SME
reklama

Peugeot pokračuje v nastúpenom trende, zverejnil reálnu spotrebu ďalšieho modelu

Najnovšie na verejných komunikáciách zmeral spotrebu crossoveru 2008 pri využití štyroch motorizácií s manuálnou prevodovkou.

Peugeot zmeral spotrebu modelu 2008 v reálnej premávkePeugeot zmeral spotrebu modelu 2008 v reálnej premávke (Zdroj: Peugeot)

Značky koncernu PSA ako prvé z európskych výrobcov zverejnili pred časom reálne spotreby troch svojich vozidiel v snahe poskytnúť zákazníkom hodnovernejšie čísla ako sú tie získavané metodikou NEDC. Tak trochu prekvapujúca iniciatíva ukázala, o koľko je vyššia priemerná spotreba modelov Peugeot 308, Citroën C4 GrandPicasso a DS3 s motorom 1.6 BlueHDi, ak testovanie prebieha v bežnej premávke a nie v laboratórnych podmienkach.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prečítajte si tiež: Koncern PSA zverejnil reálne spotreby troch svojich modelov, nasledovať budú ďalšie Čítajte 

Peugeot v nastúpenom trende pokračuje a najnovšie na verejných komunikáciách zmeral spotrebu crossoveru 2008 pri využití štyroch motorizácií s manuálnou prevodovkou. Ukázalo sa, že realite sú najviac vzdialené katalógové hodnoty spotreby uvádzané pri silnejšej verzii benzínového motoru 1.2 PureTech. Spotreba v tomto prípade narástla o takmer 50 percent.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pomerne veľký rozdiel bol zaznamenaný aj pri naftovom agregáte 1.6 BlueHDi s výkonom 88 kW, resp. 73 kW. V oboch prípadoch môžeme hovoriť o približne 40 percent vyššej spotrebe. Z tohto hľadiska najlepšie obstál slabší z dvojice benzínových agregátov.

 1,6 BlueHDi (88 kW)1,6 BlueHDi (73 kW)1,2 PureTech (88 kW)1,2 PureTech (60 kW)
Spotreba nameraná v reálnej premávke (l/100 km)5,25,27,16,3
Spotreba podľa metodiky NEDC (l/100 km)3,73,74,84,9

Meralo sa systémom PEMS a to pod dohľadom mimovládnych organizácií Transport & Environment, France Nature Environment a Bureau Veritas. Crossover absolvoval takmer sto kilometrov dlhú trasu, v rámci ktorej prešiel 31,1 km po diaľnici, 39,7 km po cestách mimo mesto a 25,5 km po mestských komunikáciách.

Za volantom sedeli profesionálni aj amatérski vodiči, ani v jednom z prípadov pritom vraj nešlo o zamestnancov automobilky. Súčasťou testu bol tiež studený štart, no výsledky logicky ovplyvnili aj faktory ako sila vetra, štýl jazdy či hustota premávky. Posledné dva spomenuté faktory mohli spôsobiť aj prerušenie merania v prípade, ak sa dostali do extrému.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Ak chcete byť bohatší, musíte nad peniazmi rozmýšľať
  4. Daň z cukru zasiahne sociálne slabších a ohrozí výrobu sirupov
  5. Vyhnúť sa plateniu daní? Drzý gróf v Apúlii to vyriešil svojsky
  6. Exportujete do zahraničia? Poistite si svoje pohľadávky
  7. Práca snov? Prihlás sa na prácu sprievodcu v BUBO
  8. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  1. Ak chcete byť bohatší, musíte nad peniazmi rozmýšľať
  2. Exportujete do zahraničia? Poistite si svoje pohľadávky
  3. Vyhnúť sa plateniu daní? Drzý gróf v Apúlii to vyriešil svojsky
  4. Práca snov? Prihlás sa na prácu sprievodcu v BUBO
  5. Daň z cukru zasiahne sociálne slabších a ohrozí výrobu sirupov
  6. Deň narcisov už po piatykrát v dm
  7. Nissan Qashqai: Facelift prináša množstvo inovatívnych vylepšení
  8. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 674
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 8 669
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 5 211
  4. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy 4 106
  5. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 109
  6. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím 2 917
  7. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike 2 387
  8. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte 2 269
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Elena Antalová: Odišla Eva Štefankovičová, režisérka filmu, ktorého scenár ležal 10 rokov v televíznej dramaturgii, lebo ešte nenastal ten správny čas nakrútiť ho
  2. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (19. - 25.4.1924)
  3. Asociácia dôchodkových správcovských spoločností: Fakty sú neúprosné. Slovenská populácia nezadržateľne starne
  4. Věra Tepličková: Ak Huliak hulí, je to celkom normálne, ak hulí do črepníka...
  5. Lucia Nicholsonová: List rastlinke, do ktorej sa vyfajčil Huliak
  6. Ján Šeďo: "Krásne" tričko v E-shope za príspevok na muníciu pre Ukrajinu.
  7. Irena Šimuneková: Červená studňa –Paradajs - Tanád – Ottergrund - Červená studňa časť 2..
  8. Marek Mačuha: O dôchodcoch bez emócií
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 97 825
  2. Lucia Nicholsonová: List zápasníkovi Véghovi 80 542
  3. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 41 245
  4. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 33 660
  5. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 30 948
  6. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 644
  7. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí? 18 894
  8. Lucia Nicholsonová: List ministerke s hollywoodskym úsmevom 12 895
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  7. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťZatvoriť reklamu