Peugeot pokračuje v nastúpenom trende, zverejnil reálnu spotrebu ďalšieho modelu

Najnovšie na verejných komunikáciách zmeral spotrebu crossoveru 2008 pri využití štyroch motorizácií s manuálnou prevodovkou.

Peugeot zmeral spotrebu modelu 2008 v reálnej premávke(Zdroj: Peugeot)

Značky koncernu PSA ako prvé z európskych výrobcov zverejnili pred časom reálne spotreby troch svojich vozidiel v snahe poskytnúť zákazníkom hodnovernejšie čísla ako sú tie získavané metodikou NEDC. Tak trochu prekvapujúca iniciatíva ukázala, o koľko je vyššia priemerná spotreba modelov Peugeot 308, Citroën C4 GrandPicasso a DS3 s motorom 1.6 BlueHDi, ak testovanie prebieha v bežnej premávke a nie v laboratórnych podmienkach.

Prečítajte si tiež: Koncern PSA zverejnil reálne spotreby troch svojich modelov, nasledovať budú ďalšie

Peugeot v nastúpenom trende pokračuje a najnovšie na verejných komunikáciách zmeral spotrebu crossoveru 2008 pri využití štyroch motorizácií s manuálnou prevodovkou. Ukázalo sa, že realite sú najviac vzdialené katalógové hodnoty spotreby uvádzané pri silnejšej verzii benzínového motoru 1.2 PureTech. Spotreba v tomto prípade narástla o takmer 50 percent.

Článok pokračuje pod video reklamou

Pomerne veľký rozdiel bol zaznamenaný aj pri naftovom agregáte 1.6 BlueHDi s výkonom 88 kW, resp. 73 kW. V oboch prípadoch môžeme hovoriť o približne 40 percent vyššej spotrebe. Z tohto hľadiska najlepšie obstál slabší z dvojice benzínových agregátov.

 1,6 BlueHDi (88 kW)1,6 BlueHDi (73 kW)1,2 PureTech (88 kW)1,2 PureTech (60 kW)
Spotreba nameraná v reálnej premávke (l/100 km)5,25,27,16,3
Spotreba podľa metodiky NEDC (l/100 km)3,73,74,84,9

Meralo sa systémom PEMS a to pod dohľadom mimovládnych organizácií Transport & Environment, France Nature Environment a Bureau Veritas. Crossover absolvoval takmer sto kilometrov dlhú trasu, v rámci ktorej prešiel 31,1 km po diaľnici, 39,7 km po cestách mimo mesto a 25,5 km po mestských komunikáciách.

Za volantom sedeli profesionálni aj amatérski vodiči, ani v jednom z prípadov pritom vraj nešlo o zamestnancov automobilky. Súčasťou testu bol tiež studený štart, no výsledky logicky ovplyvnili aj faktory ako sila vetra, štýl jazdy či hustota premávky. Posledné dva spomenuté faktory mohli spôsobiť aj prerušenie merania v prípade, ak sa dostali do extrému.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  6. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  8. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 36 907
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 787
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 017
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 707
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 153
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 6 011
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 644
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 586
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 350
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 759

Téma: Spotreba paliva


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kaliňáka k únosu Vietnamca doteraz nikto nevypočul

Bývalého ministra vnútra ani nepredvolali.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Prečo sa gang financovaný Kremľom usídlil na Slovensku

Aké je posolstvo Nočných vlkov u nás.

ŠPORT

Šliapať v úniku? Je to nudné, vraví Sagan

Cez víkend nelenil. Majster sveta najazdil za dva dni dvesto kilometrov v únikoch.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.