Porsche vyvinulo nový štvorlitrový osemvalec s dvoma turbami

Agregát sa objaví najprv v modeli Panamera Turbo, pričom poskytne výkon 404 kW a maximálny krútiaci moment 770 Nm.

Porsche ukázalo nový štvorlitrový osemvalec bi-turbo(Zdroj: Porsche)

Vývoj osemvalcov má v koncerne Volkswagen na starosti Porsche. V duchu tejto skutočnosti nemecká automobilka na viedenskom sympóziu motorov predstavila nový vidlicový osemvalec 4.0 l. Pohonná jednotka technicky vychádza z trojlitrového V6 použitom v Audi S4, s ktorým by sa preto mohla vyrábať pod jednou strechou.

Dvoma turbodúchadlami dopovaný motor postupne nahradí 4.8-liter V8. Objaví sa najprv v modeli Panamera Turbo, pričom poskytne výkon 404 kW pri 5750 ot./min a maximálny krútiaci moment 770 Nm v rozsahu od 1960 do 4500 otáčok. Dané parametre predstavujú zlepšenie o 22 kW a 70 Nm.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: BMW predstavilo nový naftový šesťvalec so štyrmi turbodúchadlami

Oproti predchodcovi je novinka navyše ekonomickejšia. Vďaka technológii deaktivácie valcov pracuje pri nízkych otáčkach (950 – 3500 ot./min) v úspornom režime, čo môže znížiť spotrebu paliva až o 30 percent. Agregát bol zároveň optimalizovaný pre lepšiu spoluprácu so systémom start-stop a dokonca pre aplikáciu v hybridnom pohonnom ústrojenstve.

Určený pritom nie je len pre nové generácie Cayenne a Panamera, ale svoje miesto si nájde aj pod kapotou modelov značiek Audi, Bentley či v Lamborghini Urus. Vo vozidlách s platformou MLB z dielne Audi bude poháňať prednú nápravu, kam silu pošle 8-stupňová automatická prevodovka. Pri platforme MSB pôjde sila na zadnú nápravu cez 8-stupňovú dvojspojkovú prevodovku ZF.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  4. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  5. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  6. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  8. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  1. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  2. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  3. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  4. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  5. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  7. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  8. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  10. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  1. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 7 388
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 4 746
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 3 464
  4. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 3 089
  5. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 2 680
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 1 872
  7. Splnený sen 1 164
  8. Ako na refinancovanie hypotéky 1 103
  9. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 978
  10. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu 964

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Kto ovláda svet a Kurzov kurz vo V4 (týždeň podľa Schutza)

Sto rokov po monarchii a stopäťdesiat po rakúsko-uhorskom vyrovnaní sa stredná Európa môže pripraviť na veľký „relaunch“ nacionálnych vášní.

SVET

Suverén Babiš a ponížený Okamura. Posledná debata bola šou

Superdebatu sprevádzali hlasné reakcie divákov.

DOMOV

Posledná rozlúčka s Petrom Vajdom bude v pondelok

Konať sa bude v pražskom krematóriu Strašnice.

Neprehliadnite tiež

Dopravu v okolí Ružomberka zastavia protesty

Chodci zablokujú autá na troch miestach.

Nové Audi A7 Sportback dostane ku všetkým motorom hybrid

Predaj odštartuje so šesťvalcovým motorom 3,0 TFSI.

Takmer tretina nových áut nemá rezervné koleso

Pri defekte sa musia vodiči spoliehať na lepiacu sadu.

Motory v autách by mohli dostať turbo pre každý valec, pomôže to odozve

Konštruktéri snívajú o trojvalci s tromi turbami a šiestimi škrtiacimi klapkami.