Porsche vyvinulo nový štvorlitrový osemvalec s dvoma turbami

Agregát sa objaví najprv v modeli Panamera Turbo, pričom poskytne výkon 404 kW a maximálny krútiaci moment 770 Nm.

Porsche ukázalo nový štvorlitrový osemvalec bi-turbo(Zdroj: Porsche)

Vývoj osemvalcov má v koncerne Volkswagen na starosti Porsche. V duchu tejto skutočnosti nemecká automobilka na viedenskom sympóziu motorov predstavila nový vidlicový osemvalec 4.0 l. Pohonná jednotka technicky vychádza z trojlitrového V6 použitom v Audi S4, s ktorým by sa preto mohla vyrábať pod jednou strechou.

Dvoma turbodúchadlami dopovaný motor postupne nahradí 4.8-liter V8. Objaví sa najprv v modeli Panamera Turbo, pričom poskytne výkon 404 kW pri 5750 ot./min a maximálny krútiaci moment 770 Nm v rozsahu od 1960 do 4500 otáčok. Dané parametre predstavujú zlepšenie o 22 kW a 70 Nm.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: BMW predstavilo nový naftový šesťvalec so štyrmi turbodúchadlami

Oproti predchodcovi je novinka navyše ekonomickejšia. Vďaka technológii deaktivácie valcov pracuje pri nízkych otáčkach (950 – 3500 ot./min) v úspornom režime, čo môže znížiť spotrebu paliva až o 30 percent. Agregát bol zároveň optimalizovaný pre lepšiu spoluprácu so systémom start-stop a dokonca pre aplikáciu v hybridnom pohonnom ústrojenstve.

Určený pritom nie je len pre nové generácie Cayenne a Panamera, ale svoje miesto si nájde aj pod kapotou modelov značiek Audi, Bentley či v Lamborghini Urus. Vo vozidlách s platformou MLB z dielne Audi bude poháňať prednú nápravu, kam silu pošle 8-stupňová automatická prevodovka. Pri platforme MSB pôjde sila na zadnú nápravu cez 8-stupňovú dvojspojkovú prevodovku ZF.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 459
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 2 886
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 716
  4. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 685
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 795
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 586
  7. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 279
  8. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 267
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 186
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 788

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Ako sa Slovák z Terchovej stal veľkým reformátorom u Márie Terézie

Adam František Kollár, vedec a knihovník bol jedným z popredných osvietenských reformátorov.

PLUS

V kráľovstve polievok sa držková nevarí

Do niekoľkých hrncov naložili Bratislavčania svojho tvorivého ducha.

KOMENTÁRE

Potrebujeme posilniť kultúru záväznosti

Musíme prestať so spájaním LGBTI s ohrozením tzv. tradičnej rodiny.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.