motoru 1.2 PureTech. Spotreba v tomto prípade narástla o takmer 50 percent.

Pomerne veľký rozdiel bol zaznamenaný aj pri naftovom agregáte 1.6 BlueHDi s výkonom 88 kW, resp. 73 kW. V oboch prípadoch môžeme hovoriť o približne 40 percent vyššej spotrebe. Z tohto hľadiska najlepšie obstál slabší z dvojice benzínových agregátov.

 1,6 BlueHDi (88 kW)1,6 BlueHDi (73 kW)1,2 PureTech (88 kW)1,2 PureTech (60 kW)
Spotreba nameraná v reálnej premávke (l/100 km)5,25,27,16,3
Spotreba podľa metodiky NEDC (l/100 km)3,73,74,84,9

Meralo sa systémom PEMS a to pod dohľadom mimovládnych organizácií Transport & Environment, France Nature Environment a Bureau Veritas. Crossover absolvoval takmer sto kilometrov dlhú trasu, v rámci ktorej prešiel 31,1 km po diaľnici, 39,7 km po cestách mimo mesto a 25,5 km po mestských komunikáciách.

Za volantom sedeli profesionálni aj amatérski vodiči, ani v jednom z prípadov pritom vraj nešlo o zamestnancov automobilky. Súčasťou testu bol tiež studený štart, no výsledky logicky ovplyvnili aj faktory ako sila vetra, štýl jazdy či hustota premávky. Posledné dva spomenuté faktory mohli spôsobiť aj prerušenie merania v prípade, ak sa dostali do extrému.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 10 616
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 135
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 062
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 2 331
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 024
  6. Kam do tepla v januári? 1 719
  7. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 1 390
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 368
  9. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018? 1 090
  10. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 960

Téma: Spotreba paliva


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Stačilo by, keby sa nekradlo. Základy politického hochštaplerstva

Iste, politici ani zajtra neprestanú nepoctivo zavádzať, ale aspoň by sme im to nemali uľahčovať.

KULTÚRA

Prečo maďarský sranda pre slovenský koňha nechce vyčpieť

V žánrovej vernosti niet čo Susedom vytknúť.

DOMOV

Po streľbe v petržalskom paneláku zostali dvaja mŕtvi

Na chodbe tam našli telo ženy a muža, na mieste našli dieťa.

ŠPORT

Hantuchová: Život, ktorý žijú tenisti, nie je normálny

Australian Open prvý raz sleduje na plný úväzok spoza mikrofónu.

Neprehliadnite tiež

Pozrite si, ako budú musieť dávať autá prednosť chodcom. Možno už budúci rok

Slovenské dopravné predpisy sa majú viac podobať na rakúske.

Diaľničné známky: všetko, čo o nich potrebujete vedieť

Elektronické známky zaviedlo už aj Rakúsko.

Je luxusná Dacia oxymoron? Podľa francúzskeho dizajnéra nie

Jeho realistická počítačová úprava posúva lacnú značku medzi prémiu.

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.