Vývoj osemvalcov má v koncerne Volkswagen na starosti Porsche. V duchu tejto skutočnosti nemecká automobilka na viedenskom sympóziu motorov predstavila nový vidlicový osemvalec 4.0 l. Pohonná jednotka technicky vychádza z trojlitrového V6 použitom v Audi S4, s ktorým by sa preto mohla vyrábať pod jednou strechou.
Dvoma turbodúchadlami dopovaný motor postupne nahradí 4.8-liter V8. Objaví sa najprv v modeli Panamera Turbo, pričom poskytne výkon 404 kW pri 5750 ot./min a maximálny krútiaci moment 770 Nm v rozsahu od 1960 do 4500 otáčok. Dané parametre predstavujú zlepšenie o 22 kW a 70 Nm.

Oproti predchodcovi je novinka navyše ekonomickejšia. Vďaka technológii deaktivácie valcov pracuje pri nízkych otáčkach (950 – 3500 ot./min) v úspornom režime, čo môže znížiť spotrebu paliva až o 30 percent. Agregát bol zároveň optimalizovaný pre lepšiu spoluprácu so systémom start-stop a dokonca pre aplikáciu v hybridnom pohonnom ústrojenstve.
Určený pritom nie je len pre nové generácie Cayenne a Panamera, ale svoje miesto si nájde aj pod kapotou modelov značiek Audi, Bentley či v Lamborghini Urus. Vo vozidlách s platformou MLB z dielne Audi bude poháňať prednú nápravu, kam silu pošle 8-stupňová automatická prevodovka. Pri platforme MSB pôjde sila na zadnú nápravu cez 8-stupňovú dvojspojkovú prevodovku ZF.