TEST: Volkswagen Passat Alltrack je skvelý spoločník na dlhé trasy

Na veľké terénne ambície zabudnite - zvýšený podvozok aj tak najviac oceníte na spevnených cestách.

(Zdroj: Michael Kasarda)

Viaceré motoristické médiá opisujú kombi so zvýšeným podvozkom (ako napríklad Audi A6 Allroad, Volvo XC70, Škoda Fabia Scout) ako ideálny kompromis medzi bežným autom a SUV.

Pokojne však môže ísť aj o to najhoršie z oboch svetov - zvýšenému kombi chýba vysoká poloha sedadiel a vzpriamený posed, no jeho mäkký podvozok s väčším zdvihom a vyšším ťažiskom kazí jazdné vlastnosti.

S prívlastkom Alltrack a vyšším podvozkom sa Volkswagen Passat, etalón áut stredného manažmentu, na drsný offroad nezmenil. O to viac sa nám páči jeho správanie na spevnených cestách.

Vytiahol sa o 27 milimetrov

Volkswagen Passat Alltrack nie je nič iné, než Passat vo verzii Variant (kombi) so sadou masívnejších nárazníkov z nenalakovaného plastu a so zvýšeným podvozkom o 27 milimetrov. Z toho zároveň vyplýva, že nejakú zázračnú premenu osobnosti oproti normálnemu Passatu čakať nemôžeme.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Test: Volkswagen Passat predviedol excelentnú jazdu na snehu

Rozdielov je ešte niekoľko. Alltrack si môžete objednať výhradne s pohonom všetkých kolies 4Motion; ponuka motorov pre Alltrack je oproti bežnému Passatu obmedzená na dvojlitrové naftové a benzínové motory.

Prepínač režimov obsahuje nový mód Offroad. "Stlačením gombíka sa všetky relevantné regulačné a asistenčné systémy optimálne prispôsobia na jazdu v teréne," tvrdí brožúra výrobcu. My sme nejakú zásadnú zmenu nezbadali. Auto má ochranný kryt motora, podvozok v teréne špeciálne chránený nie je.

Passat rozhodne nie je škaredé auto, no je úplne nevýrazné - a nezmenila to ani tá sada plastových nárazníkov. Často sa nám počas testu stalo, že sme na parkovisku auto nevedeli nájsť (a raz sme sa snažili otvoriť Passat predchádzajúcej generácie.)

Interiér kazia falošné gombíky

Interiér sa oproti normálnemu Passatu nezmenil vôbec - a to je dobre. Palubná doska má jednoduché a čisté tvary, no lesklý drevený dekor je vyslovene nevkusný. Prepojené výduchy ventilácie nám pripomínali tie z BMW radu 6 (E24) z rokov 1976–1989.

Kabína je nadpriemerne priestranná a výborne sa v nej sedí, no zvýšenú svetlú výšku auta si pri nastupovaní ani na výhľade nespozorujete. Autá kategórie SUV sú v obľube pre pohodlné nastupovanie, kedy bedrový kĺb ostáva zhruba v tej výške, ako keď stojíte pri aute. Do Passatu Alltrack sa spúšťate ako do bežného auta.

Na ovládaní klimatizácie nás potešil malý detail - na vyhrievanie a ventiláciu sedadla je určený iba jeden gombík. Po jeho stlačení sa zapne jedna z funkcií v závislosti od vonkajšej teploty.

Ku kabíne však máme aj niekoľko pripomienok. V prvom rade nám vadili falošné tlačidlá okolo voliča prevodovky DSG - aj v takmer plnej výbave testovaného kusu boli funkčné iba tri z ôsmich "tlačidiel". Pôsobí to prinajlepšom zvláštne.

Digitálny prístrojový panel pred vodičom je ťažko čitateľný, pretože okrem relevantných údajov zobrazuje aj množstvo zbytočných ozdobných prvkov. Jeho ovládanie tlačidlami na volante je však veľmi intuitívne.

A do tretice - na nerovnostiach sa občas ozývalo vŕzganie od vodičových dverí. To jediné kazilo inak veľmi solídny dojem z auta.

Štvorvalec s výkonom šesťvalca

Testovaný Passat Alltrack poháňal dvojlitrový naftový motor 2,0 BiTDI s dvomi turbami. Jeho výkon 240 koní a krútiaci moment 500 Nm sú hodnoty, aké donedávna patrili trojlitrovým šesťvalcom.

Papierové hodnoty nezavádzajú - ide o mimoriadne silný motor, ktorý výborne ťahá v celom spektre otáčok. Od najvýkonnejšej dostupnej motorizácie sme však - možno naivne - očakávali výraznejšiu špičku výkonu.

Nepáčilo sa nám správanie auta v meste. Systém štart/stop je príliš horlivý a sedemstupňová dvojspojková prevodovka nezvláda rýchlejšie rozjazdy z miesta. S plynom musíte narábať veľmi opatrne, inak je jazda v nízkych rýchlostiach trhavá a vyslovene otravná.

Mimo mesta však ide o vynikajúci agregát - tichý, silný a pružný, s veľkou rezervou výkonu. Nami dosiahnutá spotreba 7,2 litra nám príde primeraná k výkonu motora; vieme si predstaviť, že na dlhej ceste môže spotreba klesnúť k šiestim litrom.

