Porsche vyvinulo nový štvorlitrový osemvalec s dvoma turbami

Agregát sa objaví najprv v modeli Panamera Turbo, pričom poskytne výkon 404 kW a maximálny krútiaci moment 770 Nm.

Porsche ukázalo nový štvorlitrový osemvalec bi-turbo(Zdroj: Porsche)

Vývoj osemvalcov má v koncerne Volkswagen na starosti Porsche. V duchu tejto skutočnosti nemecká automobilka na viedenskom sympóziu motorov predstavila nový vidlicový osemvalec 4.0 l. Pohonná jednotka technicky vychádza z trojlitrového V6 použitom v Audi S4, s ktorým by sa preto mohla vyrábať pod jednou strechou.

Dvoma turbodúchadlami dopovaný motor postupne nahradí 4.8-liter V8. Objaví sa najprv v modeli Panamera Turbo, pričom poskytne výkon 404 kW pri 5750 ot./min a maximálny krútiaci moment 770 Nm v rozsahu od 1960 do 4500 otáčok. Dané parametre predstavujú zlepšenie o 22 kW a 70 Nm.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: BMW predstavilo nový naftový šesťvalec so štyrmi turbodúchadlami

Oproti predchodcovi je novinka navyše ekonomickejšia. Vďaka technológii deaktivácie valcov pracuje pri nízkych otáčkach (950 – 3500 ot./min) v úspornom režime, čo môže znížiť spotrebu paliva až o 30 percent. Agregát bol zároveň optimalizovaný pre lepšiu spoluprácu so systémom start-stop a dokonca pre aplikáciu v hybridnom pohonnom ústrojenstve.

Určený pritom nie je len pre nové generácie Cayenne a Panamera, ale svoje miesto si nájde aj pod kapotou modelov značiek Audi, Bentley či v Lamborghini Urus. Vo vozidlách s platformou MLB z dielne Audi bude poháňať prednú nápravu, kam silu pošle 8-stupňová automatická prevodovka. Pri platforme MSB pôjde sila na zadnú nápravu cez 8-stupňovú dvojspojkovú prevodovku ZF.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  2. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  5. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  6. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  7. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  8. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  9. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  10. Stavebná fakulta STU pozýva na Deň otvorených dverí!
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 16 503
  2. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 6 447
  3. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 304
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 541
  5. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 512
  6. Kam do tepla v januári? 2 460
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 370
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 104
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 276
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa 1 077

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Svitko na Dakare skončil, doplatil na ťažký pád

Slovák bol priebežne na ôsmom mieste.

Neprehliadnite tiež

V Európe sa vlani predalo vyše 15 miliónov áut, prvýkrát za desať rokov

Predaje rástli v Taliansku a Španielsku, Británia prepadla.

Fisker sa po bankrote vracia. Trúfa si na Teslu aj nemeckú prémiu

Zákazníkov priláka netradičným otváraním dverí aj rýchlym nabíjaním.

Športový Peugeot potrebuje pevnú ruku skúseného vodiča (test)

Modelu 308 GTi chýba šťava, ale nie rýchlosť.

Diaľnica D1 pri Trenčíne je už prejazdná s obmedzením

Na ceste pod Strečnom sa skrížil kamión.

Hyundai odhalil nový Veloster. Zvláštne dvere ostali, pribudla ostrá verzia N

Druhá generácia sa už do Európy zrejme nedostane.