SAN FRANCISCO, BRATISLAVA. Apple oznámil investíciu miliardy dolárov do Didi Chuxing, služby, pomocou ktorej si môžete privolať auto so šoférom a nechať sa odviezť. (Ide o rovnaký princíp ako Uber alebo Lyft v USA.) Podľa šéfa Applu Tima Cooka chce americký výrobca spotrebnej elektroniky získať informácie o spotrebiteľskom správnaí v Číne, informoval dnes Reuters.
Didi Chuxing je najväčšou prepravnou sieťou v Číne - až 87 percent odvozov si zákazníci privolajú cez túto službu. Denne pritom ide o 11 miliónov odvozov.
Otázne je, nakoľko táto investícia Applu súvisí s jeho ambíciou vstúpiť na trh s dopravou. O tom, že Apple prinesie vlastné auto či prepravnú službu, sa hovorí už druhý rok - nedávno Motor Trend zverejnil návrhy niekoľkých kalifornských dizajnérov o možnej podobe Apple auta.

Argument o pochopení čínskeho trhu obstojí vo svetle poklesu tržieb Applu - ktoré súvisia s tým, že sa mu nedarí najmä v Ázii, kde musí bojovať s lacnou miestnou konkurenciou.
Šéf Applu Tim Cook pritom tvrdí, že v súčasnosti sa Apple zameriava na CarPlay, rozhranie prepájajúce telefón s infotainmentovým systémom auta. "Toto je to, čo teraz robíme v automobilovom priemysle. Musíme si počkať na to, čo prinesie budúcnosť," komentoval.