Prvé elektrické Ferrari sa zrodilo nad pivom

Firma Electric GT prestavala Ferrari 308 GTS na elektromobil. S batériami má auto vyšší výkon, než malo s pôvodným benzínovým motorom.

(Zdroj: Electric GT)

Spoločnosť Electric GT, ktorá sa zaoberá prestavbami áut so spaľovacím motorom na elektromobily, predstavila prvé Ferrari na čistý elektrický pohon na svete. Model 308 GTE vznikol prestavbou 308 GTS z roku 1978 a ako stránka spoločnosti uvádza, nápad sa zrodil jeden večer pri posedení nad pivom.

O štyri dni neskôr už Electric GT kúpila nepojazdné Ferrari. Auto bolo odpísané po tom, ako sa unikajúci benzín vznietil a plamene poškodili motor. Karoséria však bola v dobrom stave a niektoré náhradné diely sa podarilo predať majiteľom skutočných, benzínových Ferrari.

Článok pokračuje pod video reklamou

Electric GT tak vdýchol druhý život jednému Ferrari a spravil z neho kuriozitu. Výrobca tvrdí, že vďaka elektromotorom odpadá drahá údržba, typická pre staré Ferrari, a auto je vhodné na každodenné používanie. 

V aute sa nachádzajú batérie s kapacitou 28,5 kWh a dojazdom približne 130-160 kilometrov. Do budúcnosti je v pláne väčšia, 75 kWh batéria a dojazd 320 kilometrov.

Ferrari poháňajú tri elektromotory so spoločným výkonom 275 koní, no firma tvrdí, že auto má "výkon ekvivalentný benzínovým 415 koňom". Elektromobil váži 1520 kilogramov - o 45 viac, ako auto vážilo pôvodne.

Prenos elektrického výkonu na zadné kolesá zabezpečuje päťstupňová manuálna prevodovka z Porsche. Najvyššia dosiahnutá rýchlosť je 250 km/h na štvorke; na piaty rýchlostný stupeň sú elektromotory prislabé.

Fotografie z prerábky si môžete pozrieť na stránke výrobcu, video funkčného auta tu:

 

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 34 931
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 23 221
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 16 752
  4. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 14 945
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 840
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 344
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 5 110
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 520
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 2 777
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 685

Téma: Ferrari


Článok je zaradený aj do ďalších tém Elektromobily

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Prísne tajné. Ako sa zrodila najhoršia zbraň v dejinách

Ako sa vznikla najhoršia zbraň ľudstva.

SVET

Únia zatvára hranice. Opúšťa tým myšlienky Schengenu

Z núdzových opatrení sa stávajú dlhodobé.

ŠPORT

Sagan skončil v štrnástej etape štvrtý, po skvelom závere vyhral Fraile

Opäť zvýšil náskok v bodovacej súťaži.

Stĺpček Osmelené

Od mladosti mám problém s alkoholom a neviem si pomôcť

Som abstinent, aj keď nemusím.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.