Mäkký podvozok pomáha

Spôsob, akým sa Alltrack správa na ceste, nás veľmi príjemne prekvapil. Podvozok je mäkký - v tom dobrom zmysle slova. Vďaka kombinácii relatívne malých sedemnásťpalcových zimných diskov, adaptívnych tlmičov DCC a zvýšeného podvozku je auto mimoriadne pohodlné aj na rozbitých bratislavských cestách.

Auto sa síce nakláňa, no vďaka predvídavému pohonu všetkých kolies a fantasticky naladenej elektronike auto skvele drží stopu. ESP sa totiž nebojí v zákrute silnejšie pribrzdiť vnútorné predné koleso, aby sa "okolo neho" auto stočilo do zákruty. Nedotáčavosť tak prichádza až vo veľmi vysokých rýchlostiach - dozviete sa však o nej iba podľa pískajúcich pneumatík, mŕtvy volant vás o nej neinformuje.

Ani so zvýšenou svetlou výškou sa Passat Alltrack do náročnejšieho terénu nehodí, ale poľné a lesné cesty, lúky či nespevnené príjazdové cesty ku chalupám zvládne vyšší podvozok s prehľadom. Jazdný režim Offroad ponúka aj funkcie ako automatická regulácia zjazdu z kopca.

Doménou Passatu Alltrack sú však dlhé cesty, kedy môžete do činnosti zapojiť vynikajúco fungujúce asistenčné systémy. S adaptívnym tempomatom a systémom na udržiavanie v jazdných pruhoch uteká cesta jedna radosť.

Neopravuj, čo nie je pokazené

Volkswagen s modelom Alltrack neopravoval, čo nebolo pokazené - len rozšíril jeho repertoár schopností. Verziu Alltrack odporúčame už len kvôli pohodlnejšiemu podvozku na spevnených cestách.

S vyššou svetlosťou podvozka sa nemusíte báť poľných ciest, lúk či nespevneného výjazdu ku chate, ale ani obrubníkov v meste. 240-koňový motor BiTDI nám prišiel až zbytočne silný, plne by postačovala slabšia a úspornejšia 190-koňová verzia. Škoda tej trhavej jazdy v meste, inak by sme voči Passatu Alltrack nemali žiadne veľké výhrady.

Značka a model

Volkswagen Passat Alltrack

Verzia

2.0 BiTDI 4Motion DSG

Cena modelu od/verzia od/testovací model (eur)

22 540 (Passat Variant)/43 050/60 644

Motor

naftový, dvomi turbami prepĺňaný štvorvalec s priamym vstrekovaním Common rail; objem 1 968 cm3

Výkon - kW(k) / pri otáčkach (ot./min)

176 (240) / 1 750 - 4 000

Krút. moment - (Nm) / pri otáčkach (ot./min)

500 / 1 750 - 2 500

Typ prevodovky/počet stupňov

dvojspojková automatická / 7

Zrýchlenie z 0-100 km/h - výrobca (s)

6,1

Spotreba - výrobca/test (l/100km)

5,4 / 7,2

Objem palivovej nádrže (l)

66

Typ a rozmer pneumatík

Continental Wintercontact 225/55 R17

Pohotovostná hmotnosť/úžitková (kg)

1 776/659

Objem batožinového priestoru (l)

639 - 1769

Rázvor náprav; dĺžka, šírka; výška (mm)

2 789; 4 777; 2 083; 1 530

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  2. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  3. Montážne konferencie - Novinky aj vzdelávanie o suchej výstavbe
  4. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  5. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  6. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  7. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  8. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  9. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 9 608
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 086
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 354
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 427
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 385
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 879
  7. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 595
  8. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 4 463
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 438
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 859

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

SaS sa približuje k antisystémovému voličovi, odchodom Mihála stráca výhodu

Z mnohých výrazných osobností, ktoré boli v strane od jej vzniku v roku 2009, v nej dnes zostávajú už len niekoľkí.

EKONOMIKA

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, Cargo neuspelo

Štátny prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo.

KOMENTÁRE

Aby nás z čara prieskumov nevytrhol ľud v uliciach

Kaliňák je stále ministrom, Bašternák na slobode.

SVET

Keď už sa dostanete do štádia hladomoru, je príliš neskoro

OSN po šiestich rokoch znovu vyhlásila hladomor.

Neprehliadnite tiež

Nie v každej hmle treba zapnúť hmlovky

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkice. Treba nad nimi premýšľať osobitne a nezapínať jedny naraz s druhými.

Zamestnanci pracujúci v Googli na roboaute: odišli sme, lebo nám platili príliš veľa

Ľudia z projektu Waymo si nechali vyplatiť obrovské prémie a prešli ku konkurencii.

Praha analyzovala dopravu v meste, určila kritické miesta

Až 60 percent ľudí by dokázalo prísť do centra na bicykli za 30 minút, boja sa terénu aj krádeží.

Nemecko trvá na zachovaní nezávislosti Opelu od PSA Group do roku 2020

Vedenie Peugeot-Citroen sa stretlo s odborármi Opelu


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop