Najrýchlejšie Audi z limitovanej série stojí 229-tisíc eur

Audi vyrobí iba 24 kusov limitovanej verzie “selection 24h”. Vychádza z modelu Audi R8 Coupé V10 plus a dosiahne maximálku 330 km/h.

Pred rokom vyhralo Audi s modelom R8 LMS 24-hodinové preteky na známom okruhu Nürburgring. Bol to vydarený debut tohto modelu, ktorý podčiarkol úspechy Audi na vytrvalostných pretekoch.

Nemecká značka chce upozorniť na svoje úspešné pôsobenie na pretekárskom poli vyrobením limitovanej 24-kusovej série s označením “selection 24h“.

Ako základ pre vznik tejto série zobral nemecký výrobca svoje najrýchlejšie a najvýkonnejšie sériovo vyrábané auto, Audi R8 Coupé V10 plus.

Jeho 5,2 litrový desaťvalec, umiestnený uprostred vozidla, ponúka 449 kW (610 koní) a umožní vozidlu zrýchliť z pokoja na 100 km/h za 3,2 s. Maximálna rýchlosť dosahuje 330 km/h.

Jednotlivé funkčné časti auta ako podvozok, aerodynamický tvar produkujúci vysoký prítlak, ale aj Audi Virtual Cockpit sú inšpirované svetom motoršportu.

Dôvodom je úzka spolupráca pri vývoji pretekárskeho GT3 modelu R8 LMS a paralelne vyvíjanej druhej generácie sériového Audi R8.

Kombinácia hliníka a uhlíkom vystužených platov (CFRP) zrazila hmotnosť auta bez náplní na 1454 kg.

Edíciu “selection 24h“ na prvý pohľad odlíši trikolóra farieb (šedá, čierna, červená), použitých na exteriéri. Základnú farbu Suzuka gray dopĺňajú mythos black a Misano red. Táto kombinácia má pripomínať pretekárske Audi R8 LMS.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Audi R8 V10 Plus pózuje na nových fotkách

Predný spojler, časti vonkajších spätných zrkadiel, zadné krídlo a difúzor sú vyhotovené z uhlíkových vlákien.

Rôznych drobností ako logo R8 24h, alebo číslo auta od 1 až 24 podľa poradovníka výroby nájdeme na aute viac.

Cena tohto vozidla sa v prípade limitovanej série vyšplhala na 229 000 eur. Verejnosť ho mohla prvýkrát naživo vidieť už dnes v boxoch slávneho okruhu Nürburgring.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  4. Moskva alebo Petrohrad?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  8. Nový Jaguar XF Sportbrake
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  2. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  3. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  4. Modern luxury next to the Blue Church
  5. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  6. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  9. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  10. HB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  1. Moskva alebo Petrohrad? 9 371
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 230
  3. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 2 606
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 186
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 557
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 404
  7. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 331
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 123
  9. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 085
  10. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 003

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Slovensko neuspelo v boji o sídlo Európskej liekovej agentúry

Bratislava nezískala sídlo EMA, bola na štvrtej nepostupovej pozícii.

KOMENTÁRE

Prečo by sa mali Slováci začať báť Čechov

Slovensko bude musieť vynaložiť viac úsilia a vynaliezavosti, aby ho Brusel v zhluku „podivných“ demokracií na východ od Nemecka rozpoznal

KOMENTÁRE

Fico útokom na Kisku škodí hlavne sebe

Všetky pokusy o priamu konfrontáciu sa doteraz vždy skončili porážkou Fica.

Neprehliadnite tiež

Renault po cestách už jazdí s autom pre rok 2023

Experimentálny koncept ukazuje, ako budú vyzerať Renaulty o niekoľko rokov.

Londýnske autobusy budú jazdiť na kávu

Už dnes jazdia na použitý olej na varenie či loj zo spracovaného mäsa.

Ford predstavil šiltovku pre kamionistov, ktorá má zachraňovať životy

Keď je vodič unavený, šiltovka zabliká a zavibruje.

Britskí vodiči sa neboja šoférovať so zhoršeným zrakom

Oční lekári navrhujú povinné vyšetrenia.