Dopyt po autách z dovozu v Južnej Kórei vytrvalo klesá. Dôvodom sú aj emisie

Príčinami poklesu sú emisný škandál nemeckej automobilky Volkswagenu aj prísnejšie zdaňovanie firemných áut.

(Zdroj: Volkswagen)

SOUL, BRATISLAVA. Dopyt po autách z dovozu v Južnej Kórei vytrvalo klesá. Dôvodom je emisný škandál nemeckej automobilky Volkswagen (VW), ale aj prísnejšie zdaňovanie firemných áut. To je zlá správa pre európskych výrobcov luxusných vozidiel, ktorí donedávna patrili medzi najväčších dovozcov zahraničných áut na juhokórejský trh. Informovala o tom agentúra Reuters.

Predaj áut z dovozu v tejto ázijskej krajine sa za štyri mesiace do konca apríla znížil o 4 % na 73.844 vozidiel. To je výrazná zmena po vlaňajšom náraste ich predaja o 24 %. Rok 2015 bol pritom šiestym v rade, keď sa dopyt po autách z dovozu v Južnej Kórei zvýšil o dvojciferné číslo.

Výsledky za prvé štyri mesiace sú v ostrom kontraste s predajom áut domácich automobiliek, ktorý stúpol o 6 %. Podporilo ho aj dočasné zníženie nepriamej dane, ktoré končí v júni.

Najviac pritom klesol dopyt po vozidlách s dieselovým motorom, kedysi najpredávanejších áut z dovozu. Odbyt samotného Volkswagenu sa za prvé štyri mesiace roka prepadol o 30 % na 8303 kusov a predaj modelov Audi klesol o 27 % na 7910 áut.

Nemecký výrobca luxusných vozidiel BMW zaznamenal v sledovanom období pokles predaja na juhokórejskom trhu o 0,9 % na 13.683 vozidiel, zatiaľ čo konkurenčný Mercedes-Benz predal 16.805 áut, o 11 % viac ako vlani.

Podiel zahraničných automobiliek na juhokórejskom trhu sa za uplynulú dekádu zvýšil až o päťnásobok na vlaňajších 15,5 %. Najväčší dopyt bol pritom po luxusných modeloch z Európy, vrátane nemeckých sedanov s dieselovým motorom.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 459
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 2 886
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 716
  4. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 685
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 795
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 586
  7. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 279
  8. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 267
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 186
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 788

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Ako sa Slovák z Terchovej stal veľkým reformátorom u Márie Terézie

Adam František Kollár, vedec a knihovník bol jedným z popredných osvietenských reformátorov.

PLUS

V kráľovstve polievok sa držková nevarí

Do niekoľkých hrncov naložili Bratislavčania svojho tvorivého ducha.

KOMENTÁRE

Potrebujeme posilniť kultúru záväznosti

Musíme prestať so spájaním LGBTI s ohrozením tzv. tradičnej rodiny.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.